Hop til indhold

Politisk korrekt sprog eller ej

Featured Replies

Skrevet
Slowman skrev, for 3 timer siden:

Det håber jeg faktisk er tilfældet, for som tidligere nævnt ville jeg ikke bryde mig om at slåes i hartkorn med en gruppe sexkøbende mænd (hvis der er det) med behove for, på et offentligt forum, til enhver tid at tale ligeud fra karsken bælg og udtrykke forældede kønsdiskriminerende og nedladende holdninger om kvinder.

Hvis du vil vide, hvad slags jeg er, kan du læse mine anmeldelser af diverse dejlige damer.

Samtidigt synes jeg der i mandeverdenen, er behov for mere selvbevidsthed og mandsidentitet. Det virker bedre på os selv, og vil samtidig give kvinderne noget at støtte sig til.

Mvh. Nice and easy.

Redigeret af Nice and easy
Rettelse

• Svar 61
  • Visninger 5.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Og alt for mange mennesker anser "en mand" for at skulle være overfladisk, brovtende, uempatisk og fysisk udfarende for at være "rigtig". Men når man kommer ind bag facaden på den slags mænd, så

• Det korte svar er: Nej, det er ikke altid i orden. I et offentligt forum er det ikke i orden, hvis det 'at skrive fra karsken bælg' betyder at snakke nedgørende om andre mennesker, eller svine andre

• Kære @Nice and easy det er et meget relevant spørgsmål at få debatteret, men der er mere end en virkelighedsopfattelse på spil og hvad den ene kan finde ærligt, forståeligt og ligefremt kan andre find

Skrevet
Nice and easy skrev, for 8 minutter siden:

Hvis du vil vide, hvad slags jeg er, kan du læse mine anmeldelser af diverse dejlige damer.

Samtidigt synes jeg der i mandeverdenen, er behov for mere selvbevidsthed og mandsidentitet. Det virker bedre på os selv, og vil samtidig give kvinderne noget at støtte sig til.

Mvh. Nice and easy.

Det har du jo lov at bilde dig ind. 

Jeg kan ikke identificere mig med mænd der har behov for at være brovtende, tale ned om kvinder og fyre mandehørm af. 
Jeg har ingen problemer med min maskulinitet og behøver ikke at være brovtende, grov, uhøflig og dominere kvinder og  skrive at de skal kneppes til (eller forsvare nogen der gør det) eller sammenligne det med at ride heste til, for at føle mig som en mand. Undskyld mig, men det er sgu for sølle.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 10 timer siden:

Jeg synes psykologiske redegørelser af denne art, er udenfor scope i forhold til om man kan tale lige ud af posen.

Mvh. Nice and easy.

Men redegørelsen for at sønner af enlige mødre ikke bliver rigtige mænd var derimod helt på sin plads???

Skrevet
sneræven skrev, for 7 timer siden:

Eller han ta'r gas på os

Jamen hvori består, el læser du den (eventuelle) humoristiske del af det?? Jeg (er) blind for mulig gas her - må jeg blankt erkende :D

Skrevet
Blablablaaa skrev, for 2 minutter siden:

Jamen hvori består, el læser du den (eventuelle) humoristiske del af det?? Jeg (er) blind for mulig gas her - må jeg blankt erkende :D

Jeg tager ikke gas på jer herinde. Jeg er måske ikke helt 100% så neanderthal som jeg lyder. MEN nogle gange skal man sætte noget spidst på enden af pilen for, at trænge igennem. Og jeg syntes debatterne herinde havde udviklet sig til, at blive hyggestue snak, hvor alle pleaser alle.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Refresh skrev, for 2 timer siden:

Men redegørelsen for at sønner af enlige mødre ikke bliver rigtige mænd var derimod helt på sin plads???

Nej. Egentlig heller ikke. Det burde være placeret i en anden tråd. Undskyld.

Mvh. Nice and easy.

Skrevet
Nice and easy skrev, for 30 minutter siden:

Jeg tager ikke gas

Nååååh, men så var jeg vist godt med alligevel hehe

Skrevet
Slowman skrev, den 26.8.2024 at 16:56:

@Nice and easy 

Jeg kan se artiklen i Politikken, hvor en journalist har været herinde og kigge med og skriver:

…. Mændene deinde mener piger skal kneppes til og sammenligner det med at heste skal rides til.

Den artikel vil jeg gerne læse, men kan ikke finde den. Kan du lægge et link, please?

Mvh. Nice and easy.

Skrevet

Har egentlig ikke gidet blande mig i debatten jeg synes den er fjollet det er det som oftest når nogen vil ud fra egne snævre rammer og værdier vil definere hvordan andre skal være for at være en rigtig Mand, kvinde, Dansker eller andet. 

Mennesker er dybt forskellige derfor fungerer den form for lettere naive kassetænkning aldrig og vil aldrig gøre det. 

Der hvor jeg er helt stået af og dybt forvirreet nu det er dine pointer og synspunkter i denne tråd Nice and Easy og dine handlinger i andre tråde. Det hænger simpelthen ikke sammen og virker ulogisk. 

I denne tråd virker det som om at din holdning er at du kommer fra et værksteds mande miljø med brovtende humor og mandehørm og direkte grov humor og det er du fortaler for og er man ikke til den slags så er man ikke en rigtig mand. 

Mens ovre i Gentlemens Night tråden i sexevents da der blev diskuteret priser og en af pigerne fra eventet skrev en generel holdning betragtning om at de ikke melder priserne ud offentligt fordi de hellere vil have at gæsterne bare tager de penge med de har lyst til at bruge på en sjov aften fremfor at at vende hver en krone og være nærrige. 

Der tog du så den generelle holdning meget personligt og synes at hun kaldte dig personlig nærrig, og da hun ikke svarede bagefter ( fordi pigerne har et liv og har ikke tid til at hænge inde på det her forum hele tiden), så konstaterede du at hun synes du var nærrig og nu ville du ikke deltage fordi “stemningen var ødelagt” :shock: :rolleyes:

Undskyld mig men det er nok den mest “Hans Christian jeg går op og ligger mig” Matador Maude Varnæs agtige reaktion jeg længe har oplevet herinde på forummet hvor du blev personligt fornærmet over bare en antydning af at være nærrig så du meldte afbud. Mens du her i tråden er for den brovtende grove tone og alt er tilladt og kan man ikke tåle det så er man ikke en rigtig mand ? 

Det virker lettere hyklerisk og som om logikken ikke helt hænger sammen. 

Skrevet
Blablablaaa skrev, for 11 timer siden:

Njah, jeg tænkte mere på satire.
At han ville lave lidt røre i andedammen.
Også fordi jeg egentlig synes Nice and Easy plejer at være en ganske besindig debattør.
Så jeg tænkte lidt, hvad pokker er der faret i manden ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 40 minutter siden:

besindig debattør

Jeg tolker dig som besindig debattør..  HalvHovne karle  - kan jo såmænd  sagtens besindige sig - hvis de vil/skal/lyster ... Som alt andet kan det vel også blive kedeligt i længden :lol:

Miste besindelsen lidt nu og da skaber variation (tror jeg) uden selvfølgelig overhovedet at ane en kæft om Hr Nice Easy's bevæggrunde hehe :D

Redigeret af Blablablaaa

Skrevet
Den lille frøken skrev, den 28.8.2024 at 11:00:

Er mobberen i skolegården sjov når han griner og latterliggør den lidt tykke dreng i klassen og får andre til at grine ? 

Uuh-ha .. ja .. 

Har været der ...
Det er een af grundene til, at Nice and Easy 's trådstart og indlæg virker så ubehagelige på mig ...

I min egen skoletid, for snart meget længe siden, tror jeg faktisk mobning mellem drenge inden for visse grænser var accepteret, eller ligefrem forventet, blandt drenge.
Drenge skulle hærdes.
De skulle lære at klare mosten.
Tror millitæret lå i baghovedet hele tiden, Hjemmeværnet, efter millitærtjenesten (det var dengang den kolde krig toppede)
En dreng skulle ind til millitæret for at blive et rigtigt mandfolk.
Det var det, der virkelig talte for en mand.
Det, og så hårdt, fysisk arbejde ... 
Derfor, den måde at se verden på, som Nice and Easy beskriver.
Kender det. Kender også det med at 'Kryster'-kortet blev trukket. 

Ud fra, hvad jeg har hørt andre steder fra, slap jeg nok relativt nådigt igennem - det var et ret godmodigt, sindigt folkefærd jeg voksede op blandt.
Skal lige siges ... 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.