Hop til indhold
Eva Nadine

Hvornår kan/vil/skal/bør/må en sexarbejder aflyse en aftale?

Recommended Posts

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes, både sælgere og købere, om det med hvornår og hvordan det forholder sig - efter jeres mening - når det er os der aflyser. 

Inspireret af en anden i disse dage aktiv tråd opretter jeg her en ny for at undgå total afsporing. Det er blevet strammere med reglerne for dét i løbet af det sidste års tid, er mit indtryk.

Så denne tråd starter med mine tanker og reaktioner på noget @JenniferRomantica skrev i en tråd om et andet emne:

Refresh svarer i tråden sådan her: 

"Bør" man tage imod gæster man ikke ønsker ind imellem?
Det er ikke så enkelt, mener jeg. Nu er det Jen skriver i indlægget ikke sådan overordnet, og det jeg tænker på er heller ikke hvis det er for flere penge end normalt. Det der kommenteres på er så også en tænkt situation hvor sexarbejderen allerede er klar over på forhånd at hun ikke har lyst til hans besøg. 

Men altså... Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes, både sælgere og købere, om det med hvornår og hvordan det forholder sig - efter jeres mening - når det er os der aflyser. 
Gerne bredt som emne. Forgreninger til emnet er meget velkomne, så længe afsporingsreglen ikke bliver brudt. Forstår ikke rigtigt grænsen for afsporingsreglen, så det må være op til fortolkning... eller noget :) 

Jeg har i hvert fald - ikke ofte, men ej heller sjældent - taget imod gæster jeg ikke har ønsket. Det er næsten aldrig sket hvis jeg har vidst det på forhånd, og det har aldrig handlet om hvor mange penge der var i udsigt. Det kan det naturligvis sagens handle om for andre. Det hører jeg vel om i tråden her :) 
Men jeg gjort det en en del gange gennem årene hvis omstændighederne har gjort at jeg har fundet det rimeligt at "bide det i mig" fordi det (også) er en serviceydelse vi tilbyder.

Et eksempel af nyere dato er at en mand fra Norge har ombyttet sin flybillet, fordi han ikke kunne få en tid der passede ham og derfor valgte at blive 6 timer længere i København. 
Han havde på forhånd skrevet klart og tydeligt en uges tid før via sms at han ønskede sig en time hvor han bare gav mig massage og fokuserede på mine bryster og til sidst afsluttede med spansk. 
Det lød piv-lækkert med sådan en times luksusforkælelse da vi aftalte det. Jeg havde allerede i en telefonsamtale med forventningsafstemning fortalt lidt om at jeg har meget følsomme brystvorter og at lige det yderste af spidsen på mine bryster (sådan en halv kvadratcentimeter der hvor de stritter allermest) kan være meget meget MEGET (over)følsomme og at jeg finder det direkte ubehageligt hvis nogen laver dikke-dik med fingrene eller tungen lige på det yderste/spidsen af dem. Det har altid været sådan og er min største "forhindring" i at nyde mit arbejde som glædespige. Det ved jeg at jeg er nødt til at nævne når der går babse-fokus-i-en-time allerede fra start. Det er jo ikke værd for dem at betale for nærvær med et par overfølsomme nipple-pointers hvis det er netop lige DEN halve kvadratcentimeter de ønsker at dikke-dikke i en time. For det kommer ikke til at ske. 
Den dag han har booket tid og har flyttet sin flybillet (jeg formoder imod en mer-pris) har der så været 4 gæster hvoraf de 3 har været nye. De har ALLE TRE haft svært ved at enten at forstå eller acceptere mine ellers meget brugervenlige verbale "brystvorte-varedeklaration" som jeg har givet i tyve år, og ellers har ret godt styr på at formidle. Så jeg har allerede tre gange den dag brugt været tæt på at bakke to meter tilbage for ikke at komme til at råbe NU STOPPER DU!!! til tre forskellige mænd. Den ene valgte jeg ganske enkelt at give sine penge tilbage og bede om at gå efter 10 minutter af den halve time han havde betalt for, fordi han nev og dikkede og bed!!! til trods for klokkeklare instrukser fra min side. 
DEN dag var det sidste jeg havde lyst til en mand der var tunnelsyn-fokuseret på mine bryster i en time. 
Burde jeg have aflyst? 
Jeg gjorde det i hvert fald ikke.
Hver eneste gang han rørte ved spidsen af mine brystvorter - også selvom han gjorde det på en ikke-dikke-dik-agtig måde som jeg på andre dage ville have nydt til fulde, så stivnede jeg lidt, og måtte kæmpe med kontrollen over mine reflekser og tvinge mig selv til at slappe af så han forhåbentlig ikke opdagede det. 
I dette tilfælde valgte jeg at at imødekomme hans behov der for mig at se var vigtigere end mine, og slog autopiloten til. Og heldigvis for det. Han havde ikke haft sex eller erotisk hudkontakt i knap 4 år, og havde kigget på min annonce i knap to år. Han ville formodentlig aldrig igen have haft mod til at prøve købesex hvis jeg havde aflyst. Med så langt et mentalt forberedelsesarbejde og så stort et behov for nærhed tænker jeg at det var det værd alligevel. 

Nu har jeg så kun vagt med aftaler på stribe een gang om måneden. Sandsynligheden for at jeg får 4 babsoman-gæster der ikke helt forstår hvad spidsen af en brystvorte er eller som er ligeglade, er forsvindende lille. Men den dag var jeg fandme glad for at min kæreste ikke var hjemme da jeg kom hjem. For det første han gør når vi ses er at tage mine bryster mellem sine hænder og lave "water-boarding-prusteri" i kavalérgangen når jeg kommer hjem hvis vi ikke har set hinanden et par dage. Og DET havde jeg ganske enkelt ikke været i stand til at holde ud dén dag.
Ej ok... han kysser mig faktisk først :P

Jeg synes ikke det er så ligetil. Især ikke når man først midt i besøget egentlig fortryder lidt at man sagde ja... fordi man ikke vidste det før da. Det er da sket at jeg har afbrudt og givet manden halvdelen af pengene tilbage. Men for ham er det jo sådan lidt ligegyldigt hvis han ikke ligesom får det han kom efter og har mistet halvdelen af sit dulle-budget på ikke at komme i mål. Så... det er altså nemmere bare lige at gøre det færdigt og fake begejstringen - synes jeg.
Det sker heldigvis måske een ud af 50 gange eller deromkring for mig at der skal autopilot til for at bevare min integritet som service-arbejder. Men det hænder da.

Ærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Meget kort svar, så har du ofret rigeligt af dig selv og burde nok have aflyst. Især hvis du havde givet "køber" opmærksom på at dine bryster(yderste) er NoGo Zone.
Det er trods alt dig som bestemmer dine kunder.

De gange jeg har været hos en, har jeg respekteret deres grænser 100% og sådan bør det være.

Der hvor det kan være svært er at hvis der INTET stort i annoncen eller kommer frem i "aftalen" om at lige det der med brysterne, som du har lyst til gør jeg ikke. 

Så ville jeg som køber blive en smule skuffet. 

Hvis du havde aflyst med "ham" fra Norge, så havde han måske fundet en som gerne ville røres der og det havde nok også være bedre, for i kvinder skal ikke acceptere smerte, bare for at glæde andre.

Redigeret af massageafhængig
skrivefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det afgørende punkt for mig er egentlig hvordan du selv har det med det efterfølgende. Hvis du ser tilbage på det som den rigtige beslutning (det tror jeg at jeg ville gøre i dit sted) så tænker jeg at det var det rigtige for dig.

Men det er også en ekstrem situation at vide at en kunde har gjort sig så umage og måske endda har haft andre udgifter ifm. besøget og at andre kunder så har "slidt" på præcis det han efterspørger, så der synes jeg du har givet noget ekstra af dig selv for at imødekomme hans specifikke situation.

De kvinder jeg er blevet fast kunde hos har jeg altid sagt til at hvis de en dag kan se at jeg har bestilt tid og helst er fri for at jeg kommer, så må de endelig gerne melde afbud uanset årsagen.

Så jeg mener at man bør melde afbud i det omfang man har brug for det. Det er en fintfølende ting at sælge sex og der er tusinde variabler der kan ændre en oplevelse eller en dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes klart man skal aflyse, hvis lysten ikke er der, kan jeg også bemærke at du tænker.

Personligt, prøver jeg oftest at holde min aftaler, men det sker uventet (man mennesker er), at lysten ikke lige er der i øjeblikket, og så aflyser jeg altså :) Man skal mærke efter altid <3 men klart, jeg også prøver tider, hvor lysten ikke er i TOP, men stadig er der, og der jeg stadig forlbliver i aften :) 

Når det så er sagt, så er aflysning, hvad end side det er fra, virkelig not nice.. og gentagende at gøre det, kan bryde kunde relation.. forståeligt.. Så. middelvej er godt tænker jeg.

Interessant tråd!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg indrømmer gerne at jeg, for ikke så lang tid siden, ankom rimelig træt til mit sted i Holbæk, TOTAL færdig for den dag og bare skulle slappe af og så sove inden min vagt næste dag, indtil en utrolig høflig gæst af huset fik øje på mig og bød mig 9500 kr for halvanden time.. Der ende jeg da med at blive oppe halvanden time længere så der er jo modifikationer til mit udsagn..

Hans meget fulde og meget unge kammerat havde budt mig 3000 for en halv time noget før hvilket jeg sagde nej til og holde fast i fordi jeg havde ikke lyst til at tilbringe tid med den unge mand og det havde været ligegyldigt hvor mange penge han havde budt mig så var han ikke kommet med på mit værelse.. 

Så for mig er det vigtigt at pointerer at det handler om at overskride sine egne grænser og tage imod en gæst der allerede i første henvendelse er ubehagelig direkte fordi han så betaler mere end andre søde gæster.. Det synes jeg ikke man skal udsætte sig selv for..

Jeg har også i min tid i saunaen haft vagter hvor hvis en eneste mand mere havde rørt ved mine brystvorter så havde jeg kastet op pga overstimulering hvor man kørte på fordi sådan var reglen på stedet.. Så jeg forstår din historie sådan helt personligt.. Og at det er svært at skulle skuffe.. 

Jeg har også gæster jeg ikke lige magter dén dag.. Hvis de skriver alligevel så plejer jeg bare at sige jeg ikke har ledige tider fordi en anden dag har jeg helt sikkert lyst til hans besøg.. Vi er alle mennesker.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er jeg ny i dette game, men jeg må tilstå at jeg simpelthen ikke forstår dit dilemma (hvis jeg da har forstået det korrekt).

Når man skal være sammen og ha en god omgang sex (eller andre akronymer), så må præmissen da være at man gør hvad der er aftalt! Alt andet giver jo ingen mening.

Der er da ingen der går på arbejde for at få en omgang tortur, med mindre det er det man tænder på og efter gensidig aftale forstås.

Hvis man ikke overholder en aftale så er det da ud af klappen og det kan da kun gå for langsomt!

En hyrdetime bør da være til gensidig glæde for begge parter - lidt ligesom tango.

Men igen, det kan være der er noget jeg har misforstået, det vil jeg ikke udelukke :rolleyes:

Bare mine to cents..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 10 minutter siden:

Hvis man ikke overholder en aftale så er det da ud af klappen og det kan da kun gå for langsomt!

Du tænker på de første kunder der ikke forstod grænserne ikke?

Mere så det ikke skal forstås rettet imod Eva eller nordmanden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy

Når overfølsomhed på brystvorterne er problemet, tror jeg EMLA creme kunne være løsningen.

https://www.med24.dk/medicin-og-medicare/haandkoebslaegemidler/hudsygdomme/kloeestillende-og-lokalbedoevende/emla-creme-5-x-5-g-plus-12-plastre?gclid=Cj0KCQjwrKu2BhDkARIsAD7GBouzHa8OozeuSRmW5hoxramALRapknrVDuyYIKBfxoLLmc2Zi9I6hxEaAgvOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Det er yderst effektiv til lokalbedøvelse har jeg erfaret fra mit fag.

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Refresh skrev, for 1 minut siden:

Du tænker på de første kunder der ikke forstod grænserne ikke?

Mere så det ikke skal forstås rettet imod Eva eller nordmanden. 

Tøhø :) Jeg mener selvfølgelig kunden.

Omvendt ville jeg så mene at Three-strikes law bør være gældende i denne og andre lignende situationer.

Man bør have chancen for at vise at man kan forbedre sig - men igen det afhænger af situationen..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der var en som aflyste en forholdsvis spontan aftale med mig i går. Det er nu ikke noget jeg tager så tungt, men omvendt så er det heller ikke noget der gør min lyst større til et møde fremover. Jeg er typen der selv prøver at holde de aftaler jeg laver med andre mennesker, også forventer jeg sådan set det samme om de mennesker jeg laver aftaler med. Der kan selvfølgelig ske akutte ting der gør man bliver nød til at aflyse.

Men jeg forstår ikke de typer der laver en aftale dage eller uger ud i fremtiden, også aflyser de på dagen, med en eller anden åndsvag undskyldning, lige fordi de ikke har lyst alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Men altså... Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I synes, både sælgere og købere, om det med hvornår og hvordan det forholder sig - efter jeres mening - når det er os der aflyser."

Hej Eva

Dit eksempel synes jeg har to elementer din faglige stolthed og hensynet til en kunde der uforskyldt risikerer en aflysning.

Er det anderledes end en håndværker der får en midre skade, som han burde tage hjem og pleje, men som fortsætter til en kunde, der er ude at svømme, hvis han ikke dukker op?.

Det er utroligt svært at vurdere udefra. Hvis der på nogen er risiko for alvorlig forværring af skaden, skal der jo absolut aflyses.

Risikerede du at smerten i dine bryster ville vare væsentligt længere, hvis det også gik galt med den sidste kunde?

På samme måde er kunden jo heller ikke særlig godt hjulpet, hvis det viser sig at du ikke kan levere det lovede produkt p.g.a. smerter/ubehag ,selvom du møder op.

Mange gange er det kun dig selv der kan tage vurderingen, hvis man ikke lige har kompetent hjælp ved hånden.

Generelt synes jeg at GP'en har samme "ret" til aflysning som kunden.

Vi kan alle have lavet rod i kalenderen eller løbe ind i noget uforudset.

Så hvis der er tale om aflysning af en reel grund, gælder det for begge parter bare om at meddele det hurtigst muligt og evt at lave en ny bookning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nice and easy

GP må gerne aflyse, når i synes der er en god grund til det. Sådan synes jeg også det må være for os købere. MEN DET SKAL VÆRE SÅ TIDLIGT SOM MULIGT, for ingen skal have følelsen af at være blevet brændt af.

Jeg har prøvet det et par gange, at dukke op på kontoret for blot at konstatere at mama har haft kludder i ordrebogen. Tja.. så fik man ikke sin sult stillet dér, men jeg har altid fundet andre løsninger. Til tider overraskende gode endda :)

Mvh. Nice and easy.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes ikke gp'en skal bide tænderne sammen og tvinge sig selv eller lade sig overtale til noget, hun ikke har det godt med. Så holder hun ikke længe i den branche. Dyrt tjente penge er ikke bedre end ingen penge, og vi skal ikke have sexslaver i Danmark, der til enhver tid stiller sig 100 procent til rådighed for kundernes lyster uanset omkostningerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var ikke fordi jeg med den konkrete situation har brug for et råd. Det er jo fortid. Det var blot for at lægge ud med et eller andet fra min egen erfarings-pulje der var frisk i erindringen.
Jeg har slet ikke fortrudt den konkrete situation med manden fra Norge. 
Det var den rigtige beslutning både for ham og for mig. 

Det er naturligvis aldrig på forhånd "aftalt" at jeg skal være afslappet og nyde det i fulde drag uanset hvad folk gør ;) 
Det er mere min egen integritet og forfængelighed i forhold til hvad jeg mener jeg bør levere som minimum for at jeg synes at jeg har leveret hvad jeg gerne vil. Det er jeg helt med på. Det er ikke sket endnu at nogen har givet udtryk for - hverken til mig eller (relativt) anonymt herinde f.eks. at jeg har leveret mindre end jeg har sat i udsigt. 

Selvfølgelig er det sådan at i langt de fleste tilfælde kan man aflyse hvis man kan mærke at man ikke har lyst og angive det som den eneste (og ærlige) årsag, og jeg tror at i mit tilfælde vil (næsten) alle acceptere det og være glade for min ærlighed... og booke en anden dag tilmed. Det er i hvert fald hvad jeg oplever. 
"Jeg må aflyse - jeg har ikke lyst" eller "Jeg er nødsaget til at aflyse. Der er opstået noget akut jeg er nødt til at prioritere" bliver ofte modtaget med "Tak - må jeg booke en anden gang?" besked eller noget derhen ad. 
I de tilfælde hvor det enten, som i mit eksempel med den Norske mand, ikke er sådan sort/hvidt og klokkeklart hvad man skal gøre, ja der træffer jeg naturligvis bare en beslutning på stedet, baseret på mavefornemmelsen og hensynet til både gæsten og mig selv sådan "summen af delene" og finder ud af hvad jeg gør på et nanosekund sommetider. Hvad er det mindst forkerte at gøre-agtigt. Det har jeg ret godt styr på og heldigvis for det. 

Men generelt... og i de rigtigt åndssvage situationer. Hvad ville I selv gøre og/eller foretrække at hmm... modparten?! gør? 

1. Hvis I har købt en halv time og hun efter et kvarter indser at det her det går sgu ikke... det er nødt til at stoppe. Altså SÆLGER afbryder mødet halvvejs af en eller anden årsag. Enten har han kvajet sig, hun bliver pludselig utilpas, ingen kender måske årsagen eller hvem der er "skurken" men afbrydelsen sker på sælgers initiativ.
    Hvad vil så være rimeligt - set fra købers side? 
    Penge tilbage? Hvis ja, hvor mange? 

2. Hvis sælger aflyser enten ved fremmøde eller lige inden. Måske et kvarter før eller deromkring. Mødet ville være i gang om et øjeblik. Akut årsag eller ukendt årsag. 
    Hvem gør hvad og hvad er rimeligt? 

3. Køber aflyser akut uden sælger har haft indflydelse på beslutningen. De har ikke mødtes endnu og han aflyser uden angivet grund. 
    Hvad er rimeligt - set fra købers side? Fra sælgers side? 

4. Sælger aflyser på selve dagen - uden årsag. 
    Skal der gives kompensation i form af rabat eller lign. når der om-bookes? 

5. Køber aflyser på selve dagen - uden årsag eller med en "dårlig undskyldning".
    Kan der forlanges delvis betaling? Forudbetaling næste gang for at få lov til at booke igen? Andet jeg ikke har tænkt på?

Kom gerne selv med eksempler eller erfaringer hvis I lyster eller har noget at dele :) 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nice and easy skrev, for 2 timer siden:

Når overfølsomhed på brystvorterne er problemet, tror jeg EMLA creme kunne være løsningen.

https://www.med24.dk/medicin-og-medicare/haandkoebslaegemidler/hudsygdomme/kloeestillende-og-lokalbedoevende/emla-creme-5-x-5-g-plus-12-plastre?gclid=Cj0KCQjwrKu2BhDkARIsAD7GBouzHa8OozeuSRmW5hoxramALRapknrVDuyYIKBfxoLLmc2Zi9I6hxEaAgvOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Det er yderst effektiv til lokalbedøvelse har jeg erfaret fra mit fag.

Mvh. Nice and easy.

Jeg har faktisk lidokain salve på lager. Jeg bruger det på "overfølsomme dage" hvis min (især venstre af ukendte årsager) babs bare vågner og er vred lige fra morgenstunden. Hvis jeg skal til møder i løbet af dagen (altså med tøj på :P) så har jeg det med i tasken sammen med XL bomulds-pads (vat-rondeller?!). Altså dem man bruger til at rense makeup af med. Så lægger jeg sådan to på min nipple inde i BH'en og så smører jeg "problem-barnet" ind engang imellem. Ellers kan jeg ikke komme igennem dagen uden at have lyst til at dele lussinger ud til alle der kigger på mig skævt. Det er virkelig min "Achilles hæl" især den venstre. Vi er ikke altid gode venner min venstre nipple og jeg. Den bliver også stenhård når jeg bliver vred eller forskrækket. Det sker heldigvis ikke så ofte :) 
Ovenikøbet er den lidokain salve jeg har en større styrke (mere aktivt stof pr. ml) end man kan købe i håndkøb her til lands. Når jeg rejser køber jeg det med hjem fra de varme lande hvor de har noget der er op til 4 gange så stærkt. Det virker det nu ikke i længere tid ad gangen af. Den korte virkningstid og smagen er problemet lige i mit tilfælde. 
Det virker i meget få minutter og det "smager af noget"... så det er ikke anvendeligt til intimt samvær. Jeg ville skulle smøre det på flere gange undervejs og han ville i hvert fald ikke have lyst til at have mine brystvorter i nærheden af sine smagsløg :D 
DET er jeg ret sikker på at nogen ville skrive noget om herinde hvis jeg begyndte at praktisere dét. Men god tanke og tak for den <3:) 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 4 minutter siden:

Hvis I har købt en halv time og hun efter et kvarter indser at det her det går sgu ikke... det er nødt til at stoppe. Altså SÆLGER afbryder mødet halvvejs af en eller anden årsag. Enten har han kvajet sig, hun bliver pludselig utilpas, ingen kender måske årsagen eller hvem der er "skurken" men afbrydelsen sker på sælgers initiativ.

Med mindre det åbenlyst er kunden der er årsagen til at der aflyses undervejs så synes jeg man bør refundere det fulde beløb.

Hvis det havde været kunden der aflyste undervejs, så mener jeg at sælger har ret til fuld betaling.

Eva Nadine skrev, for 6 minutter siden:

Hvis sælger aflyser enten ved fremmøde eller lige inden. Måske et kvarter før eller deromkring. Mødet ville være i gang om et øjeblik. Akut årsag eller ukendt årsag. 

Så informere sælger at mødet ikke kan realiseres alligevel og så går man hver til sit for nu. Ingen skade sket.

Eva Nadine skrev, for 7 minutter siden:

Køber aflyser akut uden sælger har haft indflydelse på beslutningen. De har ikke mødtes endnu og han aflyser uden angivet grund. 

Så informere køber at mødet ikke kan realiseres alligevel og så går man hver til sit for nu. Ingen skade sket.

Eva Nadine skrev, for 10 minutter siden:

Køber aflyser på selve dagen - uden årsag. 

Nej, det synes jeg ikke. Heller ikke hvis det var sælger der aflyste

Jeg ville dog kunne forstå at hvis en køber først har aflyst én gang vil der kræves hel/delvis forudbetaling for at kunne booke igen.

Sådan helt overordnet vil jeg sige at I som sælgere skal se jer selv som virksomheder. Bevares i er små enmandsvirksomheder, men ikke destro mindre er I virksomheder.

Det betyder at det i det store hele er jer der kan sætte nogle rammer for hvordan I vil have det - hvem I vil handle med, hvad I vil sælge og hvilke former for kommunikation/screening/whatever i vil kræve. Men når I så har sat de rammer og har lavet en aftale, så skal I overholde den. Jeg har selvfølgelig forståelse for at sygdom og nødsituationer kan opstå, lige som det kan for alle andre og der skal I selvfølge melde afbud - helt uden at fortælle hvorfor, hvis det er det I ønsker. Det rager jo i virkeligheden ikke mig om du holder barnets første sygedag eller bare ikke tør forlade toilettet for lang tid af gangen på grund af dårlig mave.

Sker det at man må melde afbud, så skal man selvfølgelig melde det ud så tidligt som muligt. Det gælder både køber og sælger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Hvis I har købt en halv time og hun efter et kvarter indser at det her det går sgu ikke... det er nødt til at stoppe. Altså SÆLGER afbryder mødet halvvejs af en eller anden årsag. Enten har han kvajet sig, hun bliver pludselig utilpas, ingen kender måske årsagen eller hvem der er "skurken" men afbrydelsen sker på sælgers initiativ.
Penge tilbage? Hvis ja, hvor mange? "

Helt firkantet hvis der ikke er en klar skurk og sælger afbryder:

Timepris refunderes i forhold til ikke leveret tid.

Ekstraydelser refunderes, hvis de ikke er leveret. Leverede ekstraydelser refunderes selvfølgelig ikke.

Jeg har selv prøvet at GP'en ikke ønskede at levere en ekstraydelse, da hun så mig i Adamskostume. Refusion and no worry - det skal nok blive sjovt alligevel.

"Hvis sælger aflyser enten ved fremmøde eller lige inden. Måske et kvarter før eller deromkring. Mødet ville være i gang om et øjeblik. Akut årsag eller ukendt årsag. 
Hvem gør hvad og hvad er rimeligt?"

Uden grund til at tro at sælger har ond vilje må man bare acceptere at 'shit happens'

Køber aflyser akut uden sælger har haft indflydelse på beslutningen. De har ikke mødtes endnu og han aflyser uden angivet grund. 

Jeg antager at GP'er er ret udsat for useriøse bookninger, da mange i min erfaring gerne vil konfirmere bookninger på dagen.

Det må komme an på sælgers kendskab til kunden om der skal blokeres.

1. Køber aflyser på selve dagen - uden årsag. 

Jeg tror ikke at jeg forstår spørgsmålet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 9 minutter siden:

Så informere køber at mødet ikke kan realiseres alligevel og så går man hver til sit for nu. Ingen skade sket.

Well... har manden booket to timer er "skaden" at jeg som sælger har sagt nej til andre og jeg mister i mit tilfælde 2.800kr - det synes jeg tæller som skade :) 

@Eventyrmanden og @Lidhorn I nåede at svare før jeg nåede at redigere :D Havde byttet om på sælger og køber i det ene punkt - Sorry! Det er nu rettet. 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 1 minut siden:

Well... har manden booket to timer er "skaden" at jeg som sælger har sagt nej til andre og jeg mister i mit tilfælde 2.800kr - det synes jeg tæller som skade :) 

Ja, det kan man sige - men det mener jeg er en risiko man løber som sælger. Ellers må du jo ændre rammerne og kræve forudbetaling.

Jeg betaler heller ikke tandlægen, selvom jeg vågner med opkast og må aflyse min tid, som tilfældigvis er den første på dagen.

Eva Nadine skrev, for 5 minutter siden:

@Eventyrmanden du nåede at svare før jeg nåede at redigere :D Havde byttet om på sælger og køber i det ene punkt - Sorry! 

Ja, det tænkte jeg nok var tilfældet :P Det ville i hvert fald give et uheldigt incitament, hvis jeg fik rabat på den næste aftale, hver gang jeg aflyste :lol: Kan sådanne rabatter mon lægges sammen så jeg kan aflyse 10 aftaler og så få den 11. gratis? :D 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 11 minutter siden:

Jeg betaler heller ikke tandlægen, selvom jeg vågner med opkast og må aflyse min tid, som tilfældigvis er den første på dagen.

Ok?! Øh... det gør jeg faktisk. Der kan aflyses op til 24 timer før, ellers koster det en slags startgebyr eller noget. 
Som terapeut er det også helt almindeligt at man "mister et klip" hvis man er i et forløb og man ikke melder afbud mindst 24 timer inden eller hvis man udebliver. Antallet af timers varsel kan variere fra den ene terapeut til den anden, naturligvis. 

Forudbetaling er så stort et emne at det næsten må være sin egen tråd. Dem må der være flere af, forestiller jeg mig? 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky

Jeg synes personligt, at det er komplet umuligt at generalisere på det her punkt.. og så alligevel..

Dette gælder for både købere og sælgere: Får du overskredet dine grænser, så er det ok at sige "nej tak" ! Uanset hvor man er i købsprocessen.. <3

Møder en kunde op til en pige der bare overhovedet ikke lever op til forventningerne, så er det ok at gå igen. Eller leverer hun bare overhovedet ikke det der blev aftalt, så må han gerne "reklamerer", inden for rimelighedens grænser, ik? 

Jeg har før stået i en situation, hvor jeg har fået en forespørgsel som jeg umiddelbart tænkte at jeg godt kunne lave.. Men hvor det så viste sig (da jeg gik i gang) at det jeg fik lavet overhovedet ikke "blev godt" i mine egne øjne. Jeg vendte derfor tilbage med meldingen, at jeg ikke havde det godt med at lave det han ønskede, og at det beklagede jeg! Men at jeg havde lavet noget andet, som jeg håbede han ville blive glad for istedet.

Han valgte at købe det jeg havde lavet, men var nok lidt skuffet fordi det jo tændte ham det andet - og det forstår jeg 100%.. Men hvis jég ikke har det godt med at lave det, så nedbryder det mig jo en lille smule hver gang - og det duer altså ikke :(Jeg vil være glad, og spændt og udfordres i det jeg laver - ikke have ondt i maven, være usikker og forrryde ting.. *smiler*

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 4 minutter siden:

Forudbetaling er så stort et emne at det næsten må være sin egen tråd. Dem må der være flere af, forestiller jeg mig? 

Er det ikke snarere et depositum ved bookning, der kunne være interessant?

Såvidt jeg ved tager alle GP'er forudbetaling eller også er det bare mig der ser lusket ud:P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Frøken_Kinky

Jeg har iøvrigt lige lyst til at komme med en lille sidenote, inspireret af den kommentar her:

Eventyrmanden skrev, for 30 minutter siden:

Nu er jeg primært content creator, og tager derfor forespørgsler fra mænd, som har nogle specifikke kinks de gerne vil se mig udleve..

Fiktivt eksempel:

Der bliver bestilt en 20mins video af mig der leger med forskellige slags mad på en rigtig kinky måde

Jeg laver produktet til ham til den pris vi aftaler - men har faktisk brugt en hel aften på at forberede det setup, udføre det og gøre rent efter det.

Hvis han havde sagt: Ej, jeg har ikke råd alligevel, så har jeg i princippet spildt min tid.. og det er dumt. 

En kvinde i møder fysisk har brugt tid på at forberede sig inden I kommer. Hun skal se ud på en bestemt måde, have noget bestemt tøj, bruge administrativ tid på at booke aftalen med dig osv. - og hun kan jo heller ikke bruge tiden på andre..

Det synes jeg nogen gange ikke bliver værdsat nok .. *smiler*

Det er fx en af grundene til, at kunder der skriver "hej" ikke har særlig stor chance for at få hul igennem, hverken hos mig eller kvinden de kan købe fysisk. Det koster simpelthen for meget for os.. desværre. Der kan være 20 på en dag der skriver, nogen gange mere.. nogen gange mindre. Det er konstant en opvejning.. og vi ér kun mennesker :wub:

Redigeret af Frøken_Kinky

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 1 time siden:

Hvis I har købt en halv time og hun efter et kvarter indser at det her det går sgu ikke... det er nødt til at stoppe. Altså SÆLGER afbryder mødet halvvejs af en eller anden årsag. Enten har han kvajet sig, hun bliver pludselig utilpas, ingen kender måske årsagen eller hvem der er "skurken" men afbrydelsen sker på sælgers initiativ.

Uanset hvad skal sælger have det godt med det hun/han laver, det kan have mange årsager. Ved købesex forestiller jeg mig at varen er købt når køberen har opnået det køberen er kommet for. Tænker det ville være rimeligt med en procentdel af akten, i nævnte tilfælde 50%. Sælger har trods alt gjort en indsats (og brugt tid på det).

Hvis sælger aflyser enten ved fremmøde eller lige inden. Måske et kvarter før eller deromkring. Mødet ville være i gang om et øjeblik. Akut årsag eller ukendt årsag. 

Ingen ydelser, ingen betaling. Bare ærgerligt sonny boy.

Ingen ydelser, ingen betaling. Ved aflysning går det vel begge veje?

Sælger aflyser på selve dagen - uden årsag. 

Nej da! Hvorfor?
Hvis jeg går ned til slikmutter og vil købe en is og hun siger at der ikke er flere og jeg kan komme igen i morgen, får jeg så rabat på min is? Det ville da være en underskudsforretning.

Køber aflyser på selve dagen - uden årsag eller med en "dårlig undskyldning".
Kan der forlanges delvis betaling? Forudbetaling næste gang for at få lov til at booke igen? Andet jeg ikke har tænkt på?

Ingen ydelser, ingen betaling. 

Men som @Eventyrmanden ganske rigtigt nævner, så er det jo en enkeltmands virksomhed i driver, så i har jo ikke det samme sociale sikkerhedsnet som alle os andre lønslaver. Så det kunne være du skulle skele lidt til købeloven og tage nogle principper herfra, så er du ihvertfald dækket ind hvad Jydske lov angår og du vil altid have retten på din side :D

Spørgsmålet om forudbetaling for booking er jo ikke ukendt, men du skal være opmærksom på at det hurtigt kan blive en konkurrenceparameter jer piger imellem.

Uanset hvad, så bør dit valg for ovenstående præciseres på din hjemmeside/annonce så ingen kan være i tvivl om hvilke regler der gælder hos dig. Det vil være mest fair over for alle at ydelser/betaling og regler for disse, fremstår så transparent som overhovedet muligt og at alle i branchen(din branche) bruger den samme ordlyd.

Så kan køber ihvertfald ikke brokke sig og i vil ikke blive taget ved næsen, for det er jo åbenlyst at det er ret omkostningstungt for jer med de aflysninger.

Redigeret af Needy
Typo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 45 minutter siden:

Ok?! Øh... det gør jeg faktisk. Der kan aflyses op til 24 timer før, ellers koster det en slags startgebyr eller noget. 
Som terapeut er det også helt almindeligt at man "mister et klip" hvis man er i et forløb og man ikke melder afbud mindst 24 timer inden eller hvis man udebliver. Antallet af timers varsel kan variere fra den ene terapeut til den anden, naturligvis. 

Det er ganske få steder jeg har oplevet at jeg ikke kan aflyse uden betaling - og de steder hvor jeg skal er det tydeligt skrevet i forvejen. Det kan I jo også vælge at gøre. Det er det jeg mener med at det i bund og grund er jer der sætter rammerne. Hvis ikke noget er oplyst, så er det ikke med i aftalen.

Eva Nadine skrev, for 49 minutter siden:

Ja, det kan du have helt ret i :lol:

Frøken_Kinky skrev, for 33 minutter siden:

Hvis han havde sagt: Ej, jeg har ikke råd alligevel, så har jeg i princippet spildt min tid.. og det er dumt. 

Helt sikkert og så skal du ikke lave flere aftaler med vedkommende. Som køber skal man jo heller ikke indgå aftaler, som man ikke har tænkt sig at gennemføre. Men jeg synes ikke man skal straffes for akutte situationer. 

Frøken_Kinky skrev, for 37 minutter siden:

Det synes jeg nogen gange ikke bliver værdsat nok .. *smiler*

Ork jeg værdsætter skam, det må du ikke undervurdere. Men jeg forventer heller ikke kompensation for den tid jeg bruger på at arrangere og forberede mig til aftalen med jer, hvis I aflyser. Jeg går bare som udgangspunkt ud fra at man ikke aflyser uden en reel grund og mener at vi alle er mennesker. Shit happens.

Når det så er sagt, så forstår jeg også godt der er et antal personer der laver aftaler, bare for at spilde folks tid - og løsningen hertil må jeg nok være svar skyldig for.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...