sneræven 2226 Skrevet 29. December, 2024 (edited) Ja, der skete en del i halvfjerdserne. Men oven på den store eksplosion i slut tresserne var musiklivet blevet noget - lad os sige, afdæmpet og pænt i midt halvfjerdserne. Det fik så en brat ende i starten af '77 da et nyt band skabte furore og skandale grænsende til panik især i England .. Nummeret nedenfor blev omgående det mest bannede nummer i UK - blev forbudt på samtlige engelske radiostationer - og blev deres største hit, var l-i-g-e ved at ramme førstepladsen ... Som et dansk musikblad udtrykte det dengang, så havde der været afmatning på området så længe, så noget måtte der ske ... m-e-n behøvede det nu at være så langt ude i tovene ... ..o-o-o-g det ka' der måske være noget om .. Men på den anden side, så var de år nok den eneste periode i pophistorien hvor r*ven af fjerde division for alvor fik en stemme ... Redigeret 29. December, 2024 af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 29. December, 2024 Dem kan jeg godt huske - det fede ved Johnny Rotten var at han var pisse ligeglad. Enten kunne man lide ham eller også kunne man "Fåårk off!" Han havde virkelig en attitude der ville noget! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 29. December, 2024 Nu skal vi have et nummer med Eurythmics. De har lavet et væld af gode hits og nogle ret gode surrealistiske videoer. Forsangeren Annie Lennox blev ikke uden grund kaldt "The Greatest White Soul Singer Alive". Men nu nærmer vi os jo nytår - så derfor skal vi have den her. Eurythmics, Annie Lennox, Dave Stewart - When Tomorrow Comes (2018): 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 30. December, 2024 I 1981 kom en sang der blev kopieret utallige gange. I 1989 kom Lambada af fransk-brasilianske Kaoma, som alle jo kender. Men Lambada var egentlig en cover af sangen ”Chorando se foi” af brasilianske Marcia Ferreira fra 1986. Og ”Chorando se foi” er netop det aller første der bliver sunget i Lambada. Hvorfor omdøbte de sangen til Lambada? Det er navnet på den dans der allerede var populær i Brasilien. Her er Marcia Ferreira’s udgave, som altså ikke er Lambada. Men Marcia’s sang var et portugisisk remix af det bolivianske band Los Kjarkas, der i 1981 sang den originale spanske version ”Llorando se fue”. Originalen holder nok ikke lige så godt med moderne ører, så den må i slå op. Den er noget langsom og med bolivianske pan fløjter. Og i stedet for at være æggende og fræk er den melankolsk. Teksten på både spansk og portugisisk handler om: pigen der græd da hun tænkte tilbage på den dag kærligheden var konge, Og det bringer mig til en af mine nytårsforsæt: jeg vil gerne lære at danse. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 30. December, 2024 Ååh ja hvor de rytmer vækker minder Hold op hvor har jeg gnubbet mange lår til Lambada Jeg var slet ikke klar over at Kaoma's Lambada var et cover nummer! Tak for info! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 30. December, 2024 (edited) Redigeret 30. December, 2024 af Mook Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 30. December, 2024 Mook skrev, for 10 minutter siden: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 30. December, 2024 Godt med nogen rytmer, @Mook ! Her er et andet dansehit med smørdrengen Ozuna. Du behøver ikke at skrue helt op, @Needy, men du må gerne danse helt igennem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 30. December, 2024 Dansede lige en salsa med mig selv 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 30. December, 2024 (edited) Needy skrev, 1 time siden: Dansede lige en salsa med mig selv OK, men så skal du da få noget at danse til ... Det uden sidestykke mest IRRITERENDE nummer OG den mest irriterende Lyric Video der er udkommet i 2024 ... Ikke set værre siden "Da-Da-Da" og "Haba Haba Zoot Zoot" ... ... jeg kommer personligt til at gå rundt og sige "HITS-HITS-HITS-HITS" hele aftenen ... Redigeret 30. December, 2024 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 31. December, 2024 sneræven skrev, for 13 timer siden: OK, men så skal du da få noget at danse til ... Det uden sidestykke mest IRRITERENDE nummer OG den mest irriterende Lyric Video der er udkommet i 2024 ... Ikke set værre siden "Da-Da-Da" og "Haba Haba Zoot Zoot" ... Det er sjovt - havde faktisk overvejet at poste lige præcis de to numre Men når vi snakker om at danse.......så skal vi da.......det skal vi da.......vi skal da have den her. ABBA - Dancing Queen (1976): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 31. December, 2024 (edited) Needy skrev, for 4 timer siden: Det er sjovt - havde faktisk overvejet at poste lige præcis de to numre Det kan du da roligt gøre ... Så kan vi måske gå i gang med nogle af popmusikkens mere gakkede og mystiske kroge ... Har selv et par indspark i den afdeling ... Jeg vil lige ønske Godt Nytår med et brag af et nytårsnummer fra '79 ... Kendte det ikke, men blev præsenteret for det i mine Youtube-forslag ... Redigeret 31. December, 2024 af sneræven 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 31. December, 2024 Her er lidt mere ABBA at danse til. Men her er det vist mere AAAA end ABBA. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 31. December, 2024 @latinas4ever du har en uovertruffen musiksmag! Nummeret "Chiquitita" har en rørende baggrundshistorie - der viser, hvordan musik kan bruges til at gøre en forskel. Da ABBA udgav "Chiquitita" i 1979, var det i forbindelse med FN's børneår. ABBA besluttede sig for at donere alle rettigheder til sangen til UNICEF, FN's børneorganisation. Titlen "Chiquitita" betyder "lille pige" på spansk og symboliserer alle de børn i verden, der har brug for hjælp. Sangen blev en kæmpe succes verden over og toppede hitlisterne i mange lande. Indtægterne fra "Chiquitita" har i årtier støttet UNICEF's arbejde med at forbedre livet for børn i nød. Det sidste jeg har hørt er at sangen nu har indtjent for mere end 5 mio dollars i royalties. Sangen fortsætter med at indtjene støttemidler her 45 år efter - ganske imponerende! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 31. December, 2024 sneræven skrev, for 3 timer siden: Så kan vi måske gå i gang med nogle af popmusikkens mere gakkede og mystiske kroge ... Et af de mest gakkede numre jeg kender - ud over Spike Jones - er den her. Den kom så også til at blive en af de sange der definerede hippietiden Canned Heat - Going up the Country (1969): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 1. Januar Og NU kommer den - på utallige opfordringer kommer sangen vi alle har ventet på Godt nytår alle sammen - håber i får et godt 2025 med masser af knald i ABBA - Happy New Year (1980): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 1. Januar Hvad var den bedste sang der blev udgivet i 2024? Obama er ikke på Eroguide endnu men han poster løbende hans favoritmusik: https://www.billboard.com/music/music-news/barack-obama-favorite-songs-2024-1235863687/ Barack har en eklektisk smag der omfatter al mulig brølermusik, og alle mulige GPer, men her er en af hans favorit sange fra 2024: 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 1. Januar (edited) Vi skal lige have en mere med den underskønne, basspillende og lavdebegavede Suzi Q - denne gang i lædertøj! Vidste i at hun har optrådt som go-go danserinde i slutningen af 60'erne? Suzi Quatro - Lipstick - 1981: Redigeret 1. Januar af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 1. Januar latinas4ever skrev, den 31.12.2024 at 14:30: Her er lidt mere ABBA at danse til. Men her er det vist mere AAAA end ABBA. Jeg er ret vild med den kombination af reggae og latinamerikanske rytmer. Blev nysgerrig og googlede 'Reggaeton' på Youtube. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 2. Januar sneræven skrev, den 1.1.2025 at 22:23: Jeg er ret vild med den kombination af reggae og latinamerikanske rytmer. Det var da et spændende nummer De har fået det hele med, heavy, reggaeton, laksekvoter, Luis Fonsi, Cranberries, olie, rumba, Ricky Martin… Kan godt lide at de eksperimenterer. POV: Da Leif Erikson opdagede Colombia sammen med Nanowar og KLF. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 3. Januar Kender i det? Man ser en reklamefilm og så kommer der en musikstump som bare fænger en. Den her mener jeg kom fra en reklame om rejseforsikring. Jeg kan godt lide musikken og især den fængende guitarsolo - men indtil nu har jeg stadig ikke fattet hvad teksten handler om - det er vist noget med en-vejs kommunikation? Hollandske The Cats fik et kæmpe hit med nummeret - men de fik desværre aldrig fulgt op på succesen. The Cats - One Way Wind (1971): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cowgirl.90 439 Skrevet 3. Januar Ikke for alle.. men jeg er ret vildt med den sang og den atmosfære som han skaffer og de følelser som komme op med den sang i mig. Uhhhh.... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 3. Januar Fedt nummer - Han synger sgu godt! Den kendte jeg ikke - tak for det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 4. Januar Til en julefrokost - for et par år siden - fik jeg vores DJ overtalt til spille den her. Pludselig dansede jeg med tre kvindelige kollegaer samtidig - det snakker de stadig om i firmaet George Thorogood & The Destroyers - Bad To The Bone (1982): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 4. Januar Er lidt vild med den her sang med bl.a. Maluma i øjeblikket, synes den har en god vibe selv om teksten egentlig er sørgelig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg