Needy 1721 Skrevet 5. December, 2024 sneræven skrev, for 19 timer siden: Her er Chapelle Roan blevet brugt til at splitte 'Last Christmas' godt og grundigt ad ... Uha - den er da ubehageligt tæt på - det UNÆVNELIGE!! Tror vi liiige må dreje tråden i en anden retning! Søgte ellers efter frække elverpiger da jeg faldt over denne fortolkning af Feliz Navidad. Santa Rocks Out to Feliz Navidad: 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dillermand Junior 3189 Skrevet 5. December, 2024 Med Kaizers tilbage og turnere vender jeg tilbage til denne sang og særligt videoen lige for tiden der handler om et bordel på anden sal over frisøren. https://youtu.be/Xw1oQsGkZhQ?si=Zf1Dy_SWiv-cq0cw 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 7. December, 2024 Det rykker da, Diller (og også Santa). Kan være det var et julebordel. Du kan genindlæse siden hvis et indsat link ikke automatisk bliver vist som en video. Thalia har udgivet et julealbum. Her synger hun: Lyset blev født. Hun har fået hug for at synge kristne tekster. Tidligere har hun jo sunget at hun er en psycho bitch og ikke kunne huske om hun var utro. Får lyst til at synge med selv om jeg ikke er religiøs. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 7. December, 2024 latinas4ever skrev, for 1 time siden: Får lyst til at synge med selv om jeg ikke er religiøs. Ja det er da lige før man bliver religiøs! Dejlig sang - tak for det! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 7. December, 2024 Så skal vi da også lige høre et af mine favoritbands Coldplay - Christmas Lights (2010): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 7. December, 2024 @Dillermand Junior Godt band - jeg kendte dem ikke .. Lige da jeg skimmede teksten troede jeg det var Kaiser Chiefs .. De to bands minder også lidt om hinanden - det er begge noget post-punk - men Kaiser Chiefs er lidt mere polerede .. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 8. December, 2024 (edited) Jeg er vild med Folkeklubben - jeg synes deres tekster er fremragende og Kjartan Arngrims stemme er nok noget af det nærmeste vi kommer hedengangne Kim Larsen. Her er de med en “vintersang” det smager da lidt af jul eller?? Folkeklubben - Men Ikke Endnu En Vinter (2018): Redigeret 8. December, 2024 af Needy 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 10. December, 2024 Synes der er en god energi i den her (”Hvorfor forsvandt du?”) der handler om enlige mødre. Maricarmen har også lavet et sukkerchok af et julenummer men tror det er for diabetisk til musiktråden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 10. December, 2024 latinas4ever skrev, for 6 minutter siden: Synes der er en god energi i den her (”Hvorfor forsvandt du?”) der handler om enlige mødre. Dejlig dame og dejligt livsbekræftende nummer! ÆJH - man drømmer sig sgu ned til sydens sol og varme latinas4ever skrev, for 7 minutter siden: Maricarmen har også lavet et sukkerchok af et julenummer men tror det er for diabetisk til musiktråden Bring it on - vi slipper jo nok ikke alligevel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 11. December, 2024 Needy skrev, for 15 timer siden: ÆJH - man drømmer sig sgu ned til sydens sol og varme Åh ja, det gør jeg også, det er vist et af mine nytårsforsæt. Needy skrev, for 15 timer siden: Bring it on - vi slipper jo nok ikke alligevel Jamen Maricarmen’s julevideo er faktisk så episk at jeg tænkte på at vente til den 24de eller deromkring. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 11. December, 2024 Jamen så venter vi da bare I mellemtiden kan vi drømme os videre med ABBA's "Happy Hawaii". Nummeret blev først komponeret til nogle små tegnefilm ifm. deres reklame fremstød i Australien i 1976. Det er faktisk den første udgave af "Why Did Have To Be Me", som blev et kæmpehit senere samme år. Sjovt at de har to identiske numre - bare med forskellig tekst. Og så er de bare skidegode at stryge skjorter til ABBA - Happy Hawaii: ABBA Why Did It Have To Be Me: 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 11. December, 2024 Needy skrev, for 39 minutter siden: Og så er de bare skidegode at stryge skjorter til Kan du ikke lige poste dem igen, jeg mangler stadig et par skjorter 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 11. December, 2024 @latinas4ever du bad selv om det! Her er ABBA igen med "Hasta Manana". De var meget i tvivl om det skulle være den eller "Waterloo" der skulle være deres bidrag til MGP i 1974. Godt det blev "Waterloo" ellers sad jeg ikke her og postede videoer med ABBA ABBA- Hasta Mañana (Senõras e Senõres 1974): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 12. December, 2024 (edited) Jamen, så lad os da tage endnu een om at tage til troperne ... Også fra de år, hvor der var brug for at pruste lidt ud ovenpå ungdomsoprøret og den kreative eksplosion ... Tilbage til sorgløsheden og uskylden ... (men bortset fra det, så er det SLET, SLET ikke mig at tage sydpå ... ) Redigeret 12. December, 2024 af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 13. December, 2024 Jeg kendte ikke den ABBA sang. Nu flexer ABBA med musklerne igen Ser mig nødsaget til at poste mere Karol. Siempre Fi! Her synger hun med Anahi. Sangen hedder Red Mig og handler om hjertesorg. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 14. December, 2024 latinas4ever skrev, for 22 timer siden: Ser mig nødsaget til at poste mere Karol. Siempre Fi! Her synger hun med Anahi. Sangen hedder Red Mig og handler om hjertesorg. Ikke meget sang men masser af kærlighed - fedt! Tror også der må være en god akustik i den arena der Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 14. December, 2024 Smokie’s sang “Living next door to Alice“ blev et kæmpe hit i 1977. Sangen handler om en ensom mand, der har boet ved siden af en kvinde ved navn Alice i 24 år - han maler et billede af et liv, hvor de kunne være lykkelige sammen, men indser hurtigt, at det kun er hans fantasier. Sangen blev hurtigt kendt som “Who the fuck is Alice?” - da sangen er en kende for sukkersød Smokie var store nok til at se det sjove i det og lavede denne genindspilning med det kendte omkvæd. Smokie - Who The "F..." Is Alice?: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 16. December, 2024 (edited) Jeg så filmen "Wild Mountain Thyme" i går aftes. Det er en rigtig sød film med en skøn, lavmælt humor, jeg kan roligt anbefale den. Temaet minder faktisk en del om "Living next door to Alice". Den handler om to naboer, en mand og en kvinde, der driver hver sitr landbrug et sted i Irland. De to vil inderligt gerne hinanden, men deres kontakt består mest i, at de mødes i skellet en gang ca. hver anden måned og står og skændes et par minutter. Her er en scene fra filmen hvor pigen synger "Wild Mountain Thyme", en skotsk folk klassiker som bl. a. Rod Steward og Ed Sheeran også har haft fat i. Redigeret 16. December, 2024 af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 16. December, 2024 (edited) Smukt, smukt, SMUKT! Den film skal jeg se! Jeg elsker de skotske folkesange - det kan altså noget. Jeg var til det årlige Tattoo i Edinburgh for nogle år siden, hvor der var flere numre med de klassiske skotske højlandssange - ikke et øje var sgu tørt <snif>! Nu var det Christopher Walken vi så her. Han blev jo verdenskendt i filmen "Deer Hunter" en rå og barsk film om vietnamkrigen, som absolut kan anbefales. Soundtracket fra filmen synes jeg er fantastisk. Stanley Myers er komponisten bag det smukke musikstykke "Cavatina", klassisk guitar bliver spillet af John Williams. Videoen er den indledende scene i filmen. Stanley Myers - Cavatina (1978): Redigeret 16. December, 2024 af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 16. December, 2024 @sneræven Ser ud til at være en god film. Jeg får helt lyst til at poste Bonnie banks of Loch Lomond, men den kender alle jo. @Needy Jeg er trods alt vokset op med TV så jeg har set Deer Hunter. Men prøv at spørge de unge, de streamer så de kender ikke gamle film. Den er sikker næsten hver gang. Behageligt nummer. Her er den originale udgave af Gimme! Gimme! Gimme! som ABBA's cover er baseret på. Synes det passer godt med den græske udgave at det er en mandlig sanger der ønsker sig en ”man after midnight”. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
DonDD 42 Skrevet 17. December, 2024 (edited) Nok til den lidt "hårdere" side (ikke hvis du spørger mig, men der kan det til tider også stikke lidt af), men for en som er vokset op i 00'erne er jeg voldsomt begejstret over måden Linkin Park er kommet tilbage. Jeg synes personligt at det er voldsomt fedt at de har haft modet til at tage en badass-kvinde ind som forsanger i deres nye "æra" efter Chester's dødsfald for nogle år siden. Deres nyeste album er generelt meget anbefalelsesværdig, men specielt Heavy is the Crown og The Emptiness Machine kommer ofte på herhjemme for tiden Redigeret 17. December, 2024 af DonDD 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 18. December, 2024 latinas4ever skrev, den 16.12.2024 at 23:17: Her er den originale udgave af Gimme! Gimme! Gimme! som ABBA's cover er baseret på. Synes det passer godt med den græske udgave at det er en mandlig sanger der ønsker sig en ”man after midnight”. Nøøøj - det er jo BLASFEMI ! Nummeret har været oppe tidligere i denne tråd - men da det et af ABBA's stærkeste sange skal vi da have et gensyn med den originale udgave af originalnummeret Og der skal skrues HELT op! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 18. December, 2024 DonDD skrev, den 17.12.2024 at 16:22: Deres nyeste album er generelt meget anbefalelsesværdig, men specielt Heavy is the Crown og The Emptiness Machine kommer ofte på herhjemme for tiden Fede numre! Er der ikke noget med de skal på turne næste år? Kan bare ikke huske om det var en europa- eller verdensturne? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 18. December, 2024 Needy skrev, for 7 timer siden: Nummeret har været oppe tidligere i denne tråd Må man godt poste den samme sang to gange? Pas på eller jeg siger det til Needy Nice også at få lidt nyere musik @DonDD 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1721 Skrevet 19. December, 2024 latinas4ever skrev, for 16 timer siden: Nice også at få lidt nyere musik @DonDD Jep! Vi skal udvide vores horisonter Alternativt er i tvangsindlagt til lidt kulturelt musikhistorie Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg