Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

Skrevet

@latinas4ever
Godt klip med Karol G.
Shakira er på banen igen - i forbindelse med FIFA VM
De fleste af jer har sikkert set det, hun var med i pauseshow'et under finalen.
Jeg så det ikke, jeg ser ikke fodbold.
Men her er Shakira

Jeg så lige at der er sket eet eller andet med min video med Janis Joblin ovenfor.
Jeg prøver lige igen og ser om det går denne gang ...

• Svar 1.5k
  • Visninger 171.9k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet

Hvad med Mek Pik med "åh abe"? 🤣😂

Redigeret af Borende X

Skrevet
latinas4ever skrev, den 24.7.2026 at 19:31:

Du kendte aldrig den bedste side af mig. En sang om at overvinde udnyttelse.

Et ret barsk nummer om samme emne

Redigeret af sneræven

Skrevet

Jeg hopper i en helt anden grøft end de to foregående ...
Tilbage til 70'erne.
Mon nogen af jer overhovedet kender Marmalade .. ?
De var eksperter i sukkersød, sentimental pop - men lavet på en måde så det var umuligt ikke at holde af dem ..
Jeg er generelt meget til harmonier ... og lige det her nummer rammer en nervi i mig, fordi jeg selv er vokset op i - og også nu lever med det ene ben i fed landlig idyl ..
Ude på landet ..

Redigeret af sneræven

Skrevet

Jeg kendte ikke Marmalade, @sneræven .

Det lange reb er deres ægteskab. Hvis det lunefulde hav sluger sømanden må konen trække den tomme line ind. Helt til sidst fælder pigen en tåre, for linen gav slip.

Skrevet

En sang om migration og at bevare håb og drømme. Gaby fra Guatemala synger at dans og passion er i hendes årer.

Skrevet

@latinas4ever Skønt med et par lidt mere stille Latino-sange - tak for dem.
@LarsTysker Heavy og kirkelklokkespil - herlig kombination ...

Uvist hvorfor fik jeg lige lyst til at præsentere noget m-e-g-e-t tilbagelænet musik fra Tyskland ...
Bandet hedder Veranda Music - og det kunne såmænd være betegnelse for en hel genre ...
Mere dovent kan det ikke gøres ...

Skrevet

En stille sang mere @sneræven , og en sand historie. Forsangeren skrev denne kærlighedssang til hans kone efter han blev gift. Sangen hedder ”Never fail me”. Videoen viser et lykkeligt bryllup men det er blandet sammen med mørke scener. I teksten truer han nemlig hans egen kone med mord hvis hun er ham utro. Men sangen var ikke en gang udgivet før han selv var utro med skuespillerinden man ser i selv samme musikvideo, og lod sig skille. Hans forsmåede ex-kone var Julieta Venegas.

Skrevet

København er et fremmedartet sted. Det er næsten så langt væk man kan komme. Koldt og mørkt men også smukt og anderledes. Vetusta Morla synger om det mod det kræver at flytte og den usikkerhed, frygt og spænding det udløser. Om at flygte fra ens problemer. Men København løser intet, i stedet handler det om at give slip og at konfrontere udfordringer. Man ved aldrig hvor man ender.

Skrevet

@latinas4ever .. spændene med beskrivelsen af sangene .. tak for det ..

@LarsTysker
Det var sqda lidt pudsigt.
Jeg kan godt huske en Scott Walker.
Han var en crooner - de fandtes endnu i slut-tresserne - der havde et par enkelte hits ic England.
Jeg googlede, og jo, det er skam den samme person ..
Her er han med et hit fra '70, som var guf for min sentimentale åre ...

Redigeret af sneræven

• 2 weeks later...
Skrevet

Nutidig punk - osse så det gjalder - fra bandet The Linda Lindas
Dejligt med noget der er til at forstå ... 😉

@latinas4ever Fint at der er tekster med både på spansk og engelsk på nummeret ovenfor.
Der er rigtig mange ord på spansk der er umiddelbart genkendelige, når man ser teksterne direkte over hinanden.
Man kan næsten bruge dem til at lære sproget ... ( ... nej, jeg véd selvfølgelig godt det ikke er så enkelt.
Spansk på et højere niveau skulle tvært imod være lidt af en kunst ... )

Redigeret af sneræven

Skrevet

Nice sang @sneræven . Ved ikke hvorfor men synes kun jeg kan se den engelske tekst.

Granny friend-experience (GFE)

Spansk er blandt de nemmeste sprog i verden at lære for folk der taler engelsk, sneræven. Men det er svært at forstå fulde cubanere der taler hurtigt. Der er mange spanske ord der enten er de samme eller ligner en del men der er også ord der ligner meget men som betyder noget andet. Den bedste måde at lære det på er med en pige.

Skrevet

RIP. Ikke hendes populæreste nummer, men min favorit:

Skrevet

@Lauersen
Dolly Parton var en ener. Hun er een af de kunstnere der virker bundsolide på den gode måde.
Og det siges hun var een af de få hele USA kunne samles om.

Jeg er især vild med hendes skildringer ar barndommen i det landlige Tennessee.
"In My Tennessee Mountain Home" er en fantastisk kærlighedserklæring til naturen og familiesammenholdet.
Men hun havde også den anden side med.
"In the Good Old Days (When times were bad) er en gang barsk socialrealisme.
Flere steder går teksten til marv og ben.

@latinas4ever
Det er i dit indlæg, "Como La Flor", der både er engelsk og spansk tekst.

Redigeret af sneræven

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.