Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

Skrevet
latinas4ever skrev, den 15.5.2026 at 20:58:

Vil ikke genoplive en muligvis død tråd

Det er jo ikke en debattråd, så tænker vi kan altid lægge noget op vi falder over og synes er interessant .. selv om der er tavshed i nogen tid ...
Jeg selv har tænkt en del over fænomenet Noah Kahan.
Det er mærkeligt i min sfterhånden ret høje alder at opleve en singer / songwriter der har næsten uhyggelig mange paralleler til min egen opvækst og livssituation tilbage i tiden.
Og som har enorm succes, især i USA,
Jeg tror jeg har haft et nummer med ham før, men jeg snupper lige eet igen fra hans seneste album.
Han er gennemgående meget dyster, og godt nok beskriver han de sindstilstande rigtig godt i forhold til min egen erfaring, men synes også det bliver lidt 'for meget' nogle gange ...
Lidt synd for Vermont, hvor han stammer fra, og som han også omtaler pænt i sine sange - men billederne er noget mørke. Mangler lidt John Denver-naivitet ...
Vermont er en meget landlig stat, der dog på eet punkt skiller sig kraftigt ud fra næsten alle andre landlige områder i USA ...
Som Noah Kahan udtrykte det en gang, 'I'm not a political person - but I'm glad I grew up in Bernie-land' ...

• Svar 1.5k
  • Visninger 162.1k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet

Hun levede om natten, havde ingen skam, gjorde hvad hun ville og elskede frit til kødets fest. De kaldte hende heks. God men noget ukendt sang, så i har æren af at høre det. Tænk hvor fedt det kunne være at høre dem spille på en cafe.

Skrevet

Filmen " Apex" har fået mig til at høre denne på repeat igennem noget tid nu :)
Så film musik kan bestemt vække gammelt musik til Live igen , Nummeret er ca 11 år gammelt.

Skrevet

Mini stumfilmen ”I dag så jeg dig være glad” med bittersød musik fra bandet Ves Tal Vez.

Skrevet
latinas4ever skrev, den 20.5.2026 at 18:31:

gjorde hvad hun ville og elskede frit til kødets fest. De kaldte hende heks.

Haha, ja, Billie Eilish har helt sin egen mening om hvad der sker med de piger der IKKE gør som de vil ...

Skrevet

Det er jo ikke sådan når man ligger der iført ballgag og håndjern og pludselig føler et stik af fortrydelse når pisken rammer.

Skrevet
Naboen skrev, den 25.5.2026 at 09:37:

Filmen " Apex" har fået mig til at høre denne på repeat igennem noget tid nu :)
Så film musik kan bestemt vække gammelt musik til Live igen , Nummeret er ca 11 år gammelt.

Chemical Brothers er eet af de bedre elektroniske bands.
"Let Forever Be" er een af mine All Time Favourites ...
Een af Gallagher-brødrene fra Oasis er inde over .. mener han skrev teksten ..
Der blev generelt lavet fantastisk meget god musik i slut halvfemserne - start 00'erne ..
Det er tæt på at være 'mit musik-årti' selv om jeg er a-l-t for gammel til det ...

Redigeret af sneræven

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.