Hop til indhold

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Featured Replies

Skrevet

Lige endnu et nummer med Specials ..
mkring det med præstationssamfundet ..

@latinas4ever
Hos mig fungerer det umiddelbart helt som det plejer.
Jeg trykker 'del' på Youtube og kopierer link'et ..
Jeg skriver under video'en ved at placere markøren under videoen ..

Måske er det anderledes på mobilen.
Det ser faktisk sådan ud, ud fra din beskrivelse - det ser anderledes ud på PC ..
Jeg bruger konsekvent PC hvis overhovedet muligt.
Er generelt ikke gode venner med smartphones ...
Dem har fanen skabt en dag han var i særlig dårlig humør ...

Redigeret af sneræven

• Svar 1.5k
  • Visninger 162.2k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Mister nysgerrig
    Mister nysgerrig

Denne her udgivelse af en ældre klassiker med mange musikere fra hele verden synes jeg er ret fed.  

• Lige det som jeg høre og jeg synes det så passende faktisk. 

• Thanks for sharing @sneræven  I understand what you mean...and yes, there is a big difference growing up in such different places. The name "Childhood Street" is already deeply poetic…The stree

Postede billeder

Skrevet

God påske. Længe før koloniseringen i 1519 sang Aztekerne denne hyldest på Nahuatl til gudinden Moder Jord. Sangen spilles stadig til påske, og til de dødes dag.

Skrevet

The song Amazing Grace was written by John Newton in 1772 as a profound expression of repentance and gratitude for his personal transformation after a life immersed in the transatlantic slave trade. The song reflects his belief that God saved a "wretch" like him, offering forgiveness and a new beginning… Happy Easter!

And a wonderful cover of "Amazing Grace" by the Brazilian Dan Vasc. He is a heavy metal singer and songwriter who gained international recognition on YouTube for his powerful metal covers of famous songs and is the vocalist for the band Fearless.

Amazing Grace - John Newton (1772). Cover by Dan Vasc (music performed in April 2023)

“Amazing…Dan Vasc” 💔😍

Skrevet

En gang var der flere tupier end danskere. Nu er der kun få tilbage. Men deres sange blev skrevet ned i 1557.

Jeg gik ind i junglen, hvor jeg fandt tupinambá, og jeg hørte deres historier. Giv ikke op, børn af lyset der har styrken til at elske.

Skrevet

Den nyeste, smukkeste og supersødeste Playboy Playmate Cover Star er KAROL G!

https://www.playboy.com/read/entertainment-culture/karol-g-cover-spring-2026-issue

Det kommer i kølvandet på at hun blev officiel Crazy Girl sidste år. Tilsyneladende poserer hun topløst, har ikke købt bladet endnu.

Det er også i morgen (fredag) at Coachella festival 2026 starter, verdens mest kendte festival, hvor hun er festivallens officielle hovednavn, som den første latina.

Skrevet

Til alle der lider af kærlighed! Lila Downs giver en stemme til de glemte, de fordømte, de fattige og de fortabte. Hendes dovne drivert kæreste skal blive væk og aldrig komme tilbage, selv om hun elsker ham vanvittigt meget! Hun er døende, hendes øjne drukner og hun flækker hendes negle i sorg. Fantastisk kvinde.

Skrevet

Et par tråde om følelser fik mig til at tænke på det her nummer fra firserne med Tøsedrengene ...
Det er nok desværre den sørgelige realitet i mange parforhold ...
Og fint med den venlige, lidt sørgmodige desillusion - det er typisk for det band, og for flere andre i den 'bløde' del af firserne ...
Ogt så er det i øvrigt Reggae brugt på en lidt anden måde ...

Redigeret af sneræven

Skrevet

Coachella festival 2026. RollingStone kalder hende latino musikkens mor og The Guardian mener hendes show (i sin helhed) er blandt de bedste i Coachella’s historie. Her synger hun Provenza i en meget techno agtig udgave, formentlig fordi der er så mange mennesker der skal holdes liv i. Jeg ønsker at sige et stort tak til Trump fordi han ikke ødelagde hendes show.

Ja, det er eller bliver nemt den sørgelige realitet @sneræven . Desværre. Jeg mener det kan holde bedre hvis man er bevidst om det og aktivt holder det i live. Men uanset hvad kan ting ændre sig.

Skrevet

Stevie B is widely known as the "King of Freestyle" - He is an American singer, songwriter and producer, famous in the 80s ❤️ and 90s for mixing dance music with Latin rhythms, being a reference in "funk melody," especially in Brazil. 😁

Spring Love - Stevie B (1988)…❤️

Spring love 😁 What a beautiful performance, with everyone singing together…💔❤️

Skrevet

Det bedste indieband i endnu ikke har hørt er Ombligo, og her bliver de komplementeret af Ale og Maria fra Lima. Vil høre dem næste gang jeg er i Madrid, hvor de spiller ind i mellem. Spol gerne tilbage for at høre hele nummeret.

Skrevet

Olivia Rodrigo er på banen igen ..

Trods titlen virker hun ikke så pissed-off som hun ellers tit gør ...
Det er faktisk et meget sødt nummer ...

Skrevet

En sang om en pige der ikke så godt kan lide at arbejde, men til gengæld kan hun virkelig godt lide at danse. Så det går lige op.

Og hvis i ikke har opdaget det endnu så er der kommet datoer for Tropitour !

Skrevet

Perfect and emotional performance by Brazilian Dan Vasc

Lithium - Evanescence (2006) - Cover by Dan Vasc 💔❤️

And another wonderful cover: Wuthering Heights, Kate Bush's debut single was released in January 1978. The song was composed and written by Kate Bush herself, at age 18, in March 1977, and was inspired by Emily Brontë's novel of the same name (1847).

I love everything about Wuthering Heights: The book, the movie and the music. 😁❤️

Skrevet

Super nummer @Mook , det minder mig om Enigma.

I love Wuthering heights, @Rafaela . Pretty cool rock version there and what a voice he has.

Rock er genopstået og blevet mainstream i Argentina (i.e. Fito Paez og Lali). Her er det nyeste Rock Nacional fra indiebandet Reybruja (”Witch king”). Forsangeren synger at da han var en f lille lort stak han af fra skole for at høre rock and roll, og at hans far var s ligeglad. Sidst han så far sloges de om en flyttekasse. Han er ikke en skidt fyr, det var bare sådan han lærte tingene. Fra rockens hovedstad, Buenos Aires.

Skrevet

Beck har g-o-d-t nok skiftet stil her på sine halvgamle dage ...
Her er han gået fuldstændig Foæk-Country på sit seneste udspil ...

Skrevet

Midt ude på havet ligger en lille by bygget på pæle. Jeg så en dokumentar om byen forleden. De er ikke rige men de har hvad de skal bruge, det er et hyggeligt sted og de er supersøde, smukke og behagelige dem der bor der.

Carlos Vives kan normalt få Ole Henriksen til at virke tungsindig men her synger han mere alvorligt. Han synger for en pige han kalder Cumbiana (aka ”pigen der danser Cumbia”). Sangen handler nok i virkeligheden om kærlighed til hans hjemland, Colombia, og håb om at grådighed og frygt vil ende, i erkendelse af at det ikke er perfekt. Og den dag det sker skal de bo i Ciénaga og han vil være helten i hendes liv.

Redigeret af latinas4ever

• 3 weeks later...
Skrevet

Vil ikke genoplive en muligvis død tråd men synes der er blevet meget stille på EG så i får altså noget til at bryde stilheden. I den lange tradition der tæller Billy Joel, Elton John og Marisa Monte:

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.