Hop til indhold
Guest Frøken_Kinky

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Recommended Posts

Var der nogen der sagde ELO?

Electric Light Orchestra var jo kendt for deres fusionspop med gode sange og tekster iblandet en masse strygere. De har lavet en lang række plader og hits siden 1970. 

Deres bedste skive, imho, er “Time” fra 1981. Den betragtes af mange som en slags rock opera, om en mand der bliver fanget i fremtiden.

Den er spækket med gode numre!

Her skal vi høre et af deres bedste numre fra pladen. 

ELO - The Way Life`s Meant To Be (1981):

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nice nummer @Needy kendte ikke det ELO nummer. Man må give dem et de fortalte historier den gang.

Det er gået op for mig at det nummer jeg postede måske er musik hun hørte som helt ung teenager. Det passer med den rigtige alder hun fortalte mig. Det er lidt sjovt at mange hører den samme musik hele livet. Det kan vel bruges til at vurdere en GPs alder, sammenholdt med andre ting.

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 2 minutter siden:

Det er lidt sjovt at mange hører den samme musik hele livet.

Det er rigtigt. Det er de færreste der grundlæggende ændrer deres musiksmag.

Man kan altid udvide sin horisont hvad musik angår, men der bare noget musik der betyder noget for en, særligt når det relaterer sig til følelser, oplevelser og erfaringer :)

Nå, nu skal vi have noget der relaterer sig til siderne her.

Faldt lige over denne youtube kanal Banned Vinyl Collection :ph34r:

Det er naturligvis fup - men der er flere meeeget interessante sange på som fx Suzette Montgomery med "A Long One Up The Wrong One", Roxanne med "Titty Fucking Is The Sweetest Sin" og The Lynettes med "You Came (Before We Even Touched)" :lol:

EDDA er sørme også repræsenteret med sange som "Holy Dildo" og "Gimme! Gimme! Gimme! (Anal After Midnight)" :rolleyes:

Den her synes jeg er meget sød:

Vanessa Valou - The First Time In My Rectum:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 8 timer siden:

Den betragtes af mange som en slags rock opera, om en mand der bliver fanget i fremtiden.

Det er li'godt pokkers  ...
Et nummer, der er tæt på at være een af mine 'all time favourites' handler om næstyen nøjagtig det samme.
Om end "Gold Rush" er lidt mere konkret, længslen efter en by Ben Gibbard (sangeren - ham der har gjort en foreløbig næsten 30 år lang karriere ud af at være bundløst sørgmodig) en gang har levet - og elsket - i, men som nu er væk - forvandlet til ukendelighed ...
Der er lidt det samme 'vibe' over de to numre, synes jeg ... 
Sangen skulle være inspireret af Seattle efter et større byrenoveringsprojekt .. 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, den 22.2.2025 at 11:59:

Man må give dem et de fortalte historier den gang.

Det kunne de - og særligt i 70'erne var der fuld knald på samfundskritikken - dog mere eller mindre vellykket.

Denne sang var et "Onetime Wonderhit" - lur mig om ikke sangeren her har kunne leve lykkeligt på denne ene sang.

Sangen fortæller om kontrasten mellem almindelige menneskers problemer og de problemer som hjemløse, ensomme, ældre, ignorerede og glemte medlemmer af samfundet har.

Det er så også dagens mood :)

Ralph Mctell - Streets Of London (1974):

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, for 7 timer siden:

Sangen fortæller om kontrasten mellem almindelige menneskers problemer og de problemer som hjemløse, ensomme, ældre, ignorerede og glemte medlemmer af samfundet har.

Har aldrig hørt sangen, det var før min tid, men den sang vi da i skolen da jeg var dreng. Jeg forstod ikke teksten den gang og syntes bare det var en god melodi.

Mig og min søde GP veninde var sammen det meste af dagen (uden sex). Mig bagefter:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den er så god at i også lige får den på spanglish. I den endnu mere socialrealistiske opfølger, jvf Needy's sang, arbejder Maria som GP on the side og er endnu mere pretty (og hot!).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu skal vi høre Fanny.
De var aktive i begyndelsen af 1970'erne og var en af de første rockgrupper, der udelukkende bestod af kvinder.

Jeg er vild med den energi de spiller med - særligt trommeslageren er rasende dygtig.

@sneræven du må nok lige stoppe noget selleri i ørene - det varer fire minutter og treogtyve sekunder :lol:

Fanny - Blind Alley (1971):

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, den 23.2.2025 at 13:55:

Det kunne de - og særligt i 70'erne var der fuld knald på samfundskritikken

Pudsigt nok, så kommer den ultimative protestsang fra en mand der ikke ligefrem var anti-establishment ... 

... men måske er det også fordi, vi et helt liv senere så tydeligt kan se hvor grundigt den rammer plet ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
sneræven skrev, for 5 minutter siden:

Pudsigt nok, så kommer den ultimative protestsang fra en mand der ikke ligefrem var anti-establishment ... 

Det er rigtigt - og så er det endda en af kongens smukkeste sange!

Vi har sgu da også for lidt Elvis her i tråden! :huh:

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, den 24.2.2025 at 23:59:

Vi har da ikke postet ret meget musicals?

Naah, det første jeg tænker på når der er noget om musicals er "Tommy" som The Who lavede.

Derudover er der "Hair" og "Jesus Christ Superstar", men jeg synes ikke det er noget der er værd at skrive om.

Måske lige bortset fra "Jesus Christ Superstar", hvor mange af de medvirkende senere blev superstjerner - fx Eddie Skoller og Sanne Salomonsen mfl.

Det sjove er at rollen som Maria Magdalena i den svenske udgave af "Jesus Christ Superstar" blev spillet/sunget af en meget ung Agnetha Fältskog - og hvem er det lige det er? Rigtigt gættet - det er hende den lyshårede fra ABBA! :lol:

Men for lige at vende tilbage til Bob Dylan temaet. Den her er nok den smukkeste cover version af sangen “Boots of Spanish Leather” jeg har hørt til dato.

Bob Dylan skrev sangen i 1963. Så er der også lidt Spanesisk til @latinas4ever :)

Mandolin Orange - Boots of Spanish Leather (Bob Dylan Cover):

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan huske dengang langt tilbage i tiden, at Bob Dylan var lidt for kryptisk - eller for abstrakt - for mig.
Men han var jo osse - måske i bund og grund - "bare" en go' gammeldaws Country-Folk sanger ... 
Med gode, nede-på-jorden poetiske tekster, som "Boots of Spanish Leather".
Jeg fandt et andet nummer af slagsen, han lavede omkring '70 ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her er mere Johnny Cash, @Heliot, et cover for en sang mange nok kender. Egentlig er det jo ikke et Cash cover for originalen var et afroamerikansk blues band. Kan godt lide nummerets vibe men er ikke vild med janteagtige hater gude. Der er på en måde noget lidt impotent over en trussel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu skal vi høre et nummer med The King.

Dette nummer var med på den allerførste LP jeg havde - og har altid betydet noget særligt.

Elvis Presley - Suspicious Minds (1968):

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, den 26.2.2025 at 17:07:

Derudover er der "Hair" og "Jesus Christ Superstar",

Og så er der kinddans nummeret over dem alle, fra en musical af samme navn:

Del dette indlæg

Link til indlæg

:lol::lol::lol:

Den var jeg lige ved at poste i dag da jeg faldt over Elvis nummeret!! :lol:

Godt valg og god smag! <emoji med thumbs up> :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Star Man

I den situation vi står i i Europa netop nu, er dette nummer på repeat. Oprindeligt skrevet i forbindelse med ISIS angrebet i Paris - men stemingen rammer lige så godt al det vi er vidne til netop nu.

https://youtu.be/uocTvWgUpgg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for opmærksomheden kære @latinas4ever :P

Den ryger lige ind på playlisten :)

Jamen så synes jeg da vi skal høre en rigtig kinddans - her med den sejeste kvinde og den mest cool sanger i showbizz.

Den bliver jeg bare glad i låget af :D

Tina Turner - Tonight (with David Bowie) [Live]:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...