latinas4ever 956 Skrevet 11. Februar Noooo, hvad har i gjort @Needy og @sneræven. Måske er neanderthalerne ikke uddøde alligevel. Jeg tror jeg så Bananas. En lidt anden genre men synes også den her er sjov. Og så besvarer den et par gamle tråde i Generelt. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 11. Februar latinas4ever skrev, for 37 minutter siden: Måske er neanderthalerne ikke uddøde alligevel. Oknej .. Neandentalerne lever skam i bedste velgående ... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 12. Februar (edited) Mine herrer - jeg tror i er ude på een lang afsporing - pas nu på i ikke får et rap over nallerne Husk at tråden hedder: Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2 Jeg tvivler på at jeres clips er på jeres playliste - men på den anden side så kan man jo aldrig være heeelt sikker Men nu er ordet jo frit - så her er hvad YTM's algoritmer hele tiden siger jeg skal høre. Kendte den godt forvejen da den findes i utallige cover versioner. Olivia Newton John - Let Me Be There (1973): Redigeret 12. Februar af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 12. Februar Jeg besøgte en GP i går (så kom vi lidt tilbage på sporet) der mener at musik fra 2003 er retro musik. "Gammelt men godt, lige som dig" 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 12. Februar latinas4ever skrev, for 1 time siden: Jeg besøgte en GP i går (så kom vi lidt tilbage på sporet) der mener at musik fra 2003 er retro musik. "Gammelt men godt, lige som dig" Lige over sjas Men alt musik før 2003 er god musik - det må du godt hilse hende og sige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 13. Februar Da jeg hørte den her i bilradioen skulle jeg lige tjekke den ud - og så var det sgu en af mine favoritbands Eurythmics - I Need A Man (1988): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 13. Februar Needy skrev, for 23 timer siden: Men alt musik før 2003 er god musik - det må du godt hilse hende og sige Jeg skal i hvert fald se hende igen. Ja, al musik før 2003 var godt. Så kan være vi sætter haba sut sut på næste gang Eller måske sætter vi den her med Tini på, ret friskt nummer. Det minder mig en smule om halvfemsernes dansemusik. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 13. Februar Uh, der er ikke noget federe end at køre på MC - op ved siden af en bil med en sød kvinde - lige løfte tommelfingeren - og råbe HEY BABE! Fik altid et smil tilbage Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 14. Februar Denne sang handler grundlæggende om at sige tingene som de er og mens man kan. Glædelig Valentines Day - hvis ikke med andre, så med jer selv Mike + The Mechanics - The Living Years (1988): 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 14. Februar Jeg så i et video, @latinas4ever har lagt ind længere oppe, at "I will always love you" er skrevet af Dolly Pardon ... Det vidste jeg ikke. Men Dolly Pardon har lavet een af mine yndlingsnumre - der er noget bundsympatisk ægte over hende ... og lige det her nummer rører ved noget i mig, der har at gøre med gamle minder ... Og grunden til, at jeg aldrig er konverteret til middelklassekulturen ... Og jo, huset på billedet er rent faktisk Dolly Pardons barndomshjem, som hun synger så kærligt om ... Needy skrev, den 12.2.2025 at 15:59: Jeg tvivler på at jeres clips er på jeres playliste - men på den anden side så kan man jo aldrig være heeelt sikker Næppe - da jeg ikke har nogen playlister ... Jeg er ikke til musik i øret, bruger i det hele taget kun mobil meget lidt .. (har fastnet) .. og har heller ikke bil ... Men kendte I ikke "Neandertal Man" .. ? (Nåhnej, I er nok for unge ... ) Den var et pænt stort hit i England og flere andre steder i 1970 ca. og det første hit med et band, der under et nyt navn blev ret store i midt halvfjerdserne ... 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 14. Februar sneræven skrev, for 38 minutter siden: Men Dolly Pardon har lavet een af mine yndlingsnumre - der er noget bundsympatisk ægte over hende ... og lige det her nummer rører ved noget i mig, der har at gøre med gamle minder ... Dejligt nummer. Dolly Parton er en fantastisk sangskriver. Den her er en af mine favoritter. Dolly Parton - Tomorrow Is Forever (1970): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 14. Februar Nu ryster vi lige posen AC/DC - You Shook Me All Night Long (1980): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 15. Februar sneræven skrev, for 9 timer siden: Men kendte I ikke "Neandertal Man" .. ? Var jeg født den gang? Synes Living Years har et rigtig godt budskab @Needy. Troede først jeg ikke havde hørt det før men så genkendte jeg omkvædet. Og ja, glædelig Valentinsdag, kærlighedens dag er jo selvfølgelig også Karol’s fødselsdag. Her er mit yndlings Dolly nummer. Jeg har ikke selv noget forhold til det, mine forældre havde penge, men synes det er et sødt nummer. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 15. Februar (edited) latinas4ever skrev, for 8 timer siden: Jeg har ikke selv noget forhold til det, mine forældre havde penge, Jeg er vokset op i jævne kår på landet, og mine forældre havde ikke penge ... Men til dagen og vejen, og vi havde det i det store og hele godt - vi var den første generation uden fattigdom, og det var et privilegium ... Men også derfor materiel velstand ikke interesserer mig. Jeg ejer ingen ting. Det var en anden verden, og andre ting der gav oplevelser ... Så jo, jeg kan meget fornemme Dolly Pardons univers fra det landlige USA selv om livet derovre var og er er adskilligt mere hårdt ... og kulturen er meget anderledes end i det langdlige DK ... Hvilket jo så igen har gjort at Small Town USA som vi jo ser har taget et forfærdeligt valg ... Der er meget langt til Loretta Lynn ... Nå, men lige et enkelt landligt islæt mere - herhjemmefra ... "Film fra Næsbygård" kan lyde som ironi, en parodi eller et dansktop-nostalgitrip .. Men den er ikke nogen af delene .. den er tænkt som en kærlighedserklæring ... Karl Kristian virker på mig som en nutidig Johnny Madsen, bare mere vemodig og tænksom ... Og så er der et umiskendeligt Grandaddy-vibe over nummeret .. synes jeg .. Redigeret 15. Februar af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 15. Februar sneræven skrev, for 19 timer siden: Den var et pænt stort hit i England og flere andre steder i 1970 ca. og det første hit med et band, der under et nyt navn blev ret store i midt halvfjerdserne ... Det må være 10cc du mener De var utroligt kreative og dygtige musikere. Jeg overvejede at spille deres monsterhit fra 1975 “I’m Not in Love”. Men den her var det første nummer jeg hørte med dem og så er videoen også sjovere. Nummeret er en reggae-inspireret sang og blev et kæmpehit samme år Den starter med en “man in his strut” 10cc - Dreadlock Holiday (1978): 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 15. Februar Faldt lige over den her Den her er godt nok fra 2003 - men tænker det er inden for skiven Fountains of Wayne - Stacy's Mom (2003): 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 15. Februar Bob Dylan: Ring Them Bells 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 16. Februar sneræven skrev, for 20 timer siden: Jeg er vokset op i jævne kår på landet, og mine forældre havde ikke penge ... Men til dagen og vejen, og vi havde det i det store og hele godt - vi var den første generation uden fattigdom, og det var et privilegium ... Men også derfor materiel velstand ikke interesserer mig. Jeg ejer ingen ting. Jeg føler mig altid bag kurven pga mine forældre. Jeg ville nok hellere have haft en sød mor ligesom Dolly havde. Ja, det er en værre redelighed med USA. Det er tydeligt at de er splittet i to. Nice nummer, @Heliot. Kan se jeg har hørt for lidt Bob Dylan. Havde ikke set videoen før @Needy. I don’t like Jamaica, I love her, hehe. Her er noget i kan danse til næste gang, Needy og Mook? Det er sjovere end kinddans. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heliot 200 Skrevet 16. Februar latinas4ever skrev, for 6 minutter siden: Nice nummer, @Heliot. Kan se jeg har hørt for lidt Bob Dylan Tak @latinas4ever - Ja, Bob Dylans musikkatalog er virkelig værd at udforske nærmere. Jeg vil kunne spille Bob Dylan resten af dagen, og stadig nyde det 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 16. Februar Heliot skrev, for 8 timer siden: Tak @latinas4ever - Ja, Bob Dylans musikkatalog er virkelig værd at udforske nærmere. Jeg vil kunne spille Bob Dylan resten af dagen, og stadig nyde det Det kan jeg også - Bob Dylans tekster og sangskrivning er jo legendarisk! Særligt når hans sange bliver formidlet af Joan Baez. Vi har haft hende før her i tråden. En af Bobs Dylans sange som jeg holder særligt meget af er den her. Jeg tror dog - uden at vide det - at teksten til sangen blev skrevet i en ordentlig koger Der ses noget uenighed om hvad teksten egentlig handler om - men den blev i mange år betragtet som en anti-krigs sang. Det er lidt af en vrøvletekst fx når hun synger det her: King Kong, little elves On the rooftop they dance Valentino-type tangos While the make-up man's hands Men det er en dejlig sang! (håber i kan se bort fra reklamen). Joan Baez sings Bob Dylan - Farewell Angelina - (1966): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 18. Februar (edited) Har egentlig et par ting med relation til Bob Dylan ovenfor .. men venter lige lidt. For jeg faldt over noget, jeg ikke kan dy mig for at dele ... Sad og så Horisont, med nogle vinkler på "det Kina vi ikke kender" - besøg i storbyen ChengDu med et forbløffende blomstrende alternativt miljø ... Super at det findes ... som verden ser ud i dag ... Googlede lige lidt kinesisk punk ned ... Redigeret 18. Februar af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 20. Februar Synes også det er et befriende nummer, @sneræven. Det er rart at se dem som mennesker når der er så meget ballade. Her er Snoop Dogg med Anitta og Ludmilla. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1717 Skrevet 21. Februar (edited) Så skal vi da også høre den her af Hollandske Vengaboys. Den er et spin-off af danske "The Walkers" gamle hit "Sha-La-La-La-La" fra 1973 Vengaboys - Shalala lala (2000): Redigeret 21. Februar af Needy 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 21. Februar (edited) Needy skrev, den 16.2.2025 at 21:40: Der ses noget uenighed om hvad teksten egentlig handler om - men den blev i mange år betragtet som en anti-krigs sang. Det er lidt af en vrøvletekst fx når hun synger det her: Bob Dylan skrev en del ret kryptiske tekster. Een af dem blev et stort hit med Manfred Mann. Manfred Mann i Mike d'Arbo årene er næsten indbegrebet af den type musik jeg bedst ku' li' dengang. Både musik og tekster havde mere 'kant' end meget andet pop - samtidig med at det var velklingende. Det gik lidt i stykker for mig dengang de ændrede navn og stil til Manfred Manns Earth Band - som sagt, så er jeg ikke rigtig til den tunge rock med lange guitarsoloer ... og det var dengang en 'lov' at for at det var rigtig musik skulle nummeret var mindst fem minutter ... Nå, men her er "Mighty Quinn" Redigeret 21. Februar af sneræven 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 21. Februar De laver ikke den slags musik længere, @sneræven. Det minder mig om ELO som jeg hørte engang. Jeg hørte den her hos en GP i dag. Hun tilbød at sætte Karol på men syntes det var mere spændende at høre hendes playliste. Hun kan godt lide retro musik fra sidste i nullerne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg