Needy 1719 Skrevet 18. Januar Når nu vi er i afdelingen for gakkede stilarter, kommer her den ikoniske scene fra filmen “Deliverance“. Nummeret de spiller hedder “Duelling Banjos” og blev første gang spillet i 1954. Filmen “Deliverance“ (eller "Udflugt med døden" på dansk) er en barsk film om fire venner fra byen der tager på en kanotur i den nordlige del af californien. Deliverance - Dueling Banjos (1972): 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 217 Skrevet 18. Januar (edited) Det er jo kun weekend en gang om ugen, så lad os få en lille en. Redigeret 18. Januar af LarsTysker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 18. Januar (edited) Når jeg er …….. Redigeret 18. Januar af Mook Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 18. Januar Mook skrev, 1 time siden: Når jeg er …….. Flotte videoer og lækkert musik! Tak for det Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 18. Januar I sagaen om dygtige guitarister er vi kommet til den her. Det smukke klaverstykke Chopin Nocturne Opus.9. No.2. udsat for Kaare Norge. Så er der også lidt til @Pianistinden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 19. Januar Åh @Mook jeg elskede også Enigma engang. Han lavede jo også flere albums efter MCMXC og Cross of Changes, men knap så populære. Banco de Gaia var lidt i samme boldgade. Først fornyligt fandt jeg ud af at de åbenbart ikke samplede tibetanske munke men vist selv formåede at kreere det. Her er originalen fra 95: Her er en ny version med en video. Men de har klippet alt for meget fra, den er gået fra 11 til 5 minutter. Nok så den passer bedre til tiden. https://www.youtube.com/watch?v=BlZZZ9rA4XU&list=OLAK5uy_knP2RKausGZtCUNlbSPQVG-A83Z3ifGQU 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 19. Januar Needy skrev, for 15 timer siden: Flotte videoer og lækkert musik! Tak for det Selv tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 19. Januar latinas4ever skrev, for 2 timer siden: Åh @Mook jeg elskede også Enigma engang. Han lavede jo også flere albums efter MCMXC og Cross of Changes, men knap så populære. Banco de Gaia var lidt i samme boldgade. Først fornyligt fandt jeg ud af at de åbenbart ikke samplede tibetanske munke men vist selv formåede at kreere det. Her er originalen fra 95: Her er en ny version med en video. Men de har klippet alt for meget fra, den er gået fra 11 til 5 minutter. Nok så den passer bedre til tiden. https://www.youtube.com/watch?v=BlZZZ9rA4XU&list=OLAK5uy_knP2RKausGZtCUNlbSPQVG-A83Z3ifGQU Ja, kan lide alle sange og sangene gør mig glad især den rhythm, hvor jeg elsker at danse med - selvom at det var for 15-17 år siden, men stadig er populære Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 19. Januar (edited) @Mook - og I andre... Enigma fik en 'klokke til at ringe' hos mig ... Men ku' dæl'me ikke huske hvad det var ... Googlede og .. ja, selvfølgelig .. latinas4ever skrev, for 2 timer siden: Banco de Gaia var lidt i samme boldgade. Skønt nummer - tak ... Redigeret 19. Januar af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3309 Skrevet 19. Januar Needy skrev, for 15 timer siden: I sagaen om dygtige guitarister er vi kommet til den her. Det smukke klaverstykke Chopin Nocturne Opus.9. No.2. udsat for Kaare Norge. Så er der også lidt til @Pianistinden Blasfemi...Den skal spilles på klaver og klaver only! 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 19. Januar sneræven skrev, for 14 minutter siden: Enigma fik en 'klpkke til at ringe' hos mig ... Men ku' dæl'me ikke huske hvad det var ... Googlede og .. ja, selvfølgelig .. Spot on! Havde det præcis på samme måde! Godt vi fik det opklaret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 19. Januar sneræven skrev, for 21 minutter siden: @Mook - og I andre... Enigma fik en 'klpkke til at ringe' hos mig ... Men ku' dæl'me ikke huske hvad det var ... Googlede og .. ja, selvfølgelig .. Skønt nummer - tak ... Wow, denne sang hører jeg 4-5 gange om dagen, dejligt du også hører den Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 19. Januar Mook skrev, for 36 minutter siden: Ja, kan lide alle sange og sangene gør mig glad især den rhythm, hvor jeg elsker at danse med Ville sgu gerne danse kinddans med dig til den sang. Godt nok længe siden jeg har danset! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 19. Januar Needy skrev, for 4 minutter siden: Ville sgu gerne danse kinddans med dig til den sang. Godt nok længe siden jeg har danset! Fantastisk og du kan nå det endnu. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 19. Januar Så det er ikke kun mig der dansede alt for meget i weekenden? Kom nu, i skal da gøre det, Needy og Mook Er ikke så god endnu men gad godt at komme lidt hen af følgende, det kommer nok til at tage tid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Mook Skrevet 19. Januar latinas4ever skrev, for 24 minutter siden: Så det er ikke kun mig der dansede alt for meget i weekenden? Kom nu, i skal da gøre det, Needy og Mook Er ikke så god endnu men gad godt at komme lidt hen af følgende, det kommer nok til at tage tid. Når jeg ser på dem der danser, kom jeg til at tænke på The Aiyapura Koh Chang, hvor der var siden denne gang jeg var yngre Ja, det tager lidt tid at lære, men man lærer det hurtigt når man er pludselig stået på dansescenen, ellers kan du måske være en som professionel danser for os Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 19. Januar latinas4ever skrev, for 41 minutter siden: Så det er ikke kun mig der dansede alt for meget i weekenden? Kom nu, i skal da gøre det, Needy og Mook Er ikke så god endnu men gad godt at komme lidt hen af følgende, det kommer nok til at tage tid. Øj du sætter barren højt mand!! Jeg kan ikke huske hvilken musik jeg sidst dansede kinddans til - men en af dem var ihvertfald den her Barry Manilow Mandy (1974): Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 19. Januar Mook skrev, for 46 minutter siden: ellers kan du måske være en som professionel danser for os God ide! Så tager jeg ostepops og syltede hvidløg med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 19. Januar Wow, The Aiyapura Koh Chang ser da nice ud, @Mook det må have været dejligt at være der. Ved ikke om jeg bliver så god men tricket er vel at se det som en proces og øve lidt men regelmæssigt og finde en god rutine hvor det ikke tager for meget tid. Nu er jeg i hvert fald i gang og har indrettet et værelse til dans/fitness. Så skal jeg bare holde fast i det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 19. Januar Et nummer mere, i stil med Enigma ... Ambient ´, med The Orb ... utrolig sødt nummer ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Needy 1719 Skrevet 19. Januar (edited) @sneræven Sjovt du lige nævner The Orb. Jeg havde engang nogle "No Stress" CD'er hvor et af numrene var med The Orb. Kan ikke lige huske hvilket nummer. Men jeg kan huske den her. Ret fedt nummer med, strygere, trækharmonika og afrikansk sangkor. Bliss - Long Life to you my Friend (2001): Redigeret 19. Januar af Needy 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
LarsTysker 217 Skrevet 20. Januar Lyder som en blanding af flamenco og 1070' soundtrack til en italiensk spaghetti western. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2226 Skrevet 20. Januar (edited) ... nogle sjove udflugter man kommer ud på hér ... I forbindelse med Enigma, The Orb, den slags musik kom jeg til at tænke på, at jeg for længe siden på MTV Alternative Nation så et andet 'ambient' nummer der starter med en motorsav, og fortsætter med en blanding af natur / skovlyde og mekanik ... eet eller andet. Det frustrerer mig, at jeg ikke kan finde det nummer - har prøvet flere gange ... Nå, men så google'de jeg "chainsaw music" ... Og fandt noget helt, helt andet ... en slags 'swamp metal' ... og så absolut et godt nummer ... (Det nummer ku' sagtens ha' været finsk ... ) Sjovt i øvrigt som skovarbejdere især i USA - fremstilles som de rene macho-ikoner ... Min far var skovarbejder .. og han og hans kolleger var de mest stilfærdige og fredsommelige mennesker, det mest ikke-macho man kan forestille sig ... De arbejdede i skoven fordi dér var der fred og ro ... Redigeret 20. Januar af sneræven 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
latinas4ever 956 Skrevet 21. Januar Hehe, håber du bliver i musiktråden, @LarsTysker 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg