Hop til indhold
Guest Frøken_Kinky

Jeres yndlingsmusik lige nu? Vol 2

Recommended Posts

Heliot skrev, for 30 minutter siden:

Jeg vil gerne invitere Jer på en lille sejltur med The Seekers...

The Water Is Wide:

Lækkert :)

Utroligt at Bruce Woodley stadig har den fløjlsbløde stemme.

Første gang jeg hørte "The water is wide" var med Cliff Richard på hans "Now You See Me album" - smukt nummer!

Når nu vi er på vandet kan jeg ikke lade være med at tænke på nummeret Sailing med Rod Stewart.

Det sjove er at det nummer vi kender - ikke er det originale nummer. Sailing er komponeret af Sutherland Brothers og udkom i 1972. Nummeret handlede oprindeligt ikke om en fyr der gør alt for at komme hjem til sin udkårne - men om en mands spirituelle rejse mod frihed - ak ja :D

Rod Stewarts udgave er ihvertfald langt bedre - end originalversionen!

Rod Stewart - Sailing 1975:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 4 timer siden:

Carol of the Bells....med et twist B) der må skrues op!

Hold op han er god - TAK!

Synes de første anslag lyder bekendt - er det noget filmmusik - eller måske en klassiker i en nyfortolket udgave? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 6 timer siden:

Carol of the Bells....med et twist B) der må skrues op!

Den lyder utrolig bekendt men kan ikke placere den. Er det noget fra firserne?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ved ikke hvad det her er men (sand historie) jeg har engang været halvvejs gennem et Santeria/Yoruba ritual, bad ikke rigtig selv om det og gratis var det ikke. Jeg hørte bare Karol og så dukkede det op i mit feed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pianistinden skrev, for 1 time siden:

det er en amerikansk jule salme

Det er for TIDLIGT! :huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Endnu en sang fra ABBA :D

Den her er fra deres - måske - sidste album Voyage som blev udgivet i 2021 - efter en pause på næsten 40 år.

Sangen handler om en kvinde - der er træt af manden og beslutter sig for at tage kontrol over sit liv.

En stærk tekst og dejlig sang.

ABBA - I Can Be That Woman - 2021:

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 8 minutter siden:

Uha, ABBA viser tænder igen :-o Hmmm. Men har ABBA optrådt i våd BH? Tænkte det nok.

Nææ - men de sunget en fræk sang om en mand, der forsøger at flirte med en MEGET yngre kvinde på en natklub. Han er bevidst om aldersforskellen og prøver at finde ud af, om hendes mor ved hvad hun laver.

Og det SAMTIDIG med at de to A'er forgriber sig på guitaristen i bandet - se selv! :lol:

ABBA - Does Your Mother Know - 1979:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og så må vi jo heller ikke glemme Brødrene Gebis :)

De har lavet rigtig mange hits, men den her er en af de bedste synes jeg.

Bee Gees - For Whom The Bell Tolls - 1993:

Del dette indlæg

Link til indlæg

God jul til alle i julemusik tråden!

Kan i huske altid glade Michael Bublé, der ventede på pigen han ”just haven´t met you yet”? Ventetiden var godt givet ud for han mødte og blev gift med en argentinsk model der lærte ham spansk. Siden har canadiske Bublé sunget på spansk nogen gange og også en gammel juleklassiker med lige så glade mexicanske Thalia.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når nu vi har i gang i al det her Fred på Jord tamtam - synes jeg den her er en god lille påmindelse.

John Lennon - Imagine - 1971:

Redigeret af Needy

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ak ja ... 
Skøn sang med John Lennon, næsten en kendingsmelodi for os der var unge omkring '70 ... 
Et par generationer senere, er stemningen unægtelig en lidt anden ...
Fra 2009 ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skal nok lade være med at blive a-l-t for dyster ...
Blev bare lige lidt provokeret ...

Jeg har osse nogle mere optimistiske numre parat ...
Det er jo snart jul ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Arj, kan mærke det bliver meget op af bakke at få jer glade gutter i julehumør :D

Dette nummer bliver det mest dystre i får fra mig i december. Sangen handler normalt om fest og overflod. I denne udgave er der mindre at gøre med og færre gaver. Han synger han fik to bananer og rom til jul og resten af ”gaverne” var egentlig bare hans venner og familie.

Hvis musikken bliver mere dyster bliver jeg nok nødt til at poste Darlene Love.

Del dette indlæg

Link til indlæg

latinas4ever skrev, for 11 timer siden:

Arj, kan mærke det bliver meget op af bakke at få jer glade gutter i julehumør :D

Så vil jeg da lige bidrage med det sødeste og mest charmerende julehit nogensinde ... 
Det lykkedes den her lille, dejligt uperfekte familie for nogle få år siden at erobre juleugens førsteplads på den engelske hitliste for næsen af alle de glamurøse popstjerners julesange ... 

Med en sang om pølsehorn ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 17 timer siden:

Hvis musikken bliver mere dyster bliver jeg nok nødt til at poste Darlene Love.

Nononono! Hvis du gør det - sætter jeg LAST CHRISTMAS med WHAM PÅ! :huh:

Okay - faldt lige over den her - som er skrevet af Everly Brothers og udgivet i 1972.

Her er den i en ny fortolkning med We Three Kings - ikke dårligt!

Christmas Eve Can Kill You - We Three Kings:

Del dette indlæg

Link til indlæg

@sneræven  Smukt! Julestemningen er steget betydeligt. Lækkert julehit. Den sang kendte jeg ikke, lyder som noget jeg skal høre igen.

@Needy  Nu gik det lige så godt med sneræven’s glade julebudskab. Jeg er forvirret over om Christmas Can Kill You er en julesang eller noget helt andet, tror dog sneræven reddede os fra unilateral Darlene Love lidt endnu, også af frygt for Last Christmas.

Tidligere så vi en ung Yuri der sang at man skulle komme ud og lege med hende. 40 år senere har hun haft et skidegodt år for hun fik både geder, æsler og en ny svigermor. Kan godt lide hendes shoutout til Celia Cruz: Azucar!

Del dette indlæg

Link til indlæg
latinas4ever skrev, for 14 minutter siden:

@Needy  Nu gik det lige så godt med sneræven’s glade julebudskab. Jeg er forvirret over om Christmas Can Kill You er en julesang eller noget helt andet, tror dog sneræven reddede os fra unilateral Darlene Love lidt endnu, også af frygt for Last Christmas.

:lol:

@latinas4ever du er simpelthen den største humørspreder jeg kender :lol:

Af den årsag er mit julebarometer steget - en SMULE :huh:

Havde ellers overvejet Ørkenens sønner med "Jeg så Julemanden kysse far" eller De nattergale med "Støvle Dance" eller Anders F. Rönnblom med "Det är inte snön som faller" eller sågar John Denvers "Please, Daddy (Don't Get Drunk This Christmas)"!

Men det lader jeg være med :)

Til gengæld får i den her med John Denver "Aspenglow" fra 1975. Sangen fanger den magiske atmosfære der opstår, når solens stråler reflekteres i de gyldne blade på aspe-træerne i efterårstiden og skaber et betagende lys - der kaster et varmt skær over bjergene.

Det er nogenlunde hvad jeg kan svinge mig op til - lige nu ihvertfald! :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Needy skrev, den 3.12.2024 at 16:29:

Hvis du gør det - sætter jeg LAST CHRISTMAS med WHAM PÅ! :huh:

*gnække* ...

Her er Chapelle Roan blevet brugt til at splitte 'Last Christmas' godt og grundigt ad ... 

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...