Hop til indhold

Rejse sammen

Featured Replies

Skrevet
Jacque skrev, for 11 minutter siden:

Jeg finder det komisk, at 800 kr. forskel i flypris skal negligeres, men derefter kommer der 100 linjer om, hvordan man kan gøre en tur billigst. Inkl. at man skal spare 50-100 kr. på at købe et fripas til offentlig transport i stedet for enkeltbilletter. 

Fred være med at du ser sådan på det, dig om det :)

Men dem der forstår det jeg skriver, og som forstår hvordan de selv kan bruge det jeg skriver til egen fordel under egne rejser.

De sætter pris på det jeg skriver, og gennem godt 2 årtier indtil Covid 19 nedlukningen har jeg haft læsere af egne rejseberetninger som har sat pris på netop de informationer i mine tidligere rejseberetninger.

I 4 - 5 år nu er det desværre ikke blevet til nye beretninger fra min hånd, men hvis nogle er interesseret så findes der en del ældre rejseberetninger af mig i arkivet.

Desværre nu alt af ældre dato, men I kan jo spørge andre om opdateret information ved behov.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Hva med at skrive når vi er I bucharest og mødes på en cafe eller bar i nærheden af banegården  

Skrevet
Jacque skrev, den 29.8.2024 at 17:52:

Jeg finder det komisk, at 800 kr. forskel i flypris skal negligeres, men derefter kommer der 100 linjer om, hvordan man kan gøre en tur billigst. Inkl. at man skal spare 50-100 kr. på at købe et fripas til offentlig transport i stedet for enkeltbilletter. 

Jeg findet det også komisk at nogen for et 3-dages ophold i en random by, vil bruge så lang tid på at sætte sig ind i det offentlige transportsystem  og betale ekstra for at bo i centrum - når det er meget billigere at leje en bil (især hvis man er flere), scooter eller el-cykel/evt. løbehjul og bo med en højere standard i udkanten af en by, hvor der ofte er gratis eller billig parkering og man kan køre og komme på alle tider af døgnet - uden risiko for at alligevel at måtte tage en dyr taxi for at komme frem i tide.

Jeg bruger derimod gerne lang tid på at finde billigere flybilletter og bedre rejse- og afgangtider, og -steder ved at oprette søgeagenter på Travelmarket, da der her virkelig er penge at spare, fremfor evt. at spare nogle få kroner ved at bruge offentlig transport - f.eks. vil jeg gerne en tur til Japan - men det har været nærmest umuligt at finde billetter til under kr. 8000 ish - men nu har jeg endelig fundet ud af det er meget billigere at flyve ab Hamburg - under kr. 5000 og endda med en rimelig rejsetid - så er der fratrukket togbilletten mm. til Hamburg, ihvertfald kr. 2000,- ekstra til fornøjelser i Tokyo´s red light district, som skulle være et af de mest interessante i verden.

Til Bogota, Columbia fløj jeg også ab Hamburg til under kr. 5000,-, men så billige billetter til Latinamerica finder jeg pt. ikke - men ved at stå tidligt op og booke i god tid, kan man ofte være heldig at finde virkelig billige slagtilbud - eller bare lidt billigere - ellers må man vente til kort før afgang og håbe de har underbooket og blot ønsker at få solgt ledige sæder til kostprisen - men så kan man måske ikke finde billig og god accomodation.

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet

Hej
Jernsvin

Jeg tror at du inderst inde godt forstår hvad det er jeg mener, når jeg skriver at jeg ikke forstår at det betyder så meget for nogen om en flybillet tur retur København Bukarest koster 700 kr eller 1900 kr.

Det skal jo forstås relativt i sammenhæng med de samlede omkostninger inklusiv købesex under et ophold af eksempelvis 8 dages varighed.

Om fly billetten udgør 10 eller 20 % af den samlede udgift kan vel være ret ligegyldig.

Sidste år var jeg 10 dage i Rom sammen med en kammerat hvor flybilletten kostede ca 2200 kr tur retur inclusiv 20 kg bagage.
10 overnatninger på et 3 stjernet hotel med eneværelse med bad/toilet og morgenbuffet kostede mellem 7 og under 8000 kr.

Flybilletten udgjorde under 10 % af mine samlede udgifter til den tur, og så er det altså som jeg ser det ikke afgørende om flybilletten kostede 2 eller 3000 kr.

Hvis man derimod rejser langt og ens flybilletter under alle omstændigheder både vil være dyrere end, og vil udgøre en relativt betragtet større andel af ens samlede udgift til en rejse til fjernere rejsemål.
Så er det klart at den besparelse som du går efter, og som du formår at opnå giver en helt anden objektivt betragtet fornuftig mening end en billet til et kort distance rejsemål indenfor lejet 1000 kr +/- til 2000 kr.

I virkeligheden er der ikke den store forskel på din og min fokus når det kommer til ophold og logistik.

Vi har begge fokus på den optimale balance mellem en effektiv logistik og udgiften til et ophold i sammenhæng med infrastruktur og trafikal logistik.

Det er parametrene herfor vi vægter forskelligt, men vores målsætning er dybest set identisk.

Jeg har tidligere i perioder hvor jeg havde et rejsenetværk, hvad jeg ikke længere har.
Både boet centralt i storbyer for at besøge klubber centralt beliggende, der gjorde det muligt alene at benytte offentlig trafik på den samlet set mest omkostningseffektive måde.

Som at jeg har været på fællesrejser i den tyske provins for at besøge klubber, som vi kunne besøge hvis vi lejede en delebil.
Det gjorde vi så ud fra de eksisterende lokale forhold, og ved at dele de udgifter vi kunne dele opnåede vi en god økonomi i en fælles tur til den tyske provins.

Men det er rigtigt at du og jeg vægter komfort forskelligt, hvor det ikke betyder noget sønderligt for dig at bo ekstremt spartansk for at kunne bo så billigt som overhovedet muligt.
Du går også hellere i en dagligvare butik efter morgenmad for at spare et værelse med hotellets morgenbuffet.

Her vil jeg modsat dig gerne betale for et helt gennemsnitligt 3 stjernet hotel, et eneværelse med toilet/bad og morgenbuffet.

Det er ikke luksus jeg efterspørger, men bare komfort lidt over ren discount når jeg rejser.
Hvilket jeg modsat dig kun gør meget sjældent, hvorfor at jeg heller ikke går efter at en rejse nødvendigvis skal være så billig som overhovedet muligt.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet

Det er forskelligen på Rumænien frem for Columbia japan man tager bilen det er billige......  overnatning masser af muligheder både på vej og rundt i Rumænien osse billige 

Skrevet
terrigater skrev, for 2 timer siden:

Det er forskelligen på Rumænien frem for Columbia japan man tager bilen det er billige......  overnatning masser af muligheder både på vej og rundt i Rumænien osse billige 

Har du erfaringer og viden som du kan dele med os i denne tråd til gavn for interesserede, så synes jeg at du skal gøre det.

Storbyer og provins udgør hver sin verden, og det kræver forskellig fokus når man planlægger en tur om turen går til storbyer eller til en provins.

Eksempelvis ligger der mange klubber på landet i Nordrhein-Westfalen i Tyskland, hvor en omfattende viden om  hvilke klubber der findes og hvor de ligger gør at man bedre kan planlægge en tur hjemmefra.

Jeg har kig på en stor klub på den spanske side af grænsen til Frankrig.

Den ligger et sted hvor vi enten skal leje en bil eller booke en overnatning for at et besøg er en mulighed.

Hvis tilsvarende muligheder findes i Rumænien, så er det også nødvendigt at kende dem for at kunne planlægge en tur for at besøge dem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet

Neje klubber har ikke min interesse men gode erfaringer med pige besøg i resten af landet 

Skrevet
anmelder skrev, den 22.8.2024 at 21:43:

...jeg skrev buckarest i rumænien...

Næh... Det gjorde du faktisk ikke :rolleyes:

Skrevet
Jaycph skrev, den 21.8.2024 at 15:53:

Jeg kunne godt være frisk på en tur til Rumænien i november.

har i øvrigt lige været i Sofia og er forbavset over dine positive erfaringer. 

Hva uge i november tænker du på der er prisen frem og tilbage 348 

Skrevet
Rejsenetværk skrev, den 31.8.2024 at 02:27:

Men det er rigtigt at du og jeg vægter komfort forskelligt, hvor det ikke betyder noget sønderligt for dig at bo ekstremt spartansk for at kunne bo så billigt som overhovedet muligt.
Du går også hellere i en dagligvare butik efter morgenmad for at spare et værelse med hotellets morgenbuffet.

Her vil jeg modsat dig gerne betale for et helt gennemsnitligt 3 stjernet hotel, et eneværelse med toilet/bad og morgenbuffet.

Det er ikke luksus jeg efterspørger, men bare komfort lidt over ren discount når jeg rejser.

Når jeg f.eks. rejser til Pattaya, bor jeg godt nok billigt til under kr. 100,-/dag, men synes ikke jeg på nogen måde går på kompromis med kvaliteten, da jeg til den pris får en hel lejlighed i et roligt, men alligevel centralt kvarter, med køkken, aircon, altan, dobbeltseng, eget toilet, kontorplads, sofa, havudsigt + adgang til både svømmepøl og motionsrum mm.

Jeg prioriterer at have mit eget køkken - så jeg kan lave min egen morgenkaffe, som jeg gerne vil have den  - og ikke mindst nyde den sammen med en sød letpåklædt morgenbolledame.

Mht. flypriser - så er der nogen, der gerne vil prale af at kunne rejse på 1. plads, betale priority boarding, vindues plads mm. - men for mig er det bare en lang kedelig bustur, hvor jeg bare skal have tiden til at gå - og  for det vil jeg altså ikke betale mere end allerhøjest nødvendigt, så jeg har råd til at komme afsted en anden gang.

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet
Jernsvinet skrev, for 11 timer siden:

Når jeg f.eks. rejser til Pattaya, bor jeg godt nok billigt til under kr. 100,-/dag, men synes ikke jeg på nogen måde går på kompromis med kvaliteten, da jeg til den pris får en hel lejlighed i et roligt, men alligevel centralt kvarter, med køkken, aircon, altan, dobbeltseng, eget toilet, kontorplads, sofa, havudsigt + adgang til både svømmepøl og motionsrum mm.

Jeg prioriterer at have mit eget køkken - så jeg kan lave min egen morgenkaffe, som jeg gerne vil have den  - og ikke mindst nyde den sammen med en sød letpåklædt morgenbolledame.

Mht. flypriser - så er der nogen, der gerne vil prale af at kunne rejse på 1. plads, betale priority boarding, vindues plads mm. - men for mig er det bare en lang kedelig bustur, hvor jeg bare skal have tiden til at gå - og  for det vil jeg altså ikke betale mere end allerhøjest nødvendigt, så jeg har råd til at komme afsted en anden gang.

Det lyder virkelig positivt for 100 kr om dagen.

Hvad vil du anslå, at det koster om dagen for mad?

Du fik mig til at overveje at tage afsted i nogle uger : )

Skrevet
Handsomegentlemancph skrev, for 4 timer siden:

Det lyder virkelig positivt for 100 kr om dagen.

Hvad vil du anslå, at det koster om dagen for mad?

Du fik mig til at overveje at tage afsted i nogle uger : )

Hvis du booker over 4 uger, får du  mange steder 40% rabat på en condeminium hos Airbnb.

Prisen på mad kan jo varieres betydeligt - og du kan undlade en øl til maden - du kan også undlade at invitere en veninde med og vælge at sidde alene med din ret fra et gadekøkken - men for kr. 150,- kan du sagtens gå ud 2 personer og spise alm. mad incl. en øl.

Skrevet

Tråden siger bucharest eller Sofia synes i er kommet lidt langt væk måske i skal oprette en ny tråd €:

Redigeret af terrigater

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.