Larschristian 792 Skrevet 23. Juli Har set denne udsendelse. kan ikke finde ud af jeg skal grine eller græde. eller er samfundet bare blevet sådan at det hedder noget for noget. det er tankevækkende at der er så mange mænd der ikke kan omgås med kvinde uden at betale for det. både i serien men bestemt også i prostitutions miljøet. er det mændenes skyld med højre krav. eller er det kvinderne. https://www.dr.dk/drtv/saeson/maendenes-paradis_461631. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest henlan Skrevet 23. Juli (edited) Det er vel pga. fattigdom eller ønsker om velstand og status at kvinderne gifter sig med danske mænd. Og så det faktum at thailandske mænd angiveligt ikke er lige så hensynsfulde og velopdragne som de skandinaviske. Det er i alt fald et paradis på kort sigt, men når hustruen smider dig ud af det hus, du har bygget, men hun ejer, og du efterfølgende må bo i en papkasse under en bro i Bangkok, er det vel knapt så sjovt længere. Man kan leve som en konge af sin folkepension i Thailand, men jeg kunne ikke tænke mig at bo i et land vis kultur, sprog og indretning, jeg forstår mindre godt, end jeg forstod Danmark, da jeg var 5 år gammel. Meget tankevækkende dokumentar. Redigeret 23. Juli af henlan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 23. Juli Der er vel ikke noget tankevækkende i, at hvis halvgamle mænd ønsker sex med yngle kvinder så skal der betales., iøvrigt ville jeg nok ikke basere et generellt statement som "det er tankevækkende at der er så mange mænd der ikke kan omgås med kvinde uden at betale for det.", men som du jo selv efterfølgende har korrigeret det til I "prostitutions miljøet" of vel også i lande med stor fattigdom 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 23. Juli TheVoice skrev, for 29 minutter siden: iøvrigt ville jeg nok ikke basere et generellt statement som Det er ikke generelt statement, men åbenlyst både her inde og når man taler med mennesker, og utallig dokumentar om det. så er nok mere udbredt og et problem i min verden. at mænd ikke er i stand til at få nærhed og sex uden at betale for det. men du misser helt pointen det er ikke det er tankevækkende sex med unge piger, det beviser bare det mind set, der hersker, at ikke se på selve spørgsmålet og problem stillingen er det os mænd der er problemet og stiller for høje krav. Eller er det kvinder der bare har læst alt for damerne, og har en urealistisk ide om hvordan en mand skal være. Er det et skred i samfundet og moral og Etik. hvor man er ligeglad, og bare er egoistisk og tænker på sine egne behov. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The_Boobman 62 Skrevet 23. Juli "Er det os mænd der er problemet og stiller for høje krav" Nej, tværtimod. Tror at mange mænd efter nogen tid i et forhold oplever at blive taget for givet. Konen/kæresten er ofte generalen, både i og udenfor hjemmet. Han føler sig reduceret til et skaffedyr uden megen selvbestemmelse. Ved godt at man ikke skal generalisere, men er overbevist om at en del af forklaringen ligger der. Når manden så stopper op og siger: hov, hov, jeg vil også gerne have noget at sige, er han bare besværlig. Læste en gang en artikel om emnet. Her skrev en kvinde meget rammende og præcis følgende: I tiden op til og i starten af et nyt forhold, elsker kvinden den nye kæreste fordi han er anderledes, sjov og impulsiv. Over tid får hun stille og roligt pillet de ting ud af manden. Til sidst er han i hendes øjne nu så pisse kedelig at han bliver dumpet til fordel for en ny mand og så kan processen gentage sig. "Eller er det kvinder der bare har læst alt for damerne, og har en urealistisk ide om hvordan en mand skal være" I udpræget grad. Den moderne danske kvinde er blevet så uafhængig af manden, at han uden problemer let kan skiftes ud. Derfor sætter de vanvittige store krav og opfylder han ikke 2-3 punkter af de +20 de stiller op, duer han ikke. Økonomisk betyder det ikke noget længere at kvinden går fra manden. Som enlig kvindelig forsørger får de i hoved og røv. Jaja, ved godt at jeg overdriver, men det er mekanismerne jeg påpeger. Når jeg ser på de vennepar jeg har, ser jeg netop disse tendenser, men vil for guds skyld ikke sige noget. Så bliver jeg bare udskreget om egoistisk, mandschauvinist og det der er værre. Netop derfor lever jeg et lykkeligt liv som single. Benytter mig af GP'er af og til. I min bog koster det nærmest det samme i længden som at have en kone. Den evt. merudgift betaler jeg med glæde, for som skurken i filmen "Four Brothers" siger: "You don't pay a prostitute for sex, you pay her to leave afterwards" 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9405 Skrevet 23. Juli Larschristian skrev, for 53 minutter siden: Det er ikke generelt statement, men åbenlyst både her inde og når man taler med mennesker, og utallig dokumentar om det. så er nok mere udbredt og et problem i min verden. at mænd ikke er i stand til at få nærhed og sex uden at betale for det. men du misser helt pointen det er ikke det er tankevækkende sex med unge piger, det beviser bare det mind set, der hersker, at ikke se på selve spørgsmålet og problem stillingen er det os mænd der er problemet og stiller for høje krav. Eller er det kvinder der bare har læst alt for damerne, og har en urealistisk ide om hvordan en mand skal være. Er det et skred i samfundet og moral og Etik. hvor man er ligeglad, og bare er egoistisk og tænker på sine egne behov. Jeg tror faktisk at jeg fangede din pointe, men er bare ikke enig i din konkliusion. At der sikkert findes mange mænd i de forskellige segmenter for købesex, der enten ikke er gode til kvinder eller ikke findes interessante at kvinder skal såmænd nok passe, men det sige jo ikke meget om den "almindelige" verden og relationerne imellem kvinder og mænd Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 23. Juli (edited) The_Boobman skrev, for 23 minutter siden: Jaja, ved godt at jeg overdriver, men det er mekanismerne jeg påpeger. Vil ikke citer det hele. men virkelig godt skrevet og tak for input. Redigeret 23. Juli af Larschristian Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The_Boobman 62 Skrevet 23. Juli (edited) Larschristian skrev, for 15 minutter siden: Vil ikke citer det hele. men virkelig godt skrevet og tak for input. Tak tak. Det seneste kvinderne har fundet på er det såkaldte "Mentalt overload". Hold nu kæft en omgang øre-gas. Hvis de nu bare en gang imellem slappede af og lod tingene gå sin (af og til uperfekte) gang, ville de slet ikke opleve dette. Grinede højt da jeg hørte om dette første gang. Sagde min mening om det og kom med nogle eksempler på, hvor de gik alt for meget op i detaljer. Igen fik jeg at vide at jeg var kvinde-hader. Men holder nu på at det er et hysterisk selvskabt problem. Redigeret 23. Juli af The_Boobman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3114 Skrevet 23. Juli Eller er vi for krævende? 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pianistinden 3114 Skrevet 23. Juli FB_VID_4256175824233200304.mp4 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
En gang til 58 Skrevet 23. Juli (edited) Larschristian skrev, for 8 timer siden: Har set denne udsendelse. kan ikke finde ud af jeg skal grine eller græde. https://www.dr.dk/drtv/saeson/maendenes-paradis_461631. har også set nogle afsnit ... tænker det er meget menneskeligt at stræbe eller søge efter noget bedre / noget som savnes , som manden ikke har kunnet finde danmark og som kvinden måske heller ikke finder i thailand uden en Farang....... grine eller græde - ved ikke - er nok mere til at glædes, hvis det lykkes sad også med en tanke undervejs: atensomhed også her er en faktor, og måske er fællesskab , tosomhed noget af det som søges Redigeret 23. Juli af En gang til dårlig formulering Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli En gang til skrev, for 6 timer siden: har også set nogle afsnit ... tænker det er meget menneskeligt at stræbe eller søge efter noget bedre / noget som savnes , som manden ikke har kunnet finde danmark og som kvinden måske heller ikke finder i thailand uden en Farang....... grine eller græde - ved ikke - er nok mere til at glædes, hvis det lykkes sad også med en tanke undervejs: atensomhed også her er en faktor, og måske er fællesskab , tosomhed noget af det som søges Forstår godt hvorfor de gør det. Ikke det jeg synes er tankevækkende. at der er så mange mænd der skal til et andet land og (købe en kone ) eller så mange mænd bliver nød til at gå til prostitueret Men stiller vi mænd høje krav siden det skal være så svært. At omgås kvinder. eller er det kvinden. uden at dømme Anders og Torben tvillingerne som havde deres egen program for de er sikkert søde og rare. men hvis det er den type kan jeg godt forstå de fleste kvinde lige siger nej tak. er helt med på at det er af hudsult fællesskab man savner. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slowman 1052 Skrevet 24. Juli (edited) Der er mange mennesker - både kvinder og mænd der har meget svært ved at finde en partner og af meget forskellige grunde. Mænd har tilsyneladende langt bedre muligheder for at købe sex, samvær, selskab og ægtefælle end kvinder har. Om det er kultur, traditioner eller hvad det skyldes skal jeg ikke kunne sige, men meget få kvinder køber dette selvom de har råd og behov. Der kan være mange grunde til at mænd køber disse services. En grund kan være at de er så lidt attraktive for kvinder at det er den eneste mulighed og det er, men der er også masser af mænd, som finder det er noget lettere, mere tilfredsstillende, mindre kompliceret, mere spændendende og meget meget mindre forpligtende end “almindelige forhold” også mænd der er attraktive og ret let kunne komme i almindelige forhold. Der peges ofte på at det er ældre mænd, som ønsker yngre kvinder og som selv er mindre attraktive og dem er der sikkert mange af, men også i gruppen af ældre mænd er der mange som simpelthen ikke ønsker almindelige forhold, selvom de sagtens kunne finde en partner og også en lidt yngre partner end dem selv, men som ikke ønsker sig noget forpligtende eller at yde det i et almindeligt forhold som danske kvinder almindeligvis ønsker og kræver. Ligesom der er attraktive, veluddannede kvinder, der er og ønsker at være singler, er der helt sikkert også en del ældre mænd, som er velholdte, ret velbeslåede og som har været i faste almindelige forhold, som ikke gider det mere af ovennævnte grunde. De har mange tilbud fra enlige kvinder, men vil ikke afgive den frihed der ligger i at være alene og gøre som det passer dem. Nogen køber jævnligt selskab, nogen tager jævnligt på ferie i Thailand og andre steder, nogen får en Thai ægtefælle, som ikke kræver meget andet end økonomisk support. jeg har ingen holdning til om det er mændene eller kvinderne der er for mærkelige/kræsne - jeg tror det kan være begge dele og er forskelligt fra menneske til menneske Redigeret 24. Juli af Slowman Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli Jeg forstår godt at så mange enlige kvinder - især oppe i alderen - ikke gider parforhold, og da slet ikke samliv. De orker ikke de begrænsninger der er i et forhold, måske især det seksuelle pres. De har også lettere end mænd ved at organisere sig i venindegrupper og fællesskab omkring aktiviteter. Det er sværere for mænd. Måske fordi der altid render nogle frustrerede høvdingeaspiranter rundt og vil finde en flok lydige undersåtter. Kender en smule til det, men heldigvis fungerer jeg godt med at være med i flere forskellige grupper og netværk. Det er nemmere at manøvrere mellem sociale enspændere, de skal nok selv hver for sig bestemme hvad de vil og ikke vil - osse selv om nogen måske godt vil bestemme. Det må de selv om. Mange af kvinderne vil også hellere end gerne omgås mænd - bare de slipper for sex og intimitet. Det gælder selvfølgelig ikke alle, men der er mange flere kvinder end mænd der helst undgår kæresteforhold - er mit bud. Det gør, at ganske mange mænd kommer ud på et sidespor - og kan ende i dyb ensomhed. Mange gange fordi de ikke deler så mange interesser med kvinder - og derfor, som LarsChristian siger, ikke kan finde ud af at omgås kvinder. En Thailandsk kæreste kan virke som en løsning. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli sneræven skrev, for 1 time siden: De har også lettere end mænd ved at organisere sig i venindegrupper og fællesskab omkring aktiviteter. Giver dig slet ret i det. hvorfor skulle det dog være letter for kvinder. fordi der er mange alfahanner det tror jeg ikke er skylden. sneræven skrev, for 1 time siden: Mange af kvinderne vil også hellere end gerne omgås mænd - bare de slipper for sex og intimitet. Slet ikke det jeg oplever på jobbet og ude blandt mennesker. De mest perverse og sex centreret er kvinder. men igen det oplever man nok ikke hvis man er social udfordret og især blandt kvinder så er det klart. jeg har altid haft det bedst med kvindlige chefer og kollega ikke fordi jeg ikke har der godt med de mandlige. men med kvinde kan man spille lidt det der spil smile skævt og på en anden måde nå til enighed. Det der naturlige spil mellem mand og kvinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli (edited) sneræven skrev, for 2 timer siden: Mange af kvinderne vil også hellere end gerne omgås mænd - bare de slipper for sex og intimitet. Dette der er også helt uforståeligt for mig. har kvinder på over 60 år hvis det er dem du mener. kan love dig de har appetit på sex, Problemet eller kernen er at de ved hvordan de skal tilfredsstilles. Deres liv er forkort til dårlig sex. ja så fravælger de sex og vil hellere på café med venner end at bruge tid på det. og der er bare alt for mange mænd der kører som Duracell kaninen, og slikker som en tørstig schæfer hund. Og det gider de fleste kvinder ikke i længden. jo jo en hurtig over bordet kan også noget men ikke hvergang. skal sige jeg er selv et stykke fra de 60 Redigeret 24. Juli af Larschristian 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli (edited) @Larschristian Mit umiddelbare svar er, vi kan sagtens begge to have ret. Jeg regner bestemt heller ikke med, at alle kvinder over 60 er uinteresseret i mænd / sex. Det er lidt svært at finde konkrete statistiskker på lige netop dét, så meget af det er 'von Hörensagen' eller fra erfaringer i vores respektive omgangskredse. Jeg har bare undret mig over, at sex som samtaleemne enten er totalt fraværende eller omtales med en vis irritation ... Tror også det afhænger meget af kultur, eller de sammenhænge man mødes i ... Det handler selvfølgelig også om, at kvinder er (meget) mere selektive end mænd. Jeg tror ikke kun det handler om manglende sociale færdigheder hos mænd. Der er mange andre kriterier, men det er ikke nemt at indkredse hvad de præcist er. Faktuelt, så er der mange mænd, der har problemer med ensomhed, og det er det, vi bør forholde os til i de store sammenhænge. Redigeret 24. Juli af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli sneræven skrev, for 1 minut siden: Jeg har bare undret mig over, at sex som samtaleemne enten er totalt fraværende eller omtales med en vis irritation . Aldrig oplevet det. sneræven skrev, for 1 minut siden: Tror også det afhænger meget af kultur, eller de sammenhænge man mødes i ... Ved jeg ikke møde det både på job til fester og andre ting. Tror det er ens egen indvirkning på kvinderne man møder. er man selv en træmand så får man det samme tilbage. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli (edited) Larschristian skrev, for 14 minutter siden: er man selv en træmand så får man det samme tilbage. Tjooh ... Er man en træmand, så er man en træmand ... Det kunne se ud som om det gælder en ret stor del af den mandlige befolkning ... Det ændrer ikke ved at der er et problem .. Redigeret 24. Juli af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli sneræven skrev, for 5 minutter siden: Tjooh ... Er man en træmand, så er man en træmand ... Det kunne se ud som om det gælder en ret stor del af den mandlige befolkning ... Det ændrer ikke ved at der er et problem .. Nej det ændre ikke ved problemet. det har du ret i. men ved at købe sig en kone ændre heller ikke på det. det er som at pisse i bukserne vil jeg mene. Gå og være usikker på om hun virkelig holder af dig. Eller hun holder af dig for det du giver. ville aldrig fungerer for mig. du kan ikke købe kærlighed, men noget der minder om det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli Larschristian skrev, for 1 minut siden: men ved at købe sig en kone ændre heller ikke på det. Ikke 'købe' på en så direkte måde ... Men i de berømte 'gamle dage' car der mange ægteskaber, der var arrangerede eller aftalte af økonomiske eller praktiske hensyn. Man giftede sig fordi man havde brug for hinanden. For eksempel, en ungkarl på en gård ansatte en husholderske. Det førte nogle gange til ægteskab. Næppe kærlighed, men godt kammeratskab, og de kunne arbejde sammen. Tror ikke de ægteskaber var hverken bedre eller dårligere end nutidens forelskeksesbaserede ægteskaber. Tror vi skal gentænke hele den måde mænd og kvinder omgås, og danner par. Åbent og uden fordømmelse erkende, at kvinder er mere selektive end mænd, og at det skaber problemer for mange mænd. Groft skåret. Og at det romantiske kærlighedsideal spænder ben for mange relationer, der kunne være gode. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli sneræven skrev, for 5 minutter siden: Tror vi skal gentænke hele den måde mænd og kvinder omgås, og danner par. Åbent og uden fordømmelse erkende, at kvinder er mere selektive end mænd, og at det skaber problemer for mange mænd. Groft skåret. Og at det romantiske kærlighedsideal spænder ben for mange relationer, der kunne være gode. Tror jeg bestemt ikke. jeg tror på kærligheden og det frie valg. man skal aldrig vælge sin partner ud fra økonomiske eller ud fra hvad man kan få ud af at danne par. Men en person. godt nok en gammeldags tankegang, og synes bestemt ikke vi skal tilbage til den tid du referer til. rene fornuft ægteskaber. er du klar over hvor mange mennesker der rent faktisk gik og var ulykkelige inden i. de eneste der elsker den form for at find en partner er som real den mand som ikke er attraktiv for han kan få en kone. føj siger jeg bare ja undskyld Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli (edited) Larschristian skrev, for 27 minutter siden: er du klar over hvor mange mennesker der rent faktisk gik og var ulykkelige inden i. Cirka lige så mange som der går rundt og er ulykkelige inden i i dag, er mit bud. Jeg mener de to løsninger - dengang (i min opvækst) og nu er cirka lige gode og lige dårlige. Det var ikke sådan dengang heller, at man ikke tog hensyn til følelser. Larschristian skrev, for 27 minutter siden: de eneste der elsker den form for at find en partner er som real den mand som ikke er attraktiv for han kan få en kone. Måske. Men så var konen nok heller ikke lige 'toppen af poppen'. Det erkendte begge. Og levede med det. Larschristian skrev, for 27 minutter siden: eg tror på kærligheden og det frie valg. Så ville kun en 20-25% af befolkningen nogen sinde blive gift. Markedets magi. Men det kan da godt være, det er en løsning ... Vil lige sige at jeg hverken mener den romantiske kærlighed eller den 'gammeldags' måde er løsningen ... Som sagt, vi er nødt til at finde nye former ... Redigeret 24. Juli af sneræven Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Larschristian 792 Skrevet 24. Juli (edited) sneræven skrev, for 15 minutter siden: Cirka lige så mange som der går rundt og er ulykkelige inden i i dag, er mit bud. Man må gå udefra at når folk bliver gift til at starte med er de lykkelige i dagen DK. at de så bliver skilt er noget andet. så nu er du vist på tværs. sneræven skrev, for 15 minutter siden: Så ville kun en 20-25% af befolkningen nogen sinde blive gift. Markedets magi. Men det kan da godt være, det er en løsning ... Vil lige sige at jeg hverken mener den romantiske kærlighed eller den 'gammeldags' måde er løsningen ... Som sagt, vi er nødt til at finde nye former ... What nu strammer du den så du mener af de resterende der bliver gift 75 % ikke gør det af kærlighed. nye former Jesus Redigeret 24. Juli af Larschristian Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sneræven 2026 Skrevet 24. Juli Larschristian skrev, for 6 minutter siden: What nu strammer du den så du mener af de resterende der bliver gift 75 % ikke gør det af kærlighed. Ja, jeg driller lidt - sætter tingene lidt på spidsen. Men jeg mener helt seriøst at det er et problem at der ikke er attraktive mænd nok til de kvinder, der gerne vil i parforhold. Det er kernen i problemet. Og som du selv skriver - lidt bombastisk måske, men fred være med det - så skal en kvinde jo ikke starte et forhold med en mand, hun ikke er tiltrukket af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg