Hop til indhold

KORREKT BRUG AF CITERKNAP, IGNORER KNAP

Featured Replies

Skrevet

Det er underligt, at så mange brugere og endda erfarne brugere ikke ved, hvordan man bruger en side blot til minimum. 

Citerknap, hvor folk konsekvent og dovent citerer hele indlæg uden at forstå, hvor lange tråde bliver. Imens går nogle amok over at en person smider profil link ind i alle tråde og kalder det spam, selvpromoverende, latterligt. Når det for mange faktisk er en hjælp. Til at søge. Finde (noget der også er svært for mange, der bare efterlyser uden at gide/kunne søge selv først). 

Flere moderatorer har siden 2015 lavet pinned opslag om citerknap, ignorerknap, afsporing, advarsler og alligevel ved de færreste det åbenbart. Nye afsporinger om HVORDAN GØR MAN midt i anmeldelser. 

Hvad med liiiiige at scrolle rundt på sidens opbygning. Typisk er info om sådanne ting foroven (eller neden). Klik. Læs. Søg. Find. Prøv. 

Godt bud kunne være KONTOINDSTILLINGER. En slags menu de fleste sider, computere, telefoner har. Måske mange brugere ikke har været på net sider før. Aldeig brugt en computer eller telefons indstillinger. Til at mute. Slå flytilstand til. Batteri optimere. Osv. 

Citer:

Kun nødvendigt hvis der er mange svar ind og ud mellem hinanden fra mange forskellige brugere og man SPECIFIKT vil svare EN BESTEMT BRUGER på EN SPECIFIIK TING 

Man behøver ikke dovent bare trykke citer knap, når svar/kommentar/spørgsmål kommer lige eller kort efter. 

Man man citere enkelte dele (wauw, smart!) ved at COPYPASTE dele, ord eller en sætning alt efter om man bruger mus eller tlf. Tlf: hold nede, marked, slip i dit eget svar, indsæt. 

Man kan med fordel også blot tagge via @ og skrive navnet på den bruger, man vil svare eller spørge om noget. Dermed kan vedkommende se det og tråde slipper for 400 km lange tråde pga dovent citering. 

Kom nu lige lidt. Det er 2024. Ikke 1996. 

Der er en søgefunktion. Man kan med garanti finde svar på alt som advarsler, ban, hvordan man ignorerer brugere, hvad afsporing er, citer funktion. 

Man MÅ gerne søge selv. Tænke selv. Lede lidt. Man kan fx FILTRERE søgning ved at søge specifikt ("citer") eller "hvordan citerer man" eller bruge det engelske udtryk QUOTE og vælge FORUM som GENEREL DEBAT, FEEDBACK EG OG OM EG. Det er nok lidt fjollet at søge HVORDAN IGNORERER JEG BRUGERE i forummet LADYBOYS eller ANNELDELSER FRA DET ØVRIGE UDLAND. 

Nu fyldes anmeldelser og efterlysninger med spørgsmål om, hvordan man ignorerer brugere. Fedt. Mere scroll og afsporing. 

Og så undrer nogle sig over, at der (påstår de), bliver færre anmeldelser og EG er død. Jeg læste 7 kanon skrevne og positive anmeldelser bare i går. Uden afsporing, jokes, personlige samtaler midt i en tråd, lange lange citeringer og de mange spørgsmål om, hvordan man ignorerer brugere. 

KIG OG KLIK PÅ DEN SIDE, DU HAR BEVÆGET DIG IND PÅ. For meget forlangt? 

Det er sgu lidt dovent. Ligesom den forbandede citerknap, mange bare klikker og klemmer hårdt, som var det en GPs babsenutte.

En skam. En fin, positiv anmeldelse om en GP i Århus sovses nu ind i alenlange citater af hele afsnit (totalt unødvendigt) for at fortælle, hvad man synes efterfulgt af endnu en uhjælpelig bruger (ikke ny!), der ikke ved, hvordan siden fungerer. 

Måske disse afsporinger og lange, ubrugelige indlæg uden relevans for tråd og emne burde være mere irriterende at få notits af end den bruger, der smider profil links ind til glæde for en del, der så nogle gange kan søge og finde relevant info. Der for mange er rigtigt svært åbenbart. Eller hjælpe til at undgå fup og svindel, der også er et problem for mange (en mistede et par tusinde forleden, en anden spurgte igenigen LEGIT (super overskrift) om en ny annonce med mailadresse og hoteladresse var snyd. 

Fortsæt du bare @lille_peter med dine profil links, mange har gavn af og som HAR RELEVANS for tråden. Modsat disse 2 eksempler i en anmeldelse om Eva - slank og klog skønhed Århus Ø

Screenshot_20240711_045138_Gallery.jpg

Screenshot_20240711_045156_Gallery.jpg

Screenshot_20240711_045210_Gallery.jpg

Screenshot_20240711_045221_Gallery.jpg

Screenshot_20240711_045241_Gallery.jpg

Skrevet
nillerniller skrev, for 5 timer siden:

Flere moderatorer har siden 2015 lavet pinned opslag om citerknap, ignorerknap, afsporing, advarsler og alligevel ved de færreste det åbenbart. Nye afsporinger om HVORDAN GØR MAN midt i anmeldelser. 

Og så laver du en ny nu? Er du den nye sherif i byen?
Hvad tror du at du får ud af disse ‘så hør dog efter hvad jeg siger’ opslag? At alle på magisk vis pludselig lærer hvordan man gør? At der i velkomstmails fremadrettet linkes til disse opslag fremfor retningslinjerne for sitet?
Hvad tror du at du gør bedre end moderatorerne på sitet?

Når jeg læser disse irettesættelsesopslag, går der pattebarn i hjernen på mig. En eller anden random skal i hvert fald ikke tro, at han er noget og tro han kan styre hvilken adfærd jeg skal have. Irettesættelse fra en moderator er en ting - men en no-one?
Har jeg de tanker, har andre det også.

Skrevet

Andre fora har forlængst løst problemet ved at indføre karmapoint. Når man bliver ny bruger så har man f.eks 1 point. Andre brugere kan så op-stemme eller ned-stemme indlægget som de lyster. Brugeren, ikke indlægget, får  opbygget noget karma som kan være under eller over 1.

Har brugerens karma er under 1 så bliver f.eks. teksten på hans indlæg mere og mere gråt afhængig af antal point. Formålet er at gøre usynliggøre indlæg fra "dårlige brugere" mere eller mindre automatisk. Der er mange varianter for at de-promovere denne slags "upopulære" brugere.

Det ville løse problemer med lange citater og unødige irriterende links ved at gøre disse indlæg i praksis usynlige.

nillerniller skrev, den 11.7.2024 at 05:02:

Og så undrer nogle sig over, at der (påstår de), bliver færre anmeldelser og EG er død. Jeg læste 7 kanon skrevne og positive anmeldelser bare i går. Uden afsporing, jokes, personlige samtaler midt i en tråd, lange lange citeringer og de mange spørgsmål om, hvordan man ignorerer brugere.

Du må gerne smide links til disse. Der er tydeligt for mig færre anmeldelser end før - hvor der blev klaget over manglen på disse.

Skrevet

Jeg kan kun give trådstarter ret i, at det er mærkeligt, at så mange brugere citerer hele indlæg i stedet for blot at citere den del af indlægget, der svares på - det giver alt andet lige mindre læsværdige strenge.

Hvad angår ignorérknap og hvilke funkioner, der ellers nævnes, har jeg ingen mening derom. Personligt er jeg alt for nysgerrig til at ignorere folk - men det er nok bare mig.

Skrevet
Valbyguy skrev, for 5 timer siden:

har prøvet med TheLion, næste er TS’en selv …. Så kan man læse en tråd som minder ikke om en roman 

Ingen grund til at hænge folk ud, @Valbyguy.  Du har konstateret at den virker fint. Godt!

Skrevet
niskanen skrev, den 11.7.2024 at 12:36:

Følger lige med her

jeg tænker, at du ikke behøver en forklaring på den her! :-)

Skrevet
pacer skrev, den 11.7.2024 at 12:47:

Det er alt for langt til jeg orker at læse det, men jeg kan forstå det er mere brok. 

Jamen så er din kommentar jo blot støj. Du kender reglerne og har fået nok advarsler til at vide bedre. God ferie.

Skrevet
blink skrev, for 20 timer siden:

@Dr. Duck sjovt nok er det de første der får straf

Der bliver kun straffet dem, som andre brugere rapporterer og som bryder vores regler ( for eksempel din afsporing her ). 

Emnet var: "KORREKT BRUG AF CITERKNAP, IGNORER KNAP"

Hvis du mener at der er nogle, der  undgår vores opmærksomhed, så må du jo sende en rapport.

Iøvrigt så har du ikke indblik i hvem der får advarsler, @blink

Redigeret af Stapler

Skrevet
SoveReign skrev, den 11.7.2024 at 10:21:

Og så laver du en ny nu? Er du den nye sherif i byen?
Hvad tror du at du får ud af disse ‘så hør dog efter hvad jeg siger’ opslag? At alle på magisk vis pludselig lærer hvordan man gør? At der i velkomstmails fremadrettet linkes til disse opslag fremfor retningslinjerne for sitet?
Hvad tror du at du gør bedre end moderatorerne på sitet?

Når jeg læser disse irettesættelsesopslag, går der pattebarn i hjernen på mig. En eller anden random skal i hvert fald ikke tro, at han er noget og tro han kan styre hvilken adfærd jeg skal have. Irettesættelse fra en moderator er en ting - men en no-one?
Har jeg de tanker, har andre det også.

hahahahahhaha hvad sker der så lige når du læser mit indlæg i hyggesnak??????????????? ....jeg bliver da iden grad irettesat AF DIG

Skrevet
Jankanda skrev, 1 time siden:

hahahahahhaha hvad sker der så lige når du læser mit indlæg i hyggesnak??????????????? ....jeg bliver da iden grad irettesat AF DIG

Hej Jankanda,

Jeg har ikke irettesat din måde at date på. Jeg er kommet med et forslag, og fortalt hvordan jeg gør, så du på egen måde kan evaluere på, om du kunne gøre noget anderledes i din måde at date på.
Hvis du ikke vil have et svar på dine tråde, så lad vær at læg dem herinde, så opret en blog og læs af på den. Så slipper du også for, at folk (med en seriøs oprigtighed) interesserer sig for dit bedste.

mit råd til dig i dit datingliv, selvom jeg er en ung knøs, og så kan du ryste på hovedet, give mig en fuckfinger bag skærmen eller ignorere mit forslag….

Jeg har anmodet om at få slettet dit indlæg, da det er en afsporing med reference til en anden tråd. Jeg forventer også at mit eget indlæg her bliver slettet.
God dag til dig.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.