Hop til indhold

20 årig anholdt for røveri i viby og særlig farlig voldtægt.

Featured Replies

Skrevet
lille_peter skrev, for 11 minutter siden:

Må håbe at de alle sammen bliver idømt forvaring og udvisning af Danmark! 

Lidt selvmodsigende at kræve forvaring og udvisning på samme tid. Hvornår skal udvisningen effektueres?

Men forhåbentlig får de en streng straf.

Skrevet

Jeg vil foreslå forvaring i udlandet.:angry:

Skrevet
ErnstOle skrev, for 10 minutter siden:

Lidt selvmodsigende at kræve forvaring og udvisning på samme tid. Hvornår skal udvisningen effektueres?

Men forhåbentlig får de en streng straf.

Det jeg mener er at hvis forvaring på et tidspunkt bliver ophævet,  så skal de uvisses af Danmark for bestandigt. 

Redigeret af lille_peter

Skrevet
lille_peter skrev, for 15 minutter siden:

Det jeg mener er at hvis forvaring på et tidspunkt bliver ophævet,  så skal de uvisses af Danmark for bestandigt. 

Tja, der er umiddelbart kun 2 personer, der har fået ophævet deres forvaringsdom, så det er en sjældenhed.

Skrevet
ErnstOle skrev, for 2 minutter siden:

Tja, der er umiddelbart kun 2 personer, der har fået ophævet deres forvaringsdom, så det er en sjældenhed.

Gudskelov for det, de fortjener at rådne op.

Skrevet
  • Author
JenniferRomantica skrev, for 36 minutter siden:

Chokerende at en kun 17 årig dreng er anholdt også.. Hvor fanden har hans forældre været:huh:.. 

Det er sygt og interessant spørgsmål mht. Forældrene. 

Skrevet
Anders2023 skrev, for 6 timer siden:

I denne syge sag sidder der 3 andre varetægtsfængslet. Føj for s.... noget svineri

https://ekstrabladet.dk/krimi/20-aarig-anholdt-for-roeveri-og-saerligt-farlig-voldtaegt/10289564

Man hører desværre, om GP’er der bliver udsat for trusler, vold og voldtægter, men det her er jo i den virkelig grove ende.

Rigtig æv at høre. Også en meget tidlig alder at gøre den slags i. Den person der nu også er sigtet er åbenbart 20 år, de tre øvrige henholdsvis 17, 18 og 19 år.

Nogle gange høre man om f.eks. en 40- eller 60-årig, der har gjort det. Her er det godt nok ærgerligt med alderen på dem, der har gjort det – meget tidlig alder at gøre det i selvom jeg da vitterligt uanset hvad håber at det er noget folk vil afholde sig fra.

lille_peter skrev, for 5 timer siden:

Må håbe at de alle sammen bliver idømt forvaring og udvisning af Danmark! 

Det kan jo blive svært, hvis de er danske at udvise dem? Ud fra det beskrevne kunne det nok tyde på en del år i fængsel medmindre der er tegn på at de er farlige i fremtiden også. Røveri kan udløse op til 6 år, 10 år hvis den er helt gal, og voldtægt kan f.eks. udløse op til typisk 8 år, 12 år hvis den er helt gal. 

Virkelig æv at høre :huh:

/TheLion

Redigeret af TheLion

Skrevet
  • Author
TheLion skrev, for 7 timer siden:

Man hører desværre, om GP’er der bliver udsat for trusler, vold og voldtægter, men det her er jo i den virkelig grove ende.

Rigtig æv at høre. Også en meget tidlig alder at gøre den slags i. Den person der nu også er sigtet er åbenbart 20 år, de tre øvrige henholdsvis 17, 18 og 19 år.

Nogle gange høre man om f.eks. en 40- eller 60-årig, der har gjort det. Her er det godt nok ærgerligt med alderen på dem, der har gjort det – meget tidlig alder at gøre det i selvom jeg da vitterligt uanset hvad håber at det er noget folk vil afholde sig fra.

Det kan jo blive svært, hvis de er danske at udvise dem? Ud fra det beskrevne kunne det nok tyde på en del år i fængsel medmindre der er tegn på at de er farlige i fremtiden også. Røveri kan udløse op til 6 år, 10 år hvis den er helt gal, og voldtægt kan f.eks. udløse op til typisk 8 år, 12 år hvis den er helt gal. 

Virkelig æv at høre :huh:

/TheLion

Foruden det forfærlige i denne sygt grove sag. Så er der helt sikkert et stort mørketal, af piger/damer, som ikke vil eller måske endda ikke tør anmelde det feks pga skat eller diverse bagmænd.

Angående alderen så håber jeg inderligt, at deres unge alder ikke giver straffe rabat pga en dygtig forsvarer evt. Kunne køre retssagen over på en ulykkelig barndom osv.

Skrevet
Anders2023 skrev, 1 time siden:

Foruden det forfærlige i denne sygt grove sag. Så er der helt sikkert et stort mørketal, af piger/damer, som ikke vil eller måske endda ikke tør anmelde det feks pga skat eller diverse bagmænd.

Angående alderen så håber jeg inderligt, at deres unge alder ikke giver straffe rabat pga en dygtig forsvarer evt. Kunne køre retssagen over på en ulykkelig barndom osv.

Enig i det første.

Det skal i almindelighed ses som en formildende omstændighed ved straffastsættelsen, at gerningspersonen ikke var fyldt 18 år på gerningstidspunktet. Om det har betydning for en evt. straf vil dog bero på sagens øvrige omstændigheder.

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, 1 time siden:

Enig i det første.

Det skal i almindelighed ses som en formildende omstændighed ved straffastsættelsen, at gerningspersonen ikke var fyldt 18 år på gerningstidspunktet. Om det har betydning for en evt. straf vil dog bero på sagens øvrige omstændigheder.

Tjah man har jo selv om, at ved nogle, af de helt ekstreme volds sager nogle sågar med kniv stikkeri, at gerningsmanden/mændene hvis under 18 bliver dømt mildere. Så krydser fingre for, at det ikke sker her.

Skrevet
Anders2023 skrev, for 11 minutter siden:

Tjah man har jo selv om, at ved nogle, af de helt ekstreme volds sager nogle sågar med kniv stikkeri, at gerningsmanden/mændene hvis under 18 bliver dømt mildere. Så krydser fingre for, at det ikke sker her.

Det er det udgangspunkt straffeloven foreskriver, så det er Domstolene i almindelighed nødt til at dømme efter.

Skrevet
  • Author
ErnstOle skrev, for 7 minutter siden:

Det er det udgangspunkt straffeloven foreskriver, så det er Domstolene i almindelighed nødt til at dømme efter.

Ok det lyder, som om du i forhold til mig er rigtig godt inde i paragrafferne. Så tak for, at gøre mig lidt klogere på denne sag.

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 13 timer siden:

Chokerende at en kun 17 årig dreng er anholdt også.. Hvor fanden har hans forældre været:huh:.. 

I moskeen 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.