Hop til indhold
frisk fyr

Advarsel, hvad indebærer det?

Recommended Posts

Skrevet (edited)

Hej.

håber der er er en der kan svare på mine spørgsmål.

jeg har fået en advarsel.

men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om hvad det indebærer, kan ikke rigtig finde noget om det i retningslinierne.

forsvinder den på et tidspunkt eller?
får man ufrivillig pause ved 1 eller flere eller hvordan?

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest henlan

Jeg er heller ikke så godt inde i reglerne. Efter 2-3 advarsler for afsporinger fik jeg en 14-dages 'ferie' fra Eroguide. Så vidt jeg ved forsvinder advarslerne ikke igen, og efter tilpas mange bliver jeg vel smidt ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest henlan
Skrevet (edited)

10.1 Enhver form for upassende adfærd kan medføre karantæne eller udelukkelse.

Det er hvad jeg kunne finde i retningslinjerne. 

Efter 3 advarsler må jeg sige, at man skal være forsigtig med afsporinger og holde sig til emnet i tråden, og så i øvrigt afholde sig fra personangreb og hård tone.

Mere her:

https://www.eroguide.dk/forum/guidelines/

Redigeret af henlan

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tænkte bare at en advarsel må være en advarsel uanset hvad.

og spurgte her, da jeg ved jeg ikke er den første og nok heller ikke den sidste som får en

en ja, må hellere rette henvendelse til en af dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)

@frisk fyr en enkelte advarsel indebærer som sådan ikke noget. Det er blot en henstilling. Et opmærksomhedspunkt om du vil. Jeg bryder mig egentlig ikke om navnet "advarsel". Det lyder så hårdt. Det burde hedde "vær lige opmærksom på". :-)

Det er en note, der gør at mods kan se om du har haft lignende tilfælde og en hjælp til dig så du kan se at du lige er smuttet ud på en sidevej.

Alt afhængig af hvor mange man får og hvad man har fået det for kan det godt indebære noget. Hvis du for eksempel har fået at vide at du har afsporet. Og du gør det igen et par gange. så vil det typisk betyde en tænkepause, i en periode hvor du ikke kan få lov til at skrive i forum.

Hvis du gør det meget og hele tiden, vil du typisk blive permanent udvist når du har fået 7.

I ekstremt sjældne tilfælde får folk kun 1 advarsel. Det er typisk hvis der er tale om svindel, trusler eller ekstreme personangreb. De får så et permanent ban uden yderligere. Heldigvis går der lang tid imellem disse tilfælde.

Det vi typisk oplever er at folk får 1 og sjældent flere, hvor man har skrevet om noget andet, bare er utilfreds med hvad en bruger skriver. eller ikke bidrager til det som trådstarters emne omhandler. Så får de at vide at man skal holde sig til trådstarters anmeldelse/efterlysning - og så er den pot ude.

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
frisk fyr skrev, for 5 timer siden:

Hej.

håber der er er en der kan svare på mine spørgsmål.

jeg har fået en advarsel.

men syntes ikke rigtig jeg kan finde noget om hvad det indebærer, kan ikke rigtig finde noget om det i retningslinierne.

forsvinder den på et tidspunkt eller?
får man ufrivillig pause ved 1 eller flere eller hvordan?

Jeg tænker måske mere, at det vigtige er, hvad du har fået den for. Der ville dog nok typisk skulle et par stykker til for en karantæne.

Et andet medlem skriver her:

henlan skrev, for 4 timer siden:

(…)

Efter 3 advarsler må jeg sige, at man skal være forsigtig med afsporinger og holde sig til emnet i tråden, og så i øvrigt afholde sig fra personangreb og hård tone.

(…)

Nu har en moderator svaret, men det har jeg godt nok ikke hørt om.

Netop mere det som moderatoren også skriver med, at 7 eller flere advarselspoint kan være sådan lidt ikke så godt. Jeg ved dog ikke, om det er en decideret fastlagt regel, da der vist er et par medlemmer med mere end det. Der er nok også et spørgsmål om over hvor lang tid her – jeg ved ikke om man også lidt kan læse det ud fra moderatorens svar.

Men en tre-fire advarsler er nok ikke så godt i forhold til hvis man skal undgå en pause.

Jeg tror netop, at f.eks. afsporinger, personangreb eller netop det der betegnes som upassende adfærd eller også beskyldninger om sygdomme ville kunne give det. En decideret hård tone har jeg dog ikke hørt om. 

Læs evt. netop mere her:

https://www.eroguide.dk/forum/guidelines/

Jeg tænker netop, det måske ville give mening for ts også at høre, hvad den er givet for. Det er dog mit indtryk, at folk ikke altid ser det som “en hjælp” eller lignende. Måske kunne ts dele begrundelsen?

Hvis trådstarters indlæg også skal forstås som om, at der kan være en undren eller uenighed om advarslen, altså at du, dvs. ts, måske ikke er enig, så tror jeg, at det kan være en god ting at kontakte sitet :)

/TheLion

Redigeret af TheLion
Korrektur mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheLion skrev, for 5 timer siden:

Mit spørgsmål var ikke så meget myntet på hvorfor jeg har fået en advarsel, da det blev beskrevet da jeg fik den.

Det var mere hvad en advarsel betyder, da det ikke er beskrevet i guidelines, og hvordan jeg skal forholde mig til denne. Som jeg som jeg skrev til Henlan har jeg læst guidelines mange gange.

Men nu fik jeg et svar fra stapler som jeg kunne bruge, og så kan vi vidst godt lade den ligge.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Stapler Jeg har bemærket at du nu har forklaret hvordan i bruger advarsels-systemet et par gange, her efter at I er begyndt at gå lidt mere til stålet end tidligere. Må jeg foreslå at skrive forklaringen som en selvstændig tråd som du fastgør til toppen. På den måde har vi andre også noget vi let og hurtigt kan pege på, næste gang spørgsmålet kommer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det her er et jo et privat forum, styret og ejet af "nogen".

For brugerne er der jo intet økonomisk mellemværende, ej heller er det en platform der betyder noget for den enkelte bruger.

Så det med advarsler er jo fløjtende ligegyldigt, fraset at der må luges ud i deciderede trusler.

Moderator har jo frie hænder, men det har brugerne jo også.

Så sig hvad i vil, lukkes kontoen, så opret en ny.

Det koster ikke noget.

Og så moderatoreene leve i deres egen fantasiverden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Skrevet (edited)
hagbarth skrev, for 12 timer siden:

Det her er et jo et privat forum, styret og ejet af "nogen".

For brugerne er der jo intet økonomisk mellemværende, ej heller er det en platform der betyder noget for den enkelte bruger.

Så det med advarsler er jo fløjtende ligegyldigt, fraset at der må luges ud i deciderede trusler.

Moderator har jo frie hænder, men det har brugerne jo også.

Så sig hvad i vil, lukkes kontoen, så opret en ny.

Det koster ikke noget.

Og så moderatoreene leve i deres egen fantasiverden

Dette er præcis min holding. Det er jo ligegyldigt med advarsel eller udelukkelse - man opretter bare en ny bruger. Man kan med fordel oprette en ny bruger dagligt indtil man har en håndfuld. Jeg gider det ikke selv men sådan kan man nemt komme udenom "systemet"

Vil også gerne opfrodre den enkelt til at rapportere så mange "strafbare" indlæg som muligt. Så sikrer man at disse indlæg vurderes og at moderatorer ikke keder sig og får udlevet deres hobby.

Redigeret af Benarbejde

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...