Hop til indhold

Vedr værelse mod modydelse

Featured Replies

Skrevet

Hej 

Bor i et stort hus med flere værelser. Har overvejet at finde unge kvinder / studerende/ sugarbabe/ thai  som kunne være interesseret i at bo billigt eller gratis mod gensidig indbyrdes aftale om intim samvær “ noget for noget”…ind imellem…

Søger gode råd og erfaringer ift. disse overvejelser. 
Pft

Skrevet
Jysk-fyr skrev, for 21 minutter siden:

thai  som kunne være interesseret i at bo billigt eller gratis mod gensidig indbyrdes aftale om intim samvær “ noget for noget”…ind imellem…

Det kan jeg godt tænke mig, hvis jeg må holde et Mini GB hos dig :(( 

Skrevet

Mit råd: pas på, hun kan udnytte dig, gøre dit liv vanskeligt og juridisk set er du dårligt stillet. Du kan godt have gæster der officielt ikke bor der, især hvis du er forsikret. Men vær forsigtig med hvem der er registreret på din adresse i folkeregisteret.

Hvis hun bliver registreret på din adresse så sørg for først at få en huslejekontrakt og at sætte dig lidt ind i lejeloven. Uden en kontrakt har hun mange rettigheder over din bolig og ingen pligter. Overvej på forhånd hvor længe du vil have hende boende, ellers tager det meget lang tid før du kan få hende ud igen. Så vil du fremleje? Jeg tror ikke du juridisk set kan stille krav om sex, så skal du i hvert fald først tale med en advokat. Derfor kan hun til enhver tid springe fra jeres mundtlige aftale, men blive boende. Så kommer den onde engel måske op på din skulder og du låser hende ude? Tjaeh, så ringer hun da til en låsesmed og det har hun ret til. Så kan hun bo billigt og det kan være svært at få hende ud. Såeh… lidt usikkert? Overvej også hvad du gør hvis du finder ud af at hun arbejder hjemmefra mens du er væk. Og indfør nogen husregler og sørg for at have kvittering for dyre møbler. Godt hun ikke fester om natten. Politiet gider ikke hjælpe dig så hvis noget går galt får du udgifter til advokat.

Rent økonomisk tænker jeg almindelige besøg kan være billigere. Jeg mistede en del penge denne måned. Jeg var dum nok til at låne penge ud til en GP. Hun vendte lige pludselig på en tallerken. Hun havde allerede penge, det var bare en historie for at jeg skulle få medlidenhed med hende. Ikke at alle GPer er sådan.

Et alternativ kan være at du aftaler at hun bor så dyrt som muligt, men det kan ikke blive dyrere end hvad huslejenævnet tillader. I stedet for at bo billigt kan i så aftale at du er stamkunde hos hende. Så får hun jo pengene tilbage. Men jeg tænker det også er en indkomst du bliver beskattet af?

Redigeret af latinas4ever
Glemte noget

Skrevet

Det vil blive noget rod, da en sådan aftale vil være ugyldig og dermed ikke juridisk bindende. Ugyldigheden består i (uanset hvad visse uvidende brugere herinde måtte påstå), at en aftale om købesex altid vil blive erklæret ugyldig af en domstol, hvis det skulle ende så vidt. Hvis du stiller et værelse til leje mod at opnå sex, vil det ligestilles med købesex.

Jeg ville anbefale, at du udlejer værelset til normal markedspris til en almindelig lejer, udfærdiger en lejekontrakt, der er i overensstemmelse med lejelovens regler, og husker at indberette den lejeindtægt, som overstiger dit bundfradrag til SKAT. Det står der herefter frit for at bruge indtjeningen på købesex.

Skrevet
  • Author

Har fornylig mødt en Thai kvinde på en klinik et par gange og nævnte jeg boede i et stort hus, og at hun var velkommen i mit hus. For et par dage siden henvendte hun sig og sagde det ville hun gerne. Hun sagde hun gerne ville betale for at være i huset og overnatte, og spurgte om mulighed for at “arbejde” der. Jeg sagde hun ikke behøvede at betale men at jeg ikke ville have noget imod hvis hun kunne give mig massage, Jeg sagde også det ikke var muligt at “arbejde” derfra. 
På den ene side er det “hyggeligt” med lidt selskab i huset her de sidste par dage, på den anden side ønsker jeg ikke at “komme i problemer” af nogen art…
Gode råd og erfaringer er velkomne, mange tak

Skrevet
Jysk-fyr skrev, for 3 timer siden:

på den anden side ønsker jeg ikke at “komme i problemer” af nogen art…

Hvis du ikke ønsker problemer så det sikreste at lade være.. Forestil dig hun ikke vil smutte eller i bliver uenige omkring hvor meget massage der skal til før lejen er betalt:ph34r:.. 

Synes du selskabet er hyggeligt osv så bør du tage imod leje på normale præmisser og så evt købe din massage for at have tingene så meget som muligt på det rene.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet

Jeg skriver nok mere senere, men du skal altså være forsigtig med hvem der er registreret på din adresse. Det kan gå frygtelig galt. En lille forsmag: lige nu lyder det til at i hygger jer sammen. Men hvad nu hvis det ændrer sig senere og hun får en kæreste og hendes kæreste flytter ind i dit hus og de bor gratis? Lejeloven beskytter lejere ret godt, og de er allerbedst beskyttet når der ikke er en kontrakt for så har de ingen pligter. I en kontrakt skal der stå hvor hun bor hende, uden en kontrakt har hun og hendes kæreste råderet over hele dit hus. Hvis det ikke er tidsbegrænset kan der gå lang tid før du kan få dem ud.

Skrevet
  • Author

Mange tak for forskellige input. Ja, det er lidt kompliceret. Nu her i disse dage er hun vel “overnattende gæst”. Hun vil ikke blive registreret på min adresse, og der er nok mest af alt tale om “vennetjenester” i en kort periode. Hun virker til umiddelbart at være interesseret i at opholde sig her lige indtil videre for en kortere periode,, og det er da hyggeligt med lidt selskab/venskab. Hun vil vist undersøge om hun evt. kan “arbejde” (massage mm.)  i en klinik et andet sted i byen i dagstimerne. Hvad situationen kan udvikle sig til på sigt kan være lidt svær at forudse. Set i det lys hører jeg gerne jeres råd og anbefalinger.

Pft

Skrevet

Hold tingen adskilt.

Lave en lejekontrakt på normale betingelser

Så kan hun god have sin adresse og bo ved dig.

Skrevet
Jysk-fyr skrev, for 7 timer siden:

Hvad situationen kan udvikle sig til på sigt kan være lidt svær at forudse.

Ja, det kan være svært at forudse. Men hvad ønsker du der skal ske? Hvis hun spørger om i skal være kærester vil du så svare: nej! Eller er du åben over for det hvis i hygger jer?

Min erfaring med et par sydamerikanske GPer er at det er bedre at møde en pige på en helt anden måde og at piger der har haft en fattig opvækst kan være utrolig hårde og kyniske under den bløde facade og at kun halvdelen af hvad de siger er sandt. Det kan tage lang tid før de åbner op for den facade.

Jeg ser ikke noget stort problem i at din veninde uformelt bor hos dig. Normalt skal man oplyse folkeregisteret hvor man bor men det er vel op til hende om hun overholder love og regler. Jeg tror heller ikke det er ulovligt for dig hvis hun arbejder hos dig. Det tjener du jo ikke på. Men sikkert ikke fedt for dig hvis hun gør det.

Jeg tænker du ikke bør give hende en nøgle da forsikringen ellers måske ikke dækker. Her tænker jeg ikke kun på indbosforsikring men også på hvis hun feks ryger på sengen og huset brænder ned og hvad der ellers kan ske. Hvis du ønsker at give hende en nøgle ville jeg ringe til forsikringsselskabet og høre om du kan give en nøgle til din veninde. Endnu bedre, skriv til dem så det er på skrift.

Jeg synes du skal sige nej til alle situationer hvor penge forlader din konto og pengene ender hos hende. Den eneste undtagelse er hvis du betaler for en service. Hvis hun beder om at låne 100 kroner skal du sige nej. Heller ikke hvis hendes datter er akut syg. Det kan bllive skruen uden ende og blive stadigt større beløb. Hvis du har sagt nej fra starten så er det ikke dit ansvar og så bliver hun ikke sur på dig over at du ikke "låner" hende 4000 kroner igen igen igen, penge du aldrig ser igen.

Der er meget mystik om GPer men du vil hurtigt finde ud af at hun er et menneske ligesom alle andre. Måske binger hun sydamerikansk sæbeopera dagen lang på Netflix. Ikke så glamourøst som man forestiller sig? Gad vide hvor meget i har fælles. Men gud hvor er hun lækker.

Helt overordnet set tror jeg der er nogen kulturelle dynamikker hvor i kan komme skævt ind på hinanden hvis du er for sød og rar over for hende.

Du plejer ikke jeres relation hvis du sælger dig selv for billigt. Man kan godt tænke, herregud, det er bare 2000 kroner denne gang, så lader jeg da bare være med at besøge en pige denne uge og så er pengene sparet og går til et bedre formål. Men hun kan have en helt anden måde at tænke på.

På Cuba er næsten alle fattige. Man er ikke et godt menneske hvis man er sød og rar. Man er et godt menneske hvis man gør det der skal til, tager det man kan og tager vare på sine egne. Jeg ved intet om thaier. Men hvis hun var sydamerikansk ville jeg tænke at det du antyder ikke er optimalt hvis du ønsker en relation. Så skal du mere være en førerhund, og sådan en lader sig ikke udnytte. Førerhunden er ikke en pleaser. Hvis du er for blød og flink kan hun måske tænke du er for nem. Der er svært når man er sød og rar, som man måske er opdraget til, og hun ser lækker ud og giver god sex. Og måske er man ikke engang ensom men ens hjerte bare banker hurtigt for mørke piger.

• 2 weeks later...
Skrevet
Jysk-fyr skrev, den 14.6.2024 at 04:56:

Har fornylig mødt en Thai kvinde på en klinik et par gange og nævnte jeg boede i et stort hus, og at hun var velkommen i mit hus. For et par dage siden henvendte hun sig og sagde det ville hun gerne. Hun sagde hun gerne ville betale for at være i huset og overnatte, og spurgte om mulighed for at “arbejde” der. Jeg sagde hun ikke behøvede at betale men at jeg ikke ville have noget imod hvis hun kunne give mig massage, Jeg sagde også det ikke var muligt at “arbejde” derfra. 
På den ene side er det “hyggeligt” med lidt selskab i huset her de sidste par dage, på den anden side ønsker jeg ikke at “komme i problemer” af nogen art…
Gode råd og erfaringer er velkomne, mange tak

Hej Jysk-fyr...

Jeg er Revisor med eget firma og der er ikke noget problem i værelsesudlejning som grundregel - så længe følgende er overholdt.. 

1. Kan være særregel alt efter kommune du er bosat i  - så start med at undersøge dette..

2. Indlejende, såfremt det er sexarbejder skal denne have cvr.nr.. 

3. Lejemålet må ikke være indrettet til prostitution, det skal altså derfor kunne som almindeæig beboelse - såfremt det kan anses som bordeldrift, er det ulovligt.. 

4. Lejeindtægt skal ske på markedsvilkår 

5. Lejeindtægt skal indberettes til skattemyndighederne

6. Der skal foreligge lejekontrakt der foreskriver almindelig beboelsesudlejning.

Det kan være en fordel at udleje via Airbnb i ledighedsperioder, da dette styrker grundlaget - ikke et krav. Laver selv regnskab for sexarbejdere og værelsesudlejere og aldrig været grundlag for sag, ved ordentlig og korrekt dokumentation..

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.