Hop til indhold
jens69

Moderator bims

Recommended Posts

Iøvrigt bare lav en ny profil er ikke for alle for nogen er det så simpelt for dem for nogen af os er der et bagkatalog af anmeldelser og endnu vigtigere privatbeskeder med korrespondance man ikke kan gå tilbage i længere. Nogen af vores profiler er på kontakt lister der får tidlig besked om bestemte events så det er ikke så simpelt for alle. 

Nogen vil foretrække at deres profil ikke ryger på tilfældigheder og pisse gamle synder. Som sagt vi kan jo ikke selv slette kommentarerne der ligger derude proaktivt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 7 timer siden:

Iøvrigt bare lav en ny profil er ikke for alle for nogen er det så simpelt for dem for nogen af os er der et bagkatalog af anmeldelser og endnu vigtigere privatbeskeder med korrespondance man ikke kan gå tilbage i længere. Nogen af vores profiler er på kontakt lister der får tidlig besked om bestemte events så det er ikke så simpelt for alle. 

Nogen vil foretrække at deres profil ikke ryger på tilfældigheder og pisse gamle synder. Som sagt vi kan jo ikke selv slette kommentarerne der ligger derude proaktivt. 

Åh så for at forstå det korrekt,  gammel profil med mange anmeldelser mv --> troværdig profil og omdømme herinde --> større risiko hvis profilen bliver smidt ud --> større anvar for at opføre sig ordentligt jf regelsættet og være et godt eksempel.

Ja tak det giver faktisk rigtig god mening.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MrLovaLova skrev, for 7 minutter siden:

Åh så for at forstå det korrekt,  gammel profil med mange anmeldelser mv --> troværdig profil og omdømme herinde --> større risiko hvis profilen bliver smidt ud --> større anvar for at opføre sig ordentligt jf regelsættet og være et godt eksempel.

Hvis man kan straffes  med tilbagevirkende kraft for piv gamle opslag og kommentarer flere uger eller måneder efter så giver det ingen mening nej for så handler det om tidligere adfærd og ikke hvad man gør nu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, Lige nu:

Hvis man kan straffes  med tilbagevirkende kraft for piv gamle opslag og kommentarer flere uger eller måneder efter så giver det ingen mening nej for så handler det om tidligere adfærd og ikke hvad man gør nu

Giver dig ret. 
staffen skal falde inden for 24 timer. 
jeg fik lige pludselig en staf for en kommentar der var 5-8 dage gammel. 
så giver det ingen mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja for moderatorerne skal da sidde klistret til skærmen 24-7 og holde øje med om der er overtrædelser??

Come on, der skal jo være lidt fornuft, jeg er sikker på de har nok at lave.

Og fordi man overtæder de retningslinjer der er givet, så kan man da ikke bare gå fri fordi der går et par dage?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 8 minutter siden:

Hvad mener du at fristen bør være, for at kunne straffe et indlæg?

Larschristian skrev, for 7 minutter siden:

staffen skal falde inden for 24 timer. 

24 timer er måske lidt lavt sat, når der kun er 2 ulønnede personer til at løse opgaven.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, Lige nu:

24 timer er måske lidt lavt sat, når der kun er 2 ulønnede personer til at løse opgaven.

Om det er 24 timer eller 48, ved jeg ikke, men lidt for lang tid med dagevis bare min mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 9 timer siden:

De laver bare en (eller flere) ekstra profil til vilde diskussioner. Så er det fikset

Eventyrmanden skrev, for 1 time siden:

De kunne bare abdicere, i stedet for at "arbejde" gratis. Så blev ejer nødt til at gøre noget - men gætter bare. Men følelsen af magt er vel dejlig for nogen.

Kan kun opfordre til at rapportere så mange indlæg som muligt.:mrgreen::mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 4 timer siden:

Personligt mener jeg at deciderede person angreb eller svinske kommentarer kan de reagere på når de opdages. 

Men småting og ligegyldigheder som de mener bør foregå i PBer eller en enkelt kommentar der ikke relevant for alle men som ikke får hele tråden til at spamme amok som er 2 uger gammel eller mere kan de sgu godt ignorere. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Larschristian skrev, for 10 timer siden:

jeg fik lige pludselig en staf for en kommentar der var 5-8 dage gammel. 

Jeg har lige tjekket op på de advarsler du har fået, @Larschristian. Den der tog længst tid var 2 dage. Så din hukommelse svigter dig.

den 5 april fik du en advarsel for den 3. for at afspore i en ubehagelig tone.

den 1. maj fik du en advarsel for det sammen den 1. maj

den 26.  maj fik du endnu en advarsel for at moralisere overfor en GP og afspore en tråd den 25. maj.

Der er intet "lige pludseligt" over de advarsler du har fået og du har ikke fået dem efter lang tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, den 12.6.2024 at 09:03:

det viser sig at det var for en røv gammel kommentar. 

Jeg tror måneder gammel den havde i hvert fald været der i ugevis

Måneder gammel, ligefrem? Den sidste du fik, gik der 16 dage, @Dillermand Junior

De to andre du har fået 1 og 2 dage.

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Stapler skrev, for 6 minutter siden:

Måneder gammel, ligefrem? der gik 16 dage

Fint 16 dage præcis ( som skrevet tidligere kan jeg ikke læse i tråden længere) det ændrer ikke ved at der var gået over to uger og at da du statuerede dit eksempel der var Sexeventet det omhandlede afviklet og tråden havde udtjent sit formål og kunne parkeres i Tidligere sexevents. Det at gå ind på det tidspunkt og lange strafpoints ud og en ferie i en tråd der ikke var aktuel længere så længe efter at kommentaren var skrevet giver ingen mening. Ydermere var jeg på ferie og derfor stort set ikke aktiv på forummet udover en time højst hver aften så der var heller ingen overhængende fare for at jeg hærgede forummet fortsat i en vild Spambonanza fest. Derfor unødvendigt og dårlig dømmekraft og situationsfornemmelse efter min mening. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 2 minutter siden:

Ydermere var jeg på ferie og derfor stort set ikke aktiv på forummet ...

Det er desværre ikke muligt at tage højde for brugernes ferie, når der udstedes advarsler.

Dillermand Junior skrev, for 3 minutter siden:

og tråden havde udtjent sit formål

Det havde ikke udtjent sit formål da du afsporede tråden.

Og jo. Jeg kan godt se det frustrerende i, at du afsporer en tråd og går på ferie og kommer hjem for at se at du har "fået ferie".

Hvor grænsen går præcist for hvornår det giver mening at reagere, skal jeg da forsøge at gøre mig klogere på. Jeg kan se af denne tråd at brugerne også har sværet ved at blive enige om, hvad der er hensigtsmæssigt. Jeg sidder jævnligt og ignorerer rapporter, da forseelsen er måneder gammel ( jeg har ovenikøbet oplevet at få rapporter på forseelser der er år gamle :-) ). Jeg er ikke sikker på at man kan sige "det er altid xx dage" . Men det er da værd at tænke over. Meget relevant indspark fra brugerne synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Stapler skrev, for 35 minutter siden:

Det havde ikke udtjent sit formål da du afsporede tråden.

Det ved jeg godt for det var kort tid efter tråden var startet, men den havde udtjent sit formål da du eksekverede straffen og valgte at give ferie og den del giver ingen mening for mig nogensinde det virker unødvendigt 

Stapler skrev, for 35 minutter siden:

Det er desværre ikke muligt at tage højde for brugernes ferie, når der udstedes advarsler.

Igen synes jeg dit fokus er helt skævt og du hæfter dig ved det forkerte at jeg havde ferie er ikke det vigtige at min aktivitet på forummet ( grundet ferien men hvorfor er ikke vigtigt) var dalet og ikke eksisterende var pointen. 

At give straf for en gammel kommentar, i en tråd der når du gennemgår og vælger at straffe for noget har udtjent sit formål fordi eventet er afviklet og samtidig hvor mit aktivitetsniveau er på sit absolut laveste hvilket som jeg nævner gør at jeg næppe begraver forummet i spam på det tidspunkt. 

Jeg var så inaktiv på forummet på det tidspunkt at det forvirrede mig mailen om at jeg var idømt strafpoint fordi jeg tænkte “Strafpoint for hvad jeg skriver jo nærmest ikke derinde kun i en debat og meget kort med et døgn imellem næsten fra svar til svar”. 

Da jeg så så at det var for min kommentar i Livs gamle tråd uger efter kommentaren var faldet i en periode hvor min aktivitet på forum var med døgn imellem mine log ins på forum så virkede det meningsløst og som en overreaktion.

Værsgo du får en pause i en periode hvor du i forvejen nærmest holder pause for noget gammelt du skrev for to uger siden i en tråd der ikke længere er relevant fordi eventet er afviklet og så generer det jo folk voldsomt når de læser tråden om et afviklet event den gamle kommentar. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Stapler skrev, for 2 timer siden:

Jeg har lige tjekket op på de advarsler du har fået, @Larschristian. Den der tog længst tid var 2 dage. Så din hukommelse svigter dig.

den 5 april fik du en advarsel for den 3. for at afspore i en ubehagelig tone.

den 1. maj fik du en advarsel for det sammen den 1. maj

den 26.  maj fik du endnu en advarsel for at moralisere overfor en GP og afspore en tråd den 25. maj.

Der er intet "lige pludseligt" over de advarsler du har fået og du har ikke fået dem efter lang tid.

Der tager jeg fejl så. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benarbejde skrev, for 18 timer siden:

De kunne bare abdicere, i stedet for at "arbejde" gratis.

Det kunne de, men det ville næppe gøre noget godt for sitet.

Men følelsen af magt er vel dejlig for nogen.

Jeg tror næppe det er grundet følelsen af magt at man tager rollen som moderator på et forum som dette. Jeg tror slet ikke at de to nuværende moderatorer er her for magten.

Kan kun opfordre til at rapportere så mange indlæg som muligt.:mrgreen::mrgreen:

Ja, for at spilde moderatorenes tid kommer virkelig til at give os et godt forum. Jeg kan kun opfordre til at lade være.

Dillermand Junior skrev, for 15 timer siden:

Personligt mener jeg at deciderede person angreb eller svinske kommentarer kan de reagere på når de opdages. 

Men småting og ligegyldigheder som de mener bør foregå i PBer eller en enkelt kommentar der ikke relevant for alle men som ikke får hele tråden til at spamme amok som er 2 uger gammel eller mere kan de sgu godt ignorere. 

Grundlæggende vil jeg give dig ret. Både i at der er forskel på forseelser og at en ferie for en mindre forseelse to uger senere virker som en overdrivelse. Jeg er dog stadig nysgerrig på hvor grænsen bør ligges.

Jeg undre mig også hvad der skal ske, hvis begge vores nuværende moderatorer skulle planlægge en ferie samtidig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 49 minutter siden:

Jeg tror næppe det er grundet følelsen af magt at man tager rollen som moderator på et forum som dette. Jeg tror slet ikke at de to nuværende moderatorer er her for magten.

Lidt sent på nettet?

Netsheriffer har altid eksisteret. Kan huske dem tilbage fra nyhedsgruppernes tid. Pointen var altid "jeg ved bedre" og udøvelse af magt med en eller anden fundats ved hånden (læs paragraffer).

Eventyrmanden skrev, for 52 minutter siden:

Ja, for at spilde moderatorenes tid kommer virkelig til at give os et godt forum. Jeg kan kun opfordre til at lade være.

Nej da. Anmeld så meget som muligt. Det har moderatorer selv efterlyst  "Brug anmelde knappen" (rapporter indlæg) har jeg læst mange gange.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Benarbejde skrev, for 4 minutter siden:

Netsheriffer har altid eksisteret.

Det er jeg klar over. Som sagt tror jeg ikke det er tilfældet her.

Benarbejde skrev, for 4 minutter siden:

Anmeld så meget som muligt. Det har moderatorer selv efterlyst

Ja, selvfølgelig - hvis du opdager et indlæg der er et problem, men ikke bare for at anmelde. Det ved du også godt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...