Hop til indhold

Betaling med Revolut (potentielt problematisk)

Featured Replies

Skrevet

I aften besøgte jeg en pige i Ballerup, og oplevelsen var fin. Hun var en af dem, hvor man kunne betale med Mastercard/Visa.

Der var dog et problem med betalingsmetoden. Betalingen foregik gennem Revolut, hvor hun tilknyttede mit kort til hendes personlige Revolut-konto. Jeg skulle herefter godkende betalingen med 3D Secure. Det gjorde jeg, og hun satte de 1500 kr. ind.

Problemet er, at hun fremadrettet kan trække flere penge fra mit kort uden yderligere godkendelse i min bankapp eller MitID. Jeg har selv et kort tilknyttet min eget Revolut konto, og jeg kan bare trykke "Indsæt penge" uden at jeg skal godkende i min bank eller godkende med mitid.

Jeg havde ikke kontanter med(ellers havde jeg nok sagt nej), men jeg synes, folk skal være opmærksomme på, at hvis de bruger denne betalingsmetode, kan pigen i teorien altid trække flere penge fra kortet, efter man er gået, da kortet nu er tilknyttet hendes personlige Revolut-konto. 

Jeg valgte ikke at diskutere metoden med hende, da hun har gode anmeldelser, og jeg tror ikke, hun har onde hensigter. I stedet for at kommentere på det, spærrede jeg bare mit kort med det samme da betalingen var gået igennem til hende.

Det er ikke noget jeg har oplevet før. Normalt så hiver pigerne en SumUp betalingsterminal frem eller man overfører via ens Revolut konto.

Redigeret af h3h3h3h3

Skrevet

Du siger du har revolut selv, hvorfor betalte du ikke blot med den?
Hun havde jo en revolut konto.

Ville aldrig, som i aldrig nogensinde, tilknytte mit betalingskort til en anden persons betalingsapp af nogen art.

Gør heller ikke brug af betalingsterminaler eller andet hos pigerne, da jeg ikke skal have det stående nogen steder.

Skrevet

På Revolut kan man danne et kreditkort, som kun kan bruges een gang. Det kan derfor ikke misbruges :)

Skrevet
cupid skrev, for 1 time siden:

På Revolut kan man danne et kreditkort, som kun kan bruges een gang. Det kan derfor ikke misbruges :)

Se det er god info, og os en smart feature! :) Tak.

Ps. Ved du hvor meget der bliver vist hos modtageren?
B
liver ens adresse vist i den download man kan vælge under "Bekræftelse" hos modtager eller er det kun hos en selv? 

Redigeret af Den Anonyme

Skrevet

Det ved jeg desværre ikke. Hvis jeg kendte dig, kunne vi prøve at sende en krone hver vej, men så var du ikke længere "Den Anonyme" :D

Skrevet
cupid skrev, for 14 timer siden:

Det ved jeg desværre ikke. Hvis jeg kendte dig, kunne vi prøve at sende en krone hver vej, men så var du ikke længere "Den Anonyme" :D

Fair. :) 

Hahaha :D 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.