Hop til indhold

Scam/hotel/afpresning

Featured Replies

Skrevet

Er der andre herinde der har prøvet at lave en aftale med en og så dukker man op til et hotel (allerede der er det mærkeligt og udiskret) - hvor personen man har lavet aftale med fortæller man skal betale “klinikken” altså en person ved receptionen penge for at få adgang til kvinden man har lavet aftale med værelses nr - jeg ved allerede der det er snyd og svindel og vælger at kører min vej igen og efterfølgende får sms omkring jeg skal betale for den aftalte tid - altså afpresning

Skrevet

Hørt om det, men aldrig prøvet det selv.

100% scam. Gem alle beviser på afpresning og anmeld det til politiet!

Og du gør os andre en tjeneste, ved at linke til annoncen der har gjort dette!

Skrevet
  • Author
Den Anonyme skrev, for 7 minutter siden:

Hørt om det, men aldrig prøvet det selv.

100% scam. Gem alle beviser på afpresning og anmeld det til politiet!

Og du gør os andre en tjeneste, ved at linke til annoncen der har gjort dette!

Har allerede anmeldt annoncen og den er nu slettet kan jeg se om det er AL eller dem selv der har slettet den ved jeg ikke

Skrevet

Jeps,.masser har prøvet denne nye taktik indenfor svindel. Det kan være hotel, lejlighedskompleks, hvor en 'ven' lige kommer ned og tager imod pengene for tryghed og sikkerheds skyld for pigen (altid samme historie). 

Eller man får en adresse at køre hen til og 'pigen' forhaler, er forsinket, aldrig kommer og påstår bagefter, at hun var der og afpresser en. Eller at man kørte forkert sted hen og spildte hendes tid, så man skal betale for den spildte tid. Ofte med foto af ens bil eller person (både som påstand eller med mms som bevis og derpå afpresning). 

Tit er det slet ikke prostituerede. Bare svindlere. Ny taktik, måske fordi "forudbetalings taktikken' ikke fungerer så godt mere. :D

Skrevet

Nå, den anden form for svindel virker åbenbart stadig fint. Utroligt folk hopper på det. Bare bloker nr straks eller svar, du har kontaktet politiet med al besked korrespondence, annonce, ip info og.bloker så. 

Redigeret af nillerniller

Skrevet
nillerniller skrev, for 2 timer siden:

Nå, den anden form for svindel virker åbenbart stadig fint. Utroligt folk hopper på det.

Nu har du efterhånden gjort det klart i flere tråde at det er utroligt folk hopper på det, og er enig. Men ingen grund til at gnide salt i såret... Hold dig nu bare til at hjælpe dem, for tvivler på de laver samme fejl 2 gange.

Skrevet
nillerniller skrev, for 2 timer siden:

Jeps,.masser har prøvet denne nye taktik indenfor svindel. Det kan være hotel, lejlighedskompleks, hvor en 'ven' lige kommer ned og tager imod pengene for tryghed og sikkerheds skyld for pigen (altid samme historie). 

Vil ikke kalde det en ny taktik, har foregået flere steder på Sjælland, tror det startede for min. 2 år siden, men er vidst på tilbagegang.

Skrevet
evolvedguy skrev, for 34 minutter siden:

tvivler på de laver samme fejl 2 gange

Ingen gnider salt i noget sår. Jeg konstaterer blot tørt, at jo, mange gentager deres fejl og overfører enten for at få adgang til en 'prostitueret' eller efter afpresning. Det er der flere beviser på herinde. Hver eneste uge. Og enten bruger en del jo ikke fornuft eller følger bare lidt med i 3cifrede advarsler herinde (søg selv på afpresning, svindel, scam, forudbetaling) eller generelt. Svindel er en kæmpe del af og i samfundet. Blot i går: elladestandere-svindel og hacking af ticketmaster. 

Super ts advarer (endda i 2 tråde). Det viser sig blot herinde, at det ikke hjælper det store. Ellers ville der jo ikke være nye advarsler og indrømmelser hver uge. 

180.dk!

Cache: find evt slettede annoncer!

Kontrol!

Fornuft!

Svindlere spiller altid på 3n af 2 ting: lokkemad, altså en slags gevinst eller trusler som afpresning. 

Brugte man fornuft og fx havde checked tlfnr, adresse, fotos, ville man vide, at dette er unge små scammers som regel, der gør det, fordi det er nemme penge og risikofrit. At de spiller på frygt, er naturligt, men er man selv forberedt og ikke har noget at miste (pga utroskab, brug af eget tlfnr osv), skal trusler jo prelle af. 

Deraf de gode råd. Som også aldrig forudbetaling og aldrig betal trusler hører til. 

Hvis du vil afspore eller kommentere mig, kan du sende en pb. 

Skrevet

Tak for advarslen. 

Dejligt at høre det ikke lykkedes for svindlerne  :)

Der er så mange der forsøger at svindel, så husk nu gutter en hver 

Forudbetaling =NEJ TAK!

Betal første når i står ansigt til ansigt med pigen, 

Skrevet
nillerniller skrev, for 1 time siden:

Hvis du vil afspore eller kommentere mig, kan du sende en pb. 

hvorfor i alverden skulle jeg sende dig en pb? Jeg har jo sagt jeg er enig med dig, bare at du burde lade være og køre på hvor dumme de er og istedet bare holde dig til dine facts som jeg er enig i ?. Ro på skipper.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.