Aa123 9 Skrevet 2. Juni, 2024 Hej, jeg har haft kontaktet nogle piger på annoncelight, efter at jeg havde skrevet lidt med dig (aldrig aftalt en konkret tid), så begynder jeg at få SMS’er om at jeg skylder dem penge og det vil overgå til inkasso. Første gang, dum som jeg nu en gang er, betalte jeg en del af det. Nu har de så kontaktet mig igen, om at der var nogle udgifter som de ikke fået den gang, og derfor ønsker at jeg betaler dem. jeg har ikke politianmeldt dem, men det er mest fordi jeg er bange for at komme i klemme nogle steder med loven er der andre der har oplevet noget af dette? 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Milner 677 Skrevet 2. Juni, 2024 Så længe du betaler bliver de ved med at kræve mere. Meld det til politiet, og del lige de link her... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Aa123 9 Skrevet 2. Juni, 2024 Jeg har gjort dem opmærksom på det nu, at de skal holde sig fra mig og lade være med at kontakte mig dette er en af dem https://annoncelight.dk/showad/403433 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 2. Juni, 2024 Aa123 skrev, for 31 minutter siden: jeg har ikke politianmeldt dem, men det er mest fordi jeg er bange for at komme i klemme nogle steder med loven er der andre der har oplevet noget af dette? Sålænge, der ikke er tale om at du har henvendt dig til mindreårige, tror jeg næppe du kan komme i klemme nogen steder med loven - men sørg for at gemme alle beviser, tidspunkter mv. - så du har beviserne på plads, hvis du på alle aldres vegne synes det er umagen værd at henvende dig til politiet og få stoppet disse samfundsudskud. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den Anonyme 1017 Skrevet 2. Juni, 2024 Du kommer absolut ikke i klemme nogen steder mht. Køb af sex, der er ingen lovgivning om du ikke må købe sexuelle ydelser, sålænge pigen er over 18år. For guds skyld, meld det til Politiet, hvis du har betalt via mobilepay, er det jo logget. Og det er det på sin vis os via Revolut hvis det er den vej igennem du har betalt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2554 Skrevet 3. Juni, 2024 Der er flere tråde der omtaler deres svindel metoder https://www.eroguide.dk/forum/search/?&q=403433&search_and_or=or Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 644 Skrevet 3. Juni, 2024 Aa123 skrev, for 3 timer siden: Jeg har gjort dem opmærksom på det nu, at de skal holde sig fra mig og lade være med at kontakte mig dette er en af dem https://annoncelight.dk/showad/403433 Dette er en af dem er umulig at kende, se, når svindlere tit sletter deres annoncer. Derfor rart hvis folk kunne skrive et minimum af kendetegn fra annoncen eller bare kopiere annonceteksten med profilnavn. Og: ALDRIG OVERFØR ALDRIG REAGER PÅ TRUSLER OG AFORESNING: BARE BLOKER NUMMERET STRAKS OG ANMELD ANNONCEN MED BEVIS FRA BESKEDER GEM BESKEDER TIL POLITI (nej du har ikke gjort noget ulovligt, om du er utro el pga job ikke vil i kontakt med politiet, er præcis det svindlerne satser på ved denne form for svindel) Brug nu fornuft og evt brug taletidskort og tænk med fornuften: hvad kan de gøre? Hvad er juridisk tilladt selv hvis du havde aflyst en aftale? Nej vel. Brug fornuft, fornuft og så lidt mere fornuft 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 644 Skrevet 3. Juni, 2024 (edited) Brug nu fornuft for filan!!! Søg annoncer men stop inden kontakt og kontroller: Anmoncenr herinde Profilnavn Annoncenavn 180.dk telefonnr Søg fotos via søgemaskiner Læs teksten: lyder det for godt, underligt, er der røde flag, fx en hekt ny profil, ansigtsfotos (især hvis det er en dansk pige) Med fordel søg på afpresning, svindel eller scam herinde og læs lidt, så man er klædt på https://www.eroguide.dk/forum/search/?&q=Afpresning&search_and_or=or Ved kontakt: Ret hurtigt spørg ind til betalingsmetode, der afslører svindlere sig ret hurtigt. Siger de kontant, check adressen. Er det hotel, vær ops. Er det normal adresse, check den. Og brug fornuft i alt. Den nye form for svindel med afpresning ved ikke at dukke op/komme for sent/spilde deres tid, er dukket op og kan være svær at vide på forhånd. Bare bloker nr straks, der er trussel om afpresning. Gerne med svar om at de er politianmeldt. Anmeld derpå deres annonce og profil, hvis de ikke allerede er fjernet. Anmeld tlfnr på 180. Advar herinde. Svindel sker, fordi det er nemt og risikofrit. Er man utro eller i frygt pga sit job, skal man nok (fornuft!) Ikke kontakte denne slags annoncer. Uanset de er fristende. Eller sikre sig, profilen er anmeldt mindst een gang herinde af en troværdig bruger. Igen: fornuft, fornuft, fornuft. 'Clara' fortsætter jo. Der har været og vil være flere med denne slags afpresning. Ligesom forudbetalings-svindel og snap-vip-medlemsskabs-svindel. Redigeret 3. Juni, 2024 af nillerniller 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Aa123 9 Skrevet 3. Juni, 2024 Dette nummer der er tilknyttet annoncen var ikke blevet søgt før at jeg kontaktede hende. Det var først dagene efter at der kom anmeldelser på det. jeg har netop lige politianmeldt det 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 644 Skrevet 3. Juni, 2024 Helt ok @Aa123 Tak for advarsel. Stærkt at anmelde flere steder. Har gjort det samme på al og 180. Se positivt på at du allerede har lært at passe på og dermed måske undgå 100% svindel fremover eller betale for elendig service med falske fotos og løfter. En del af disse svindlere har gjort det før, ret gennemført nummer og de skifter tit nummer. Nu ved du, du kan søge og tit se om.de fx er lebara og at du ikke skal frygte trusler og afpresning generelt. Og især hvis du har din sti ren ift eget nummer mm. Bare returbesked med at de er anmeldt til politiet og bloker dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 3. Juni, 2024 nillerniller skrev, for 1 time siden: Bare returbesked med at de er anmeldt til politiet og bloker dem. Det ville jeg nok ikke anbefale - bedst ikke på forhånd at fortælle folk at de er politianmeldte, da man så giver dem nogen kort på hånden, de ikke burde have. Ligeledes skal man heller ikke blokere dem, men derimod kun sætte dem på lydløs og lade dem fortsætte med at komprimitere sig selv ved at fremsende yderligere trusler/forsøg på afpresning. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Aa123 9 Skrevet 3. Juni, 2024 De blev ved med at kontakte mig (jeg har ikke blokeret dem, netop for at tage screenshots af beskeder), men til sidst blev jeg nød til at sige at hvis de ikke stoppede, så meldte jeg det til politiet - jeg har ikke hørt mere til dem, og det er over 4 timer siden nu 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nillerniller 644 Skrevet 3. Juni, 2024 (edited) Det vælger du da bare @Jernsvinet. Jeg har haft flere afpressere. En gang stoppede de straks efter returbesked endda med en undskyldning. Anden gang blev de stoppet straks med indblanding fra politiet. Selv om det oftest er 'ungdomsstreger', bla.fordi den går for dem risikofrit tit, er der ingen grund til at en person bliver så grebet af angst, at han overfører penge som ts. Er man cool og rolig som nogle af os, kan man lade dem fortsætte eller blot ringe dem op og fortælle klart, hvad der kommer til at ske. Kender man ikke jargon, disse typer, kan jeg godt forstå, det kan virke skræmmende. Ingen grund til. Deres kort på hånden lyder fjollet. De skal bare stoppe og stoppes. De har jo åbenbart haft travlt siden 2/6, vidner eg, 180 og egen kontakt til dem om. Hvad ts vælger, er hans sag. Kan se han flere gange har været i kontakt med afpressere, der truer med at offentliggøre ham socialt, skrev han. Måske er der noget i indledende kontakt og research, der kan forbedres? Redigeret 3. Juni, 2024 af nillerniller Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 3. Juni, 2024 Aa123 skrev, for 29 minutter siden: De blev ved med at kontakte mig (jeg har ikke blokeret dem, netop for at tage screenshots af beskeder), men til sidst blev jeg nød til at sige at hvis de ikke stoppede, så meldte jeg det til politiet - jeg har ikke hørt mere til dem, og det er over 4 timer siden nu Det er dumt at fortælle folk på forhånd at de vil blive anmeldt til politiet, da de så kan få tid til at dække deres spor. Bedre straks at anmelde det til politiet, så de kan indsamle flere relevante oplysninger - ikke alle bryder sig om pludselig at blive kontaktet af politiet - enten telefonisk eller ved fremmøde og få ransaget sit hjem, konfiskeret computere, mobiltelefoner, penge, lukket bankkonti mv. Politiet - og især en anklagemyndighed vil helst have konkrete beviser, hvis de skal retsforfølge nogen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13980 Skrevet 18. September, 2024 Måske en update: https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/tiltale-afpressede-mulige-sexkunder-for-penge Som viser at det godt kan betale sig at anmelde disse suspekter. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Benarbejde 142 Skrevet 19. September, 2024 Jernsvinet skrev, for 18 timer siden: Måske en update: https://www.tv2ostjylland.dk/aarhus/tiltale-afpressede-mulige-sexkunder-for-penge Som viser at det godt kan betale sig at anmelde disse suspekter. Mon det er chefmorder Mikey Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg