Hop til indhold

Inden så længe, snart, lige om lidt…

Featured Replies

Skrevet

En lille smule forsinket og mange flere.

Kan huske den gang med, “en smule forsinket”, i hans verden var det mere end 30 min. :shock:

Hvis jeg spørger hvad I forskellige herinde ligger i de udtryk. Så får jeg lige så mange forskellige svar, som antal personer, der svarer. 

Så hvorfor bruger vi udtryk, der er så meget til fri fortolkning. I min optik er det noget rod. 

I kommunikationen om en aftale/forsinkelse er det ikke særligt brugbart. Der skal alligevel spørges hvornår er du her så. 

Hvis jeg eller andre GP’er skrev. “Jeg er ledig lige om lidt”, eller “du kan få en aftale inden længe”. Så ville I også stå lige så uinformeret, som inden I spurgte. 

Ved godt jeg ikke kan opdrage nogen, så lad det være oplæg til eftertanke, dagens sjove indlæg eller fri fortolkning. :D

Stødte bare lige på situationen igen, og så kan jeg jo ikke holde munden lukket. 

Idag er inden så længe indtil videre, minimum 2 timer…. Så må jo se, om det ender i en aftale før midnat. :P

Skrevet

2 sekunder, så kommer jeg med et svar til dig :D

Skrevet

Jeg kommer meget sjældent for sent til nogen aftaler. Om det er i denne verden eller i mit civile liv, så gør jeg en dyd ud af at planlægge transporttid og tillægge forsinkelser. Typisk ankommer jeg gerne 10-15 min før tid, uanset hvilken aftale. Hvis det er en aftale i denne verden, skriver jeg typisk en besked om at jeg er fremme men at hun ikke skal stresse og bare tage sig tiden, så hun kan blive klar. I mit civile liv, joiner jeg bare før tid. Det har jeg ikke fået skæld ud for, men vil også klart respektere, hvis jeg får besked på at vente.
Er jeg alligevel forsinket af den ene eller anden årsag, også selvom det er to min, så giver jeg en melding om et præcist ankomsttidspunkt, så der er klare forventninger.

Nu har jeg en del medarbejdere et sted hvor kutymen for at møde til tiden, er lidt ligesom vinden blæser (ja ja, dårlig ledelse, håbløse medarbejdere, dårlig arbejdsplads - spar mig). Ringer folk og siger, at de er forsinket og kommer lige om lidt, stiller jeg altid spørgsmålet ‘Hvad tid er du her?’ For definitionen på ‘lige om lidt’ er som du siger, vidt og bredt.
For mig giver det en ro at vide, at vedkommende har sovet over sig eller har haft problemer med ungen, men at de forventer at være på job kl xxxx.
Så det må være mit forslag til dig - bed om et specifikt ankomsttidspunkt, hvis forsinkelsen skulle være ude. Det kan ske, men så slipper du for det uvisse :)

Redigeret af Vimmel

Skrevet

"inden længe", "snart" eller "lige om lidt", er alle indenfor den tid man har booket, ville jeg mene. Så hvis jeg har booket en time kl 13 og jeg skriver at jeg kommer "inden længe", "snart" eller "lige om lidt", betyder det at min tid stadig udløber kl 14. Ellers har pigen jo aldrig en chance for at indhente andre menneskers forsinkelser.

Skrevet
  • Author
Vimmel skrev, for 16 minutter siden:

Så det må være mit forslag til dig - bed om et specifikt ankomsttidspunkt, hvis forsinkelsen skulle være ude. Det kan ske, men så slipper du for det uvisse :)

Det gør jeg også. Og som dig med dine medarbejdere spørger jeg til antal min. eller lignende ved forsinkelser. 

Er ikke noget der går mig på eller jeg tager så tungt, griner mere lidt i skægget (jeg ikke har), over at folk tænker det er brugbart udtryk.

Ingen aftaler her uden præcist klokkeslæt. Og ingen garantier på det stadig er ledigt hvis man starter med “inden så længe” får ja og skriver 4 timer efter. Så er ja muligvis blevet til nej. 

Skrevet
  • Author
tvr skrev, for 22 minutter siden:

"inden længe", "snart" eller "lige om lidt", er alle indenfor den tid man har booket, ville jeg mene. Så hvis jeg har booket en time kl 13 og jeg skriver at jeg kommer "inden længe", "snart" eller "lige om lidt", betyder det at min tid stadig udløber kl 14. Ellers har pigen jo aldrig en chance for at indhente andre menneskers forsinkelser.

Tja den er så heller ikke gangbar her. Bliver der ikke aftalt et “nyt” brugbart ankomst klokkeslæt. Går tiden i værste fald ud som afbudstid. 
Ganske simpelt fordi, der er mange useriøse, som melder forsinkelser. Og jeg venter ikke f.eks 90 min. På en som måske / måske ikke dukker op. 
Og ud fra forsinkelsen, vil jeg gerne ha medbestemmelse i om der kan nåes noget uden stress eller ej. 

Skrevet
SweettieDK skrev, for 12 minutter siden:

Tja den er så heller ikke gangbar her. Bliver der ikke aftalt et “nyt” brugbart ankomst klokkeslæt. Går tiden i værste fald ud som afbudstid. 
Ganske simpelt fordi, der er mange useriøse, som melder forsinkelser. Og jeg venter ikke f.eks 90 min. På en som måske / måske ikke dukker op. 
Og ud fra forsinkelsen, vil jeg gerne ha medbestemmelse i om der kan nåes noget uden stress eller ej. 

Det er jo noget du selv bestemmer helt suverænt. Det er din butik.

Jeg kommenterede bare generelt ud fra trådstarten. 

Skrevet
  • Author
tvr skrev, for 1 minut siden:

Det er jo noget du selv bestemmer helt suverænt. Det er din butik.

Jeg kommenterede bare generelt ud fra trådstarten. 

Også fint med forskellige meninger og synspunkter. 

Skrevet

Jeg spørger også gerne ind til hvor mange minutter er du forsinket, hvis jeg får sådan en besked :)

Jeg havde en gæst engang, hvor vi havde skrevet en del sammen i løbet af formiddagen og han skulle være hos mig kl 12.00

Kl 12.04 skriver han:"Kører fra xxxxx nu"

Det betød at der ville gå en halv time inden han nåede frem til mig, så jeg svarede tilbage at han kunne godt spare turen, for jeg venter ikke en halv time på et menneske som først tager afsted på det tidspunkt hvor aftalen starter.

Han havde masser af tid til at skrive til mig i løbet af formiddagen og kunne derfor have givet besked hvis hans tidsplan var ved at skride af sporet.

Skrevet

Det er heldigvis altid lykkedes mig at ankomme til gp-aftale indenfor et par minutter før eller efter den aftalte tid. Men jeg skal typisk heller ikke køre mere end 12 km ud af landevejen.

Skrevet

Jeg er opdraget i Forsvaret, der mødte man 3 min. før, så man var klar til at være klar ;) og det har jeg levet efter siden og oplevet at det giver respekt ved kunderne, når man som servicetekniker er der til aftalt tid.

Lidt forsinket er maks. 5 min. i min verden.

Skrevet
Pite skrev, 1 time siden:

oplevet at det giver respekt ved kunderne, når man som servicetekniker er der til aftalt tid.

Respekt. Og enig. Håndværkere og serviceteknikere er altid forsinket. Møder jeg en der kommer til tiden, er det ALTID ham jeg spørger efter. Og jeg flytter med ham, hvis han flytter job.....

Skrevet

Hvis jeg bliver forsinket til en aftale siger jeg at jer er der om X antal minutter, og ikke "lige om lidt" elller "så hurtigt som muligt" eller andet udefinerbart.
Et øjeblik i verden historien kan være flere år men i løbet af dagen kan det være 5 min.

Skrevet

Skulle jeg blive forsinket , ( hvilket jeg gør meget for at undgå ) så er det MAX 10 minutter , ellers ville jeg aflyse og betale min gæld , man kan ikke forvente at få en god oplevelse ud af at komme alt for sent frem , alternativt , måtte tiden gå fra den oprindelige tid. 

Respekt avler respekt også på denne måde :)

Skrevet
tvr skrev, for 3 timer siden:

Respekt. Og enig. Håndværkere og serviceteknikere er altid forsinket. Møder jeg en der kommer til tiden, er det ALTID ham jeg spørger efter. Og jeg flytter med ham, hvis han flytter job.....

Krævede lidt planlægning, kunne give "huller" og man skulle jo helst havde 7,5 timer på dagssedlen hver dag. Men min oplevelse har været, at der ingen brok er over 1/4 eller 1/2 time mere på regningen, når man bare komme til aftalt tid.

Skrevet

Lidt forsinket er 5 minutter, max 10.

Jeg er nok slem til at være lidt tidlig på den og skriver ofte at jeg har parkeret, lad mig vide når jeg er velkommen, men stres ikke, jeg venter gerne på noget godt.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.