Hop til indhold

Rep af bil Sverige

Featured Replies

Skrevet

Hej, jeg skal ha skiftet klodser og skiver på alle 4 hjul på min bil.

Jeg fik en pris af mit værksted og efter rabat iforb. med min service aftale blev prisen 9500kr I min verden lød det sindssygt! Men det er måske prisen i DK på et autoriseret værksted.

Efter at søgt lidt rundt på nettet, bla. hos autobutler. Prisen hos autobutler var omkring 5000kr men de værksteder der havde den pris, havde meget dårlige anmeldelser. 

Men nu har jeg fået en pris på det samme arbejde også et autoriseret værksted, men i Malmø til 5800dkkr. Broen koster mig 350kr tur/retur og så kan man jo lige handle mens man er derover.

I Dk var ventetiden på en tid på værkstedet 3-4 uger. I Malmø har de kun 1-2 uger ventetid. Så jeg smutter en tur til Malmø i Juni. 

Jeg ville høre om der andre der får lavet bil i Sverige og hvis ja, hvad jeres erfaringer er med dette? Jeg tænker at når man benytter et autoriseret værksted, så er jeg vel godt dækket ind.

Skrevet

As being Swedish, I obviously always get my car repaired here :) Never had any big problems. What's the repair shop? Is it a chain or an independent?

I think the only thing that may happen in the worst case is if they don't get it right, you have to go back over the bridge again.

But then again, shifting the brakes should be a very standard thing that I hope they should bot have any problems with.

You may want to check with your insurance company, so that they don't have anything against it. But I guess not as it should be possible to buy services and goods from any EU country.

Skrevet
SnowmanDK skrev, for 1 time siden:

Hej, jeg skal ha skiftet klodser og skiver på alle 4 hjul på min bil.

Jeg fik en pris af mit værksted og efter rabat iforb. med min service aftale blev prisen 9500kr I min verden lød det sindssygt! Men det er måske prisen i DK på et autoriseret værksted.

Efter at søgt lidt rundt på nettet, bla. hos autobutler. Prisen hos autobutler var omkring 5000kr men de værksteder der havde den pris, havde meget dårlige anmeldelser. 

Men nu har jeg fået en pris på det samme arbejde også et autoriseret værksted, men i Malmø til 5800dkkr. Broen koster mig 350kr tur/retur og så kan man jo lige handle mens man er derover.

I Dk var ventetiden på en tid på værkstedet 3-4 uger. I Malmø har de kun 1-2 uger ventetid. Så jeg smutter en tur til Malmø i Juni. 

Jeg ville høre om der andre der får lavet bil i Sverige og hvis ja, hvad jeres erfaringer er med dette? Jeg tænker at når man benytter et autoriseret værksted, så er jeg vel godt dækket ind.

Hvor i landet er du fra? 

Skrevet

Spørg din omgangskreds. Der er altid en der kender en, evt. en lærling. Nu er bremser ikke det sværeste at skifte. Spurgte selv på en autoriseret værksted og de tog 6800. Købte selv reservedele for 1200 og skiftede selv.

Skrevet

Märke/modell/årsmodell?

Auktoriserade handlare skörtar ju upp en och tar jävulskt betalt, 2000-2500 kr/timme + dyra delar. På min bil ville dom ha13000 för att byta skivor och klossar runt om. Lät byta på min vanliga pålitliga skuttverkstad istället, vill minnas att delar och jobb gick på straxt under 5000 kr (och då var det inga skitdelar dom satte dit utan rediga märkesgrejjer).

Skrevet

Tja jeg fik et tilbud for år tilbage på 5.500 for skift af skiver og klodser for, aut. værksted, jeg tjekkede så markedet for OEM/OM stumper og købte skiver og klodser afh. på disk i butik 1001 kr. inkl.moms lå så i min indkørsel og skiftede klodser skiver rensede af smuttesilicone på kalibergummi og smurte gangjern på kaliber tjekkede slanger og rør og tjekkede bremsevæske for fugt, det tog mig inadstadigt tempo 2 timer. Alt spillede perfekt. Så svært er det heller ikke. Jeg fik reppet en bil i Sverige og egenligt var det bærearmsbøsninger der skulle skiftes, men de valgte at skifte bærearme med bøsning fabriksmonteret. Så hellere lave det selv. Boæer er som lego klodser adskil udskift saml, tag fotos med smartphonen infen adskildelse, læg i rækkeorden smør og rens inden samling. Bum

Skrevet
Bødlen skrev, for 2 minutter siden:

Tja jeg fik et tilbud for år tilbage på 5.500 for skift af skiver og klodser for, aut. værksted, jeg tjekkede så markedet for OEM/OM stumper og købte skiver og klodser afh. på disk i butik 1001 kr. inkl.moms lå så i min indkørsel og skiftede klodser skiver rensede af smuttesilicone på kalibergummi og smurte gangjern på kaliber tjekkede slanger og rør og tjekkede bremsevæske for fugt, det tog mig inadstadigt tempo 2 timer. Alt spillede perfekt. Så svært er det heller ikke. Jeg fik reppet en bil i Sverige og egenligt var det bærearmsbøsninger der skulle skiftes, men de valgte at skifte bærearme med bøsning fabriksmonteret. Så hellere lave det selv. Boæer er som lego klodser adskil udskift saml, tag fotos med smartphonen infen adskildelse, læg i rækkeorden smør og rens inden samling. Bum

Hvad er din erfaringer med skift af fjere og støddæmper på en Kia Ceed -kan lige komme forbi i aften -så er det vel en smal sag for dig? ggg (skal betale ca. 20.000kr. på mit værksted)

Skrevet
Møffe skrev, for 15 timer siden:

20.000kr

Der bliver du bollet i røven  :lol:

Prøv at se hvad stumperne koster ved f.eks. autodoc.dk

Redigeret af lille_peter

Skrevet
lille_peter skrev, 1 time siden:

Der bliver du bollet i røven  :lol:

Prøv at se hvad stumperne koster ved f.eks. autodoc.dk

-(den er sænket)

Skrevet

Autobutler må du ikke regne med, det er nogle ansatte der sidder og fordeler tilbudene mellem værkstederne, og ikke værkstedet der afgiver tilbuddet. 

Skrevet
Milner skrev, for 4 timer siden:

Autobutler må du ikke regne med, det er nogle ansatte der sidder og fordeler tilbudene mellem værkstederne, og ikke værkstedet der afgiver tilbuddet. 

Der er helt sikkert ikke et troværdig sted, at få nogle reelle tilbud fra med PSA som hovedejer, tænker nærmere at det er en sag for forbrugerombudsmanden. 

"PSA, Europas næststørste bilproducent, med mærker som Peugeot samt Citroën og DS indtræder nu som hovedejer af den danske værkstedsportal Autobutler.27. jul. 2016"

"og fra 2017 Opel og Vauxhall"

"Groupe PSA offentliggjorde den 31. oktober 2019, at virksomheden havde indgået aftale om fusion med den italiensk ejede Fiat Chrysler Automobiles. Fusionen blev gennemført den 16. januar 2021, og PSA's mærker videreføres i dag af det fusionerede selskab Stellantis,"

"Stellantiskoncernen driver og markedsfører fjorten bilmærker, heraf fem fra PSA Group (Citroën, DS Automobiles, Opel, Peugeot og Vauxhall) og ni fra FCA (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia og Maserati)"

Så der få man næppe et tilbud der er til fordel for forbrugerne. 

Skrevet
Møffe skrev, den 19.5.2024 at 16:21:

Hvad er din erfaringer med skift af fjere og støddæmper på en Kia Ceed -kan lige komme forbi i aften -så er det vel en smal sag for dig? ggg (skal betale ca. 20.000kr. på mit værksted)

Der er meget forskel på skift af skiver og klodser og så skift af fjedre og dæmpere, det kræver en styrtøjsudmåling og evt justering bagefter, ellers ricikere du at bilen trækker eller slider dækkene skævt.

Skrevet
frisk fyr skrev, for 4 timer siden:

Der er meget forskel på skift af skiver og klodser og så skift af fjedre og dæmpere, det kræver en styrtøjsudmåling og evt justering bagefter, ellers ricikere du at bilen trækker eller slider dækkene skævt.

-Yes I know;-)

Skrevet
Møffe skrev, den 19.5.2024 at 16:21:

Det vil jeg holde mig fra da jeg ikke har styrtøjsudmålingsanlæg og det specialværktøj der skal til - solgte min virksomhed for år tilbage . Kør til aut. forhandler og få et fair tilbud eller en i automesterkæden, eller kør til Sverige og scor kursgevinsten  

Skrevet
  • Author
Vendelboen skrev, den 19.5.2024 at 12:35:

Hvad er det for en bil , hvor bremserne er så dyre ?

Det er en Peugeot 308

Skrevet
  • Author
Thungur skrev, den 19.5.2024 at 12:40:

Märke/modell/årsmodell?

Auktoriserade handlare skörtar ju upp en och tar jävulskt betalt, 2000-2500 kr/timme + dyra delar. På min bil ville dom ha13000 för att byta skivor och klossar runt om. Lät byta på min vanliga pålitliga skuttverkstad istället, vill minnas att delar och jobb gick på straxt under 5000 kr (och då var det inga skitdelar dom satte dit utan rediga märkesgrejjer).

Peugeot/308SW/2021

Skrevet
  • Author
hornydick skrev, den 19.5.2024 at 12:27:

Hvor i landet er du fra? 

København

Skrevet
  • Author
Svenskermanden skrev, den 19.5.2024 at 12:10:

As being Swedish, I obviously always get my car repaired here :) Never had any big problems. What's the repair shop? Is it a chain or an independent?

I think the only thing that may happen in the worst case is if they don't get it right, you have to go back over the bridge again.

But then again, shifting the brakes should be a very standard thing that I hope they should bot have any problems with.

You may want to check with your insurance company, so that they don't have anything against it. But I guess not as it should be possible to buy services and goods from any EU country.

I find the repair shop on peugeot.se web because I would like to have a aut. place to change the brakes.

Skrevet
SnowmanDK skrev, for 5 timer siden:

I find the repair shop on peugeot.se web because I would like to have a aut. place to change the brakes.

Unfortunately I have no authorized shop for Peugeot that I can recommend.

Skrevet
SnowmanDK skrev, for 7 timer siden:

Then it should be fine and they'll use the right parts.

Skrevet
SnowmanDK skrev, for 8 timer siden:

De autoriserede mærkesværkstederne har en højt udviklet evne at tage langt mere end det burde koste - især dem for franske biler er min erfaring.

Her har du et tip på en god værkstad. De er ikke autoriseret peugotværkstad per se, men er alligevel autoriserede for at lave arbejde på de fleste biler.

Jeg har kun gode erfaringer derfra. Du bare ringer eller skriver til dem og spørger hvad det vil koste.

Mekonomen Bilverkstad Moränen
Borrgatan 1
211 24 Malmö

E-mail: [email protected]
Telefon: 040-29 50 40

Skrevet
Bananas skrev, 1 time siden:

De autoriserede mærkesværkstederne har en højt udviklet evne at tage langt mere end det burde koste - især dem for franske biler er min erfaring.

Her har du et tip på en god værkstad. De er ikke autoriseret peugotværkstad per se, men er alligevel autoriserede for at lave arbejde på de fleste biler.

Jeg har kun gode erfaringer derfra. Du bare ringer eller skriver til dem og spørger hvad det vil koste.

Mekonomen Bilverkstad Moränen
Borrgatan 1
211 24 Malmö

E-mail: [email protected]
Telefon: 040-29 50 40

Det er jo heller ikke raketvidenskab at skifte bremser på en bil …

Skrevet
Vendelboen skrev, for 16 timer siden:

Det er jo heller ikke raketvidenskab at skifte bremser på en bil …

Næ det er nemt også på Peugeot. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.