Hop til indhold

Michael Dithmer en dansk helt!

Featured Replies

Skrevet

Der findes mennesker der dedikerer deres egen uovertrufne intelligens og talent et højere formål i samfundets og nationens tjeneste.
End de muligheder de har både for at stige til tops, og for at tjene mange flere penge i en top stilling i det private erhversliv.

Et sådant menneske er Michael Dithmer!

TALENT 100
Han er Danmarks ubestridt mest erfarne topembedsmand. Nu tager han de unge i forsvar
Michael Dithmer har gennem 29 år som departementschef set et utal af unge talenter stryge til tops og få indfriet deres håb og drømme. Flere taler om en curlinggeneration, men det billede kan han ikke genkende. Nu tager topembedsmanden ungdommen i forsvar.
https://www.berlingske.dk/talent-100/han-er-danmarks-ubestridt-mest-erfarne-topembedsmand-nu-tager-han-de 

Vi bør ære og anerkende mennesker i centraladministrationen, der drives af et kaldt i nationens tjeneste og som ikke fristes at lukrative tilbud fra det private erhversliv.

Det vel nok fremmeste eksempel herpå udgøres af det i enhver henseende fremragende menneske Michael Dithmer!!!

Jeg erindrer et sjældent interview hvor han stilles det spørgsmål, at hvordan det kan være at ingen ministre i hans ministerium som det næsten eneste aldrig er endt i en eksistentiel krise.

Hans svar var at det måtte skyldes at han har været så heldig at have nogle dygtige ministre.
Han præciserede at det er ministeren der skal stråle i lyset, og at Departement chefen ikke har noget imod at stå tilbage i kulissen i alt ubemærkethed.

Personligt nærer jeg en næsegrus beundring for Michael Dithmer, der dedikerede sin indsats til at tjene fædrelandet hvor han reddede Danmark under finanskrisen.
Og hans personlige dedikation til alle de reformer der gennem flere årtier har ført til at Danmark i dag har en bundstærk økonomi og en stærk konkurrenceevne.

Det er muligt at Michael Dithmer har til hensigt at hellige sig familien i sit otium, og ikke har øje for at omsætte sin værdi til et økonomisk udkomme fra tjenester til det private erhversliv.

Fuld respekt herfor hvis det er tilfældet, men jeg har også forståelse for det hvis han vælger at tjene kassen på sin personlige brandværdi fra 3 årtiers tjeneste i centraladministrationen.
Hvor han på ingen måde er blevet honoreret efter fortjeneste.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet

Med en årsløn på 2,5 mill, er han vel honoreret, ikke mindst økonomisk.

Men stopper her, da politik ikke er tilladt i dette forum

Skrevet

Ja, tænker også vi nærmer os noget politisk hvis man kommer for langt ud i emnet embedsmænd har vel tætte tråde til politikere?. Nå..Det må være op til moderatorerne.

Edit. Da jeg læste "Dithmer" ordet i overskriften. Troede jeg i første omgang at det handlede om Grev Ditmer i det hedgangne danske lystspilskomedie...

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.