Hop til indhold

Ny dom om nedsat husleje for lejere med bordel i ejendommen

Featured Replies

Skrevet

Dejligt.

Måske det.kan tvinge politikerne til at revidere rufferiloven og hjælpe til at finde diskrete, måske afsidesliggende lokaler uden, det er til gene for naboer. 

Når nu en kæmpe del af kunderne er fløjtende ligeglade og en del prostituerede åbenbart lige så. 

https://kobenhavnliv.dk/bolig-og-livsstil/utilfredse-beboere-lever-ovenpaa-bordel-nu-er-deres-husleje-sat-betydeligt-ned-det-kan-faa-konsekvenser-for-hele-koebenhavn

Skrevet

Jeg tænker, der er større chance for et sexkøbsforbud end for en revidering af rufferiloven.

Skrevet
henlan skrev, for 30 minutter siden:

Jeg tænker, der er større chance for et sexkøbsforbud end for en revidering af rufferiloven.

Man ignorerer jo åbenlyst rufferiloven. Det ser man tydeligt, ikke mindst når det gælder den meget store mængde thai klinikker. Så hvis et sexkøbsforbud vil blive tildelt samme mangel på interesse, så er det jo fuldstændig omsonst. 

Skrevet
nillerniller skrev, 1 time siden:

diskrete, måske afsidesliggende lokaler uden, det er til gene for naboer. 

Kan ikke læse hele artiklen. Betalingsartikel, så kommentere uden alt viden.

Rufferiloven tænker jeg er kommet for at blive. Og ud fra den del jeg kan læse er det andre beboere som har fået deres husleje sat ned. Hvilket også viser, vi ikke bare sådan lige bliver smidt ud fra lejligheder mm. (Opsagt) for det havde da klart været nemmere og mere økonomisk fornuftigt for udlejer, hvid det var muligt. Så vi har ret til, at være her :D

Og så til den del, som jeg har citeret. Forstår godt du som kunde ønsker diskrete/afsides steder. Men det er rigeligt risikabelt at være gp/prostitueret. Uden at være på afsides steder med mindre mulighed for hjælp, hvis der kommer ubehagelige typer. Så du skal nok ikke forvente mange piger vil vælge din ønske beliggenhed. 

Redigeret af SweettieDK

Skrevet

Der var allerede oprettet en tråd om det : 

/Francois

Skrevet
F-jernet skrev, for 46 minutter siden:

Man ignorerer jo åbenlyst rufferiloven. Det ser man tydeligt, ikke mindst når det gælder den meget store mængde thai klinikker. Så hvis et sexkøbsforbud vil blive tildelt samme mangel på interesse, så er det jo fuldstændig omsonst. 

Overalt i verden, hvor man har sexkøbsforbud, er det omsonst. Ikke desto mindre er der kræfter, der brænder for et sådant forbud. Tror dog ikke regeringspartierne kan blive enige i spørgsmålet.

Skrevet
  • Author
Francois skrev, for 5 timer siden:

Der var allerede oprettet en tråd om det : 

/Francois

Og? 

Skrevet
  • Author
SweettieDK skrev, for 6 timer siden:

ikke bare sådan lige bliver smidt ud fra lejligheder mm. (Opsagt) for det havde da klart været nemmere og mere økonomisk fornuftigt for udlejer, hvid det var muligt. Så vi har ret til, at være her :D

Og så til den del, som jeg har citeret. Forstår godt du som kunde ønsker diskrete/afsides steder. Men det er rigeligt risikabelt at være gp/prostitueret. Uden at være på afsides steder med mindre mulighed for hjælp, hvis der kommer ubehagelige typer. Så du skal nok ikke forvente mange piger vil vælge din ønske beliggenhed.

Arg, rent gætteri. Hvis 6 lejere får nedsat årlig husleje hver i en ejendom på 26000 som i århus, kan det rent økonomisk måske godt betale sig at opsige en prostituerets lejemål lidt under samme retslige præcedens, som den nylige sag om 'larm' og krav om fraflytning med rettens dom. Signalmæssigt og langsigtet måske mere. Risiko for at stå med uudlejede steder. Ja, utopi i København og Århus nok, men altså så småt tegn på at det sker oftere. 

Ret til at være her er en fjollet ting at skrive, da det ikke handler om det, i disse sager. Men om gener som alt andet. En del sager allerede er måske præcedens og et varsel om nye tider? Tvivlsomt, men måske. 

Tænker mere disse sager måske kunne presse på med tilføjelse til rufferiloven sammen med dokumentarer, ngo, politics anbefalinger. Sikkerhed er bestemt en helt afgørende pointe ift prostituerede, som vi ser mere om i aften på TV2. Og der er Lars Tyndskids Mark nok ikke optimalt for hurtig udrykning.

Hcor mange prostituerede der så reelt ringer efter politi i de 140 bordeller blot i midt og vestjylland, tja. Men netop derfor burde man fra politikernes side jo finde en løsning, en bedre en end dette limbo for pigerne uden rettigheder og sikkerhed, hvor I selv ofte er med til at fastholde bagmænd ligesom kunderne, der jo for flertallet er totalt ligeglade. Er man ikke ligeglad, gør man jo noget aktivt for at ændre det eller som kunde stopper med alle tvivlsomme ift ufrivllighed. 

henlan skrev, for 6 timer siden:

Tror jeg nu ikke. Trods et flertal for forbud måske, er Danmark jo ikke et forbudsland. Utopi, at en revidering af loven eller tilføjelse sker, ja. Tror da også den pt øgede fokus ender i at dø ud og blot give politiet en ny strategi ift kriminelle udlejere misbrugende piger. Kunderne er jo åbentlyst ligeglade, der er næppe ressourcer (vilje) nok til at stoppe det og frivillige piger bruger stederne mens bagmænd ikke bare dropper en så givende indtægt pga lidt domme. 

Skrevet
nillerniller skrev, for 2 timer siden:

Hvis 6 lejere får nedsat årlig husleje hver i en ejendom på 26000 som i århus, kan det rent økonomisk måske godt betale sig at opsige en prostituerets lejemål lidt under samme retslige præcedens, som den nylige sag om 'larm' og krav om fraflytning med rettens dom.

Så er vi jo sådan set enige, skriver jo netop at det burde være økonomisk bedre for udlejer, at opsige 1 som nedsætte andres husleje og antyder dermed der må være nogen regler der forhindrer det.

nillerniller skrev, for 2 timer siden:

Ret til at være her

Du må gerne mene det er fjollet.

Igen går ud fra den del, af artiklen jeg kan læse og ser de åbenbart ikke sådan uden videre kan smide en prostitueret ud. 
Ydermere taler jeg i den sammenhæng af egen erfaring, min tidligere udlejer spurgte af ren nysgerrighed hvad jeg brugte lejlighed nr. 2 til og efter mange ganges snakken udenom. Svarede jeg ærligt. Han var for det første ligeglad. Og da jeg sagde jeg havde undladt at fortælle det, da jeg ikke ville smides ud, var svaret “det må jeg uanset ikke på det grundlag”.

Så jo mener ærligt, at vi må være i stort set præcist det lejemål vi vil. Men derfor kan man jo godt selv vælge, at tage hensyn til omkring boende i muligt omfang. 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.