Hop til indhold

Betaling i Euro

Featured Replies

Skrevet

Jeg syntes flere og flere udenlandske GP, ønsker betaling i Euro…

Hvordan forholder i jer til det ønske… skaffer i Euro og hvordan… eller vælger i de piger fra…

og hvilke problemstillinger ser I i at betale i en fremmed valuta…

byd gerne ind :)

Skrevet
Blue man skrev, for 42 minutter siden:

(…)

Hvordan forholder i jer til det ønske… skaffer i Euro og hvordan… eller vælger i de piger fra…

Tak for dit indlæg. Det er utrolig relevant og emnet har også været bragt op tidligere i andre tråde. Ja, altså nu skriver du, at det hos nogle piger er et ønske. Det synes jeg netop også det burde være – eller måske rettere noget de så ville foretrække.

Det problem der er opstået er, at nogle piger er begyndt at decideret kræve det.

Der kan netop være lidt udfordringer med den slags i forhold til vekselomkostninger og mistanke hos banken ved flere hævninger for klienten. Forklaringen på at de er begyndt at bede om det er at danske kroner ikke kan veksles i udlandet.

Men jeg tænker vel, at man netop bare kan gå hen til en anden pige hvis den er helt gal? Måske bliver det mere gyldne tider for danske GP’er? – forstå mig ret jeg plejer at besøge udenlandske :)

/TheLion

Redigeret af TheLion

Skrevet

Jeg har ingen problemer med det, men jeg har heller ikke en partner jeg er utro med.

Kan godt forstå det bliver mere almindeligt, når man hører hvor svært det er at komme af med danske kroner.

Jeg er begyndt at bruge revolut der hvor det kan lade sig gøre, men jeg ved ikke hvor hjælpsomt det er når man forsøger at skjule sit forbrug.

Skrevet
Blue man skrev, for 2 timer siden:

Hvordan forholder i jer til det ønske… skaffer i Euro

Først og fremmest er det jo forfærdeligt, at det ikke længere er så nemt at veksle danske kroner om i udlandet.

Hvis jeg skulle besøge én der ønskede at få betaling i euro, så ville jeg gøre det såfremt, at kursen er fordelagtigt, altså at det bliver billigere, ved at betale med euro, inklusiv vekselgebyrer og kurstillæg.

Og det er da nogle gange, andre gange, så er det faktisk dyrere, at betale i euro. så vil jeg i hvert fald ikke gøre det.

Skrevet
Plaskeren skrev, 1 time siden:

Jeg er begyndt at bruge revolut der hvor det kan lade sig gøre, men jeg ved ikke hvor hjælpsomt det er når man forsøger at skjule sit forbrug.

Ellers er paysafecard en mulighed, hvis man ønsker at være anonym.

Skrevet

Intet problem for mig, men jeg har heller ingen kæreste eller kone. Mit eneste problem er at pigernes kurs nogle gange er ret dårlig. Det er sådan set mig der gør dem en tjeneste med valuta.

Skrevet

Når prisen er 1500 kr eller 200 Euro, og Euro har en vekselkurs på 7,5887 når man hæver det i banken, så bliver 200 Euro 1517,74 kr.

Jeg vil skam gerne betale med Euro, men så skal det kunne betale sig for mig, så det ikke bliver dyrere, men billigere.

Man kan også kun hæve 50 Euro-sedler i hæveautomaterne, så hvis en pige tager fx. 70 Euro for en ydelse, så er det bare noget rod.

Skrevet

Hmm..

Kan åbenbart kun besøge danske piger eller ?..:unsure:

Hvor hæver i andre Euro/ ¢ i hovedstadsområdet ?

Og er det en elendig vekselkurs når der er i en automat efter lukketid?

Automaterne tæt på mig kan kun udbetale danske kroner..( og ofte kun 200 og 500 kr seddler og MAX 2000 kr...)

Skrevet
TheJVest skrev, for 10 timer siden:

Når prisen er 1500 kr eller 200 Euro, og Euro har en vekselkurs på 7,5887 når man hæver det i banken, så bliver 200 Euro 1517,74 kr.

Jeg vil skam gerne betale med Euro, men så skal det kunne betale sig for mig, så det ikke bliver dyrere, men billigere.

Man kan også kun hæve 50 Euro-sedler i hæveautomaterne, så hvis en pige tager fx. 70 Euro for en ydelse, så er det bare noget rod.

Jeg tror mange tænker netop dette og så også det med at mange hævninger kan være et problem.

@Elprebsi skriver noget med om man her en kæreste eller kone. Problemet med at banken blev mistænkelige kunne vel være et problem for de fleste :)

Redigeret af TheLion

Skrevet
TheLion skrev, for 22 minutter siden:

Jeg tror mange tænker netop dette og så også det med at mange hævninger kan være et problem.

@Elprebsi skriver noget med om man her en kæreste eller kone. Problemet med at banken blev mistænkelige kunne vel være et problem for de fleste :)

Banken kan bestemt blive mistænkelig. Nu bor jeg i det sydjydske og har forholdsvis tit hævet euro, så tænker banken for mig er ligeglad med valutaen - det er nok mere hyppigheden og samlede årlige beløb der kunne blive et problem. Men det gælder jo både dkk og euro. 

Skrevet
ppd skrev, for 6 timer siden:

Hmm..

Kan åbenbart kun besøge danske piger eller ?..:unsure:

Hvor hæver i andre Euro/ ¢ i hovedstadsområdet ?

Og er det en elendig vekselkurs når der er i en automat efter lukketid?

Automaterne tæt på mig kan kun udbetale danske kroner..( og ofte kun 200 og 500 kr seddler og MAX 2000 kr...)

Hæver dem altid i min egen bank, jeg får dem til den bedste kurs den vej. Mindes ikke at jeg har fået dårligere kurs, efter lukketid.

Eller os Revolut, det er faktisk super nemt og på niveau med Lunar, og tager ikke ret lang tid at sætte op, og overførsel til pigen sker øjeblikkeligt.
Og man kan selv sætte den op til lige den valuta man vil have. 

Skrevet

Min nr. 1 GP vil gerne jeg betaler i euro. 
Jeg ser det ikke som et problem da vi er enige om neutral kurs. 1500 kr / 200€

Jeg hæver dem i min Banks automat - No problem. Den gestus vil jeg godt yde da det gør hendes pengeflow lettere. 

Skrevet
Blue man skrev, den 29.4.2024 at 09:23:

Jeg syntes flere og flere udenlandske GP, ønsker betaling i Euro…

Jeg hæver blot kontanter i Euro på mit kort i banken... ikke så svært..

I øvrigt er der ofte rabat hos GP hvis du betaler med Euro 

Dette skyldes at Danmarks nationalbank ikke længere indløser danske kroner fra udenlandske banker - hvorfor GP i dag kun kan veksle i Forex kontorerne og de tager sig ekstrem godt betalt

i form af gebyr - 5-600 kroner samt en dårlig vekselkurs. 

Skrevet
kinkydom skrev, for 6 timer siden:

Jeg hæver blot kontanter i Euro på mit kort i banken... ikke så svært..

Nu findes der jo jyske banker som slet  ikke har afdelinger (og hvor man kan hæve i kontanter) feks i Storkøbenhavn, med hæveautomat og det er ikke alle automater hvor man kan hæve i Euro i København, som før beskrevet.

Og merprisen er "20 kr pr. hævning i Euro" hvis man er kunde i feks. Lån&Spar siger Google..

Redigeret af ppd

Skrevet
ppd skrev, for 6 minutter siden:

Nu findes der jo jyske banker som slet  ikke har afdelinger (og hvor man kan hæve i kontanter) feks i Storkøbenhavn, med hæveautomat og det er ikke alle automater hvor man kan hæve i Euro i København, som før beskrevet.

Og merprisen er "20 kr pr. hævning i Euro" hvis man er kunde i feks. Lån&Spar siger Google..

Jeg benytter en jysk lokalbank der samarbejder med masser af andre banker således evt gebyr er det samme som i den lokale ved kontanthævning og euro 

seneste gebyr for euro hævning 24.3.24 kr 10 

jo ligegyldigt og langt mindre end besparelsen ved at betale i euro

så mit råd skift bank - alle banker er gebyrgrippe 

kan sige hvis jeg bruger mit master card guld er gebyret kr 30.  Så man skal se sig for 

men er de småpenge ikke ligegyldige hvis GP er den rigtige.  Få lidt proportion i tilværelsen 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.