Hop til indhold
Ronaldo

Venneforslag på en intelligent Facebook

Recommended Posts

På Facebook er der jo en masse venneforslag typisk på folk som man enten har fælles venner med, eller som har arbejdet samme sted som én selv. Det er jo egentlig meget fint, og jeg har da fået nogle Facebook venner ved at sige ja til dem. 
det er jo egentlig også fint, men de sidste par uger har jeg fået ikke mindre end fire forslag på thaipiger som jeg har besøgt på massageklinikker. Vi har ingen fælles venner, så det undrer mig hvordan Facebook ved at det er en person jeg har mødtes med. Jeg kan se deres rigtige navn og det er tydeligt at det er en privat profil, som ikke har noget med massageklinikken at gøre. Det er også lidt skræmmende at tænke på at de jo også kan have fået forslag hvor jeg er i blandt. Dermed er anonymiteten jo ikke længere intakt.

øer det fordi at Facebook ved at jeg har været samme sted som hende i en times tid nogle gange gennem nogle uger? 
jeg har ikke sendt nogen venne anmodning til nogen af dem. 

er der andre der har oplevet noget lignende, eller er der nogen der kan forklare hvorfor det sker?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Din facebook opbevarer data omkring din lokation og hvem du har i dine kontakter og dine forskellige apps kan tilmed have tilsluttet lyd så de kan høre hvem du omgås og derved kan de bestemme hvilke personer du måske er interesseret i 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ronaldo skrev, for 5 minutter siden:

er der andre der har oplevet noget lignende, eller er der nogen der kan forklare hvorfor det sker?

Din telefon/Google ved alt om dig, hvad du ser på, søger på osv osv, taler om irl med andre for den sags skyld. At tro man kan være anonym med en smartphone eller computer i hånden, er naivt. Nettet ved alt om en, væn dig til det dsv. :D

Men fornylig har jeg selv fået forslået 2 GP der er i Danmark på min instagram, som bor i Rumænien. Og har besøgt begge før haha

Redigeret af Crabman

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Panda

Facebook ved ikke hvad du laver, sådan helt præcist. Men de gætter på hvilke interesser du kunne have.

Jeg ville ikke være bekymret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
DCDO skrev, for 5 timer siden:

Din facebook opbevarer data omkring din lokation og hvem du har i dine kontakter og dine forskellige apps kan tilmed have tilsluttet lyd så de kan høre hvem du omgås og derved kan de bestemme hvilke personer du måske er interesseret i 

tror jeg har de forkerte apps på min mobil så, vi snakker tit om store kæmpe patter, men det kommer der sku aldrig nogle forslag med :(:D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg

ØV! Jeg får aldrig den slags henvendelser.:) Ville også hellere have fra fillipinere hvis det endelig var, men dem kan jeg ikke finde i det nordsjællanske.  Min alder spiller nok os ind. Er midt i halvtredserne. Det kan os være fordi jeg sætter telfonen på flytilstand inden jeg tager på besøg. så kan google og facebook ikke følge med i hvor jeg r.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Facebook bruger din lokation, og hvis du (eller rettere din telefon) har befundet sig samme sted som deres flere gange, vil Facebook antage at I kender hinanden og derfor kunne tænkes at ville være venner på Facebook.

Slå lokation fra på din telefon når du går på klink.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 23 minutter siden:

 

Slå lokation fra på din telefon når du går på klink.

Ja eller bare sørge for at lokation må bruges "Ved brug af Appén", det gøres i indstillinger

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu ved jeg ikke hvor anonym du er når du laver aftaler, men bruger du fx dit rigtige telefonnummer, kan man ofte finde dit navn ganske nemt. Nogle piger bruger tid på at søge efter deres kunder, både af ren interesse og for at baggrundstjekke. 
Hvis de altså har søgt efter dig på fx Facebook, vil de der efter være synlige blandt de personer du måske kender. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...