Hop til indhold
jensen jr.

En kedelig sag fra Fyn

Recommended Posts

Vi kan altid gætte om de havde hans adresse. 
hvilken nok er pænt usandsynligt. 
ikke at man ikke kan finde adressen, er med på det kan de. 
men lad os holde os til de oplyste fakta. 
og ikke om de kender hans bedstemors pige navn. 

Man smadre ikke sådan lige en bilrude med de bare næver. 
han havde rig mulighed for at stikke af. 

Giver @peterbrusebad ret. 
det er sgu topmålet af dumhed at rulle vinduet ned. 
 

Redigeret af Larschristian

Del dette indlæg


Link til indlæg
peterbrusebad skrev, for 22 minutter siden:

really?

Ja, really. Ikke alle har den samme viden og læring ud fra forskellige forudsætninger. Det er fakta, og egentlig ikke noget jeg vil diskutere ^_^

vi kan mene at det er snotdumt at betale de penge - både til en afpresser og en prins i Afrika. Men vi har formentlig en anden viden en personen der står i situationen. 

du kan også nemt sige til en alkoholiker at det er for dumt han ikke stopper med at drikke, eller en voldsramt kvinde at hun bare skal gå fra sin voldelige mand… jeg følte mig også snotdum da jeg fandt ud af at Brugsen havde tilbud på mælk hver søndag, efter at have købt litervis i løbet af uge i Netto… dermed lærte jeg noget og kunne derefter agere anderledes… meget forskellige eksempler, som med din pris, men som sagt er det fakta… 

vi kan mene og grine nok så meget af dem der i vores øjne er dumme - men det er ret vigtigt at se det fra personens perspektiv inden man griner og hoverer… <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 10 minutter siden:

Ja, really. Ikke alle har den samme viden og læring ud fra forskellige forudsætninger. Det er fakta, og egentlig ikke noget jeg vil diskutere ^_^

vi kan mene at det er snotdumt at betale de penge - både til en afpresser og en prins i Afrika. Men vi har formentlig en anden viden en personen der står i situationen. 

du kan også nemt sige til en alkoholiker at det er for dumt han ikke stopper med at drikke, eller en voldsramt kvinde at hun bare skal gå fra sin voldelige mand… jeg følte mig også snotdum da jeg fandt ud af at Brugsen havde tilbud på mælk hver søndag, efter at have købt litervis i løbet af uge i Netto… dermed lærte jeg noget og kunne derefter agere anderledes… meget forskellige eksempler, som med din pris, men som sagt er det fakta… 

vi kan mene og grine nok så meget af dem der i vores øjne er dumme - men det er ret vigtigt at se det fra personens perspektiv inden man griner og hoverer… <3

Meget af det siger har du helt ret i. Og jeg griner hellere ikke af personen, jeg undre mig. Du har en pointe med man skal være åben og diverse og man ikke skal dømme . 

 

MEN kan du fortælle mig i hvad forskellen er på at du nævner for dine børn de ikke må følge med en fremmed mand i hans bil, hvis han siger de skal stige ind, Med at en fremmed mand banker på dit vindue og siger du skal rulle ned . Hvis vi kan lære vores børn at de skal tænke sig om så er det vel også fair vi som voksne tænker os om ?. Jeg er selv en forholdsvis ung mand og jeg undre mig over hvor acceptabelt alt skal være. 

Sender 200.000 til en prins fra et afrikansk land .. (jamen du vidste jo ikke hvad han følte og tænkte da han gjorde det) osv. Come on. Man kan sku da ikke lave en fejl nu om dage fordi man skal sætte sig ind i deres situation. Sund fornuft kommer man langt med. Og dem som bliver banket af deres mand og er alkoholiker, ja det er også nemt at fortælle dem hvad de skal men man skal sætte sig ind i deres situation, der har du ret Men hvis vi først får den indstilling til ALTING så kan ingen gøre noget forkert mere uden vi skal acceptere dem og "vi kan ikke forstå dem men vi ved ikke hvordan det er). Alt den slags snak kan blive for meget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 36 minutter siden:

Mennesker er ikke ens og handlinger, reaktionsmønstre, instinkter og evnen til at reagere rationelt er ikke ens for alle. 

Du kan læse mit overstående svar. Det passer meget godt til din kommentar også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
peterbrusebad skrev, for 27 minutter siden:

Meget af det siger har du helt ret i. Og jeg griner hellere ikke af personen, jeg undre mig. Du har en pointe med man skal være åben og diverse og man ikke skal dømme . 

 

MEN kan du fortælle mig i hvad forskellen er på at du nævner for dine børn de ikke må følge med en fremmed mand i hans bil, hvis han siger de skal stige ind, Med at en fremmed mand banker på dit vindue og siger du skal rulle ned . Hvis vi kan lære vores børn at de skal tænke sig om så er det vel også fair vi som voksne tænker os om ?. Jeg er selv en forholdsvis ung mand og jeg undre mig over hvor acceptabelt alt skal være. 

Sender 200.000 til en prins fra et afrikansk land .. (jamen du vidste jo ikke hvad han følte og tænkte da han gjorde det) osv. Come on. Man kan sku da ikke lave en fejl nu om dage fordi man skal sætte sig ind i deres situation. Sund fornuft kommer man langt med. Og dem som bliver banket af deres mand og er alkoholiker, ja det er også nemt at fortælle dem hvad de skal men man skal sætte sig ind i deres situation, der har du ret Men hvis vi først får den indstilling til ALTING så kan ingen gøre noget forkert mere uden vi skal acceptere dem og "vi kan ikke forstå dem men vi ved ikke hvordan det er). Alt den slags snak kan blive for meget.

Jeg kan sige til mine børn nok så mange gange at de ikke må tage med en fremmed mand der tilbyder slik, jeg kan også sige at de skal kigge sig for når de går over vejen og at min datter ikke må gå alene hjem efter byen - men hvad de faktisk gør i situationen har jeg ingen indvirkning på. Og vi som voksne kan sige at det er totalt hul i hovedet fordi vi ved bedre - men vi ved ikke hvad der går igennem hovedet på personen i øjeblikket. 

det betyder ikke at man ikke kan holdes til ansvar - dine handlinger er altid dit ansvar. Men du kan ikke handle anderledes end du er programmeret til, og om programmeringen faktisk er succesfuld er først tydeligt når du er i situationen… 

det er ikke længe siden der var et afsnit af Operation X, mener jeg det var - hvor flere pensionister var blevet snydt af nogle scammere og havde overført hele deres pension. Det er så nemt udefra og sige “du skal aldrig…” men den manipulation de har været udsat for og at de altså ikke har vidst bedre, var skyld i at de handlede som de gjorde… de lærer det på den hårde måde, da de aldrig får deres penge tilbage…

og så der er altså stor forskel på at gøre noget forkert i ond tro og gøre noget forkert i god tro… 

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 12 minutter siden:

og så der er altså stor forskel på at gøre noget forkert i ond tro og gøre noget forkert i god tro… 

men børnene følger jo hellere ikke med i ond tro. 

Nok om det. Jeg ser dine pointer og du har pointer som giver mening og som jeg selv er enig i. Jeg mener bare vi skal passe på at vi ikke bliver alt for "accepterende" . 

Men det er svært at have den debat da der er mange "for" og "imod" og man kan argumentere begge veje hvor begge argumenter er rigtige selvom de ikke stemmer overens med hvilken ting der er rigtig og forkert.  

Jeg trækker stikket i at komme med eksempler for overvejede at komme med nogle eksempler om Transkønnede som folk mener er lige så meget kvinder som fødte kvinder, og det vil skabe en stemning/debat som trådstarter nok ikke havde bedt om. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
peterbrusebad skrev, for 10 minutter siden:

men børnene følger jo hellere ikke med i ond tro. 

Nej, de handler nemlig i god tro - da de ikke tror manden vil dem noget ondt.. manden handler i ond tro. 
der kan også snakkes om naivitet osv.. 

men lad os holde her, jeg er glad for du i det store hele kan se mine pointer ^_^

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, 1 time siden:

Nej, de handler nemlig i god tro - da de ikke tror manden vil dem noget ondt.. manden handler i ond tro. 
der kan også snakkes om naivitet osv.. 

men lad os holde her, jeg er glad for du i det store hele kan se mine pointer ^_^

Det kan jeg sagtens, derfor det er brandfarligt da jeg kan forstå pointerne men ikke er enig i dem alle. Tror denne debat med os 2 kan forklares simpelt. Du er vel typen (intet negativt) som mener transkønnede er lige så meget kvinder som kvinder, jeg er typen som er lidt mere sort hvid at en kvinde er en kvinde , en mand er en mand , og at åbne døren for en forbryder er så dumt jeg ikke gider sætte mig ind i hvorfor han gjorde det. Jeg er faktisk en ung mand men er nok bare lidt mere gammeldags i min tilgang til tingene hvilket er godt i nogle ting og knap så godt i andre :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
peterbrusebad skrev, for 39 minutter siden:

Det kan jeg sagtens, derfor det er brandfarligt da jeg kan forstå pointerne men ikke er enig i dem alle. Tror denne debat med os 2 kan forklares simpelt. Du er vel typen (intet negativt) som mener transkønnede er lige så meget kvinder som kvinder, jeg er typen som er lidt mere sort hvid at en kvinde er en kvinde , en mand er en mand , og at åbne døren for en forbryder er så dumt jeg ikke gider sætte mig ind i hvorfor han gjorde det. Jeg er faktisk en ung mand men er nok bare lidt mere gammeldags i min tilgang til tingene hvilket er godt i nogle ting og knap så godt i andre :)  

Vi er faktisk ikke uenige ;) men synes heller ikke den snak hører hjemme i denne tråd. <3

Redigeret af SweetKisses

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, for 6 minutter siden:

Vi er faktisk ikke enige ;) men synes heller ikke den snak hører hjemme i denne tråd. <3

Nej jeg ved godt vi ikke er enige, også det jeg skrev hehe :D og nej den er lukket nu :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
SweetKisses skrev, Lige nu:

:ph34r: jeg skrev forkert!!:lol:

Så giver det mere mening. Men okay, lad os være enige og uenige i nogle ting og så kan vi udtrykke os i debatter som omhandler emnet :) Så længe vi holder tonen så er det sundt at få lidt modstand engang imellem hehe, hav en god aften :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...