Hop til indhold
ErnstOle

Samtykke fra tredjemand - Salg af kæreste m.v.

Recommended Posts

https://ekstrabladet.dk/krimi/forvaringsdoemt-tiltalt-solgte-kaereste-til-sex-med-30-maend/10099218
Det væsentlige er, at en mand formentlig har solgt sin kæreste til en lang række sexkøbere. Det er desværre noget jeg er bekendt er sket flere gange tidligere.

Jeg ser eksempelvis af og til at mænd annoncerer herinde eller på annonceligt med, at de sælger deres kæreste/slave til sex. Hvis folk benytter sig af sådanne koncepter, så håber jeg at de tænker sig ekstra godt om, og gør noget aktivt for at sikre sig at kvinden har samtykket. En tredjemand kan selvfølgelig ikke samtykke for en anden person til at have sex med andre. Er der ikke samtykke til sex, så er der tale om voldtægt, hvorfor de sexkøbende mænd kan straffes og en mulig straf vil i den foreliggende situation formentlig fastsættes til fængsel i 1 år og 2 måneder.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ErnstOle skrev, for 8 minutter siden:

https://ekstrabladet.dk/krimi/forvaringsdoemt-tiltalt-solgte-kaereste-til-sex-med-30-maend/10099218
Det væsentlige er, at en mand formentlig har solgt sin kæreste til en lang række sexkøbere. Det er desværre noget jeg er bekendt er sket flere gange tidligere.

Jeg ser eksempelvis af og til at mænd annoncerer herinde eller på annonceligt med, at de sælger deres kæreste/slave til sex. Hvis folk benytter sig af sådanne koncepter, så håber jeg at de tænker sig ekstra godt om, og gør noget aktivt for at sikre sig at kvinden har samtykket. En tredjemand kan selvfølgelig ikke samtykke for en anden person til at have sex med andre. Er der ikke samtykke til sex, så er der tale om voldtægt, hvorfor de sexkøbende mænd kan straffes og en mulig straf vil i den foreliggende situation formentlig fastsættes til fængsel i 1 år og 2 måneder.

 

Jeg synes også det er betænkeligt med de opslag om adgang til kæreste/kone fordi "hun tænder på det".  Tror ikke mange af de tilbud er reelle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ErnstOle skrev, 1 time siden:

Det væsentlige er, at en mand formentlig har solgt sin kæreste til en lang række sexkøbere. Det er desværre noget jeg er bekendt er sket flere gange tidligere.

Dét er Jeg lidt uenig i...

Det væsentlige, synes Jeg, er at manden sidder inde for voldtægt af 3 andre tidligere kærester!!

Viser noget om hans (manglende) mentale fakulteter!

Del dette indlæg


Link til indlæg
hrolandj skrev, for 5 minutter siden:

Dét er Jeg lidt uenig i...

Det væsentlige, synes Jeg, er at manden sidder inde for voldtægt af 3 andre tidligere kærester!!

Viser noget om hans (manglende) mentale fakulteter!

Det væsentlige i forhold til det budskab jeg vil frem med er, at han formentlig har solgt en tidligere kæreste til sexkøbere, da der er noget, som er sket adskillige gange tidligere begået af andre. Vedkommendes forvaringsdom er i denne sammenhæng af mindre betydning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Egentlig en forfærdelig sag, stakkels kvinde, derfor - Fremover bør ingen købe sex, lave aftale om sex, med andre end den konkret involverede kvinde eller mand og gøre hvad der kan for at sikre sig at det er frivilligt, og det betyder at spørge ind til “er det ok med dig og vil du selv sælge sex til mig”  eller noget i den genre.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 16 minutter siden:

Egentlig en forfærdelig sag, stakkels kvinde, derfor - Fremover bør ingen købe sex, lave aftale om sex, med andre end den konkret involverede kvinde eller mand og gøre hvad der kan for at sikre sig at det er frivilligt, og det betyder at spørge ind til “er det ok med dig og vil du selv sælge sex til mig”  eller noget i den genre.

 

Bør man få accept på skrift, hvis man køber massage og sex? Kan en pige eventuelt anmelde én senere??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentleman2000 skrev, for 9 minutter siden:

Bør man få accept på skrift, hvis man køber massage og sex? Kan en pige eventuelt anmelde én senere??

Man bør få accept. Hvordan i praksis har jeg ingen mening om.

Tænk på alle de sager der dukker op årtier senere fordi nogen mener de blev tvunget/presset til sex

Redigeret af Hurtige Stinky

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentleman2000 skrev, 1 time siden:

Bør man få accept på skrift, hvis man køber massage og sex? Kan en pige eventuelt anmelde én senere??

Hvis du har aftalen om at mødes på skrift, inkl et eller andet omfang af aftale om hvad der skal ske. Tæller det vel som samtykke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bødlen skrev, for 1 time siden:

Egentlig en forfærdelig sag, stakkels kvinde, derfor - Fremover bør ingen købe sex, lave aftale om sex, med andre end den konkret involverede kvinde eller mand og gøre hvad der kan for at sikre sig at det er frivilligt, og det betyder at spørge ind til “er det ok med dig og vil du selv sælge sex til mig”  eller noget i den genre.

 

Helt enig og en kvinde som ofte beskrives som liggende bundet klar og villig, hvor “sælger” ofte er tilstede for at “passe på kvinden”. Hun siger jo intet mens han er tilstede, hvis hun på en eller anden måde er tvunget til det. Man bør sikre samtykke fra kvinden uden sælger er tilstede. Er dette ikke muligt, bør man ikke have sex med hende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
I’msexy&Iknowit skrev, for 16 minutter siden:

Hvis du har aftalen om at mødes på skrift, inkl et eller andet omfang af aftale om hvad der skal ske. Tæller det vel som samtykke. 

Hvordan kan du sikre dig, at det er pigen selv du har kommunikeret med? Der er utallige eksempler på, at en kunde er mødt op og pigen ikke anede hvad der var aftalt, og måske slet ikke var indforstået med det aftalte.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 9 minutter siden:

Hvordan kan du sikre dig, at det er pigen selv du har kommunikeret med? Der er utallige eksempler på, at en kunde er mødt op og pigen ikke anede hvad der var aftalt, og måske slet ikke var indforstået med det aftalte.

Det kan du ha ret i. I de tilfælde, bør man jo nok sikre skriftligt samtykke fra pigen efter ankomst, før sex. Eller simpelthen gå igen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ErnstOle skrev, for 5 timer siden:

(…)

Jeg ser eksempelvis af og til at mænd annoncerer herinde eller på annonceligt med, at de sælger deres kæreste/slave til sex. Hvis folk benytter sig af sådanne koncepter, så håber jeg at de tænker sig ekstra godt om, og gør noget aktivt for at sikre sig at kvinden har samtykket. En tredjemand kan selvfølgelig ikke samtykke for en anden person til at have sex med andre. Er der ikke samtykke til sex, så er der tale om voldtægt, hvorfor de sexkøbende mænd kan straffes og en mulig straf vil i den foreliggende situation formentlig fastsættes til fængsel i 1 år og 2 måneder.

 

Der er sikkert nogle par, hvor de foregår helt som det skal. Der skal man ikke glemme, at det kan have været noget de har aftalt f.eks. åbne forhold etc. Der er det netop ikke noget, at manden samtykker til for selvfølgelig vil det ikke gå, hvis det er ham der gør det for pigen. Hvis det skulle ske ville det måske mere end bare “voldtægt” komme til at minde om f.eks. rufferi – dvs. at tjene penge på andre folks salg af sex – eller måske endda ulovlig tvang.


Den sidste del du skriver med, at de sexkøbende mænd kan straffes er dog formentlig lidt noget vrøvl. Det afhænger af om de har været vidende om, hvad der foregår. Som du selv skriver vil pigen måske være blevet solgt, hvor det fremstod som et par, hvor det var aftalt med pigen. Så ja teknisk set kan de nok straffes, hvis det fremstår tydeligt. Men ud fra det du beskriver ville de jo måske ikke have vidst det. For der er nok nogle par der rent faktisk gør den slags, hvor pigen er med på den. Så ville det nok heller ikke være voldtægt de ville blive sigtet for. Jeg ved ikke, hvis der er tale om en decideret GP.

 

Bødlen skrev, for 4 timer siden:

Egentlig en forfærdelig sag, stakkels kvinde, derfor - Fremover bør ingen købe sex, lave aftale om sex, med andre end den konkret involverede kvinde eller mand og gøre hvad der kan for at sikre sig at det er frivilligt, og det betyder at spørge ind til “er det ok med dig og vil du selv sælge sex til mig”  eller noget i den genre.

 

Dele af hvad du skriver bliver måske lidt ønsketænkning. Jeg er ikke uenig, men der er desværre historier herinde, hvor det viser sig at en pige måske har en pimp eller “manager” eller lignende, som man f.eks. ender med at skrive med. Det ved man måske ikke som kunde. 
 

Det her får mig selvfølgelig også til at tænke lidt på samtykkeloven, der jo er forholdsvis ny og trådte i kraft 1. januar 2021. Den er vel som den er, men der kan også være udfordringer ved den. Nogle føler ikke de længere kan have sex med nogen eller flirte uden at føle sig usikre på f.eks. en voldtægtsanklage. Jeg tænker for øvrigt det ville være lidt overdrevet, hvis vi decideret skulle spørge pigen om det er okay, hvis hun solgte sex.
 

Lige i den her sag må jeg for øvrigt give @hrolandj ret:

 

hrolandj skrev, for 4 timer siden:

Dét er Jeg lidt uenig i...

Det væsentlige, synes Jeg, er at manden sidder inde for voldtægt af 3 andre tidligere kærester!!

Viser noget om hans (manglende) mentale fakulteter!


Jeg tænker, at det bør tale for sig selv, at der er tale om en mand der har voldtaget tre ekskærester. Jeg vil dog ikke begynde at udtale mig om mandens mentale evner.

 

Nu er der en betalingsmur på artiklen på Ekstra Bladet, og jeg kunne ikke lige finde andre artikler om det, men jeg tænker måske også her, at der er i denne sag netop også er tale om rufferi? :)


 

/TheLion

Redigeret af TheLion
Tilføjelse, korrektur mm.

Del dette indlæg


Link til indlæg

* Nu skrev jeg rufferi. Delen med ulovlig tvang kan jeg for god ordens skyld ikke udtale mig om uden flere detaljer.

Redigeret af TheLion

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har kun prøvet set upppet en gang med en helt fremmed men hun blev anbefalet af en der kender hende og jeg var dårlig til at være fuldt dominerende i rollen fordi jeg ikke kendte hende så spurgte mange gange undervejs om hun havde lyst til at jeg gjorde bestemte ting og det har jeg det godt med. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har kun prøvet set upppet en gang med en helt fremmed men hun blev anbefalet af en der kender hende og jeg var dårlig til at være fuldt dominerende i rollen fordi jeg ikke kendte hende så spurgte mange gange undervejs om hun havde lyst til at jeg gjorde bestemte ting og det har jeg det godt med. 

Sådan har du det med de kvinder du besøger, men det er laaangt fra sådan mænd opfører sig i den virkelige verden både herinde og specielt udenfor Eg, mange mænd tar det som et hul og knepper uden nogen form for betydning af hvad der ligger forud, de er som regel pisse lige glade om hvad der er aftalt, deres motto er ofte, et hul er et hul :ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Helboen skrev, for 19 minutter siden:

Sådan har du det med de kvinder du besøger, men det er laaangt fra sådan mænd opfører sig i den virkelige verden både herinde og specielt udenfor Eg

Ja det var meget typisk min måde at gøre det på og langt fra hvordan flertallet ville agere i samme situation, er bare glad for at jeg agerede sådan og tager mine forholdsregler. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hurtige Stinky skrev, for 6 timer siden:

Man bør få accept. Hvordan i praksis har jeg ingen mening om.

Tænk på alle de sager der dukker op årtier senere fordi nogen mener de blev tvunget/presset til sex

Der er egentlig mange af disse bagmænd/kvinder, som også er i en uheldig rolle?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, så er spørgsmålet jo reelt hvor stor andel af de udenlandske piger der giver samtykke frivilligt, og hvor stor andel der gør det af tvang eller nød.

Ikke for at komme med fordomme, men tallrt er nok markant anderledes end hos de Danske piger hvor størstedelen nok selvstændigt har taget et bevist valg.

Eller hvad? 

Hvor mange piger har i voldtaget i jeres liv?

... Mon ik at næsten samtlige der besøger glædespiger, teknisk set har "voldtaget" mindst én pige på et eller andet tidspunkt i deres liv.... Trist, men sandt....

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er nu ikke kun mænd. Jeg har også set en domina lave opslag om at man, mod betaling til dominaen, kan komme og kneppe hendes slavetøs som ligger bundet.

Jeg har tidligere skrevet et opslag om dette, og min egen konklusion er, at jeg ikke på nogen sikker måde kan sikre mig samtykke fra slaven. Og at jeg ikke vil risikere hverken at krænke en slave eller at blive anklaget for voldtægt. Så den leg holder jeg mig fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Helboen skrev, den 21.1.2024 at 18:50:

Sådan har du det med de kvinder du besøger, men det er laaangt fra sådan mænd opfører sig i den virkelige verden både herinde og specielt udenfor Eg, mange mænd tar det som et hul og knepper uden nogen form for betydning af hvad der ligger forud, de er som regel pisse lige glade om hvad der er aftalt, deres motto er ofte, et hul er et hul :ph34r:

Det sjovt fordi det har jeg faktisk kun oplevet i mit privatliv eller mere korrekt udfra hvad veninder har fortalt da jeg aldrig selv har haft et one night stand:ph34r:.. Dog bliver man jo som kvinde antastet i byen og der kan de typer ses.. Men aldrig har jeg følt sådan i arbejds-øjemed så at sige.. Det med snart 9 års erfaring i branchen.. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...