Hop til indhold
Rejsenetværk

Vil du betale forud og tage risikoen selv?

Vil du betale forud og tage risikoen selv?  

44 medlemmer har stemt

  1. 1. Vil du betale forud og tage risikoen selv?

    • Forudsat at jeg har den fornødne tillid til arrangøren, der vil jeg gerne betale det fulde beløb forud samtidig med min tilmelding til et arrangement.
      20
    • Selvom jeg har den fornødne tillid til arrangøren, der vil jeg ikke betale det fulde beløb forud samtidig med min tilmelding til et arrangement.
      24


Recommended Posts

Det er til at tude over alt den energi der bruges på at forhøre sig om  betalingsvilkår, depositum, afbestillingsfrister og tilbagebetalingsvilkår.

Når selv nogle af de mest velrenommerede lyserøde profiler og steder, stabler nogle helt usædvanlige arrangementer på benene.
Som de bruger oceaner af timer og energi på, som ingen andre end de er i stand til.

Derfor opretter jeg nu denne afstemning!

Vil du betale forud og tage risikoen selv?

Denne afstemning har til formål at kunne indikere muligheden, eller fraværet af muligheden for at kunne kræve det fulde og hele beløb betalt forud.

På den præmis at den der tilmelder sig, betaler det fulde beløb forud og vedkommende påtager sig risikoen for at kunne miste det fulde beløb.
Mod at være garanteret en plads til arrangementet.

Selvfølgelig ligger der implicit en samtidig forventning om at få sine penge tilbage, hvis man har betalt det fulde beløb forud.
Og arrangementet mod forventning ikke bliver afholdt.

Man accepterer bare at der ikke foreligger en garanti for at kunne få sine penge igen.
Og man forventer alene at få penge retur på tillid til arrangøren.

I ved en aftale er en aftale, uanset om der er en underskrift på den eller ikke!

Hvis der deltager et tilstrækkeligt antal i afstemningen, og der er et seriøst antal der krydser af i spørgsmål nr 1.

Så synes jeg at potentielle arrangører skal forsøge at indgå aftaler til anden side, en restaurant, et lejemål etc.
Der forudsætter at interesserede de betaler forud samtidig med at de tilmelder sig et arrangement.

Sådan at arrangøren har det fulde beløb til rådighed eksempelvis senest 8 eller 14 dage før en dato for et givent arrangement.
Og sådan at en arrangør kan betale enhver sit forud, som denne træffer aftaler med.

Dermed også sådan at en arrangør kan gå til eksempelvis en restaurant og spørge?

1.
Hvis jeg kan betale dig det fulde beløb 8 dage forinden et arrangement, hvor mange stole kan du så garantere med 8 dages varsel.

2.
Jævnfør pkt 1 kan jeg som arrangør garantere restauranten forud betaling for det samlede antal deltagere, indtil senest 8 dage før et arrangement.

3.
Hvis arrangøren ikke kan opfylde tidsfristen, så bortfalder restaurantens tilsagn og arrangementet må opgives.

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 8 minutter siden:

Selvfølgelig ligger der implicit en samtidig forventning aftale om at få sine penge tilbage, hvis man har betalt det fulde beløb forud.

;)

Redigeret af AB455

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min personlige holdning er at jeg aldring uanset hvor meget jeg kender arrangøren vil betale det fulde beløb forud og jeg bruger meget sjældent booking sider da jeg hellere vil støtte restaurant og hoteller direkte, mange booking portaler forlanger 30-40 % i provision for at du booker og betaler ved dem.

 

jeg har flere gange fravalgt “eksklusive “ restauranter når de ved borbestilling vel have forud betaling af beløb svarende til deres dyreste menu gange antallet af gæster. Et mindre sikkerheds depositum er ok men ikke flere tusinde kr.

 

jeg vil gerne betale et depositum ved deltagelse i noget en kendt arrangør laver som ex fredagsbar og evas event i januar

Redigeret af Slaven_Randers

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har stemt på den sidste. 
Som sexkøber ville jeg muligvis forudbetale hvis det var en pige jeg kendte rigtigt godt i forvejen, men der skulle være tale om at jeg ellers ville være blevet afvist hvis jeg f.eks. tidligere var blevet forhindret til en aftale og godt var klar over at jeg var i "bad standing".
Et depositum eller lign. ville være fint nok, men jeg ville sørge for at tjekke grundigt f.eks. her på Eroguide om andre er blevet snydt. 
Derfor er "falsk markedsføring" forumet godt - hvis altså man kan finde den sælger man prøver at tjekke troværdigheden på. 

@Rejsenetværk du adresserer et problem og trækker en af mine kasketter ind i det - uden at der overhovedet ER et problem hverken for mig eller mine kasketter.  
Er det til et af dine egne arrangementer du gerne vil ha' folk til at betale fuldt beløb forud? Vi er IKKE interesserede i fuld forudbetaling på store beløb i vores arrangementer. DER ER STYR PÅ DET. 
Hvis det er, til dine egne arrangementer eller andet der ikke har noget med mig/os at gøre så vær sød ikke at bruge mig eller mine kasketter som eksempel

Du har trukket mig ind i den her tråd uden jeg på nogen måde ønsker at deltage i det - så nu skal jeg IGEN bruge tid på at forklare noget offentligt jeg ikke gider at bruge tid på. Det forsinker ALT jeg har gang i og gør at jeg næsten ikke gider at fortsætte. 
Vær sød at stoppe dig selv Rejse, hver ENESTE gang du skriver noget hvor du godt kunne tænke dig at jeg, mine arrangementer eller de piger jeg er UBETALT "Mama-san" for i bredest mulige forstand, var en del af din forklaringsproces. På forhånd tak! 
Det er RET invaliderende for mig at skulle forklare folk igen og igen at det du skriver INTET har med mig eller os at gøre. HVER GANG du gør det. Jeg har ikke tid til det. 

Så længere nede i dette indlæg kommer en forklaring - een gang for alle - på hvordan der betales forud til Fredagsbar - som @Rejsenetværk absolut INTET har med at gøre. Det har han heller ikke med de andre arrangementer jeg står for. Så jeg vil gerne være fri for henvendelser fremover om hvorvidt der er nogle af mændene der er med i kulissen til Fredagsbar. Det er der IKKE. Heller ikke en eneste af de andre mænd der ofte formulerer sig som om de er VIPs eller har særstatus hos enten mig eller Evas Fredagsbar eller noget som helst andet jeg har nallerne i. Om de har en trang til at føle sig som støtte-alfonser eller de bare har ekstremt dårlig situationsfornemmelse, ved jeg ikke. Men jeg er TRÆT af det. Det saboterer min arbejdsglæde voldsomt og det holder meget hurtigt op med at være sjovt at bruge tid på disse ting i stedet for at tjene penge. Jeg tænker det er unødvendigt at nævne navne til offentligt skue. Næste gang nogen saboterer uanset hvor "ridderlige" eller "hjælpsomme" deres hensigter er, så får man voksen-skældud i privat besked. 
Som en af pigerne i privat sms skrev det (dog om en anden end Rejsenetværk):  "Han fatter jo ikke hvor dumt det er at gøre The Queen Bee vred i bikuben." Vi er et pigekollektiv og netværk der er fuldt ud i stand til at hjælpe os selv. Så hold os ude af jeres egne dagsordener. Jeg håber der er situationsfornemmelse til alle der mangler det under juletræet om et par dage. Selvom det ikke er noget man mener man har brug for kan der jo godt være en tante eller noget, der har været sød og giver jer det I har brug for i stedet for det I ønsker jer. 
Ellers må jeg jo samle ind blandt pigerne til et HOLD KÆÆÆÆÆFT bolsje til de 4-5 mænd der saboterer mere eller mindre med vilje, så vi kan få lidt arbejdsro der varer hele 2024.

Evas Fredagsbar rent faktisk allerede fuld pris forudbetalt og det fungerer helt uden problemer - hele arrangementet koster 300kr at deltage i. Det er ikke et depositum. 
Dem der ønsker at købe alenetid med en af pigerne, de betaler HELT udenom Fredagsbar. Vi aner ikke engang hvad de koster eller hvad de tilbyder. Alt andet ville være alfonseri i mine øjne.  Pigerne betaler faktisk heller ikke "husleje" når de har mænd til alenetid til Evas Fredagsbar så det bærer sig selv uden vi behøver depositum for "de dyre køb" til Fredagsbar.

Kan jeg få en fridag fra det her så jeg kan komme videre i projektet med Sexy Event Club? 
Gider ikke mere voksenskældud hverken i dag eller den næste uges tid. 

Glædelig jul! 
Kærligst, Eva <3

- - - - -

"Kære Julemand. Jeg ønsker mig en facepalm smiley som reaktionsknap på Eroguide. Og kodeordet til min Autobutler profil som jeg har glemt og derfor ikke kan slette min profil fordi emailen ikke længere er i brug. Jeg siger til dem HVER GANG de ringer - og det gør de tit for jeg har to biler - at jeg knalder med både min mekaniker og min assurandør, så jeg er godt dækket ind - og alligevel ringer de ret ofte.
Jeg ønsker mig mest det første. Jeg har ikke været artig i år, det ved jeg godt, og jeg er det nok heller ikke næste år. Men i mit næste liv DER bliver jeg måske artig. Så jeg tænker man måske kan få på kredit og overtrække Karma-kontoen lidt? Jeg forudbetaler gerne et depositum i form af artighed alle juledagene hvis det kan hjælpe? Bare for at vise at jeg er seriøs. Jeg ønsker mig VIRKELIG den facepalm knap rigtigt meget og har gjort det i nogle år efterhånden. Pretty pleeease? Særbehandling til mig, ja? God arbejdslyst Julemand.

Kærlig hilsen Uartige Eva <3

PS: Eller hvad med bestikkelse? Er det en mulighed? Jeg giver et godt blæs og en fantastisk nøgen-krammer. Særbehandling til dig kunne godt komme på tale. Jeg tænder lidt på din type :wub:"

 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 44 minutter siden:

 

@Rejsenetværk  absolut INTET har med at gøre. Det har han heller ikke med de andre arrangementer jeg står for. Så jeg vil gerne være fri for henvendelser fremover om hvorvidt der er nogle af mændene der er med i kulissen til Fredagsbar. Det er der IKKE. Heller ikke en eneste af de andre mænd der ofte formulerer sig som om de er VIPs eller har særstatus hos enten mig eller Evas Fredagsbar eller noget som helst andet jeg har nallerne i.  Så hold os ude af jeres egne dagsordener. Jeg håber der er situationsfornemmelse til alle der mangler det under juletræet om et par dage. Selvom det ikke er noget man mener man har brug for kan der jo godt være en tante eller noget, der har været sød og giver jer det I har brug for i stedet for det I ønsker jer. 
Ellers må jeg jo samle ind blandt pigerne til et HOLD KÆÆÆÆÆFT bolsje til de 4-5 mænd der saboterer mere eller mindre med vilje, så vi kan få lidt arbejdsro der varer hele 2024.

Godt  brølt  løvinde. 

Såfremt  der  ikke  skal  mere  til, sender  jeg  gerne  en  stor  ladning  afsted 

https://bolcheriet.dk/products/kopi-af-holdkaeft-bolcher-blandede-m-bla-label?gclid=CjwKCAiAhJWsBhAaEiwAmrNyq4cAZz8YNgdf4OGOH9EvuJoGYGHrSD2sRVsyThcz_g1isMF1PT3RwhoC24EQAvD_BwE

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har nu skrevet en høflig anmodning til en moderator, og har bedt dem slette denne tråd.

Det er så ikke givet at jeg bliver imødekommet, men jeg vil blive rigtig glad hvis det sker.

Tråden var spontan, oprettet i den bedste mening.

Uden at være møntet på nogen specifikt, men sådan blev det desværre opfattet.

Jeg kan også godt se at jeg har brugt referencer, uden navns nævnelse der kan give et forkert indtryk af min mere overordnede hensigt.

Afstemningen skulle blot adressere et mere generelt problem, men blev desværre ikke opfattet sådan

Men ikke desto mindre var det en fejl :(

Venlig hilsen
Rejsenetværk
 

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 37 minutter siden:

eg har nu skrevet en høflig anmodning til en moderator, og har bedt dem slette denne tråd.

Det er så ikke givet at jeg bliver imødekommet, men jeg vil blive rigtig glad hvis det sker.

Det vil jeg egentlig ikke blive glad for - så skal jeg jo bare skrive det hele igen næste gang nogen gør det samme. 
Nu har jeg jo een gang foreslået den der løsning med kalenderlyset du tænder så du har lidt omtanke-tid før du kramper i klik-fingeren, som vel også var et råd du ikke havde bedt om men som jeg mener du har brug for... lidt ligesom tantes hjemmestrikkede uldsokker når man egentlig havde skrevet NY PLAYSTATION TANTE!!! på ønskesedlen :)<3:P

Afstemningen er da skidegod - hvorfor slette den?
Mit indlæg til dig og andre der gøgler rundt og skriver ting og sager der er kæppe i mine hjul vil jo ikke give nogen mening overhovedet hvis dit start-indlæg også bliver slettet. Så jeg synes vi skal lade moderatorerne holde julefri, og så tage konsekvenserne af vores handlinger og tænke mere over hvad vi gør og hvilke konsekvenser det har for bl.a. andre fremadrettet. Så har vi udviklet os bare lidt og moderatorerne kan holde fri. 
Endnu en gang var du lidt hurtig på klik-fingeren, synes jeg... det bliver nok ikke sidste gang jeg synes det :D 
Så fåg det - og glædelig jul. 

Feedback om afstemningen:
Der kunne snildt ha' været flere valg som f.eks. "X% depositum" eller bare noget om depositum så man kunne vælge flere ting. Men det her er vel fint nok omend lidt ultimatum-agtigt og mangler lidt diversitet. Det her fortæller os jo KUN om fuld forudbetaling. Men så må jeg jo lave min egen afstemning hvis jeg får behovet for at vide det, tænker jeg :) 
Det her er jo DIT projekt, så jeg kan jo bare lave mit eget :P

 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 58 minutter siden:

Men det her er vel fint nok omend lidt ultimatum-agtigt og mangler lidt diversitet.

Først et lille sidespring - en spontan ide uden et nedbrændt kalenderlys først :(

Og det her er sgu ikke for at fedte for ledelsen, fra en der som det sidste hak i pælen fik 5 måneders karantæne.

Og nu er vendt, vil nogle måske mene frygteligt tilbage :huh:

Jeg synes at ledelsen skulle oprette et kontonr til frivillige bidrag til ledelsens julefrokost, nytårs kalas, et eller andet.

Vi er alle gratister og moderatorer er frivillige.

Det kunne lige som bliver en lille tak fra alle os til jer for at I gider :)

-------------------------------------------

Ja det var lidt ultimatum agtigt, men jeg mener det :!:

Og måske har jeg indledt et nyt bekendtskab med en herinde fra, der hverken er fornæret, eller har en forbi for indbildte risici, frygt for at miste sit depositum :???: :)

Jeg vil se hvad det nye bekendtskab fører til i det nye år, og om vi kan stable et eller andet ultimatum agtigt på benene?

Tanken er at vi måske selv vil agere en lille smule økonomi hjælp?

Men som regel forholder det sig jo sådan at dem der har ideerne har ikke pengene.

Mens dem der har pengene ikke har ideerne.

Der er formentlig mange med dybe lommer der læser med her, men samtidig også nogle der næppe ser en interesse i at medvirke økonomisk.

Når det ikke har profit for øje, men ønsket blot er enten at få sit indskud igen uden afkast, eller at mister så lidt af sit risikovillige indskud som muligt.

Derfor er vi et par stykker med knap så dybe, men ikke helt tomme lommer, der har lagt hovederne i blød sammen.

For om vi måske kan skabe et eller andet økonomisk backup bag nye gode ideer, der kan bruge det.

Udfordringen er at flertallet ikke er idealister, men altid tænker hvad er der i det for mig.

Og tænker man sådan hver gang det kommer til penge sager, så dur det ikke til vores bestræbelser.

Men vi erkender at der på en eller anden måde skal bestå en balance mellem indskud og risiko, og det håber vi at vi kan finde en model for?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 41 minutter siden:

Men som regel forholder det sig jo sådan at dem der har ideerne har ikke pengene.

Mens dem der har pengene ikke har ideerne.

I så fald er jeg en af dem der er undtagelsen der bekræfter reglen. Det er jo derfor jeg kommer ud af starthullerne, og er fokuseret på resultatet og ikke brainstorming i plenum, kan man måske argumentere for ;) 
 

Rejsenetværk skrev, for 43 minutter siden:

og det håber vi at vi kan finde en model for?

Skidegod arbejdslyst! 
Og velkommen til en måske ny karriere for dig som som projekt- og produktudvikler. Lær af hvad der ikke lykkes og gør det bedre næste gang FØR du kaster din formue efter projekter der ikke i nærheden af at være bagt færdig, er mit bedste råd til dig og andre, fra en pensioneret projekt- og produktudvikler. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...