Hop til indhold

Torsdags tanker

Featured Replies

Skrevet

Jeg ved ikke om den her tråd høre hjemme i det her Forum, og man må sgu egentlig tage imod den som man vil eller mene hvad man vil men nu kommer der lidt torsdags tanker…

Her forleden havde jeg en debat med min veninde om det med at have en plan B og når jeg siger plan B så menes der hvis man nu skulle blive single igen….  Det skal siges Vi begge elsker vores kærester, det hele er stadig nyt, den lyse røde sky, forelske, knalderi i store mængder og al den slags men vi snakkede om at vi begge har været i nogle forhold der ikke har været gode og man troede virkelig man har fundet the one and only men det endte så med at den part gik fra den anden, og når man har haft den erfaring med tidligere forhold så kommer man lidt til at tænke jamen så man jo have en plan b hvis jeg nu skulle blive single igen.

jeg ved ikke om det er en forkert tænke at have for jeg elsker min kæreste noget så højt, jeg savner hende hver gang hun ikke er her, jeg havde fødselsdag i lørdags og er nu blevet 29 år, og da hun tog hjem i søndags gjorde det sgu nærmest ondt efter at have tilbragt en gel weekend sammen, og det er jo blot kun 5 måneder siden vi kærester, så det hele er nyt og jeg er smask forelsket i hende…

men sagen er så den at før hende var jeg i et forhold der varede 7 år jeg var 19 da vi mødtes og hun var 22 jeg var  og i det forhold havde vi været sammen så længe at når jeg blev udlært så ville vi begge have børn, ja jeg var sgu nær ved at købe en forlovelsesring til min eks men 14 dage efter mit svendegilde gik hun fra mig fordi hun fandt sammen med En af mine daværende bedste kammerater (jeg snakker hverken med min eks eller kammerat mere af gode grunde) det tog mig lige godt 1 år om at komme videre… efterdølgende følte jeg at jeg havde spildt 7 år af mit liv og unge år på at have en kæreste i så mange år for at det så skulle slutte som det gjorde, jeg kunne havde brugt tiden på noget andet 

Før min kæreste var jeg single i 2 år, og det tog mig lang tid at komme mig over min eks, min eks var ovre mig efter 14 dage og det gjorde kraftedme ondt, ja det resulterede i at jeg fik et kokain misbrug og det resulterede i et  mislykket selvmordsforsøg fordi jeg følte det hele kunne være lige meget efter hun gik fra mig og idag spørg jeg mig selv er kærlighed værd at begå selvmord for ? Næh gu er det Ejner, jeg har stadig nogle gange mareridt om den dag skal det lige siges… det resulterede også i at  jeg flyttede fra Aarhus som jeg er født og opvokset og i, jeg havde boede hos mine forældre i 2 måneder efter bruddet fordi jeg flyttede jo selvfølgelig fra min eks og efter de 2 måneder flyttede jeg  sammen med værelseskammerater som  jeg overhovedet ikke kunne fordrage til sidst inden jeg flyttede…

efter 2 år som single hvor jeg nærmest har kneppet til højre og Venstre både med glædespiger, engangsknalds og bollevenner og gjorde det mig mere lykkelig ? Nope tværtimod men så  fandt jeg min kæreste på tinder som jeg elsker noget så højt, men der sidder så en tanke i mig og det er jeg skal have en plan B, for hvis jeg skal være ærlig hvis jeg bliver single igen så gider jeg sgu ikke rigtig at have en kæreste, date eller noget i lang lang tid, jeg gider ikke stå i den situation at hverken skulle flytte hjem til mine forældre igen eller for den sags skyld tilbage til Århus, jeg føler ikke den by er mit hjem længere, jeg elsker at besøge byen, mine forældre og de venner jeg har der men jeg skal aldrig bo i den by mere for jeg forbinder den ikke med noget godt…

Jeg har min egen lejlighed nu, og det er mit hjem byen jeg er flyttede til er mit hjem.

Intet er blevet os lovet, og alting har en ende en dag, jeg er chokeret over hvordan forhold især for unge så let slutter, jeg ønsker også børn en dag, men jeg er kommet i den alder selvom jeg kun er 29 at hvis jeg skal have børn så skal det være med hende jeg skal være sammen med resten af livet, ellers vil jeg sgu egentlig hellere undvære for jeg gider ikke rigtig sætte et barn i verden og så går mor og far fra hinanden 7 år efter fordi den ikke lige gik så hellere være mig selv og så ikke få børn…

jeg ved ikke om kan følge mig i de tanker, men når alt det er sagt så elsker jeg min kæreste og nyder tiden med hende men stadig væk vil jeg ikke igennem det jeg har været igennem igen,  og derfor har jeg en plan B hvis vi nu skulle flytte sammen en dag og det så ikke går alligevel og vi skulle slå op og det er ikke at jeg skal være hende utro eller finde en ny kæreste bag hendes ryg det er at finde en lejlighed igen som er min, men igen så tænker jeg så bare er det forkert at have ?

Skrevet

Vil ikke komme med en masse råd men kan sig at har stået i nøjagtigt det samme og føler med dig man blive sgu lidt skeptisk med tide nå man er blevet pisset på nogle gange i træk har prøvet det 3 gange efter hinanden er der noget galt med mig måske vil ikke være dommer over mig selv men lade andre af gøre det. Så forstå godt tanken med man forbereder sig på det værste gør det selv for erfaring har vist mig at et knips med fingrene så står man. Med håret ned af nakken og tro mig det vil jeg ikke ønske for min værste fjende for det gør såååååå ondt 

Skrevet
  • Author
Gbcr skrev, for 6 minutter siden:

Vil ikke komme med en masse råd men kan sig at har stået i nøjagtigt det samme og føler med dig man blive sgu lidt skeptisk med tide nå man er blevet pisset på nogle gange i træk har prøvet det 3 gange efter hinanden er der noget galt med mig måske vil ikke være dommer over mig selv men lade andre af gøre det. Så forstå godt tanken med man forbereder sig på det værste gør det selv for erfaring har vist mig at et knips med fingrene så står man. Med håret ned af nakken og tro mig det vil jeg ikke ønske for min værste fjende for det gør såååååå ondt 

Kunne ikke sige det bedre selv, du siger lige nøjagtig det jeg mener…. 

Redigeret af etspil5moden

Skrevet

Hvis du har lyst til eller fortrækker så kan vi godt tage en snak om det i en privat besked du skriver bare. For kender følelsen af man så gerne vil snakke. Med nogen om det men ikke regtig ved hvem man skal gøre det med 

Skrevet

Sådan er det altså nogen gange at være  menneske... Plan-B må være "Glem aldrig nogensinde dig selv" lige meget hvad! Når man er ung er det en første gang for alt -senere får man en over snotten igen -og bliver måske mindet om første gang... Det må man lære af. Men du lever kun en gang, hvis du ikke tør tag en chance -lever du jo ikke vel! Få det bedste ud af det for dig selv altid -om du er alene eller sammen med en er ikke så vigtigt i det spil;-) Held og lykke...

Skrevet

Uden at gå ind i detaljer i din lange skrivelse vil jeg dog gerne give et velment råd herfra.

Det virker som om du identificere dig selv og dit liv ud fra hvordan du lever dit liv med en eventuel kæreste.

Det du skal finde ud af er hvem du selv er. Find frem til kernen af dig selv, hvem er du som person når du er alene, helt alene. 

Mennnsker som du omgås, er folk du skal leve dit liv MED, men det er ikke mennesker som skal leve dit liv.  

Du skal kunne fungere uden de andre, de skal ikke leve dit liv, det skal du. I skal leve livet sammen, men hver for sig i god ro og orden :)

Skrevet

Jeg har været hvor du er, jeg blev gift (alt for) ung, vi boede sammen i 4-5 år, hun var mig utro, hvilket affødte 1 år hvor jeg havde det af helvede til og hvor vi prøvede at lappe det sammen uden held, så blev vi endelig skilt og jeg "knaldede tli højre og venstre". Og pludselig rendte jeg ind i hende som jeg skulle dele mit liv med. Det er nu over 30 år siden.

Jeg kan godt se det logiske i en "plan B", men samtidig er det også et tegn på at du IKKE er kommittet til at skulle leve resten af livet med hende som du er sammen med nu. Hvis du ønsker at finde en "for life" så skal du jo finde en der har det samme mål, og så kan du jo spørge dig selv hvordan du ville have det med at hun havde en plan B?

Skulle det ske at det nye forhold bryder sammen, også selvom det er efter 7 år, så er det jo ikke ensbetydende med at du skal flytte ud af byen og hjem til forældrene. Det kan godt lade sig gøre at finde et sted at bo i de fleste byer, måske ikke det fedeste sted med det samme, men mindre kan jo også gøre det. 

Skrevet
  • Author
Møffe skrev, for 11 minutter siden:

Sådan er det altså nogen gange at være  menneske... Plan-B må være "Glem aldrig nogensinde dig selv

Det har du helt og aldeles ret i. Man skal aldrig glemme sig selv heller ikke i et forhold hvilket jeg desværre gjorde i det tidligere forhold…

men ja man skal tage chancer hvilket jeg også føler jeg gør, for jeg vil jo også gerne tage den chancer da hun er alt hvad jeg har søgt i en partner.

tak for dit indspark ^_^

Skrevet
  • Author
Blækspruttemanden skrev, for 14 minutter siden:

Det virker som om du identificere dig selv og dit liv ud fra hvordan du lever dit liv med en eventuel kæreste

Det kan det jo nok godt virke til jeg gør udefra med sådan en tråd her. Men jeg har jo været single i 2 år inden jeg mødte min kæreste og der vil jeg da virkelig mener jeg lærte hvad det vil sige at være mig selv, finde ud af hvem jeg er og hvad jeg står for, men når det så er sagt så er det nok rigtigt at jo jeg trives bedst i at have mennesker omkring mig fordi jeg er meget socialt anlagt, altså i form af venner eller nogle at snakke med, min kæreste elsker jeg højt og vi snakker om alt eller intet men det jeg egentlig ville med tråden er at pga erfaring er det måske ikke en dårlig ting at tænke over “hvad nu hvis det går galt scenariet” måske virker det ikke troværdigt at jeg siger at jeg dog også lever i nuet med kæresten, og tager tingene som de kommer men det gør jeg bestemt også og jeg nyder også tiden med min kæreste.

men tak for dit input, du gav nogle gode og konstruktive og nogle ting jeg også er enig i så tak for det ^_^

Skrevet

Har du overvejet en psykolog ? Det virker som om du har svært ved at være alene og i dit eget selvskab .

Jeg har selv haft længerevarende forhold bag mig, et på ni år og et på 4 år, 2 år osv ...

Nu har jeg levet som single ( selvvalgt ) i 3 år da jeg døjer med kronisk sygdom, men jo mere jeg er i mit selvskab, des mere nyder jeg roen og ikke hele tiden at skulle søge det ene og det andet .

Det her skriv er ikke ment nedladende på dig, syntes det er rart med din ærlighed og du tør at dele, for helt ærligt, jeg har selv været i dit sted da jeg var yngre .

Jeg tror du er en flot fyr, så du kan til enhver tid finde dig en kæreste, nu handler det om at finde dig selv og dine indeste behov .

Redigeret af Gæst

Skrevet
  • Author
Bear skrev, for 12 minutter siden:

hun var mig utro, hvilket affødte 1 år hvor jeg havde det af helvede til og hvor vi prøvede at lappe det sammen uden held, så blev vi endelig skilt og jeg "knaldede tli højre og venstre"

Avs det må virkelig have gjordt ondt, og ja det med at prøve at fikse forholdet er ikke altid løsningen desværre så det må sgu have gjordt ondt og det med at knalde til højre og Venstre hjælper heller ikke på det tværtimod eller det gjorde det ihvertfald ikke for mig.

Bear skrev, for 14 minutter siden:

Hvis du ønsker at finde en "for life" så skal du jo finde en der har det samme mål, og så kan du jo spørge dig selv hvordan du ville have det med at hun havde en plan B?

Det føler jeg jo også jeg har hvis jeg skal være ærlig, men det gjorde jeg jo også med min is jeg troede vitterligt at vi skulle blive gamle sammen men det gik ikke sådan. Men jeg elsker min kæreste og jeg føler hun er den rigtige det er bare at desværre er det bare sådan at et langvarigt forhold er sjældent idag af hvad jeg har set…

Skrevet

Jeg tror mange fra vores generation lever med en lidt fordrejet plan B - der er alt fornem at vende sig imod, når livet bliver lidt for svært og ting går lidt sjovt. 

Går man med tanken om, at der altid er noget bedre lige rundt om det andet hjørne, så nyder man ikke der hvor man er i livet lige nu. 

For ja, livet kan være lort, livet kan være pisse hårdt og den man tror er den eneste ene, springer pludselig på den næste i rækken - for det er så nemt i dag.. Men sådan er det for alle. Man sætter sine følelser på spild, når man vælger at give sig hen til et andet menneske. 

Jeg har selv to børn, og har af flere gange opgivet dating. Netop fordi jeg er træt af at give mig hen til et andet menneske, som alligevel ikke var interesseret - lige som jeg også har været hende der alligevel ikke var interesseret og måtte såre og skuffe et andet menneske. Det er svært med følelser, og det må det gerne være. Men man skal stadig huske at leve. <3

Måske er din nuværende kæreste hende du skal leve sammen med resten af dit liv - måske er det hende du skal have børn giftes med, for så at finde ud af efter 5 år at det ikke var det rigtige. Der er ingen der ved det, men har du dig selv med hele vejen, så er jeg sikker på det hele nok skal gå ^_^ 

Skrevet
etspil5moden skrev, for 2 timer siden:

Avs det må virkelig have gjordt ondt, og ja det med at prøve at fikse forholdet er ikke altid løsningen desværre så det må sgu have gjordt ondt og det med at knalde til højre og Venstre hjælper heller ikke på det tværtimod eller det gjorde det ihvertfald ikke for mig.

Det føler jeg jo også jeg har hvis jeg skal være ærlig, men det gjorde jeg jo også med min is jeg troede vitterligt at vi skulle blive gamle sammen men det gik ikke sådan. Men jeg elsker min kæreste og jeg føler hun er den rigtige det er bare at desværre er det bare sådan at et langvarigt forhold er sjældent idag af hvad jeg har set…

Jeg tror faktisk ikke at det vil gøre mindre ondt hvis det ikke holder, selvom du har en plan B. Det kan godt være at der er nogle praktikaliteter der er nemmere, men bortset fra det tror jeg ikke at det bliver meget anderledes med eller uden en plan B.

Skrevet

Kære etspil5moden:)

Hvis du vitterlig overvejer en plan B, og måske også ubevidst i andre af livets facetter hele tiden har noget med en redningsplanke ja sådan noget plan B i tankerne så har dit hoved så sandelig rigeligt at beskæftige sig med!!!! - - det kræver "tænke tænke energi" - negativ energi negative tanker!!!!!- - - hvor meget energi har du så i hele taget til at forholde dig til at se det positive i din kæreste - jeres parforhold!!!     - - det er nødvendigt at du forholder dig til jeres parforhold som det er i dag!!! -  ja i dag og i morgen som det er i morgen. Du aner da intet om hvordan det er i næste uge eller i næste måned. Hvad nu vist hun skred fra dig i uge 3.

Når vi er menneskene imellem hinanden så kan vi altså ikke forudsige noget som helst så en plan  B og C og D og E vil være eneste løsning, - nej så tager man den der fra og prøver at få det bedste ud af for en selv og allerbedst for alle.

Hvis du hele tiden  går og tænker på noget plan B - så er du ikke tilstede - du er fraværende - en Gravballemand at være sammen med.

Det mærker din kæreste og så er der sgu risiko for at hun smutter.

Begynd at pleje dit parforhold - - kender du denne : "En buket om ugen holder fugt i fugen" og meeeeeget andet du kan gøre - du ved jo godt selv HVOR det KNIRKER.

Hvis du fortsætter alt det negative så skruer du bare dig selv længere og længere ned i det tragiske - lortet, og det har du vist prøvet.

- -  

Du skriver noget om en veninde du har - det slet ikke så tosset at have en pigeven hun har jo også dig som mandeven. 

- hvor længe har i kendt hinanden? - har i hinandens fortrolighed ? - kan i snakke dybt om mangt og meget ? - kender hinandens kringelkroge ?- og meget andet 

Er det jer 2 der allerede er det reelle kærestepar? - - uden selv at være i stand til at erkende det.

Ind imellem forekommer disse situationer og det bare er andre der bør give dem det sidste skub.

Har i snakket om det ??? - har i haft sex sammen for husk sex er det meget vigtige usynlige klister mellem kærester/ægtepar.

(Jeg har selv været i sådant et parforhold "pigeven og mandeven"  i 20 år og efter sådan en 18 - 19 år snakkede vi om det - ja vi kan da bare flytte sammen - vi var jo som "et gammelt ægtepar, vi holdt det hen, hun var i slutningen af en alvorlig sygdom, jeg mistede hende for 1 år siden :cry:

B- planer mener jeg man kun have på det mekanistiske område , f.eks i denne tid med sne/frost/glatte veje hvorfor fanden har folk ikke en plan B - så sæt da for fanden de vinterdække på i tide.

Jeg har ikke B planer når det drejer som mennesker, det er bindegalt.'

I øjeblikket har jeg en plan B , - det er dunk med 25 litervand :?:. Naturgassen i sommeren 22 medførte en øjeblikkelig overgang til fjervarme og en helvedes gravearbejde i byen og en  masse overgravede vandledninger.

Nå et alt for langt et skriv - håber i overlever.

Mange hilsner 

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Skrevet
  • Author
AmagerDick skrev, for 4 timer siden:

Har du overvejet en psykolog ? Det virker som om du har svært ved at være alene og i dit eget selvskab .

Det har jeg faktisk ja, mange gange, da jeg havde mit kokain misbrug og mislykket selvmords forsøg fandt jeg en god psykolog som hjalp mig godt igennem, dog tror jeg egentlig du har ret… 

AmagerDick skrev, for 5 timer siden:

3 år da jeg døjer med kronisk sygdom, men jo mere jeg er i mit selvskab, des mere nyder jeg roen og ikke hele tiden at skulle søge det ene og det andet

Det er jeg sgu ked af at høre det lyder slet ikke fedt, men hvis du trives bedst med det så er jo fair og noget jeg faktisk har stor respekt for må jeg sige.

Det her skriv er ikke ment nedladende på dig, syntes det er rart med din ærlighed og du tør at dele, for helt ærligt, jeg har selv været i dit sted da jeg var yngre .

Det tager jeg det heller ikke som tværtimod, jeg tager det som en hjælpende hånd og et godt råd så jeg tager det ikke som nedladende… jeg beklager også mine spydige svar til dig fra tidligere tråde… jeg tror vi er kommet lidt skævt ind på hinanden… men jo det krævet lidt at dele for det er grænseoverskridende og det er ikke et fedt sted at have været… så det er dejligt at kunne have noget at relatere til og dele erfaring trods alder…

Jeg tror du er en flot fyr, så du kan til enhver tid finde dig en kæreste, nu handler det om at finde dig selv og dine indeste behov .

Mange tak, jeg gør ihvertfald noget for at holde mig igang, men lad mig sige det sådan her skulle det ende med ikke at gå så tror jeg at jeg vil holde mig langt fra dating og kærester i et stykke tid, og fokusere på mig selv endnu engang..

tusind tak for dit konstruktive indspark og dine god råd jeg må sige dine ord hjalp meget, du virker til at være en rigtig rar mand uden at kende dig…

Skrevet
  • Author
SweetKisses skrev, for 5 timer siden:

Jeg tror mange fra vores generation lever med en lidt fordrejet plan B - der er alt fornem at vende sig imod, når livet bliver lidt for svært og ting går lidt sjovt. 

Det tror jeg du har helt ret i, det skal dog siges at jeg er helt forberedt på at et forhold ikke altid er liv og glade dage, og jeg vil ikke bare slå op med min kæreste fordi det ikke er nemt, som nævnt er min plan B heller ikke at skulle finde en ny bag hendes ryg eller være hende utro, det er bare at jeg vil finde et sted at bo som er mit igen og som ikke er i Aarhus, og så bare være mig selv og fokusere på mig selv jeg ved ikke om du kan lige mig.

Går man med tanken om, at der altid er noget bedre lige rundt om det andet hjørne, så nyder man ikke der hvor man er i livet lige nu

Det gør jeg absolut ikke, hvilket jeg også prøvede at give udtryk for for jeg er smask forelsket i mine kæreste, jeg elsker hende så højt, hun er den perfekte partner (i mine øjne) hun er alt hvad jeg har søgt og drømt i en kæreste.

For ja, livet kan være lort, livet kan være pisse hårdt og den man tror er den eneste ene, springer pludselig på den næste i rækken - for det er så nemt i dag.. Men sådan er det for alle. Man sætter sine følelser på spild, når man vælger at give sig hen til et andet menneske. 

Du har ret, livet kan være hårdt og lort og det har jeg oplevet på mange fronter, både med kærester, venner, uddannelse ja jeg har fået en del trælse erfaringer i mit unge liv som har gjort mig til den jeg er… men ja det er jo et sats når man som du siger giver sig hen til et andet menneske… og jeg fortryder absolut ikke jeg har givet mig hen til min kæreste for som nævnt elsker jeg hende rigtig højt uden tvivl om det…

Jeg har selv to børn, og har af flere gange opgivet dating. Netop fordi jeg er træt af at give mig hen til et andet menneske, som alligevel ikke var interesseret

Jeg forstår dig godt, jeg har selv været ved at give op så jeg kender til det. det er nemmere at finde et engangsknald eller en bolleven end det er at finde en kæreste, men da jeg allermindst søgte det så kom hun ud af det blå, og det er jeg mere end for.

Du har tilgengæld  fået noget jeg ønsker rigtig meget i sidste ende og det er 2 børn, jeg vil også rigtig gerne have børn men jeg ja det er jo også bare er sats at tage <3

Måske er din nuværende kæreste hende du skal leve sammen med resten af dit liv - måske er det hende du skal have børn giftes med, for så at finde ud af efter 5 år at det ikke var det rigtige. Der er ingen der ved det, men har du dig selv med hele vejen, så er jeg sikker på det hele nok skal gå ^_^ 

Du har ret i hvad du skriver ^_^ måske glemte jeg. At nævnte at jeg også lever i nuet selvom det kan virkelig utroværdigt at sige nu efter denne tråd, men jeg tager det stille og roligt med hende, jeg elsker hende som nævnt mange gange, jeg er smask for elsket i hende og dwt ligger jeg ikke skjul på, jeg bør måske bare leve endnu mere i nuet og se hvad fremtiden med hende og jeg bringer..

kære @SweetKisses tak for dit input det var godt og konstruktivt <3 

Skrevet
  • Author
Nye tider skrev, for 2 timer siden:

skriver noget om en veninde du har - det slet ikke så tosset at have en pigeven hun har jo også dig som mandeven. 

- hvor længe har i kendt hinanden? - har i hinandens fortrolighed ? - kan i snakke dybt om mangt og meget ? - kender hinandens kringelkroge ?- og meget andet 

Er det jer 2 der allerede er det reelle kærestepar? - - uden selv at være i stand til at erkende det.

Kære @Nye tider det var et lidt langt skriv, men jeg svare gerne ^_^ 

for at gøre set kort min veninde og jeg er bare rigtig gode venner jeg ser hende mere som en søster, jeg har intet i klemme for hende min veninde og jeg snakker dybt og om mange ting men jeg ville aldrig fungere med hende som i overhovedet vi er slet ikke på den front , og hun har intet i klemme for mig og hun elsker sin kæreste og jeg respektere dem fuldt ud….  og jeg elsker min kæreste og det er kun hende jeg vil, jeg kunne aldrig finde på at finde en ny bag hendes ryg…

men anyways så er dit lange og fine skriv værdsat du kommer med nogle gode råd, jeg er rigtig glad for min kæreste og det ligger jeg slet ikke skjul på overhovedet, jeg ved ikke om der måske bliver misforstået når jeg siger plan B og det er altså ikke ment med at jeg skal finde en ny bag hendes ryg eller være utro fordi der kom noget mere spændende, for sådan er jeg ikke.  

endnu engang tak for dit input nye tider ^_^

Skrevet
  • Author
Bear skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror faktisk ikke at det vil gøre mindre ondt hvis det ikke holder, selvom du har en plan B. Det kan godt være at der er nogle praktikaliteter der er nemmere, men bortset fra det tror jeg ikke at det bliver meget anderledes med eller uden en plan B.

Nej det gar du nok ret i, det nytter jo nok ikke noget i sidste ende at tænke på plan B, man må jeg jo nok bare leve i nuet og nyde tiden med min kæreste… 

Skrevet
etspil5moden skrev, for 6 timer siden:

jeg ved ikke om der måske bliver misforstået når jeg siger plan B

Ja, det tror jeg du bliver ...
Det, jeg tænker, er at det er vigtigt, som @Møffe skriver, "glem aldrig nogen sinde dig selv".
Og først og sidst, hold fast i at have dit eget netværk.
Og så er der nogle rent praktiske ting, især hvis der er økonomi involveret.
Det er simpelt hen en god idé at få de ting tænkt igennem, så man tager højde for 'just in case'.

Jeg tror godt man både kan og bør få følelser til at balancere ud med sund fornuft.
Selv om det nok er svært, lige i forelskelsessituationen.

Jeg har selv stået i situationen, efter en skilsmisse at stå helt uden personligt netværk, og med et ordentlig økonomisk smæk oven i hatten ... 
Og har set mange, mange, der har stået i lignende situationer.

Tror en besindig partner godt ville kunne forstå det, hvis man skal forpligte sig over for hinanden.
Verden er nu en gang som verden er - og følelser er vanskelige, hen over et helt liv ... 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.