Hop til indhold
Waverider

Politiet sigter 19-årig ukrainsk kvinde for menneskehandel

Recommended Posts

Det er jo op til og med i går. Så hvem har været i Sydhavnen og besøge en ukrainer i løbet af de sidste 9-10 dage?

Hvordan en bagmand/kvinde kan true en person til tavshed, som overholdes selv når de er alene i rummet med en sexkøber forstår jeg ikke.

Fra Ritzau

En 19-årige ukrainsk kvinde bliver lørdag fremstillet i grundlovsforhør i Københavns Dommervagt, hvor hun er sigtet for menneskehandel, vold, frihedsberøvelse og trusler.

Det skriver Ekstra Bladet og B.T., der har været til stede ved grundlovsforhøret.

Ifølge politiets sigtelser fragtede den 19-årige en kvinde i starten af 20'erne til Danmark. Her blev hun huset i en lejlighed i Sydhavnen i København og solgt til at have sex med betalende kunder mod hendes vilje.

Ifølge Ekstra Bladet skal det være sket i en periode på ti dage, fra den 15. til den 24. november.

I løbet af de ti dage blev den tilfangetagne kvinde flere gange udsat for vold, da den 19-årige ukrainer blandt andet skulle have slået hendes hoved ind i en væg og taget kvælertag på hende, skriver BT.

Den tilfangetagne kvinde skulle desuden have været indespærret i på lejlighedens toilet i omkring 15 timer fra klokken 01 natten til fredag og frem til klokken 16 fredag eftermiddag.

Dommeren i Dommervagten valgte at følge anklagers begæring om lukkede døre ved grundlovsforhøret. De to medier ved derfor ikke, hvordan den 19-årige ukrainske kvinde forholder sig til sigtelserne.

Når dørene bliver lukket ved et grundlovsforhør eller i en retssag, skal presse og tilhørere forlade lokalet.

Dørlukning kan blandt andet sket, hvis sagen stadig efterforskes, og politiet ikke ønsker offentlighedens kendskab til, hvad der efterforskes.

Ifølge B.T. forklarede anklageren desuden, at det kunne "være til fare for nogens sikkerhed at bringe flere oplysninger til offentligheden nu".

Dommeren nedlagde også navneforbud i sagen, og pressen må derfor ikke skrive kvindens navn eller give anden information om hende, der betyder, at hun kan identificeres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gentleman and a Scholar skrev, 1 time siden:

Det er jo op til og med i går. Så hvem har været i Sydhavnen og besøge en ukrainer i løbet af de sidste 9-10 dage?

Hvordan en bagmand/kvinde kan true en person til tavshed, som overholdes selv når de er alene i rummet med en sexkøber forstår jeg ikke.

Så meget for dem der siger de godt kan se om pigen gør det af nød eller er tvunget. Hmmm 

dømmekraften er måske ikke så god som vi mænd tror, når vi tænker med det andet hoved. 

for nogle har jo besøgt hende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Srixon skrev, for 2 timer siden:

Det er jo ikke sikkert, de har været helt alene i rummet? 

Jeg tænker på om der måske har været en mikrofon i rummet, som hende den anden kvinde har siddet og lyttet med på!
Der kunne måske også være installeret et skjult kamera? Der hvis det var tilfældet ville videoerne kunne bruges til f.eks. til afpresning, af den stakkels kvinde samt måske også kunder!

Redigeret af Anders2023

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gentleman and a Scholar skrev, for 2 timer siden:

hvis du siger noget, slår vi dit barn/mor ihjel fx.....l

Del dette indlæg

Link til indlæg
Waverider skrev, for 16 timer siden:

Tak for dit indlæg. Den slags sager dukker jo desværre op fra tid til anden. Om det er godt eller skidt er jo et godt spørgsmål – for når det sker, så betyder det jo også at noget skidt måske er blevet opdaget. Omvendt betyder det netop selvfølgelig, at der måske desværre fortsat til tider foregår nogle ting på markedet for købesex, der ikke er så gode.

Det er svært umiddelbart at sige det store nu, da sagen dels er forholdsvis ny, og da jeg også kan forstå, at grundlovsforhøret foregik for såkaldt “lukkede døre”. Det, som der dog undrede mig lidt her, var, at den tiltalte var en 19-årig ukrainsk pige, der blev sigtet for bl.a. vold og menneskehandel. Jeg tror måske typisk, man forbinder den slags med, at en mand bliver sigtet eller hvis det er en kvinde en lidt ældre kvinde. Måske ville man med en 19-årig pige tænke, at det var mere sandsynligt at hun selv solgte sex. Der skulle ifølge en artikel på bt.dk dog også have været en anden gerningsmand involveret. Jeg kan se, at historien er endt i lidt forskellige medier.

https://www.bt.dk/krimi/19-aarig-kvinde-faengslet-kvinde-blev-holdt-indespaerret-paa-toilet-og-tvunget-til

Gentleman and a Scholar skrev, for 16 timer siden:

(…)

(…)

Det er et godt spørgsmål. Der har allerede været flere bud på svar på det her i tråden. Der er sikkert mange måder at gøre det på – @tvetvebakbak nævner f.eks. trusler med ens nærmeste – men jeg tør slet ikke begynde at gætte på det. Den sigtede pige er ifølge en del medier også blevet sigtet for bl.a. trusler. Man må håbe på, at politiet/myndighederne nu får tid til at sætte sig ind i sagerne. Man kan selvfølgelig heller ikke lade være med at spekulere lidt i hvem dog mon kan være af piger, der er involveret i sagen, men jeg tænker, at det er bedst ikke at tænke for meget på det :)

Redigeret af TheLion
Tilføjelse, korrektur mm.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...