Hop til indhold
Rejsenetværk

Kulturnat i København

Recommended Posts

Det har altid været en oplevelse hver gang jeg har været til Kulturnat i København sammen med en kammerat.

Ham jeg plejer at være til Kulturnat sammen med er flyttet fra byen, og 3 venner har takket nej til at tage med til Kulturnat i år.

Jeg er udmærket klar over at chancen for at der er nogle af jer her på EG, der vil deltage i Kulturnatten sammen med mig fredag den 13 oktober.
Den er tæt på nul, og at de fleste af jer formentlig kender nogle selv som I vil vælge at spørge om de vil med.
Fremfor at tage med mig til Kulturnatten.

Men jeg kan ikke få andet end nej, så derfor prøver jeg med denne tråd!

Jeg har tænkt mig at lægge ud med en god frokost, som jeg ikke vil bestille bord til på et grundlag af tilsagn i denne tråd eller på pb.
Det kender vi ikke hinanden godt nok til at jeg vil risikere!
Og derfor vil jeg heller ikke byde en restaurant at bestille bord, uden jeg stoler på at vi alle møder op.

Men jeg har udarbejdet en komplet rute til Kulturnatten, mellem kl 18 og kl 24 med 1 time mellem hvert stop.
Sandsynligvis kan vi ikke nå det hele, og må droppe steder undervejs.
Jeg er også åben for at vi kan besøge andre steder, end lige de steder jeg har planlagt min rute efter.

Kulturnatten

København
Fredag den 13 oktober
Kl 18 - kl 24

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Desværre har jeg ( eller rettere sagt Konen ) allerede planer ellers kunnne jeg godt være fristet..

Måske næste år.

Håber at du (Rejsenetværk) får held med projektet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det skal drejes hen på noget EG-venligt mener jeg der har været byvandring med fokus på offentlige fruentimmere. Ved så ikke om det var til kulturnat det fandtes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mook
Rejsenetværk skrev, for 13 timer siden:

Jeg er udmærket klar over at chancen for at der er nogle af jer her på EG, der vil deltage i Kulturnatten sammen med mig fredag den 13 oktober.

Jeg vil gerne tage med dig til Kulturnatten denne dag, hvis jeg må :) jeg har ikke noget at lave den 13/10-23

Faktisk kan jeg godt at jeg kunne bare gå rundt hele natten og opleve noget nyt - jeg har deltaget hvert år - og har gået helt alene :) 

Kh.

Mook 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, for 3 timer siden:

Jeg vil gerne tage med dig til Kulturnatten denne dag, hvis jeg må :) jeg har ikke noget at lave den 13/10-23

Faktisk kan jeg godt at jeg kunne bare gå rundt hele natten og opleve noget nyt - jeg har deltaget hvert år - og har gået helt alene :) 

Kh.

Mook 

Hej Mook

Det lyder rigtig godt, så bare send mig en pb.

Så finder vi ud af noget :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bortset fra at det jo kan koste omsætning at lukke butikken for at deltage i kulturnatten.

Ville det så være helt umuligt, at arrangere et åbent hus på et af de kendte større bordeller I København under Kulturnatten.

Måske i samarbejde med SIO?

Selvfølgelig uden at besøgende kan møde piger der arbejder der.

Tror det kunne blive et hit, og give en masse medie opmærksomhed.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mook skrev, den 4.10.2023 at 11:40:

Kh.

Mook 

Du er mega sej Mook <3 ville gerne ha været med rundt, men skal selv være tilstede på Kulturnat Nyboder den dag

Del dette indlæg

Link til indlæg
VildMedThai skrev, for 23 timer siden:

Du er mega sej Mook <3 ville gerne ha været med rundt, men skal selv være tilstede på Kulturnat Nyboder den dag

Hvis dagen i dag kan udgøre begyndelsen til at vi er nogle der igen kan finde sammen om at ville mødes, i sammenhænge som vi var nogle der gjorde for år tilbage på EG.

Så vil det være en god start, som vi kan bruge både Hyggesnak på EG til, og Skurvognen til det.

Der er sket udskiftning på lægterne siden dengang, og jeg er vel den eneste tilbage fra dengang, med en fortsat interesse i at vi samles om at ses i kulinariske og kulturelle sammenhænge.

Måske er jeg bare et fossil, et levn fra fortiden der forsøger noget som der ikke længere består et publikum til?

Om det er tilfældet, det får tiden vise?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Hvis dagen i dag kan udgøre begyndelsen til at vi er nogle der igen kan finde sammen om at ville mødes, i sammenhænge som vi var nogle der gjorde for år tilbage på EG.

Så vil det være en god start, som vi kan bruge både Hyggesnak på EG til, og Skurvognen til det.

Der er sket udskiftning på lægterne siden dengang, og jeg er vel den eneste tilbage fra dengang, med en fortsat interesse i at vi samles om at ses i kulinariske og kulturelle sammenhænge.

Måske er jeg bare et fossil, et levn fra fortiden der forsøger noget som der ikke længere består et publikum til?

Om det er tilfældet, det får tiden vise?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg overvejede at spørge ind til om i ville have selskab , men tænker da i skal have love at have en hyggelig aften i godt selskab .
Jeg kan nok godt lokkes til en anden sammenkomst en dag , om det så " Bare " er smørrebrød , en kold øl og en Snaps ..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Naboen skrev, for 6 minutter siden:

Jeg overvejede at spørge ind til om i ville have selskab , men tænker da i skal have love at have en hyggelig aften i godt selskab .
Jeg kan nok godt lokkes til en anden sammenkomst en dag , om det så " Bare " er smørrebrød , en kold øl og en Snaps ..

Jeg skal gøre Mook opmærksom på dit indlæg, og jeg håber at hun er med på at vi finder på noget sammen med dig en anden god gang.

Får se om hun har lyst?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så kom Mook og jeg på Kulturnat sammen, og det var en super hyggelig aften hvor vi startede hjemme hos mig.

Mook havde en plan om at se 4 steder, og spurgte hvilken plan jeg havde.
Min plan var ikke helt lig hendes, og jeg sagde vi skulle bare gå efter hvad hun havde mest lyst til.

Men jeg skulle komme med et bud, og det var ok med hende at vi startede her:

815. Seaborg ApS

Vi drog med metroen til Seaborg Aps, hvor vi blev budt velkommen med sodavand, og vi fandt os en plads ved et bord.

Vi hørte fra kl 18 - kl 19 et super interessant foredrag om firmaets klimavenlige bud på en ny type atomreaktorer.
Som kan fragtes verden rundt på pramme, og levere energi over alt i verden hvor der er behov for det.

Det er kapital intensiv forskning med en tidshorisont mellem firmaets opstart i 2014, og med forventet levering af den første reaktor i 2030.
I sandhed er der her tale om ekstremt langsigtede og risikovillige investorer, som jeg synes at vi bør give en honnør for at bidrage til innovation og forskning i fremtidens nye klima løsninger.

Mook syntes også at det var et interessant arrangement, og vi tog metroen ind til Gammel Strand.
Hvor vi så det gamle kongelige køkken på Christiansborg og ridebanerne samme sted.
Her var der flotte opvisninger af Garder Husarer til hest med trommer og musik.

Vi tog efterfølgende et smut indenfor i Christiansborg Slotskirke, et storslået og et meget smukt rum.
Det var den kirke som nogle unge idioter i en speedbåd i kanalen i 19 halvfemserne, affyrede raketter fra der ramte kirkens tag.

Sådan at det indre totalt nedbrændte, og skatteyderne fik en regning på et 3 cifret million beløb.
Men flot blev kirken efter at den var genopbygget.

Vi foretog et pitstop ved en pølsevogn på Kongens Nytorv, hvor jeg fik en Frankfurter i svøb, med det almindelige til og en Cocio :)

Mook fik sig en ristet hotdog.

Det stillede den lille sult der havde indsneget sig.

Vi gik herefter til Amalienborg, hvor jeg fik lejlighed til at udbrede mig om fortidens og nutidens store mæcener i Frederiksstaden.
Tietgen der byggede Marmorkirken færdig på ruinen af en falleret konges projekt, og vi derfor i dag kan nyde dette pragtbyggeri.

Hr Møllers gave Operaen på den anden side af havnen i aksen over Saly's rytterstatue på slotspladsen, afsluttet med Marmorkirken.
Og så lige Hr Møllers tidlige gave Amaliehaven til erstatning for nogle forfaldne skure på havnen.
Mook lyttede heldigvis interesseret, og vi beså herefter Amalienborg museet.

Desværre fik Mook ondt i fødderne, og vi valgte derfor at afslutte vores Kulturnat tidligt kl ca 21.

Jeg spurgte Mook om jeg måtte byde hende på en cocktail på en Cocktailbar, som jeg sætter pris på at besøge af og til med gode venner.

Hun takkede ja, og vi gjorde vores entre hos denne lille oase i byen til en god cocktail:

Brønnum

August Bournonvilles Passage 1
1055 København

På Google maps

Vi blev modtaget venligt i døren, og spurgt om vi lige ville vente kort på et ledigt bord.
Hvilket vi gerne gjorde, og kort efter blev vi anvist vores pladser i de særdeles stilfulde omgivelser.

Fik afgivet en bestilling på 2 cocktails, en med rom til Mook og en uden alkohol til mig.
Vi nød både cocktails, den gode service og omgivelserne i fulde drag.

Trods måske lidt vel høj musik kunne vi føre en samtale.

Brønnum kan varmt anbefales, også hvis vi herfra kan finde sammen om andet.
Mook siger at hun gerne vil gå med ud igen, det er jeg glad for.

Forhåbentlig fører denne succes til nye lejligheder, til at genoptage en tidligere tradition på EG for at vi er nogle der mødes for at spise godt og få interessante oplevelser sammen.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mortenkok
Rejsenetværk skrev, den 3.10.2023 at 22:04:

andre steder,

Ska det forstås i ente i samme seng, hvilket gør det nødvendigt i dette platform  (misundelse er en grim ting) eller ente i hver for sig :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mortenkok skrev, for 20 minutter siden:

Ska det forstås i ente i samme seng, hvilket gør det nødvendigt i dette platform  (misundelse er en grim ting) eller ente i hver for sig :)

Vi endte absolut ikke i samme seng, det kommer vi heller ikke til, og vi endte hver for sig!

Det er netop min oplevelse, også tidligere at der har været piger der ville mødes med mig, fordi at de vidste at jeg afgjort ikke havde til hensigt at lægge nogen mønt i deres forretning.

De har simpelthen haft et ønske om at kunne mødes i en kontekst, hvor vi begge ved at den anden enten sælger eller køber sex.

Men hvor rammen om at ses,  udgøres af en anledning af almindelig interesse for at dele gode oplevelser sammen.

Der absolut ingen sammenhæng har med det formål, der får os til at mødes anonymt i forum på EG.

Mook havde i flere år taget alene til Kulturnat, mens jeg i år ikke havde selskab til det som jeg plejer.

Det har på alle måder været en succes at jeg oprettede denne tråd, og jeg er glad for at jeg gjorde det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Forhåbentlig fører denne succes til nye lejligheder, til at genoptage en tidligere tradition på EG for at vi er nogle der mødes for at spise godt og få interessante oplevelser sammen.

Vil evt. gerne med ud næste år hvis det gentages og lad os vende noget lignende til Februar under Copenhagen Light Festival i skurvognen på et tidspunkt 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Dillermand Junior skrev, for 24 minutter siden:

Vil evt. gerne med ud næste år hvis det gentages og lad os vende noget lignende til Februar under Copenhagen Light Festival i skurvognen på et tidspunkt 

Gerne :)

Copenhagen Light Festival

Ellers så har jeg forsøgt mig uden held i Skurvognen med denne!

Sidste år brugte jeg en formue på, at jeg alene kunne nyde den fantastiske vildtbuffet på Gyrstinge Skovkro.

Den er prisen værd dobbelt op, men jeg har igen anden mulighed end at tage en taxi fra Ringsted Station til Gyrstinge Skovkro, og tilbage igen til Ringsted Station.

Jeg kunne ikke få selskab til projektet sidste år.
Derfor kostede det mig 3 gange mere end det behøvede hvis jeg kunne få plads i en delebil, eller vi kunne dele en taxi til og fra Gyrstinge Skovkro.

Nu er jeg godt klar over at nogle kan tænke idiot, nu tør vi da slet ikke tage med selvom vi gerne ville.
Men det er nu en gang den eneste måde jeg kan kommunikere projektet, til en målgruppe for selskab til at dele oplevelsen.

Ellers er det enten at blive hjemme i år, eller at æde udgiften på samme vilkår som sidste år.

Buffeten er fabelagtig god og rørende billig for en københavner vant storby beboer som jeg.
Jeg vil i den grad gerne nyde den buffet igen den kommende weekend.

Gyrstinge Skovkro

Gyrstinge Skovhuse 33
4173 Fjenneslev

Vildtbuffet

Spis alt hvad du kan!
Kr. 369,-
Fredag d. 20. oktober 2023 fra kl. 18.00
Lørdag d. 21. oktober 2023 fra kl. 18.00

På Google maps

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...