Hop til indhold
Guest FeetMann

FP/Glædespige

Recommended Posts

FeetMann skrev, for 10 minutter siden:

Nu stopper du ! 

Hun får førtidspension for kronisk rygskade, tror du så hun indberetter regninger på job hvor man ikke kan bruge sin ryg og tror du seriøst af folk på sugerdaters betaler skat, du er fuldstændig væk og påståelig .

Læs nu opslag, inden du fyrer dine kommentar sted .

Igen, du TROR ikke hun betaler skat, men du ved det ikke.
Som Førtidspensionist må hun faktisk tjene op til 84200 kr om året før det har indflydelse på hendes pension. Og igen, du har ingen konkret viden om hun betaler skat eller ej, du har kun en formodning om at hun ikke gør.

Hvor høj indkomst må jeg have som enlig, før min førtidspension bliver sat ned? (borger.dk)

/Francois

Redigeret af Francois

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
BrandmandSam skrev, for 7 minutter siden:

Jeg tror på frihed til at gøre hvad der gør dig lykkelig og føle du lever, kun begrænset af at gøre skade på andre eller begrænse deres lykke. 

Hvis hun er glad, så skal hun bare leve sit liv som hun øsnker. 

Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden:

Trådstarter adresserer ikke noget om skat, men om at arbejde som GP sideløbende med at modtage førtidspension.

Dejligt med en åben og Imødekommende attitude. Det skal nok lokke flere ind i debatten.

Man må godt bruge hovedet inden man svare og tænke selv .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, for 2 minutter siden:

Trådstarter adresserer ikke noget om skat, men om at arbejde som GP sideløbende med at modtage førtidspension.

Men tror budskabet giver sig selv. 
for selvfølgelig må hun da selv bestemme om hun vil være GP. 

Den_glade_amatør skrev, for 4 minutter siden:

Dejligt med en åben og Imødekommende attitude. Det skal nok lokke flere ind i debatten.

Ja præcis hvis du var i tvivl om budskabet så start da med at spørge ind i stedet for at spille kloge Åge på andres bekostninger. 
så kunne være du havde fået en uddybning så tvivl om budskabet blev forståeligt for dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
Francois skrev, for 1 minut siden:

Igen, du TROR ikke hun betaler skat, men du ved det ikke.
Som Førtidspensionist må hun faktisk tjene op til 84200 kr om året før det har indflydelse på hendes pension. Og igen, du har ingen konkret viden om hun betaler skat eller ej, du har en formodning.
Hvor høj indkomst må jeg have som enlig, før min førtidspension bliver sat ned? (borger.dk)

/Francois

Gå ind og se vild med dans, orker dig ikke ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
Larschristian skrev, for 1 minut siden:

Men tror budskabet giver sig selv. 
for selvfølgelig må hun da selv bestemme om hun vil være GP. 

Ja præcis hvis du var i tvivl om budskabet så start da med at spørge ind i stedet for at spille kloge Åge på andres bekostninger. 
så kunne være du havde fået en uddybning så tvivl om budskabet blev forståeligt for dig. 

Tak, er du ikke sød at forklare det til FRANSOIS, jeg kan ikke trænge ind til ham ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
FeetMann skrev, for 4 timer siden:

Jeg har en god bekendt som præsenterede mig for en af hendes veninder til fødselsdag i week-enden, hun fortalte af veninden var på førtidspension grundet kroniske smerter ryggen efter en ulykke, men samtidig tjente en del ved siden af som GP, både på AL og surgadaters.

mig genere det ikke det store, selvom det moralsk forkert i nogens øjne, men hvad er jeres holdning til det ?

Sikke  en  god  veninde, din  gode  bekendte  er. At  fortælle  at  hun  modtager  førtidspension  og  grunden til  dette,  og  dermed  også  fortælle  at  hun  arbejder  som  gp. 

Håber  virkelig at  det  er  opdigtet historie.  Ellers  er  din  bekendte  virkelig  en  røv

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er faktisk tilladt at arbejde på en førtidspension, du må tjene op til 80.000 om året før der trækkes i pensionen så vidt jeg lige husker.

Førtidspension er ikke ensbetydende med du intet kan overhovet. 

Forstår ikke helt det moralske? Hvorfor er det mere eller mindre moralsk at arbejde som GP på førtidspension? 

Redigeret af pacer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest DetStærkeKøn

Ro, ro ro på.. 

Da unødvendigt sån at angribe "manden" på hans spørgsmål.. 

HYSteriske Mandfolk :D:D:D

Del dette indlæg

Link til indlæg
FeetMann skrev, for 9 timer siden:

Gå ind og se vild med dans, orker dig ikke ! 

det kræver en vist åbenhed, at have tråde og debattere i Generel debat - og selvom om trådstarter gav udtryk for hans opfattelse af moral og fik retur på det i stedet for hans spørgsmål om hvad andres moral er, så behøver man ikke at grave i den samme afsporing og udfritte ham om hans egen moral, når han spørger om andres holdning.

Hold den gode tone og fokus inden i kører for meget af sporet. Det gælder både trådstarter og dem der svarer. 

Redigeret af Stapler

Del dette indlæg

Link til indlæg

En af flere betingelser for at få tilkendt førtidspension er, at nedsættelsen af arbejdsevnen er af et sådant omfang, at vedkommende ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde. Som nævnt af andre, kan førtidspensionister tjene op til 84.200 kr (2023-niveau), og hvis førtidspensionisten - uanset erhverv - indbetter indtjeningen til rette myndighed, er det jo lovmæssigt, og dermed er der vel ikke noget moralsk forkert i dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg
ErnstOle skrev, for 4 timer siden:

Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde.

Der er mennesker, der ikke kan varetage et 37-timers job på en arbejdsplads, med de krav og det ansvar det kræver, men som godt kan have et mindre belastende job, hvor de selv bestemmer omfang og tempo. Og måske endda i højere grad efter de har fået tilkendt pension, fordi deres arbejde ikke længere dræner dem fuldstændigt for energi, eller ikke længere belaster deres krop.

Jeg kender kvinder der efter arbejde ikke har energi / kapacitet til andet end sofaen pga sygdom på den ene eller anden måde. Hvis de ikke havde det arbejde, var der nok overskud til andre ting….

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
ErnstOle skrev, for 4 timer siden:

En af flere betingelser for at få tilkendt førtidspension er, at nedsættelsen af arbejdsevnen er af et sådant omfang, at vedkommende ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

Så jeg kan til dels godt se, at det kan krænke folks moralske kodeks, at en førtidspensionist alligevel er i stand til at udøve et stykke arbejde. Som nævnt af andre, kan førtidspensionister tjene op til 84.200 kr (2023-niveau), og hvis førtidspensionisten - uanset erhverv - indbetter indtjeningen til rette myndighed, er det jo lovmæssigt, og dermed er der vel ikke noget moralsk forkert i dette.

Når man har mister sin arbejdsevne pga kroniske smerter i ryggen ( læs nu opslag ! ) hvordan hænger det så sammen med at man kan have en side beskæftigelse, hvor man tilfredsstiller kunder og belaster sin ryg ydeligere, det var grunden til mit opslag, SELVOM jeg IKKE er MORALSK ramt af dette, men blot ville høre folks generelle holdning af ren og skræ nysgerrighed !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
Stapler skrev, for 6 timer siden:

det kræver en vist åbenhed, at have tråde og debattere i Generel debat - og selvom om trådstarter gav udtryk for hans opfattelse af moral og fik retur på det i stedet for hans spørgsmål om hvad andres moral er, så behøver man ikke at grave i den samme afsporing og udfritte ham om hans egen moral, når han spørger om andres holdning.

Hold den gode tone og fokus inden i kører for meget af sporet. Det gælder både trådstarter og dem der svarer. 

Tak !

Del dette indlæg

Link til indlæg
FeetMann skrev, for 1 minut siden:

Når man har mister sin arbejdsevne pga kroniske smerter i ryggen ( læs nu opslag ! ) hvordan hænger det så sammen med at man kan have en side beskæftigelse, hvor man tilfredsstiller kunder og belaster sin ryg ydeligere, det var grunden til mit opslag, SELVOM jeg IKKE er MORALSK ramt af dette, men blot ville høre folks generelle holdning af ren og skræ nysgerrighed !

Fordi der øjensynligt må være en smule arbejdsevne tilbage. Om vedkommende har udøvet svig til at få tilkendt førtidspension, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 8 minutter siden:

Der er mennesker, der ikke kan varetage et 37-timers job på en arbejdsplads, med de krav og det ansvar det kræver, men som godt kan have et mindre belastende job, hvor de selv bestemmer omfang og tempo. Og måske endda i højere grad efter de har fået tilkendt pension, fordi deres arbejde ikke længere dræner dem fuldstændigt for energi, eller ikke længere belaster deres krop.

Jeg kender kvinder der efter arbejde ikke har energi / kapacitet til andet end sofaen pga sygdom på den ene eller anden måde. Hvis de ikke havde det arbejde, var der nok overskud til andre ting….

Det er ikke god debatstil at pille en enkelt sætning ud af det hele og dermed ud af kontekst, og så "hænge den ud". Jeg svarer jo i samme omgang(den del du ikke har citeret) at der jo af gode grunde ikke er noget moralsk forkert i det, når man lige få alle mellemregningerne med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest FeetMann
ErnstOle skrev, for 6 minutter siden:

Fordi der øjensynligt må være en smule arbejdsevne tilbage. Om vedkommende har udøvet svig til at få tilkendt førtidspension, kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om.

Personen har været udsat for en ulykke som har kostet hende hendes arbejdesevne pga kroniske smerter i ryg .

Havde jeg kroniske rygsmerter, ville jeg nok vælge en anden side indtægt, en at ligge på ryggen som GP. 

I må have en god debat, jeg er ude ;-) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
FeetMann skrev, for 2 minutter siden:

Personen har været udsat for en ulykke som har kostet hende hendes arbejdesevne pga kroniske smerter i ryg .

Havde jeg kroniske rygsmerter, ville jeg nok vælge en anden side indtægt, en at ligge på ryggen som GP. 

I må have en god debat, jeg er ude ;-) 

Arbejdsevne? Så hun ville f.eks ikke kunne udøve telefonsex?  Arbejdsevnen er nok ikke så absolut som du vil gøre den til. Mange professionelle fodboldspillere, som er erklæret fodboldinvalide vil ofte godt kunne spille fodbold på serie-niveau eller ligende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
ErnstOle skrev, for 17 minutter siden:

Det er ikke god debatstil at pille en enkelt sætning ud af det hele og dermed ud af kontekst, og så "hænge den ud". Jeg svarer jo i samme omgang(den del du ikke har citeret) at der jo af gode grunde ikke er noget moralsk forkert i det, når man lige få alle mellemregningerne med.

Jeg kunne såmænd også ha citeret hele dit indlæg, for at komme med mit bud på, hvorfor en kvinde der er på førtidspension alligevel kan arbejde som glædespige…

Del dette indlæg

Link til indlæg
FeetMann skrev, for 17 minutter siden:

Det er muligt at være GP uden at ligge på ryggen… 
Kroniske rygsmerter behøver heller ikke at betyde, at man hele tiden har ondt i ryggen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon ikke meget bunder i misundelse, hun kan tjene penge på sex, jeg skal betale for sex.

Men det jo langt fra alle,  der kan sælge sex for penge, uden det skader dem fremover.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...