Hop til indhold
Rejsenetværk

Prep og uden kondom

Recommended Posts

Vi ser anmeldelser hvor gæsterne oplever at de bliver tilbudt ubeskyttet sex.

Det vil jeg personligt takke nej til, bortset fra fransk uden til mig.

Men jeg fik den tanke om ubeskyttet sex i købesex sammenhæng, hver gang beror på at begge parter vælger at løbe risikoen.
Ud fra et økonomisk incitament til at gøre det, og eller i en kontekts af øjeblikkets ophidselse og samtidig fravær af ens objektive fornuft.

Eller om det for begge parters vedkommende i nogle tilfælde beror på en strategi, om at optimere nydelsen af at der ikke bruges kondom.
Og at man samtidig nøje på korrekt vis gør brug af Prep for egen regning?
Prep som begge parter køber i online apoteker.

Selvklart så er Prep ikke et tilbud til alle for det offentliges regning, i det offentlige sundhedssystem.
Men kun til få personer med høj risiko adfærd indenfor høj risiko grupper.

Opdateret retningslinje for opdatering af PrEP

Des uagtet så er det, på trods af at det ikke anbefales fra autoritativt hold at gøre det.
Det er muligt for egen regning at købe og anvende Prep, ud fra læge faglige kriterier!

Jeg linker ikke til et online apotek, hvor Prep kan købes på Recept.
For det er vist nok i strid med retningslinjerne på Eroguide.dk

Det er måske værd at overveje for egen regning, for alle der som et aktivt valg vælger at sælge ubeskyttet sex.
Og for dem der vælger at købe ubeskyttet sex.

Det er ikke mit indtryk, at i den udstrækning at det forekommer,
Der har sælger og køber forinden gjort sig disse overvejelser, og har valgt at forebygge risikoen mest muligt ved aktivt at bruge Prep.

Men jeg har faktisk talt med en kunde til købesex, som køber Prep online og som bruger Prep som forbruger af købesex.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det jo ikke vitaminpiller du anbefaler, men en medicin, der har rigtig mange kontraindikationer og rigtigt mange alvorlige bivirkninger. Det virker på mig som at skifte en lille sandsynlighed for at få HIV ud med en absolut væsentlig sandsyndlighed for alt fra svimmelhed og hovedpine over betændelse i bugspytkirtlen til nyresvigt.

Det virker som et meget dårligt bytte i min optik.

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 11 minutter siden:

Nu er det jo ikke vitaminpiller du anbefaler, men en medicin, der har rigtig mange kontraindikationer og rigtigt mange alvorlige bivirkninger. Det virker på mig som at skifte en lille sandsynlighed for at få HIV ud med en absolut væsentlig sandsyndlighed for alt fra svimmelhed og hovedpine over betændelse i bugspytkirtlen til nyresvigt.

Jeg anbefaler ikke noget, men jeg stiller det spørgsmål om det mon kan være det rette at gøre.
At tage Prep hvis man konsekvent dyrker sex uden kondom, når man sælger eller køber sex.

Homoseksuelle mænd i højrisiko gruppen, som praktiserer højrisikabel ubeskyttet sex.
Får heller ikke Prep for det offentliges regning, fordi at det anbefales fremfor at de bruger kondom.

De får det i en erkendelse af, at det er bedre at de bliver beskyttet op til 99 % mod at pådrage sig Hiv, ved ubeskyttet sex med partnere der har HIV.
End at de praktiserer en højrrisiko adfærd, uden at de samtidig tager Prep.

Og de får det gratis fordi det antages at kun et mindretal indenfor målgruppen, ville vælge at tage Prep for egen regning.
Hvis de selv skulle betale.

Alt medicin kan have bivirkninger!
Og det er altid en afvejning af ulemper og fordele, hvis du tager medicin i forebyggende øjemed.

Hver ny smittet med HIV der kan undgås ved at bruge Prep, sparer samfundet for ca 100000 kr om året til gratis medicin til HIV smittede resten af deres levetid.

Gratis Prep kan i den kontekts hurtigt blive en gevinst for samfundet, hvis brugen af Prep udbredes til også at omfatte andre målgrupper end mænd der har sex med mænd.
Herunder også heteroseksuelle glædespiger der sælger ubeskyttet sex og heteroseksuelle mænd der køber ubeskyttet sex.

Indtil det sker, udgør det en mulighed at sælgere og købere af sex kan overveje med dem selv, om det er en god ide eller ikke at de for egen regning bruger Prep?

Ikke over en bred kam alle der bruge kondom når de sælger sex eller køber sex.
Men måske dem der ikke gør kunne overveje at bruge Prep?

Kunne det mon være en problemstilling som SIO har en, eller kunne vælge at have en holdning til?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 39 minutter siden:

Enig!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er hiv så udbredt blandt GP at man skal til at overveje prep. Hvorfor tilbyder de så uden, det er jo strafbart at udsætte andre for fare. Jeg troede  den mest udbredte var klamydia. Begge kan jo smitte også ved oral. Så nu hedder det ikke øko bj mere eller pussy slide.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rejse; Husker for år tilbage du ikke ville modtage fransk uden. Den indstilling ser det nu ud til du har ændret til at det er ganske plausibelt 

Hvad er det der gør at du nu plædere imod dansk uden ? Kunne det tænkes er der sker samme skred i din holding til det, som der er sket med fransk uden i fremtiden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Le fiss'carl skrev, for 4 timer siden:

Rejse; Husker for år tilbage du ikke ville modtage fransk uden. Den indstilling ser det nu ud til du har ændret til at det er ganske plausibelt 

Hvad er det der gør at du nu plædere imod dansk uden ? Kunne det tænkes er der sker samme skred i din holding til det, som der er sket med fransk uden i fremtiden

Det er ganske rigtigt at jeg i mange år argumenterede i mod at modtage fransk uden når man køber sex.
Og hver gang dengang fransk uden i Tyskland stadig var lovligt, aktivt måtte bede om at modtage fransk med kondom i FKK klubber i Tyskland.
For hvis ikke selv man sagde fra fik man fransk uden helt som standard.

Men til sidst kapitulerede jeg til den statistiske risiko for at blive smittet med HIV, ved at modtage fransk uden.
Simpelthen fordi risikoen er så teoretisk som tilfældet er, og fordi fransk uden er en himmelsk meget bedre oplevelse end fransk med kondom.

Eftersom at jeg aldrig har fået andet end den sex jeg betaler for, og fordi jeg er single valgte jeg at give køb på et mangeårigt princip om ikke at modtage en ydelse, som også jeg selvfølgelig havde lyst til.

Jeg kan ikke score, jeg er håbløs til kvinder og derfor er jeg taknemmelig for at jeg kan købe sex.
Det er ikke en beklagelse, blot en konstatering!
Men mænd som jeg findes, og for os kan løsningen være at købe sex.

For en del år siden besluttede jeg derfor at gøre hvad jeg kunne, for at minimere min risiko ved en lavrisiko adfærd som at modtage fransk uden.

Det gjorde jeg ved betale for at blive vaccineret mod Hipatitis A og Hipatitis B, hvilket jeg vil anbefale at alle der sælger sex og alle der køber sex de gør.
På den måde valgte jeg ar leve med risikoen for at pådrage mig noget harmløst, men ubehageligt som kan kureres.
Og så håber jeg på at jeg undgår at pådrage mig noget alvorligere, men som risikoen er meget meget lille for at blive smittet med ved fransk uden.

Jeg tager så på Bispebjerg Hospital og bliver testet, når jeg har købt sex hvor jeg har modtaget fransk uden.
Men hvor jeg altid, og det gør jeg stadig kun dyrker vaginal og analsex med kondom.

Måske kan mine gamle skriv om dette findes arkivet?

Nej det kan ikke tænkes at der sker samme skred med min holdning til fransk uden ved vaginal og analsex, som der er sket i min holdning til fransk uden.

Men jeg må erkende at muligheden for at kunne købe, og på korrektvis bruge Prep under lægefaglig supervision af autoriserede online tjenester.
Hvor Prep kan nedsætte en i forvejen lav risiko ved højrisiko sex, for at blive smittet med HIV med 99 %.

Det er så ikke en opfordring til at springe ud i bare at gøre det, men jeg må indrømme at tanken om at gøre det har strejfet mig?

Men måske alle der allerede har valg at sælge sex uden brug af kondom, og at alle der allerede køber sex uden kondom.
Skulle overveje at bruge Prep på lovlig og korrekt vis for egen regning?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...