Hop til indhold
Rejsenetværk

Hjælp til hotel mm i Rom

Recommended Posts

Kære venner

Det ser ud til at det ikke lykkes for mig, at opnå selskab til en fællesrejse som sexturister?
Under min kommende ferie i 6 uger henover oktober og november måned.
FKK klubber og så meget andet spændende der findes i udlandet, men som ikke findes på samme måde i Danmark.

Men det er der tid og råd til stadigvæk, hvis nogen melder sig.
Trods en ny plan om en tur til Rom!
En enkelt har meldt sig som interesseret, og jeg afventer nærmere fra ham.

En god ven som ikke er til den form for ferie, men som har mulighed for at rejse sammen med mig i min ferie.
Har takket ja til 7 - 9 dage i Rom, for at besøge seværdigheder og museer, tage til klassiske koncerter etc.

Og ikke mindst for at spise på lidt bedre restauranter, som han er velbevandret ud i.
Han siger at det niveau af restauranter vi har kig på, ser ud til at koste ca det halve af hvad det ville koste at spise på en tilsvarende restaurant i København.

Jeg er knap begyndt at udforske mad scenen, og scenen for klassisk musik og opera i Rom.
Men det skal jeg nok nå tidsnok inden sidst i oktober/først i november måned :)

Vi er foreløbig ret lun på den her restaurant?

Ristorante All'Oro

Via Giuseppe Pisanelli, 23/25,
00196 Roma RM, Italien

På Google maps

Men jeg er meget hurtigt stødt på en lidt uventet udfordring!

Det er noget dyrere at bo centralt i Rom, end jeg havde regnet med :huh:

1,5 - 2 gange dyrere end i Madrid og Barcelona ser det ud til?

Men det er der jo en måde at agere på!

Ved at bo knap så centralt som jeg plejer, men bare finde et hotel i nærheden af en metro station.

Det har en utrolig effekt på prisen, jo længere du kommer væk fra centrum.
Men det er jo ikke ensbetydende med at centrum bliver mindre tilgængelig af den grund!

Det hele handler om at bo på tæt på metroen, og så er det bare et spørgsmål om at bo tæt på en metro station.

Det har jo i praksis heller ingen betydning, hvis du som turist I København bor på hotel ved Vanløse metro Station.
I stedet for på Kongens Nytorv eller Rådhuspladsen.
Men det betyder noget for hvor godt du kan bo til prisen, og sådan bliver jeg nok nødt til at prioritere i Rom?

Er der nogen her der kan anbefale hoteller som er billigere i Rom, des mindre centralt beliggende de ligger.
Men som samtidig har fordelen af at metroen er tilgængelig i kort afstand af ens hotel.

Jeg er godt klar over at min præference for beliggenhed, stadig trækker prisen for en overnatning op!
Men som samtidig er billigere end et tilsvarende hotel i centrum, alene på grund af afstanden til centrum.

Det kan jeg godt leve med, for man kan jo ikke både blæse og have mel i munden.

Har i et godt bud på et mellemklasse hotel I Rom i november måned, til mellem 500 og 1000 kr pr overnatning i et enkeltværelse.
Der ligger så langt fra centrum, at prisen kommer ned på max 1000 kr pr overnatning.

Undtagelsesvist vil jeg kunne overveje en pris på op til 1500 kr pr overnatning, hvis det er dumt at gå under 1000 kr?
Gerne en pris uden morgenmad som jeg bare må betale i tillæg, hvis det er uden morgenmad.

Sådan helt generelt må I gerne, hvis I har lyst til at dele viden om, og komme med gode råd om Rom.
Bidrage i denne tråd hermed de næste 4 - 5 uger :)

Meget gerne også gode tips om købesex muligheder i Rom, men jeg er allerede klar over at det ikke er en by man skal rejse til med dette som ens primære formål.

Jeg er klar over at der sikkert findes strip og luksus barer, som er økonomisk udelukket for mig.

Men hvis der findes små bordeller, med en bar/cafe hvor mænd og piger opholder sig sammen, lidt som på FKK maner.
Så vil jeg være taknemmelig for tips om selv det mest uanselige lille sted i den evige stad :)

Tips om steder med ladyboys og shemales i Rom, vil jeg også modtage med interesse.

Selvom købesex ikke er formålet med den ferie, så kan man jo lige så godt opsøge muligheden hvis der findes gode tilbud i Rom.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 5 minutter siden:

Det er altid spændende at følge med i dine projekter, Rejse! ;)

Tak

Forhåbentlig er det også spændende at følge med i alle de projekter som jeg ikke lykkes med.

Min kammerat og jeg har afventet om jeg ville lykkes med mit projekt Spanien, og når nu det efter alt at dømme ikke lykkes.

Så har jeg besluttet at der kan bruges af budgettet til en tur til Rom, hvor vi får en anden slags oplevelser sammen end købesex.

Det er vi gået i gang med at planlægge, og jeg glæder mig rigtig meget til en tur til Rom.

Som jeg ser det, så er det ikke kun et spørgsmål om jeg selv opnår at kunne bruge alt den information jeg lægger ud i forum på EG.

Hvis andre indenfor den næste års tid får oplevelser, eksempelvis i Spanien som jeg har formået at inspirere dem til.

Og hvis de efterfølgende vælger at berette herom i forum på EG, så har det været alle de timer værd jeg har brugt på Google før den tråd om Spanien.

Lykkes jeg ikke i år med at skaffe rejsefæller til en tur til Spanien, men måske om 1 år, så har det heller ikke været spildt arbejde som jeg ser det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

En lille opdatering af dette rejseprojekt!

Jeg skriver ikke hvornår vi rejser til Rom, og hvornår vi rejser tilbage til København.

Men pt er vi klar med flybilletter og overnatninger på hotel i Rom :)

Disse informationer kan jeg opdatere tråden med når vi er vel hjemme igen.

Jeg har arbejdet lidt videre med at finde nogle lidt billigere hoteller, end det var lykkedes mig hidtil.

Jeg fandt denne interessante side:

Velkommen til hoteller i Rom!

Det første lokale rejsenetværk tilbyder de bedste priser og tilgængelighed af udvalgte overnatningssteder

Den har en eller anden forbindelse med Booking.com, for den vil gerne sende en videre til Booking.com

Men den giver langt flere hoteller i centrum, end nogen andre søgemaskiner.
Og finder man først frem til hotellernes egne hjemmesider, så ser det ud til at man i nogle tilfælde på nogle hotellers hjemmesider?
Kan finde så billige priser, som ikke kan findes andre steder.

Fandt på denne måde frem til dette hotel og hotellets egen hjemmeside:

Hotel Nord Nuova Roma

Via G. Amendola, 3
00185 Roma Italia

På Google maps

Nu har min kammerat og jeg foretaget hver vores booking via hotellets egen hjemmeside

Jeg lavede en søgning på hotellets egen hjemmeside.
Men jeg kunne kun få deres booking system til at virke på italiensk, når jeg ikke valgte Google oversæt.

Beliggenheden er fuldstændig fantastisk 300 meter fra hovedbanegården!

Det her påstår de i deres søgning, og jeg kan ikke opnå den pris jeg opnåede på hotellets egen hjemmeside på søgeportaler og på Google!

Oversat med Google translate

STAI PRENOTANDO ALLA MIGLIOR TARIFFA GARANTITA!
SU QUESTO SITO RISPARMI FINO A € 1274.00

DU BESTILLER TIL DEN BEDSTE GARANTERET PRISER!
PÅ DENNE SIDE SPARER DU OP TIL 1274,00 €

Der er morgenbuffet, men de skriver at den bestilles i receptionen.

Jeg fik en pris på 890 euro for et enkeltværelse, viste det sig uden morgenmad.
Inden at jeg afsluttede betalingen kunne jeg tilkøbe morgenmad for 10 x 8 euro = 80 euro.
Det gjorde jeg.

Jeg endte med skulle betale i alt 970 euro for 10 overnatninger, i et enkeltværelse med morgenmad.

I alt!
7231 kr

Det er næppe muligt at opnå samme pris på andre måder, end med den metode jeg har benyttet?
Men prøv gerne, alle tips og gode råd er kærkommen.

Jeg har fået den tanke, om mon selv de hoteller der popper op på Google maps.
Når man får kortet over Rom, og beder om hoteller i nærheden, at de måske kan have betalt for det?
Og man derfor ikke finder et hotel til en billigere pris, som det vi har fundet i Rom.

Det er mit indtryk at man i et marked med så høje priser for at bo på hotel, som tilfældet er i Rom.
At der kan det betale sig at finde alle de omveje udenom søgeportaler, som det er muligt.
For at finde hoteller med lavere priser, end så mange andre af en tilsvarende standard.

Tilsyneladende findes der 2 strategier for at markedsføre sine hoteller?

1.
Brug formuer på at ligge øverst på søgeportaler og på Google, og betal 20 % +/- af omsætningen for de overnatninger der bliver booket gennem søgeportaler.
Hvilket enten afspejler sig i højere priser for forbrugerne, eller lavere profit til hotellerne.

2.
Hotellerne bruger så lidt som overhovedet muligt, på at blive fremhævet på søgeportaler og på Google.
Mens de målrettet arbejder for at trække interesserede kunder over på deres egne hjemmesider.
De giver de skarpeste tilbud på deres egne hjemmesider, og prisen er ofte markant lavere når du vælger at booke og betale for dit ophold på hotellets egen hjemmeside.

Støt hotellerne!

Jeg bruger konsekvent søgeportaler og Google til at skabe mig et overblik over et udbud af hoteller.
Men jeg opsøger også altid de hotellers egne hjemmesider, som jeg er interesseret i.
Hvis jeg kan reservere og betale for overnatninger på hotellets egen hjemmeside.
Til samme eller en lavere pris end på søgeportalerne, så gør jeg det konsekvent.

Søgeportalerne er så dominerende, og deres gebyrer så ublu!
At jeg synes at hoteller og gæster bør samarbejde om, at hotellerne i videst muligt omfang kan spare udgiften til dem.
Det kan hotellerne ikke helt, men de kan arbejde for at minimere egne udgifter til søgeportaler og til Google.

Det kræver lidt mere arbejde som forbruger at finde disse hoteller på nettet, men nogen gange er det alt den tid værd vi bruger på det.

Jeg havde næppe nogensinde opnået den pris jeg har opnået på et hotel, der ligger 300 meter fra hovedbanegården i Rom.
Hvis ikke jeg havde ledt efter det sådan som jeg har gjort.

Det der ikke lykkedes for mig, lykkedes for min kammerat!
Han gennemførte sin reservation via Google oversæt til dansk fra originalsproget på italiensk

Jeg har nu fået en bekræftelse på mail på italiensk!
Godt jeg har Google oversæt :)

Fly billetter

Fly afgange finder jeg også på:

Momondo.dk

Og når vi har fundet de afgange der interesserer os, går vi i herefter ind på flyselskabernes egne hjemmesider og finder de samme afgange.

Jeg har en gang brændt fingrene, på at booke gennem suspekte mellemhandlere bag søgeresultaterne på Momondo.dk
Det viste sig at jeg havde betalt for at få en kuffert med udover min håndbagage, men kun på udturen.
På hjemvejen måtte jeg betale ca 500 kr for at få min kuffert med hjem, hvilket SAS ikke anså for at være deres problem, men mit problem.
Hvilket det ret beset også var!

Klog af skade køber jeg nu de samme afgange via flyselskabernes egne hjemmesider, og det til den pris de forlanger for den samme afgang.
Uanset at det ender med at koste lidt mere, end den pris en mellemhandler angiver i et søgeresultat på Momondo.dk
For du kan stole på transparente priser på flyselskabernes egne hjemmesider, og du kan forstå nøjagtigt hvad du får til den pris du vælger at betale.

Vi har opnået en tur retur rejse til Rom med Norwegian, direkte uden skift for 2226 kr hver.
Inklusiv max 8 kg håndbagage og en kuffert op til 23 kg.

Det synes vi er billigt, og vi har tillid til Norwegian!
Hvilket vi ikke ubetinget har til mellemhandlere på Momondo.dk

Norwegian.dk

Dette indlæg udgør blot de indledende øvelser før vores tur over 10 dage til Rom.

Nu genstår 5 ugers grundig research efter seværdigheder, opera og klassisk musik, kultur og museer.

Samt ikke mindst blot til mig selv, en jagt efter muligheder for at gå på bordel, eller på anden måde kunne købe sex i Rom.
Det ser ikke ud til at blive nemt at finde ud af, men jeg vil gøre forsøget :)

Har købt!

Turen går til Rom

111 steder i Rom som du skal se

Rom, Stadtplan 1:10.000

Forlag

freytag & berndt

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...