Hop til indhold

Forhandling af pris

Featured Replies

Skrevet
Only_by_Night skrev, den 30.8.2023 at 12:46:

Han har jo startet denne tråd for at få udvidet hans syn

Jaaaah, det tyder hans svar og afsluttende kommentar jo på. Stadig en smule underligt i manges øjne at "underbyde", men vi er jo forskellige og bare sort/hvidt hetze en "kunde" (det er jo det, folk er) for at tilbyde en anden pris (prutte, forhandle, skambyde: kært barn har mange navne) virker overdreven uden at tage HELE konteksten med. 

Liv skrev, den 30.8.2023 at 13:50:

kke nødvendigvis. Jeg synes det er helt fair, at sige jeg har kun 800,- (aftalt på forhånd, klart nok), sålænge man respekterer pigen og tager et nej for nej. Det bliver først rigtig træls, når folk vælger en mindre ydelse og derefter forsøger at få alt muligt ekstra, der ikke var med til prisen, fx bestille blow til 600,- og plage om samleje….

Du skriver mange rigtige ting. Naturligvis er det fair at sige, ærligt og med respekt, at man fx "gerne vil lave en date, da du ser rigtig sød mm ud men jeg vil gerne være ærlig og sige, at jeg kun har 800,- kr muligt at lægge til side/bruge denne måned: er det muligt at vi kunne lave en aftale evt med kortere tid/færre ydelser denne første gang og hvis nej, er det selvfølgelig helt ok, mvh sørenbobjarnenielstorbenjens! Helt, helt anden attitude i første kontakt, jeg tænker de fleste gp´ere ikke bliver fornærmet af. Og så kan man jo få enten ja eller nej og accepterer naturligvis det. Ellers må man jo spare og vente som med alt andet her i livet. 

Fisken16 skrev, den 30.8.2023 at 14:27:

Dejligt at der her er en som faktisk har læst hele opslaget, og ikke bare bruger opslaget til en undskyldning for at brokke sig.

Jeg lavede ikke opslaget for at få sympati i min handling, men for at fortælle hvordan jeg EN gang ud af rigtig mange gange havde underbudt en pige, 800 i stedet for 1000.

Jeg lavede faktisk opslaget for at høre lidt om stemningen, måske også for at få det slået fast at det ikke er en god ide at underbyde pigerne, hvilket jeg heller aldrig har brugt, og heller ikke vil bruge fremover, som jeg også tidligere har skrevet i tråden, hvis ellers man læser den!!

Jeg synes faktisk at problematikken med at underbyde pigerne, her i tråden er beskrevet ret godt, selvom at det ikke er alle som har fulgt med i hele tråden.

TAK FOR DEBAT OG INPUT!!

Så fint, synes jeg, at du lige lukker den fra dit vedkommende; altid god stil ift en tråd og de svar, andre har leveret. Tak. 

AarhusianerPåAfveje skrev, for 38 minutter siden:

-Prutter du også om prisen ved kassen i Netto, plejer jeg at spørge......I så fald er det ok...ellers ikke, i min optik

Det bliver bare så infantilt dumt, når man sammenligner æbler og pærer (Netto er en forretning, de ansatte ejer ikke ydelsen eller varerne og kan desuden næppe bestemme, om du må få rabat måske medmindre det er en franchistager med stor selvbestemmelse eller et mindre sted/lokal kunde). Vil man partout sammenligne med en serviceydende person, der bruger sig selv mentalt, fysisk, intimt, skal vi nok over i jobs, der har med fysisk berøring, stor intimitet og brugen sig selv. Fx en psykolog, massør, kiropraktor, healer osv og selv der er der ikke samme grad af intimitet og helt direkte kontakt, hvis behandlingen er ligtorne, trykke en ryg på plads, lakere negle eller lytte og råde til dit indre, depressive sind eller eksamensangst fx. 

Prutte er almindeligt i mange kulturer. Var og er det nok stadig også visse steder i Jylland bla. Men alt afhænger vel af retorikken, skrivet (hvis det er tekst beskeder), måden, afslutningen, ydmygheden, om det er første gang, stamkunde, banken på døren, gøre det efter aftale er indgået, reaktionen ved nej osv osv. 

Igen må det gamle råd gælde som det gælder i alle livets henseender. 

BRUG FORNUFT (og vend den evt ofte rundt imod dig selv, hvis nogen spurgte/behandlede dig, sådan som du gør mod andre, fx gp´ere). 

Og fornuft indeholder jo også at læse annoncen, sige må jeg forstyrre, pænt goddag, mvh, tak og den slags. Det kommer man tit langt med. 

Citat

Kunne godt tænke mig at vide om i forhandler om prisen på de forskellige ydelser når i besøger en GP.

Hvis i gør, har i så oplevet at der er forskel i ydelsen hvis det har lykkedes jer at tale prisen ned?

Er det i orden at sige nej til prisen fra en GP, og så tilbyde en anden pris. (måske 200 under)?

Nogle gange alt efter hos hvem, om jeg har været der før, hvad mine behov er osv. Aldrig som første indgangsreplik og ALDRIG ALDRIG efter indgået aftale eller under akten. No go! (medmindre det er en scammer, svindler, snyder, der ikke selv overholder aftalen)

Har oplevet et modsatte ofte i mange henseender (bar, resturant, transport, hotel, rejser, fysio, gp) at man "får noget ekstra" ved ordentlighed eller ikke prutte (som kan være alt fra tid, info, råd, hjælp til større nærhed, intimitet, kys, rabat, dessert, drink, dage).

Om det er i orden at sige nej til en pris efter at have skrevet og spurgt, hvad en time koster: ja, naturligvis. Og så kan man prøve at sende et modbud afsted og så acceptere et nej eller at der slet ikke svares og huske, at man (kan) spilder den arbejdendes tid ved flere beskeder med prutten (tidsrøver). 

Der (kan) være enorm forskel på om det er første besøg eller 7. besøg og dit generelle spørgsmål er derfor svært at svare specifikt på ;-) 

• Svar 51
  • Visninger 5k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Jeg tænker, hvis ikke han respektere min pris, hvad ellers respekterer han så ikke?  Faste har jeg ikke noget imod at give lidt goodwill og det hænder også ofte jeg går over tid

• Jeg gør det aldrig - men oplever ofte at gp spørger mig om jeg vil slikke hende igen, eller vi skal prøve en bestemt stilling igen - jeg tror ikke man vil få den mulighed - hvis man presser dem i pris

• Nej, der er virkelig dårlig stil. Betal hendes pris eller lad være med at tage på besøg. Der vil da næppe være noget der skaber en dårligere stemning, og dermed dårlig kemi, hvis du begynder at prutte

Skrevet
Fisken16 skrev, den 25.8.2023 at 17:40:

Har du set mit seneste indlæg lidt længere oppe i tråden:

Mange tak for alle jeres input, det er også rigtig dejligt at pigerne er med her, det er jo ikke altid at vi ser helt ens på tingene.

Så vidt jeg kan udlede af de fleste af jeres indlæg, så gjorde jeg en fejl da jeg kom med et modbud til en pige  på 800 efter at hun havde skrevet i en sms at 30 min. kostede 1000. Jeg skulle bare have sagt nej tak, det er for dyrt, og så have fundet en anden pige.

Jeg har aldrig før "forhandlet" prisen med en GP, og vil heller ikke gøre det igen, det var bare et svagt øjeblik i min dømmekraft, hvor jeg bildte mig selv ind at pigen hellere ville have 800 end ingenting!!!

- Igen mange tak for alle jeres input, både drenge og piger.

Jeg deler samme syn på din problemstillingen som de andre svar du har modtaget her, så det vil jeg ikke gå dybere ind i - og så udelader jeg min personlige mening, dem har du vist også fået rigeligt af her :rolleyes:

Dog vil jeg gerne anerkende, at du selv ser, at den måde du håndterede situationen på, måske ikke var helt rigtig... Og hvad jeg kan læse ud fra dit svar, så er du også blevet klogere på, hvordan du bedst håndterer situationen en anden gang - jeg håber på, at andre kan lære lige så meget af denne tråd som du! ^_^

Redigeret af SweetKisses

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.