Liv 14447 Skrevet 7. September, 2023 Mr Black skrev, for 1 minut siden: Du har nok ret, men jeg fik kun 3 og jeg har ikke flere så sådan er det …så må jeg dampe lidt og drikke noget Topform Hvis jeg har en pose slik, så spiser jeg den. Mit fif er, at lade være med at købe slik, måske du kan overveje samme strategi? 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 485 Skrevet 7. September, 2023 (edited) Liv skrev, for 12 minutter siden: Hvis jeg har en pose slik, så spiser jeg den. Mit fif er, at lade være med at købe slik, måske du kan overveje samme strategi? Uha, jeg kan sagtens følge dig og nem tilgængelighed øger let forbrug..men det var netop min plan at kunne drikke et par øl en gang i mellem ligesom alle andre mennesker Redigeret 7. September, 2023 af Mr Black 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Oldtimer 4626 Skrevet 7. September, 2023 (edited) Liv skrev, for 43 minutter siden: Hvis jeg har en pose slik, så spiser jeg den. Mit fif er, at lade være med at købe slik, måske du kan overveje samme strategi? Same same, det virker. Har smidt godt 10 kg ved den taktik. En tyndere version af OT Redigeret 7. September, 2023 af Oldtimer 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. September, 2023 Mr Black skrev, for 28 minutter siden: men det var netop min plan at kunne drikke et par øl en gang i mellem Det er blot for tidligt du forsøger dig. Lad der gå et år eller 2 - ja det er lang tid, men det er den tid kroppen og hjernen skal have for at vænne sig fra. Hvis du vil drikke en øl, så planlæg det og køb kun en med hjem. Det svære er så at lade være med at futte ned i kiosken og købe flere. Så vent et års tid, og se om du kan styre det. En god gang sex, med en sød pige, eller egen hånd kan meget ofte fjerne trangen, i øvrigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 485 Skrevet 7. September, 2023 Drumdrumdrum….hvad fa’en skal man så lave ?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 7. September, 2023 Mr Black skrev, for 2 minutter siden: Drumdrumdrum….hvad fa’en skal man så lave ?? Måske en joke, men det er faktisk kernen. Meget druk opstår af kedsomhed. Find en hobby eller flere. Fysisk aktivitet nedsætter i den grad trangen til stimulanser. Løb, cykel, boldspil - dog farligt fordi der ofte er 3, halvleg med øl - kajak, fitness, fiske osv osv. Lige pludselig finder du den aktivitet der virkelig griber dig. Køb en gammel bil, knallert og restaurer den. Mulighederne er mange. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 485 Skrevet 7. September, 2023 Køre på.mc så det passer jo fint med at droppe alt det alkohol…altså det der hverdags forbrug, fint nok at drikke en øl en gang imellem men ikke hele tiden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9747 Skrevet 7. September, 2023 Mr Black skrev, 1 time siden: Uha, jeg kan sagtens følge dig og nem tilgængelighed øger let forbrug..men det var netop min plan at kunne drikke et par øl en gang i mellem ligesom alle andre mennesker Du har overhovedet ikke styr på dit problem, og det får du ikke uden at du træffer en konsekvent beslutning om hvordan du vil tackle dit problem fremadrettet. Jeg har selv både været på antabus, og har taget forskellige tilløb til at tackle mit problem over 30 år, uden at jeg lykkedes med det. Til sidst stod jeg med valget mellem at stoppe med at drikke alkohol for godt, eller at håndtere mit problem med hjælp af gode venner. Grunden til at jeg tillader mig at drikke alkohol under strengt kontrollerede omstændigheder. Det er at mit problem ikke er det problem som AA alkoholikeren har! AA alkoholikeren siger at han er tørlagt alkoholiker, men han er stadig alkoholiker. Sådan at forstå at AA alkoholikeren kan have været tørlagt i 10 og 20 år, men han ville falde i igen i det øjeblik at han drikker den første genstand. Derfor går anonyme alkoholikere til møde i AA uge efter uge for at støtte hinanden i aldrig mere igen at røre alkohol! Som min bedste ven sagde til mig, dit problem er ikke fysisk det er psykisk! Derfor er jeg selv i dag så privilegeret at jeg helt problemfrit kan lade være med at drikke alkohol, når jeg er på egen hånd og har penge på lommen. Mens jeg kan lade penge og kreditkort blive hjemme, sådan at jeg ikke kan betale selv når først jeg har drukket den første genstand. Vennerne lægger ud for mig, og jeg overfører til dem over netbank når jeg er hjemme igen i god behold. Jeg har aldrig skammet mig over at jeg har et problem med alkohol, men jeg har skammet mig over sådan som jeg har opført mig i andres selskab når jeg var sanseløst beruset. Jeg ved at jeg desværre kan erindres for det Men jeg kan ikke gøre det om, og må leve med at jeg huskes for det! Hvis du ønsker tale med mig om dit problem sådan mand til mand, så send mig en pb. Jeg tager gerne toget for at møde dig til en snak om dit problem, hvis du ønsker at tale med mig om det. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg