Hop til indhold

overvågning

Featured Replies

Skrevet
ErnstOle skrev, for 1 time siden:

Jeg (mis)forstod muligvis dine indlæg så. Jeg læste det som, at du filmede i deres entreer med din mobil, når du besøgte pigerne.

Tja, det er jo en anden diskussion. Hvis pigen arbejder fra et privat hjem, så skal de ikke skilte med det. En klinik eller lignende skal heller ikke skilte med at de tv-overvåger deres egen indgang.

Så hvis jeg besøger en erhvervsdrivende der tager mod betalende kunder i sin private bolig, så skal der ikke skiltes ved overvågning?
Har du en lovtekst på det? Og evt. også en lovtekst der fortæller hvordan disse optagelser skal opbevares og behandles (hvis du har det).

• Svar 57
  • Visninger 5.6k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Men som Gry skriver så står man bare bedre med billedligt bevis.. Jeg tror også det har en afskrækkende effekt i og med at ingen har lyst til at blive taget i en forbrydelse og der er overvågning fore

• Helt fint og super, hvis det kan hjælpe dig til at være tryg(gere)

• Overvågning er en god ide, især i forbindelse med opklaringsarbejde. Sørg for at gemme data eksternt, så man ikke kan tage diskene med fra stedet

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 17 minutter siden:

Så hvis jeg besøger en erhvervsdrivende der tager mod betalende kunder i sin private bolig, så skal der ikke skiltes ved overvågning?
Har du en lovtekst på det? Og evt. også en lovtekst der fortæller hvordan disse optagelser skal opbevares og behandles (hvis du har det).

Datatilsynes siger således: 

Citat

Krav om skiltning

Private og offentlige myndigheder, der foretager tv-overvågning af steder eller lokaler, hvor der er almindelig adgang til, eller af arbejdspladser, skal ifølge tv-overvågningsloven ved skiltning eller på anden tydelig måde oplyse om overvågningen. Kravet om skiltning gælder ikke for privates tv-overvågning af pengetransporter og tv-overvågning uden optagelse af egne indgange mv.

Ved siden af kravet om skiltning gælder databeskyttelsesforordningens og databeskyttelseslovens regler om oplysningspligt over for de registrerede.

Datatilsynet

Nu er jeg ikke hverken advokat eller jurist, men som jeg læser det kommer det an på forholdende. Hvis du har en butik i dit private hjem, hvor kunder kan komme og gå som de vil i åbningstiden så skal det skiltes med, men kræver det en invitation for at må komme indenfor kræver det ikke skiltning, da der ikke er almindelig adgang til stedet.

Skrevet
  • Author
Martijes skrev, for 11 timer siden:

Dejligt at se flere piger melder ind til dig Gry. Og dejligt du har fået flere "no problem" tilbagemeldinger fra kunder. 
Som forventet er der et par stykker, der har det skidt med kameraer, når de skal besøge bordel eller gp (diskretion, misbrug, skriver de?).
Mon ikke du overlever, at et par kunder fravælger dig. 
Al malplaceret sniksnak om du skulle overveje dit job pga utryghed er fjollet al den stund, at et kamera for utallige mennesker, det være sig banker, tankstationer, offentlige steder, sygehuse, diskoteker, stationer samt private har kameraer og vel i stigende grad og det alene kan skabe en mental tryghed, der givet også har en afskrækkende effekt og kan hjælpe, skulle noget 7,9,13 ske. 
Jeg har en ven, der altid har sagt: overvågning? Jamen hvis du ikke har dårlige, skumle intentioner om overfald, indbrud eller hærværk, har du jo intet at frygte. Så hedder det fornuft og er til alles fordel. En dag kan et overfald, indbrud, nedkørsel, hærværk ske for dig eller en af dine nære, så denne modstand fra nogen, virker fjollet. Kun ift kundens frygt om afpresning eller "blive opdaget" (diskretion) giver det lidt mening at være imod overvågning. Men mon ikke en erfaren, dansk gp har opbygget noget troværdighed modsat rumænske bagmænd med 10 piger, de kører rundt til lejede adresser rundt om i Jylland. Blot en tanke.  
And sorry: DU er sgu vigtigere end kunderne!
Kun DU ved, hvordan DU har det og hvad DU tænker, kan gøre DIG tryggere. Er det et kamera og ikke en schæfer, så synes jeg bestemt, du skal undersøge hvordan (teknisk, tilladelse osv), hvilket du lyder skarp nok til allerede at have undersøgt. Og ikke lytte til manges gæt og gisninger om hvad man må og kan. 
Hvis kunder er så utrygge over, om en gp filmer dem under akten og måske vil bruge det senere til afpresning, så burde de kunder måske ifølge nogle herinde overveje, om det er det rigtige, de gør i deres fritid med besøg hos gp´ere. Samme utryghed? 
DU skal gøre det, der virker for DIG ift at mindske/fjerne DIN utryghed indenfor det lovlige (nogle vil sikkert også sige over stregen). 
Længere er den ikke. 
Og så vælger du jo selv, om du vil oplyse det i annoncen, ved indgangen eller fortælle det og får nok hurtigt et fingerpeg om, hvad flertallet af kunderne synes om det ift fald eller ingen fald i antal bookninger.
God tryghed!

tusind tak for dit skriv

og som du skriver så vælger jeg gerne de kunder fra som har et problem med det, de kan trods alt vælge at gå igen uden at skulle betale mig så meget osm en krone, med det samfund vi har idag føler jeg at det vil være en manglende respekt overfor mig selv ikke at passe bare lidt på mig selv, jeg arb alene og det vil være noget helt andet hvis der sad en telefonpige eller ligende... jeg har som tidligere skrevet fået noget på hovedet af en kunde, og det ønsker jeg håber jeg 7913 aldrig sker igen for mig eller nogen andre i miljøet..

jeg valgte den tunge vej med retsag og hele lortet, det var hårdt og sidde i en retssag med tilskuer og udlevere mit fritids erhverv.. men som dommeren  sagde, så talte det til min fordel at jeg i det hele taget havde politi anmeldt det ( der var hun ikke ret meget i tvivl om at jeg talte sandt ) rigtig mange vil bare lukke ned og forsøge at komme igennem det selv, pga den skam der ofte kan være forbundet med og være GP den skam vil jeg sådan ønske man kunne bryde op med.

Skrevet
  • Author
Eventyrmanden skrev, for 13 minutter siden:

Datatilsynet

Nu er jeg ikke hverken advokat eller jurist, men som jeg læser det kommer det an på forholdende. Hvis du har en butik i dit private hjem, hvor kunder kan komme og gå som de vil i åbningstiden så skal det skiltes med, men kræver det en invitation for at må komme indenfor kræver det ikke skiltning, da der ikke er almindelig adgang til stedet.

til dette svar vil jeg så nævne at folk ikke bare kan komme og gå her, det kræver en forudgående aftale, får de får en adresse udleveret

Skrevet
gry skrev, for 1 minut siden:

til dette svar vil jeg så nævne at folk ikke bare kan komme og gå her, det kræver en forudgående aftale, får de får en adresse udleveret

Det var også mit gæt, eftersom du har sagt at du ikke arbejder på en klinik.

Tag dog forbehold for at jeg ikke er hverken advokat eller jurist, så måske misforstår jeg loven. Hvis du vil være 100% sikker på at overholde lovgivningen på området vil jeg anbefale at du rådgiver med en advokat, men var jeg personligt i din position havde jeg nok bare sat det kamera op uanset hvad.

Skrevet
Landsbytossen skrev, for 4 timer siden:

Hvem har sagt, jeg ikke vender om, når jeg ser kameraet? Og hvem siger, at jeg netop ikke altid har min mobil i hånden? ;)

Jeg kan næsten garanterer dig du ikke har fået lov til at komme ind med telefonen i hånden:lol:.. Du har i hvertfald ikke fået lov til at hilse på pigen med mobilen fremme.. 

Så skal telerne i hvertfald være faldet MEGET af på den.. Men det selvfølgelig nemt at undgår kameraer hvis man slet ikke besøger nogen piger-_-.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Skrevet
JenniferRomantica skrev, for 1 time siden:

Jeg kan næsten garanterer dig du ikke har fået lov til at komme ind med telefonen i hånden:lol:.. Du har i hvertfald ikke fået lov til at hilse på pigen med mobilen fremme.. 

Så skal telerne i hvertfald være faldet MEGET af på den.. Men det selvfølgelig nemt at undgår kameraer hvis man slet ikke besøger nogen piger-_-.. 

Så er din garanti ikke meget værd ;)

Skrevet
Eventyrmanden skrev, for 17 timer siden:

Datatilsynet

"Kravet om skiltning gælder ikke for privates tv-overvågning af pengetransporter og tv-overvågning uden optagelse af egne indgange mv. "

Enig. Så længe det er en monitorering. Hvis der optages (f.eks. ved motion detection), tolker jeg det som om, man skal skilte.
Privat optager jeg ved motion detection og jeg har derfor valgt at sætte skilt op.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.