Hop til indhold

MobilePay

Featured Replies

Skrevet

Kære alle

Flere og flere steder begynder at tage mod MobilePay. Hvis I gerne vil forblive anonyme kan I gøre flere ting selv: 

Man kan ændre sit alias i MobilePay til, hvad man selv ønsker fx Anders And. Man giver dog stadig sit nummer ud. 

Man kan også oprette sig en “Box”. De er beregnede til fx indsamling til fødselsdage eller fælles lejrskole osv. Man opretter den gratis, og kalder den, hvad man nu synes fx “Bøde-kasse for fodboldholdet”. Herpå betaler man selv ind til boxen. På din egen konto kommer til at stå “Bøde-kasse for fodboldholdet”, og det vil der også gøre på modtagerens MobilePay og konto. Ingen telefonnumre eller navne givet ud. Bemærk det koster 15 kr. for hver indbetalt 1.000 kr. 

Skrevet
jydetampen skrev, for 9 minutter siden:

Man kan også oprette sig en “Box”. De er beregnede til fx indsamling til fødselsdage eller fælles lejrskole osv. Man opretter den gratis, og kalder den, hvad man nu synes fx “Bøde-kasse for fodboldholdet”. Herpå betaler man selv ind til boxen. På din egen konto kommer til at stå “Bøde-kasse for fodboldholdet”, og det vil der også gøre på modtagerens MobilePay og konto. Ingen telefonnumre eller navne givet ud. Bemærk det koster 15 kr. for hver indbetalt 1.000 kr. 

Den er til private formål og ejer af box kan se navn og telefon nummer som indbetaler til denne. 

Skrevet
  • Author

Enig! 100% enig.

Men hvis jeg gerne vil betale dig, så i stedet for at MobilePay’e dig direkte fra min private MobilePay, så overfører jeg dem til en box, jeg har oprettet og dermed styrer. Herfra kan jeg så udbetale til dig og herved får du ikke mit navn og telefonnummer, men selvfølglig dine penge. 

Skrevet
jydetampen skrev, for 35 minutter siden:

Kære alle

Flere og flere steder begynder at tage mod MobilePay. Hvis I gerne vil forblive anonyme kan I gøre flere ting selv: 

Man kan ændre sit alias i MobilePay til, hvad man selv ønsker fx Anders And. Man giver dog stadig sit nummer ud. 

Man kan stadig ændre sit navn (alias) men "senderen" skal egentlig bare bede om en udskrift så vil alt info med rigtig navn osv står.. Muligheden for anonymitet er meget lille nu om dage.. 

Skrevet
jydetampen skrev, for 7 minutter siden:

Altså kontakte MP?

MP eller banken, jep.

Så du er kun anonym, sålænge den anden part ikke beder om udskrift. 

Skrevet
  • Author
Den Anonyme skrev, for 2 minutter siden:

MP eller banken, jep.

Så du er kun anonym, sålænge den anden part ikke beder om udskrift. 

I fald har jeg lært noget nyt i dag, tak. 

Skrevet
jydetampen skrev, for 4 minutter siden:

I fald har jeg lært noget nyt i dag, tak. 

Det er kun godt at lære noget nyt hver dag. :P  

Det var så lidt. Men @JenniferRomantica var hurtigst . :D 

Skrevet
JenniferRomantica skrev, 1 time siden:

Man kan stadig ændre sit navn (alias) men "senderen" skal egentlig bare bede om en udskrift så vil alt info med rigtig navn osv står.. Muligheden for anonymitet er meget lille nu om dage.. 

og max 3 navneskift pr måned......

Skrevet

Jeg tager MobilePay men betyder det så at mine gæster kan se hvad jeg hedder rigtigt selvom jeg bruger andet nummer og navn ? 

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 38 minutter siden:

Jeg tager MobilePay men betyder det så at mine gæster kan se hvad jeg hedder rigtigt selvom jeg bruger andet nummer og navn ? 

Nej, det kan de ikke. Ring gerne til mig, hvis du har brug for en snak om MP. Du kan også selv teste, ved at overføre en krone til din arbejdstelefon.

Skrevet
Miley4pleasure skrev, for 13 timer siden:

Ja de skal bare bede om oplysningerne fra mobilepay.. Det stod i de nye betingelser i toppen af mobilepay i laaaaang tid for et års tid siden.. Du er jo registreret med mitid og det er det navn der hører til dit mitid de kan få oplyst ved at bede om en udskrift.. Sådan har jeg i hvertfald forstået det.. 

Skrevet

Det er jo hele ideen med digitale betalingsløsninger - at "systemet" kan spore dig og pengestrømmen.

Man kan vælge at ignorere det faktum, og for langt de fleste er det sikkert uden betydning. Men modtager man offentlige sociale ydelser og der er mange transaktioner ind ud over den ydelse man officielt får, så kan det give problemer.

Men de som har et hverdags job og indkomst, er det næppe det store problem. Med mindre banken en dag undersøger din pengestrøm og du skal svarer på hvorfor du kører 20-30000 ind på kontoen om måneden ekstra.

Redigeret af elcon71

Skrevet
Liv skrev, den 25.7.2023 at 21:44:

Nej, det kan de ikke. Ring gerne til mig, hvis du har brug for en snak om MP. Du kan også selv teste, ved at overføre en krone til din arbejdstelefon.

Tak ! ❤️

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.