Hop til indhold
Onslow

Hyldest!

Recommended Posts

Jeg bøjer mig hermed dybt i støvet for den/de pige( r ), der foranledigede den indsamling og udbringning af pengegaven til pigen i Odense.

 

Jeg er pavestolt over at "kende" mennesker som dig/jer.

 

Ligeledes et stort cadeau til dem, der har givet et bidrag.

 

Det er den slags små historier, som her i juletiden gør livet værd at leve, endnu engang tusind tak. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Noget kontekst? 

 

Øst, du skal "pløje" dig igennem følgende tråd og navnlig bemærke de sidste sider af tråden:

 

 

Et eller flere af de indlæg, Onslow refererer til, er skrevet af VarmePia :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg blev også meget bevæget da jeg læste profilen "Tina"s indlæg. Jeg syntes det var flot og hurtig reaktion der blev initieret af bl. a. Varme Pia 

 

"Tina" var sidst aktiv på EG d. 23. kl.17.36, hvor hun skrev sit sidste indlæg kl. 17:02, så det er tvivlsomt for mig om hun har læst med her senere. Jeg kan ikke finde den opfølgning som Onslow åbenbart har læst, om  hvordan det er gået, er der nogen der kan linke ???

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, det er noget forvirrende at begynde en ny tråd om noget, der med større ret burde have været fortsat i samme tråd - og så uden at indsætte et link til tråden. Et gok i nøden og et nytårsskrald til dig Onslow  :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Øst, du skal "pløje" dig igennem følgende tråd og navnlig bemærke de sidste sider af tråden:

Et eller flere af de indlæg, Onslow refererer til, er skrevet af VarmePia :)

Tak :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu mangler vi bare at få at vide, om det lykkedes at overdraget gaven til Tina.

Det er virkeligt dejligt at se, hvordan der faktisk kan være solidaritet her inde - noget pigerne ikke oplever for meget af i det daglige (de er jo konkurrenter, ligesom taxichaufførerne, der også kæmper for bedre forhold i deres branche)

Skulle jeg ikke skrive mere forinden, så godt nytår til alle!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Onslow og alle andre

Med skam at melde skulle jeg tilbage i den pågældende tråd for at læse anledningen til Onslows indlæg, og her havde jeg kommenteret selv uden at have fulgt hele tråden fra ende til anden.

Nu er det jeg tænker på, skal vi nøjes med kun at give Tina Tusindfryd Glæde, og hendes børn denne ene julegave 2014.

Jeg er ret overbevist om at vi aktive brugere udgør en skønsom blanding af millionærer og små lønslaver som jeg selv, men fælles for os er forhåbentlig om vi har lidt eller meget, så har vi noget at give af hvis vi vil.

Jeg synes at Eroguide.dk bør adoptere Tina Tusindfryd Glæde, og gøre 2014 til hendes år, og de danske piger i hendes situation, gøre årets 12 måneder og 365 dage til hendes og deres år.

Jeg vil foreslå Varme Pia og Line som ambassadører for Tina Tusindfryd Glæde's året 2014 på Eroguide.dk

Og vil Admin oprette et banner til formålet og en konto vi kan indbetale til hele 2014, og måske efterfølgende, håber jeg at Varme Pia og Line vil påtage sig at bestyre kontoen og holde os underrettet om hvor mange penge der kommer ind og hvordan de gør gavn i 2014.

Sker det indbetaler jeg straks det er muligt 500 kr, og jeg lover at gøre det igen mindst 2 gange mere i 2014.

Og skal vi så ikke love hinanden at vi sammen vil gøre alt for at Tina Tusindfryd Glæde snarest muligt har haft hendes sidste vagt på gaden, at hun kommer i tryg sundhedsfaglig support, at hun aldrig mere føler at hun må sælge sex uden kondom.

Om hun så vil fortsætte med at sælge sex, mere eller mindre af simpel nødvendighed, eller ikke, kan hun næppe komme i bedre kollegers hænder end Varme Pia og Line's.

Sammen har vi formentlig ressourcerne herinde bag vores anonyme handles, til at kunne tilbyde Tina Tusindfryd Glæde muligheden for et andet og bedre liv i 2014, måske flere hende med.

Skal vi gøre det - hvad siger administraionen, Varme Pia og Line?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Onslow og alle andre

Nu er det jeg tænker på, skal vi nøjes med kun at give Tina Tusindfryd Glæde, og hendes børn denne ene julegave 2014.

Jeg er ret overbevist om at vi aktive brugere udgør en skønsom blanding af millionærer og små lønslaver som jeg selv, men fælles for os er forhåbentlig om vi har lidt eller meget, så har vi noget at give af hvis vi vil.

Jeg synes at Eroguide.dk bør adoptere Tina Tusindfryd Glæde, og gøre 2014 til hendes år, og de danske piger i hendes situation, gøre årets 12 måneder og 365 dage til hendes og deres år.

Jeg vil foreslå Varme Pia og Line som ambassadører for Tina Tusindfryd Glæde's året 2014 på Eroguide.dk

Og vil Admin oprette et banner til formålet og en konto vi kan indbetale til hele 2014, og måske efterfølgende, håber jeg at Varme Pia og Line vil påtage sig at bestyre kontoen og holde os underrettet om hvor mange penge der kommer ind og hvordan de gør gavn i 2014.

Sker det indbetaler jeg straks det er muligt 500 kr, og jeg lover at gøre det igen mindst 2 gange mere i 2014.

Og skal vi så ikke love hinanden at vi sammen vil gøre alt for at Tina Tusindfryd Glæde snarest muligt har haft hendes sidste vagt på gaden, at hun kommer i tryg sundhedsfaglig support, at hun aldrig mere føler at hun må sælge sex uden kondom.

Om hun så vil fortsætte med at sælge sex, mere eller mindre af simpel nødvendighed, eller ikke, kan hun næppe komme i bedre kollegers hænder end Varme Pia og Line's.

Sammen har vi formentlig ressourcerne herinde bag vores anonyme handles, til at kunne tilbyde Tina Tusindfryd Glæde muligheden for et andet og bedre liv i 2014, måske flere hende med.

Skal vi gøre det - hvad siger administraionen, Varme Pia og Line?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg vil også gerne donere!

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg syntes det er en god ide i har fundet, men hvor længe holder den. der var mange fine indslag om at donere til eroguide men hvor længe holdt den gode vilje til at donere småbeløb er det ikke et stort arbejde at sætte sådan noget igang og hvis der så kun kommer 1000 kr ud af det. ok 1000 kr er da også penge men en lands indsamling for det er det ikke lige voldsomt nok

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ved vi ikke uden at prøve Knallert, men gør vi nok vedvarende for det med et banner året igennem kan vi se om vi kan gøre det her sammen?

Som skrevet jeg stiller 2 x 500 kr i udsigt af 2 gange i 2014, hvis det her gennemføres + at jeg gerne giver 500 kr nu og her!

Og det er ikke fordi jeg ikke vil yde en indsats som Varme Pia og Line hvis jeg kunne, men andre ville nok finde det mærkværdigt hvis jeg skulle bestyre en konto, men kan jeg hjælpe med noget gør jeg det gerne.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er positivt i gerne vil være med til at gøre en forskel for andre mennesker. Men jeg mener ikke det bør være Eroguide.dk's opgave at stå for sådanne indsamlinger. De bannerpladser som er på Eroguide.dk, bliver brugt til at skabe indtjening til at dække vores driftomkostninger. Derudover vil jeg hellere bruge mine resourcer på at gøre Eroguide.dk til endnu bedre hjemmeside, frem for at skulle bruge en masse tid på at lave regnskaber for indsamlingen osv.

 

En indsamling af denne type, er jeg ret sikker på skal anmeldelses til politiet. For at en sådan indsamling godkendes skal der bl.a. være en komité bestående af 3 personer, ligesom der er krav om offentliggørelse af regnskaber i et eller flere af de større dagblade i indsamlingsområdet hvis det indsamlede beløb overstiger 10.000 kr, samt en masse andre regler.

 

http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/C78670DB-3FB7-453D-84EE-637BBB73636D/0/P702_0112_01.pdf

 

Derfor kan jeg kun opfordre dig selv Rejsenetværk til at stå bag en sådan indsamling, hvis du mener den skal finde sted. Du skal være velkommen til at bruge dit signatur til at reklamere for indsamlingen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lige i øjeblikket ser det for mig ud som om det er lidt formålsløst at fortsætte i dette spor. Profilen "Tina"s beretning ER meget bevægende, men med risiko for at komme gevaldigt i modvind her på EG og gøre "Tina" umådelig uret, hvilket jeg så må undskylde overfor hende til den tid, må jeg tro at hun ikke er lige til at komme i kontakt med.

 

"tina" har ikke været logget ind siden lillejule aften - jeg har ikke kunnet læse mig til nogen orienterende opfølgning på det jeg vil kalde hendes nødråb -hverken fra hende selv eller andre.

 

Ville det ikke være naturligt at man som ophavsmand/-kvinde til et så beskrivende og detaljeret nødråb ville checke reaktionen og kommentere ud fra dette ?

 

Jeg begynder at udvikle den kætteriske tanke at profilen "Tina" kan være konstrueret til lejliheden - evt. af en anden bruger herinde - hun fortalte hun havde lånt sig frem til en PC, så er 'man' jo dækket lidt ind hvis en mistroisk sjæl checker ip-adr. "Tina"s nødråb indeholder alle de traditionelle forhold som vi tidligere har læst er forbundet med prostitutionen når den er værst, der mangler ikke noget - arbejde i julen, børn der sover alene og alt det andet - men heller ikke noget nyt. En hvilken som helst med lidt kendskab til prostitutionsdebatten kunne sætte et sådant nødråb sammen ud fra tilgængeligt materiale tilgængeligt på nettet. Motivet til et sådant handlemønster kan jeg kun gisne om, men der findes mange mærkelige mennesker derude bag skærmene.

 

Hvis "Tina" er en fake, så har ophavsmanden påtaget sig et meget stort ansvar for egen underholdnings skyld, det synes jeg er nederdrægtigt.

 

Som ansvarlige mennesker er vi nødt til at reagere og være parate til at tilbyde hjælp når vi støder på mennesker der har hjælp behov, men de skal selv række hånden ud, ellers kan hjælp nemt blive et overgreb fra hjælpernes side,

 

Næste gang der kommer et nødråb som "Tina"s, håber jeg at den umiddelbare reaktion for at give en hånd bliver lige så prompte som denne gang.

 

Jeg er selv mangeårigt medlem af en meget gammel verdensdækkende organisation der bl. a. har til formål at " ... opfostre de forælderløse, hjælpe de svage ...." osv. alle henvendelser her bliver taget alvorligt, men også undersøgt, desværre viser det sig ikke sjældent at det er henvendelser 'på skrømt' , og det er meget frustrerende for dem der gerne vil hjæpe og frygteligt for de trængende der bliver mistroet.

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spuns

Jeg har også tanken om en fake lurende i baghovedet, men alligevel synes jeg, der er noget rigtigt i beretningen. Den har fået mange af os til at tænke på den elendige situation nogle af pigerne er i. Jeg mener derfor, at der fortsat er god grund til at have en fond, der kan hjælpe dem, der har det sværest. Med udgangspunkt i Admins indlæg, var det måske en idé at bruge en allerede eksisterende organisation. Reden Stop kvindehandel er måske ikke dem, der er vores allerbedste venner, men de kender til de piger, der har det svært, så måske skulle vi overveje at kontakte dem?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spuns

Jeg har også tanken om en fake lurende i baghovedet, men alligevel synes jeg, der er noget rigtigt i beretningen. Den har fået mange af os til at tænke på den elendige situation nogle af pigerne er i. Jeg mener derfor, at der fortsat er god grund til at have en fond, der kan hjælpe dem, der har det sværest. Med udgangspunkt i Admins indlæg, var det måske en idé at bruge en allerede eksisterende organisation. Reden Stop kvindehandel er måske ikke dem, der er vores allerbedste venner, men de kender til de piger, der har det svært, så måske skulle vi overveje at kontakte dem?

 

Efter min mening - og ganske mange andres - er Reden en løgnagtig, manipulerende organisation der bruger "hjælp" til kvinder i prostitution som middel til at have snabelen så langt nede i diverse hjælpekasser som muligt, for at holde sin egen organisation beskæftiget. Reden er kristen, religiøs hjælpeindustri når den er værst  Bl. a. mener jeg ikke at  pigerne kan forvente reel hjælp hvis de ikke er klar til at forlade prostitutionen, de for millioner efter millioner og deres dokumenterede er minimal.  Jeg orker ikke at google dokumentation frem, men den er omfattende og de har været ude og beklage og undskylde misvisende tal ved flere lejligheder.

 

Hvi du vil hjælpe, så giv dine penge til gadejuristen http://www.gadejuristen.dk/udg%C3%A5ende-retshj%C3%A6lp de færdes på gaden og hjælper på pigernes præmisser, uden at forlange noget af dem - det er ægte medmenneskeliig hjælp. Jeg kender enkelte af dem og en ildsjæl som Nanna Gotfredsen er nærmest uden sidestykke .

 

 

 

Venligst

 

Spunsen/Bundstokken  :geek:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok Administrator og Bundstokken

Men skulle Tina være den hun påstår og skulle hun eventuelt holde kontakt til Line og eller Varme Pia, og de hvis så, kan og vil bekræfte at hun er den skæbne vi har fået formidlet af Tina selv, skal de for mit vedkommende være velkommen til at oplyse et kontonr.

Vi er vel ikke derhenne i Danmark at en overførsel fra netbank skal oprettes og godkendes som en indsamling.

Jeg er heller ikke den der yder 1 kr, hvis Reden står bag, men målgruppen af danske piger hjælper jeg gerne.

Venlig hilsen

Reajsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Vi er vel ikke derhenne i Danmark at en overførsel fra netbank skal oprettes og godkendes som en indsamling.

 

Det ville være naivt at tro, at myndighederne ikke ville opdage hvis vi lavede en offentlig indsamling her på Eroguide.dk, og jeg har ærlig talt ikke lyst til at få en bøde for dette.

 

Jeg tror faktisk også Tina ville komme i problemer, hvis hun pludselig modtog en donation på X antal tusinde kroner. Så vidt jeg forstod på hendes indlæg, er hun på kontanthjælp. Derfor er det nærliggende at tro, at kommunen ville kunne finde trække et tilsvarende beløb i hendes kontanthjælp. Reglerne på det område er jo rimelig stramme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Hejsa alle i søde mennesker :)

Jeg kan fortælle jer at vi fik kontakt til Tina den 24/12 og fik givet hende de indsamlede midler, som hun var meget, meget taknemlig over at modtage. Os der mødte hende blev enige med hende om, at hun skulle fokusere på at have en dejlig uge med hendes børn og i øvrigt se om hun kunne få lidt mere overskud til at foretage nogle basale ændringer i hendes liv. At gå online for at please diverse konspirations teoretikere kom ikke på den liste over " to do " ting, da der ikke lige var nogen der havde forudset den paranoia, som visse individer, der i øvrigt ikke har givet en bøjet femøre til projektet, nu pludselig har.

Vi er et par stykker som har talt om at oprette en velgørende organisation med det formål at støtte gadepiger og andre piger i branchen økonomisk og med praktiske tiltag til at få et pusterum, hvor det er muligt at få mere overblik til at lave positive ændringer i egen situation, men det er ikke bare lige noget man gør med venstrehånd. Der er love i dette land og de skal selvfølgelig overholdes. Derfor : hvis der sidder en advokat som læser dette, som gerne vil donere tid til at få dette op at stå, så vil jeg være meget taknemmelig, hvis vedkommende vil kontakte mig. Alternativt, hvis en glad giver vil betale for en advokat.

Jeg kan og vil ikke stå for at indsamle julegaver igen på denne uorganiserede måde, da jeg har hørt i min øresnegl at visse onde tunger, som i øvrigt heller ikke har givet så meget som en spytklat, har luftet tanken om, at jeg har stoppet pengene i egen lomme. I ved selv hvem i er og jeg håber jeres røv må klø og jeres arme være for korte! Nu er sandheden så i stedet at jeg selv var den der gav allermest og jeg lagde ud for dem der gav tilsagn om at give så vi fik så meget som muligt overbragt.

På den positive side kan siges at selv om min egen juleaften gik totalt i vasken, så blev det suverænt den bedste jul jeg nogensinde har haft, da det var så givende at gøre noget for et andet menneske der virkelig havde brug for en håndsrækning.

Rejse, tusind tak for din Søde måde at være på, jeg synes du skal ligge pengene til side, til vi får en rigtig organisation op at stå. Hvis du gerne vil være med til at organisere det, så send mig en pm.

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Pia det med jurist, måske var gadejuristen stedet?

Jeg er stadig frisk på en donation. Jeg er også rigtig glad for at høre, at du faktisk fik fat i Tina og overdraget, hvad I havde indsamlet.

Stort knus her fra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest VarmePia

Hejsa Warmgun, tusind tak for dit tilsagn om støtte :) hvis vi får en rigtig organisation op at stå, så modtages din donation til den tid med stor taknemmelighed. Ideen med gadejuristen er god, det skal da lige prøves selv om jeg har på fornemmelsen at det måske falder lidt udenfor, men vi kan jo ikke få mindre end nej......

Godt Nytår Søde :)

Knus Pia

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil da også gerne rose Pia og de andre initiativ-tagere, for deres store indsats for at hjælpe Tina. Det er meget uselvisk og det varmer mit hjerte at se man er villig til at gå så langt for at hjælpe et fremmed menneske, og så med så kort varsel.

 

Hvad angår skeptikerne, tjae... så vil der altid være folk der er negativt indstillet og for hvem glasset altid er halvt tomt.

 

Dejligt at høre at Tina fik en håndsrækning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa alle i søde mennesker :)

Jeg kan fortælle jer at vi fik kontakt til Tina den 24/12 og fik givet hende de indsamlede midler, som hun var meget, meget taknemlig over at modtage. Os der mødte hende blev enige med hende om, at hun skulle fokusere på at have en dejlig uge med hendes børn og i øvrigt se om hun kunne få lidt mere overskud til at foretage nogle basale ændringer i hendes liv. At gå online for at please diverse konspirations teoretikere kom ikke på den liste over " to do " ting, da der ikke lige var nogen der havde forudset den paranoia, som visse individer, der i øvrigt ikke har givet en bøjet femøre til projektet, nu pludselig har.

Vi er et par stykker som har talt om at oprette en velgørende organisation med det formål at støtte gadepiger og andre piger i branchen økonomisk og med praktiske tiltag til at få et pusterum, hvor det er muligt at få mere overblik til at lave positive ændringer i egen situation, men det er ikke bare lige noget man gør med venstrehånd. Der er love i dette land og de skal selvfølgelig overholdes. Derfor : hvis der sidder en advokat som læser dette, som gerne vil donere tid til at få dette op at stå, så vil jeg være meget taknemmelig, hvis vedkommende vil kontakte mig. Alternativt, hvis en glad giver vil betale for en advokat.

Jeg kan og vil ikke stå for at indsamle julegaver igen på denne uorganiserede måde, da jeg har hørt i min øresnegl at visse onde tunger, som i øvrigt heller ikke har givet så meget som en spytklat, har luftet tanken om, at jeg har stoppet pengene i egen lomme. I ved selv hvem i er og jeg håber jeres røv må klø og jeres arme være for korte! Nu er sandheden så i stedet at jeg selv var den der gav allermest og jeg lagde ud for dem der gav tilsagn om at give så vi fik så meget som muligt overbragt.

På den positive side kan siges at selv om min egen juleaften gik totalt i vasken, så blev det suverænt den bedste jul jeg nogensinde har haft, da det var så givende at gøre noget for et andet menneske der virkelig havde brug for en håndsrækning.

Rejse, tusind tak for din Søde måde at være på, jeg synes du skal ligge pengene til side, til vi får en rigtig organisation op at stå. Hvis du gerne vil være med til at organisere det, så send mig en pm.

Knus Pia

Selvom der ingen sne er i år, så kunne vi jo lige sende en varm jule tanke til dem som ikke er så velstillede som os andre :)

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...