Hop til indhold
jenslillemandhansenv2

Hvordan skaber jeg en god ferie for mig selv?

Recommended Posts

Hej Alle,

Søger lidt gode råd, min udfordring er, hvordan skaber jeg en god sommer ferie for mig selv. Når jeg vælger at spørge jer herinde, er det vel fordi, at jeg herinde har valgt, som det  jo er vi her for at dele, mine meget private oplevelser f.eks. jeg kan godt lide en finger i min røv, det er ikke lige noget jeg deler på facebook. Ej heller dele jeg mine dybeste føelser på facebook, det gør jeg her.

Lidt forhistorie, sidste år i først i  juli måned, fik jeg en sms fra min kone ”jeg vil skilles” ps vi har da kun været gift i 33 år. Hun valgte at kører direkte på sommer ferie uden at sige et ord. Så mine 3 uger ferie var præget af meget dårligt humør (ps hun svarede ikke på kald eller sms, meget fustrende).  Så jeg føler ikke jeg havde ferie.

Det var vel tide vi skulle skildes, men aaa på en sms.  Vi er nu meget gode venner, det holder jeg meget af. Jeg ønsker hende kun det bedste. Det er her vigtigt at bemærke, vi har solgt vores hus til en heftig pris og der bliver 1 ½ mill til hver.

Jeg har tidligere slåset med kræft, det er kommet igen, pis og lort. Nå jeg står nu til at skulle bruge min sommer ferie på kemo.

Jeg har altid haft den holdning, at hvis man arbejder for at holde ferie så skal man finde et andet arbejde, på de anden side mener jeg også, at man efter ferie gerne skulle komme tilbage med gode minder, godt humør og klar til at give den en skalle. Nu kan jeg så igen få en lorte ferie grundet kemo. Hvordan laver jeg en god ferie for mig selv?

Alle råd modtages med kys hånd.

KH

Jens.

(ved ikke lige om det er hygge snak)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jens.

Beklager at du skal kæmpe med de problemer du beskriver - og ikke mindst håber jeg at du kommer godt over kræften!

Med hensyn til ferien synes jeg du skal prøve at beskrive hvad du søger - Er det ren sexferie eller er det blot en bonus? Er det en aktiv storbyferie eller ren afslapning på et ferieresort og/eller strand? Eller måske er du mere til skiferie?

Det vil gøre at vi er bedre i stand til at hjælpe dig finde hvad du søger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eventyrmanden skrev, for 7 minutter siden:

Hej Jens.

Beklager at du skal kæmpe med de problemer du beskriver - og ikke mindst håber jeg at du kommer godt over kræften!

Med hensyn til ferien synes jeg du skal prøve at beskrive hvad du søger - Er det ren sexferie eller er det blot en bonus? Er det en aktiv storbyferie eller ren afslapning på et ferieresort og/eller strand? Eller måske er du mere til skiferie?

Det vil gøre at vi er bedre i stand til at hjælpe dig finde hvad du søger.

Mit problem er at jeg skal i kemo i sommer ferien, jeg forventer en dag om ugen.. Så jeg kan ikke rigtig tage nogle steder. Erstatnings ferie er ikke nogen rigtig mulighed. Ellers tak for et godt og relevant indspark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 1 minut siden:

Mit problem er at jeg skal i kemo i sommer ferien, jeg forventer en dag om ugen.. Så jeg kan ikke rigtig tage nogle steder. Erstatnings ferie er ikke nogen rigtig mulighed. Ellers tak for et godt og relevant indspark.

Så misforstod jeg, det beklager jeg. 

Du kan evt. leje et sommerhus der ikke er for langt væk fra hospitalet hvor du skal have kemo og invitere nogle venner eller familie som kan hjælpe dig igennem det og du kan nyde tiden med de dage hvor kemoen ikke gør dig alt for syg. Uanset hvad håber jeg du får det bedste ud af sommeren, selvom det er en trist situation du står midt i.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Må man spørger, hvor kræften sidder?? Har selv været der, men er nu frikendt. Evt hvor i landet du kommer fra, da det vil lette mulighederne for at komme med et godt forslag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har ifølge ferie loven krav på ny ferie når du er syg under ferien. Jeg ved jo ikke hvorlang tid du skal have kemo eller noget. Men din ferie behøver du ikke bruge under sygdom. Og har krav på løn under sygdom 

Ønsker dig al muligt held og Lykke med kemo og håber du kommer godt igennem det 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skær det ind til nogle simple ting du gerne vil opleve

Spise på en speciel restaurant

Et eller flere steder du gerne vil besøge

En pige du gerne vil bruge tid med

Find ud af hvad dine ting er, og sorg så for at få det til at ske. Vær god ved dig selv, Giv dig tid til tingene.

Jeg håber du kommer godt igennem forløbet og snart er ude på den anden side.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg vil foreslå dig, at få nogle oplevelser under bæltet (og den der finger i numsen) så meget som muligt i starten af forløbet - måske endda en lille køretur til FKK (Harmony).

Så har du noget at glædes over og tænke tilbage på, når du senere i forløbet måske ikke har energien eller lysten pga. nogle af de bivirkninger, som følger med behandlingen.

Planlæg også lidt daglig motion. En vandretur der hvor du bor, eller kør ud i naturen og gå en tur - alene eller sammen med en ven/bekendt - en god samtale undervejs kan være katarsis for sjælen og lige så vigtig som motionen.

Så meget vin, bøf (på grillen, hvis man må) og blowjob, som du lyster. Tour de France, film og serier.

God vind herfra!

Del dette indlæg

Link til indlæg

At skulle i et kemoforløb er ikke ligefrem en ønskeoplevelse, derfor handler det om, at gøre ting som gør dig glad. Er det en restaurant du vil besøge, så gør det. Nu ved jeg ikke, hvor hårdt du er ramt af den cancer, eller hvor den sidder, men det væsentligste er at gøre ting for dig selv, der holder humøret oppe. Afhængigt af, hvor du befinder dig i landet, er der mange gode muligheder. Evt kunne du tage på nogle små besøg i London, Paris eller Rom. Igen helt afhængigt af hvor hårdt den forbandede kemo rammer dig. Skal det være lidt erotisk ferie, er der masser af muligheder i Prag, Budapest og de større byer i Polen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 9 timer siden:

min udfordring er, hvordan skaber jeg en god sommer ferie for mig selv.

Det kommer nok an på, om du i den forbindelse søger nydelser på egen hånd, eller om du primært får energi af at være sammen med andre.

Hvis det sidste er tilfældet, så vær opmærksom på, at rigtig mange mennesker, sikkert også i din egen omgangskreds, meget gerne undgår at tale om svære ting. Nok ofte fordi de er usikre på, hvordan det bliver modtaget. Du er blevet skilt for nyligt og har nu et kemoforløb i vente, og begge dele kan en vennegruppe have svært ved at håndtere. Og det kan jo være belastende for dig også at skulle forholde sig til oveni alt det andet. Måske skal du derfor være ekstra forberedt på selv at række ud til folk, hvis du gerne vil deres selskab.

Og ja, det er lidt unfair, at man også skal trækkes med den opgave, når man er den, som ligger ned. Men mange venner, som man ellers troede var tæt på, vælger måske den for dem nemme løsning og lader kontakten til dig glide ud. Ikke af ond vilje, men fordi de ikke synes, det er nemt for dem at vide, hvad de skal gøre eller sige. Selvom det er dig, som står med problemerne, ikke dem.

Så hvis der er nogle venskaber, som du gerne vil holde vedlige, så ræk selv ud til dem.

Pinkman skrev, for 7 timer siden:

Planlæg også lidt daglig motion. En vandretur der hvor du bor, eller kør ud i naturen og gå en tur - alene eller sammen med en ven/bekendt - en god samtale undervejs kan være katarsis for sjælen og lige så vigtig som motionen.

Bakker op om dette gode råd.

Jeg håber, at du får et acceptabelt forløb med kemoen, @jenslillemandhansenv2, og håber du får en god sommerferie, uanset hvad den så byder på. God bedring.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...