Hop til indhold

Thailand, Khao San Road.

Featured Replies

Skrevet
cassanova skrev, for 2 timer siden:

Er der nogen der har erfaring med dette sted? 

Tjaa det er stadig en backpacker gade , mange restauranter og små billige hotel værelser ,nogle hvor du selv skal medbringe en hængelås til døren,....

masser af tourist traps ,der vil have du skal betale mere for junk som du kan få andre steder billigere.....

Skrevet

Jeg kan godt lide området omkring Khao San Rd (dog ikke så meget selve denne gade), men hvis du tænker på erotik,  så er dette ikke gaden :). Det er primært et voldsomt backpackerområde.

Skrevet

Der kommer mange thai´er for at feste lidt rundt. Så man kan nu godt score en lokal ikke arbejdende :)

Skrevet
cassanova skrev, for 4 timer siden:

Er der nogen der har erfaring med dette sted? 

Ja i forhold til hvad?

Skrevet

Hej :)

Jeg har været på gaden en gang, og det var nok for mig - jeg synes simpelthen den er for turisttifiseret (et nyt ord til dansk Sprognævn). Alt for mange turister som sådan set bare fortynder den Thailandske kultur.

Forklaring.

Fra 2008 - 2012 havde jeg en Beauty shop (som danske Matas) i et indkøbscenter beregnet for militærpersonalet der boede i lejlighedskomplekset på Bangkok Airforce. Jeg havde selv en lejlighed i Parkview ved Don Muang Internal Airport. Min thailandske kæreste passede butikken og boede også i lejligheden.

Når jeg havde mulighed for ferie, fløj jeg straks til Bangkok og nød den skønne skønne skønne thailandske befolkning og ikke mindst min kæreste og hendes militær familie. Hendes farfar var øverste den chef på Bangkok Airforce.

Under sådan en ferie, - 1 uge eller 2 uger i Bangkok drønede vi rundt i min bil efter de diverse Wat (tempel) og museer og andet specielt for Thailand. Efter sådan en 2 - 3 dage var thaierne (min kæreste, min svigerinde, min svigermor, en kusine og min kærestes veninde) fuldstændig groggy og trætte, og hvad gør sådan en flok thai madammer så ?????????????  - -  go to tempel.

Der er de så et par dage og hviler ud i STILHEDEN i templet. Imens sad jeg så i lejligheden og kedede mig grusomt. På et tidspunkt havde de nævnt noget om, at vi skulle på Khao San Road, - så det kunne være en mulighed for mig, at slå tiden ihjel på. Jeg fandt en tuk tuk og så ellers afsted til Khao San Rad; men det var en skuffelse:( , så tilbage til lejligheden igen og kede mig<_<

Under disse korte ferier var jeg dagen lang omgivet af den ene smækker lækre thaikvinde efter den anden, - - dejligt - men i skal også vide, at det meget hurtigt bliver hverdag - som hverdag er i Thailand - det helt almindelig liv i Thailand som er det allerskønneste og bedste - - - ligesom i Danmark - - hverdagen som er den former vores liv.

Min bil i Bangkok - en Honda Jazz med en 1,8l motor + automatgear + aircondition + alufælge + bredde lavprofildæk. Pisse dejlig bil.

Mange hilsner

Nye tider

Redigeret af Nye tider

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.