Hop til indhold
Konstruktøren

Steam-card//apple Pay//gift card

Recommended Posts

Godaften de herrer - Jeg er i samtale med en gp som beder mig om at skulle købe et steam-card//gift card inden besøg og så er det noget af betalingen for værelset-ish...

Jeg syntes det lugter lidt langt væk af snyd og humbug - eller er jeg bare gammeldags og vil gerne bare betale med kontanter??

På forhånd tak for hjælpen og liderlig sommer til alles 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Om det/hun er fusk og humbug ved jeg ikke. Men lige nu er vi mange som leder efter kreative, anonyme, sikre løsninger til betaling da kontanter er ved at være en svær størrelse og mange ikke ønsker sporbare overførsler aht til kone/kæreste. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
SweetMilf6630 skrev, for 7 timer siden:

Om det/hun er fusk og humbug ved jeg ikke. Men lige nu er vi mange som leder efter kreative, anonyme, sikre løsninger til betaling da kontanter er ved at være en svær størrelse og mange ikke ønsker sporbare overførsler aht til kone/kæreste. 

LiberaPay.com
Opret en personlig donationskonto, så man kan modtage penge fra "donerer". Det er utroligt simpelt og pengene kan udbetales, når det passer en, til en Stripe-konto, og derfra til din egen bankkonto i beløb, som nu lige passer dig bedst. Du kan kalde din Donations-konto hvad som helst, der gør at ingen kan se, hvad der er betalt for. Udbetalingerne kan banken se som "payout from Stripe", som de har fuld tillid til.
Pro: Sikker overførsel og kan gøres meget hemmelig. Pengene kan ind- og udbetales i den møntfod man ønsker.
Con: Stripe og LiberaPay tager en smule for overførsler og det kan godt være lidt besværligt at forklare kunden systemet første gang.

Online Webshop
Opret en simpel webshop, hvor du sælger noget uskyldigt - e-bøger, konsulentservice eller andet, der ikke lige henleder opmærksomhed på prostitution - til de priser du tager for forskellige services. Kunden bruger sin telefon og går direkte ind og køber den "vare", der har en pris, der passer med den service han ønsker. Købet kan verificeres med det samme og pengene går direkte ind på din Stripe/PayPal konto, hvorfra du kan udbetale pengene til dig selv.
Pro: Sikker overførsel og kan gøres meget hemmelig. Kan ind- og udbetales i stort set hvilken som helst møntfod.
Con: Tager tid og snilde at sætte op. Et webhotel koster lidt pr. måned - billigste løsning er 122,- i oprettelse og herefter 22,- pr. måned.

Payoneer
Payoneer er en online-bank, som blandt andet Patreon bruger. Fungerer som en helt almindelig bankkonto, som kan opsættes til forskellig valuta. Har man haft mere end 100$ i en eller anden valuta på sin konto kan man få et Mastercard, som fungerer som et almindeligt Mastercard eller Visa, som man kan få i danske banker. Man kan naturligvis sætte den til overførsler til sin egen bankkonto.
Pro: Almindelig bankkonto med tilhørende Mastercard, som kan bruges i alle butikker og bankautomater. 
Con: Kræver en del at sætte op (blandt andet foto af pas og kopi af bopælsverifikation). Lidt svært at lære at håndtere deres app. 

3 "kreative og anonyme" løsninger, som glædespiger efterspørger. Det er besværligt at sætte op, men det kan gøres nemt, når man først har gjort det et par gange. Der er en del webmastere, der kan, men det tager tid og koster dermed at sætte op - intet er gratis i vore dage og de løsninger, der ér gratis, er ved at forsvinde for glædespiger.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for endnu et sagligt indspark, @hrolandj.

I beskrivelsen ovenfor forholder du diig ikke til, hvorvidt den betalende gæst er anonym eller ej, hvis pigen vælger den pågældende løsning. Det gætter jeg på er tilfældet (altså anonymitet for pigens kunde) med den første løsning, men ikke de to sidstnævnte, er det korrekt?

I forhold til webshoppen, er der så ikke også en generel forbrugerbeskyttelse at tage hensyn til, som kan gøre denne løsning dum for pigerne, hvis en stodder insisterer på at være en klovn? Eksempel: Han køber sin ydelse som du beskriver, men ser sig efterfølgende sur på pigen og retter efterfølgende en klage til webbutikken over et eller andet ligegyldigt, men som hvis klagerne er insisterende nok i sidste ende kan tvinge en eller anden myndighed til at forholde sig til den pågældende “webshop”. Hvilket selvsagt presser pigen unødigt. Eller ser jeg spøgelser?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

Tak for endnu et sagligt indspark, @hrolandj.

I beskrivelsen ovenfor forholder du diig ikke til, hvorvidt den betalende gæst er anonym eller ej, hvis pigen vælger den pågældende løsning. Det gætter jeg på er tilfældet (altså anonymitet for pigens kunde) med den første løsning, men ikke de to sidstnævnte, er det korrekt?

I alle 3 tilfælde er kunderne anonymiserede for resten af verden. I tilfældet Payoneer er kundens navn tilgængeligt for glædespigen da der er tale om en direkte bankoverførsel. Det er ikke anderledes end hvis han betalte med kort på en anden måde.

På LiberaPay kan kunden anonymisere sig selv helt og aldeles, hvilket også er det nemmeste da han ellers skal oprette en bruger på LiberaPay, men han kan sagtens "donere" penge uden at oprette sig som bruger! 

I en Webshop opretter man sig som kunde med "navn, adresse og hele moletjavsen", men det behøver ikke være det rigtige oplysninger. De oplysninger skal kun bruges, hvis Webshop-ejeren skal sende fysiske varer til kunden - hvilket jo ikke er tilfældet her - så "Hans Moleman, Rendmigdaetviststed 69, 9999 Jegvilhavefissenu" er en helt legal kunde. Info om, hvilket kort, der er blevet brugt kommer jo ikke til Webshop-ejeren; kun information om, at varen ér betalt.

Den_glade_amatør skrev, 1 time siden:

I forhold til webshoppen, er der så ikke også en generel forbrugerbeskyttelse at tage hensyn til, som kan gøre denne løsning dum for pigerne, hvis en stodder insisterer på at være en klovn? Eksempel: Han køber sin ydelse som du beskriver, men ser sig efterfølgende sur på pigen og retter efterfølgende en klage til webbutikken over et eller andet ligegyldigt, men som hvis klagerne er insisterende nok i sidste ende kan tvinge en eller anden myndighed til at forholde sig til den pågældende “webshop”. Hvilket selvsagt presser pigen unødigt. Eller ser jeg spøgelser?

Webshoppen overholder dansk lovgivning på området. Der er intet kunden kan komme efter med mindre han har en retmæssig klage og kan bevise det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...