Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 Bananas skrev, for 8 timer siden: Hvis jeg forstår din statistik rigtigt, så er der altså 158 massageklinikker som har åbnet bare siden 21-04. Nyåbnede klinikker de sidste par år? Til dem skal altså adderes alle dem som ikke har lukket undervejs. Hvor mange kan det handle om? 300? 500? Snakker vi om København, eller hele Danmark? Det er nu ikke så meget statistik som leg med cvr data. Bare gå ind på cvr.dk: 1) skriv "thai*" som søgeord 2) vælg 960400 i branche 3) fyr søgningen af 4) Man kan vælge kommuner og andet men jeg har kun gjort det ovenstående. Hente søgeresultatet og tjek det i regneark. Jeg her selv importeret det ind SQLITEStudio da jeg er mere tilpas med SQL kommander (*eksempel nedenunder). Burde måske trukket tallene fra hinanden. Tror ikke CVR har al data tilgængelig så man må nok nøjes fra 2010 og frem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 14. Juli, 2023 Donny skrev, for 11 timer siden: Dog nok til lidt amatør-statistik Som sædvanlig. Man kan ikke bruge CVR til noget som helst der kommer, bare, i nærheden af sandheden, når det gælder passive og aktive thaikliniker - ligesom man ikke kan lave en liste baseret på oplysninger fra CVR - selv om "nogen" ihærdigt prøver. Utallige klinikker eksisterer uden CVR, mange kører under CVR numre, med en anden branchekode, osv, osv. Du ved også at mange thaiklinikkers CVR numre kører rundt mellem forskellige adresser, sættes på pause for så at blive aktive igen, og så passive og så videre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 (edited) Bananas skrev, for 8 timer siden: Hvis jeg forstår din statistik rigtigt, så er der altså 158 massageklinikker som har åbnet bare siden 21-04. Nyåbnede klinikker de sidste par år? Til dem skal altså adderes alle dem som ikke har lukket undervejs. Hvor mange kan det handle om? 300? 500? Snakker vi om København, eller hele Danmark? Og for år for år. Men der skal nok lige tolkes på tallene, men det er nok til at få en ide. År lukkede År åbnede 2023 23 2023 51 2022 88 2022 48 2021 91 2021 58 2020 74 2020 47 2019 63 2019 59 2018 70 2018 44 2017 56 2017 56 2016 57 2016 39 2015 72 2015 37 2014 56 2014 32 2013 43 2013 28 2012 37 2012 17 2011 26 2011 17 2010 22 2010 13 2009 15 2009 12 Og vil man selv lege med lidt SQL (sqlite) benytter jeg nedenstående da jeg ikke har kørekort til regneark. select STRFTIME("%Y", enddate) AS aar, count(*) as lukkede from _cvr_punit where enddate group by STRFTIME("%Y", enddate) order by aar DESC; Og mht snakken om branchekoder benytter thaiklinikker typiske følgende, men med 960400 Aktiviteter vedrørende fysisk velvære er dominerende 960400 Aktiviteter vedrørende fysisk velvære 960900 Andre personlige serviceydelser i.a.n. 869090 Sundhedsvæsen i øvrigt i.a.n. 960220 Skønheds- og hudpleje Redigeret 14. Juli, 2023 af Donny 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 Aarhuselsker skrev, for 13 minutter siden: Som sædvanlig. Man kan ikke bruge CVR til noget som helst der kommer, bare, i nærheden af sandheden, når det gælder passive og aktive thaikliniker - ligesom man ikke kan lave en liste baseret på oplysninger fra CVR - selv om "nogen" ihærdigt prøver. Utallige klinikker eksisterer uden CVR, mange kører under CVR numre, med en anden branchekode, osv, osv. Du ved også at mange thaiklinikkers CVR numre kører rundt mellem forskellige adresser, sættes på pause for så at blive aktive igen, og så passive og så videre. Husk det er kun fysiske butikker der er interessante, mens omrejsende piger fra annoncelight, der regelmæssigt lejer sig nye steder, selvfølgelig ikke registreres i cvr. Mht passive/aktive/pauserede så kan dette misforståes da der er forskel mellem lukning af CVR nr og lukning af p-nummer. Men det er korrekt at lukkede CVR nr pludselig kan dukke op igen genåbnet. Da min søgninger skelner mellem åbne og lukkede er ovenstående ikke noget problem da klinikken kun kan optræde et sted. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 14. Juli, 2023 Donny skrev, for 3 minutter siden: Husk det er kun fysiske butikker der er interessante Hvis du er godt inde i thaimiljøet, og det er du jo - så ved du også at mange klinikker ikke har et CVR nummer, eller kører under et der ikke har korrekt branchekode osv, osv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden: Hvis du er godt inde i thaimiljøet, og det er du jo - så ved du også at mange klinikker ikke har et CVR nummer, eller kører under et der ikke har korrekt branchekode osv, osv. Kender "en smule" til det men nok til at vide lidt om de priser pigerne betaler pr dag, pr uge eller pr kunde til klinikejeren. Så lidt har jeg fat i. En klinik er for mig et sted med en fysisk butik hvor man kan komme ind fra gaden. Giv mig et eksempel på en klinik uden CVR nr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 14. Juli, 2023 Donny skrev, for 4 minutter siden: Giv mig et eksempel på en klinik uden CVR nr Det ville jo være stikkervirksomhed. Du kender nok selv nogle stykker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4772 Skrevet 14. Juli, 2023 Aarhuselsker skrev, for 21 minutter siden: Hvis du er godt inde i thaimiljøet, og det er du jo - så ved du også at mange klinikker ikke har et CVR nummer, eller kører under et der ikke har korrekt branchekode osv, osv. Jaja, men selvom statistikkerne nok ikke fanger hele branchen 100% rigtigt, så giver @Donnys opgørelser da et stadig meget godt praj om tingenes tilstand, gør de ikke? Eller måske rette om en del af tingenes tilstand. Interessant i forhold til trådens oprindelige spørgsmål er det, at aktiviteten både i forhold til at åbne/lukke selskaber har været rimelig støt stigende siden finanskrisen. Hvert eneste år med flere lukkede end åbnede, med undtagelse af i år. Men i december lukkes mange, tyder det på, så det billede kan ændre sig. Men om tendensen betyder, at der på landsplan er blevet færre thaiklinikker, eller om det bare skyldes, som @Aarhuselsker antyder, at færre registrerer sig eller arbejder privat/diskret i stedet, er umuligt at afgøre. Det kan vi ikke tolke ud fra statistikken. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 14. Juli, 2023 Den_glade_amatør skrev, for 3 minutter siden: godt praj om tingenes tilstand, gør de ikke Næ egentlig ikke. Der lukker en del klinikker, og hvis vi decideret kun taler om klinikker med facadeskilte og CVR, så er det korrekt der lukker en del - mange. Men hvis vi ser på antallet af aktive vandhuller, så er det rimeligt stabilt. Pigerne gå i stigende grad PD, og uden CVR. Og nu er der flere piger med "hjælpere" hvor pigerne før mere var selvstændige piger som selv eller med en herboende bekendts hjælp, kom til DK og knaldede husholdningspenge sammen til de næste 3-6 måneder i Thailand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 (edited) Den_glade_amatør skrev, 1 time siden: Jaja, men selvom statistikkerne nok ikke fanger hele branchen 100% rigtigt, så giver @Donnys opgørelser da et stadig meget godt praj om tingenes tilstand, gør de ikke? Eller måske rette om en del af tingenes tilstand. Det gør det faktisk, men kun som rå oversigt. Man kan måske lige ane en tendens men det er sikkert influeret af corana nedlukninger. Mængden klinikker er nogenlunde stabil til gengæld er der ganske vist kommet flere PD piger. Disse lejer sig ofte ind hos eksisterende klinikker til følgende priser er som jeg har fået oplyst. Enten 200 kr/kunde, eller 600 kr/dag eller 3000 kr/uge. Indtægter sort til ejer af klinik. Antallet thaiklinikker er i omegnen 650-700 og har været det længe Redigeret 14. Juli, 2023 af Donny Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 14. Juli, 2023 Aarhuselsker skrev, for 1 time siden: Det ville jo være stikkervirksomhed. Du kender nok selv nogle stykker Kun den overfor den Gamle By, og hemmelig er ejeren ikke da der tidligere har været officiel klinik på stedet. Kan ikke komme i tanke om andre, medmindre du mener at hvis man annoncerer på AL som thai så er man en klinik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gentleman and a Scholar 1247 Skrevet 16. Juli, 2023 (edited) HrFlint skrev, den 8.6.2023 at 15:48: Det slog mig den anden dag efter, at jeg var kørt forbi tre lukkede thai-klinikker på ydre Frederiksberg og Vanløse , hvorvidt der er tale om en generel trend? Altså om fx inflationen kunne påvirke erhvervet negativt og i sådan en grad, at vi komme til at se et mindre antal steder? Jeg ved det ikke med sikkerhed. Vil sige hvad jeg tænker med det kommer sammen med nogle grove generaliseringer som selvfølgelig ikke altid passer. Min baggrund er at jeg har et ganske godt kendskab til Thai kultur efter at have levet med en og haft dem i omgangskredsen i mange år. Generalisering 1: Thaier er ikke frygteligt innovative. De kopierer hinanden i stor stil. Hvis en Thai i Thailand formår at stable en succesfuld forretning på benene - f.eks. en autoshop - jamen så går der ikke længe før der ligger en anden autoshop lige ved siden af, ejet af nogen som også håber at være succesfuld. Kopier/indsæt - når man skal tjene penge. De tager denne adfærd med hertil og hvis en herboende Thai har succes med noget så går der ikke længe før herboende bekendte tager tråden op, og den gode ide æder sig selv op. Vi har haft COVID-19 nedlukninger og branchen har haft det hårdt. Det har nok ikke været det lysende eksempel til efterlevelse. Men indbygget i Thai erhverv ligger der altså sådan en boom/bust mekanisme som kan være fuldstændig ulogisk, men som jeg tænker kan have indflydelse på hvor mange klinikker der åbner. Generalisering 2: De Thai kvinder som er emigreret hertil kommer oftest fra det østlige Thailand hvor der i deres barndom har været mange rismarker der skulle passes, og ikke brug for så mange med særlige uddannelser i regionen. Mange af dem kommer blot med en 7-8. klasse i baggagen. Det vi har set på det danske arbejdsmarked i de senere år er at der har været udemærkede jobs at få til absolut alle. Også dem med en 7. klasse som ikke taler så godt dansk. Det har også været muligt at blive optaget på uddannelser med den baggrund, hvor nogle af velfærdsuddannelserne har haft et højt optag af 2-sprogede. Måske nogle af de Thaier som kunne have åbnet en klinik, finder mere mening i at forsøge at køre hjemmepleje i stedet? Generalisering 3: Pga ophedning af økonomien i senere år er det muligvis blevet sværere at få erhvervslejemål for dem. Især der hvor de er synlige i bybilledet. I forvejen har mange Thai steder ligget i kældre, men hvis en udlejer pludselig kan få lejere som gider at betale mere for deres kældre så er det den vej strømmen kommer til at gå. Altså Thai klinikker ud af byen. Der ligger ikke ligefrem noget stort empirisk arbejde i dette indlæg. Bare et par tanker om mulige strømninger som kan påvirke det vi begge ser. Tag det for hvad det er. Redigeret 16. Juli, 2023 af Gentleman and a Scholar 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest HrFlint Skrevet 18. Juli, 2023 Donny skrev, den 14.7.2023 at 10:04: Og for år for år. Men der skal nok lige tolkes på tallene, men det er nok til at få en ide. År lukkede År åbnede 2023 23 2023 51 2022 88 2022 48 2021 91 2021 58 2020 74 2020 47 2019 63 2019 59 2018 70 2018 44 2017 56 2017 56 2016 57 2016 39 2015 72 2015 37 2014 56 2014 32 2013 43 2013 28 2012 37 2012 17 2011 26 2011 17 2010 22 2010 13 2009 15 2009 12 Og vil man selv lege med lidt SQL (sqlite) benytter jeg nedenstående da jeg ikke har kørekort til regneark. select STRFTIME("%Y", enddate) AS aar, count(*) as lukkede from _cvr_punit where enddate group by STRFTIME("%Y", enddate) order by aar DESC; Og mht snakken om branchekoder benytter thaiklinikker typiske følgende, men med 960400 Aktiviteter vedrørende fysisk velvære er dominerende 960400 Aktiviteter vedrørende fysisk velvære 960900 Andre personlige serviceydelser i.a.n. 869090 Sundhedsvæsen i øvrigt i.a.n. 960220 Skønheds- og hudpleje Så vidt jeg kan se, er der et betydeligt netto fald i antal cvr numre i de medtagende år. Altså flere lukkede end åbnede. Men det siger nok ikke det store i forhold til freelancer og dem uden registrering. Og branchekoder dækker jo formentlig en helt række andre aktiviteter også. Man kan jo ikke afvise, at thaier også kan have en reel skønhedsklinik uden hj etc. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 18. Juli, 2023 (edited) HrFlint skrev, for 13 minutter siden: Så vidt jeg kan se, er der et betydeligt netto fald i antal cvr numre i de medtagende år. Altså flere lukkede end åbnede. Men det siger nok ikke det store i forhold til freelancer og dem uden registrering. Og branchekoder dækker jo formentlig en helt række andre aktiviteter også. Man kan jo ikke afvise, at thaier også kan have en reel skønhedsklinik uden hj etc. Ikke nødvendigvis et fald. Man skal altid stille spørgsmål til datagrundlaget. Nogle af thaiklinikkerne er åbne i nogle få måneder så det kan optræde flere gange som lukkede i et år og være åbnet forrige år. Spørgsmålet var til mængden klinikker og den tror jeg er nogenlunde konstant. Om der er flere thaiprostituerede må andre kunne svare på. Egen fornemmelse er at der er flere men de lejer sig ind på klinikker. Måske skulle man lave samme med CVRnumre og ikke produktionsenheder. Det giver nok et mere reelt billede. Jeg gider bare ikke pille mere i det. Redigeret 18. Juli, 2023 af Donny Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest HrFlint Skrevet 23. Juli, 2023 Donny skrev, den 18.7.2023 at 22:14: Ikke nødvendigvis et fald. Man skal altid stille spørgsmål til datagrundlaget. Nogle af thaiklinikkerne er åbne i nogle få måneder så det kan optræde flere gange som lukkede i et år og være åbnet forrige år. Spørgsmålet var til mængden klinikker og den tror jeg er nogenlunde konstant. Om der er flere thaiprostituerede må andre kunne svare på. Egen fornemmelse er at der er flere men de lejer sig ind på klinikker. Måske skulle man lave samme med CVRnumre og ikke produktionsenheder. Det giver nok et mere reelt billede. Jeg gider bare ikke pille mere i det. Data på cvr siger ikke noget om antallet af kvinder - det er helt sikkert .Og flere klinikkerne optræder helt sikkert både som lukkede og åbne i samme år. Men Roughly synes jeg dog, at der numerisk er nogen flere lukkede. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 23. Juli, 2023 HrFlint skrev, for 30 minutter siden: Data på cvr siger ikke noget om antallet af kvinder - det er helt sikkert .Og flere klinikkerne optræder helt sikkert både som lukkede og åbne i samme år. Men Roughly synes jeg dog, at der numerisk er nogen flere lukkede. Man kan ikke trække valide data om thaiklinikker fra CVR. Massageplus har opbygget en liste baseret på CVR og det er et stort sammensurium af åbne og lukkede klinikker, klinikker med forkerte adresser - men først og fremmest totalt ubrugeligt. I og med thaiklinikker er en flygtig vare, mange er pop up klinikker, mange er slet ikke registrerede og mange er ikke registreret i på den brancekode som Rol æh Donny søger på, så får du ikke brugbare data ud af CVR. Man kan kun forlade sig på hvad man selv fornemmer, og det kræver man graver sig ned i thaiverdenen. Det kan man kun gøre indenfor et begrænset geografisk område. Den eneste trend jeg kan se er at en del klinikker lukker og mange anonymiseres. Men tæller man revl og krat så er udbuddet ret stabilt. Tager man PD pigerne med så er det stigende. Dette er udelukkende min vurdering i mit lille geografiske område. Om antallet af klinikker med facade og korrekt CVR registrering er stigende eller faldende er ikke interessant. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 24. Juli, 2023 HrFlint skrev, for 20 timer siden: Data på cvr siger ikke noget om antallet af kvinder - det er helt sikkert .Og flere klinikkerne optræder helt sikkert både som lukkede og åbne i samme år. Men Roughly synes jeg dog, at der numerisk er nogen flere lukkede. Tror den charmerende ældre mand, med lysten til at blande sig, blander antallet thailandske lagen-gymnaster med antallet klinikker trods han selv bekræfter min implicitte påstand. Kværuleren for kværulers skyld og glemmer at næsten alle, prostituerede eller ej, opretter firmaer for at kunne leje lokaler og have "ren røv a trutte i" i forhold til skat og andre myndigheder. Jeg kender til en, som skal have hjælp til annoncer på annoncelight, og som i løbet af to måneder har lejet sig ind 4 steder under forskellige navne. Skal hun så tælles med 4 gange? (hun har forresten også cvr nummer) Det er umuligt at lave sådan en statistik så bedst skud er "hvor mange åbne klinikker er der" et givet tidspunkt. CVR data er dog mangelfuld hvis man går mere end 15 år tilbage - tror ikke de giver adgang til data der er for gammel. Jeg kan lave et udtræk på klinikker der har eksisteret i mindst 1 år. Det fjerner en del klinikker. Kigger lige på det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest HrFlint Skrevet 26. Juli, 2023 Donny skrev, den 24.7.2023 at 17:10: Tror den charmerende ældre mand, med lysten til at blande sig, blander antallet thailandske lagen-gymnaster med antallet klinikker trods han selv bekræfter min implicitte påstand. Kværuleren for kværulers skyld og glemmer at næsten alle, prostituerede eller ej, opretter firmaer for at kunne leje lokaler og have "ren røv a trutte i" i forhold til skat og andre myndigheder. Jeg kender til en, som skal have hjælp til annoncer på annoncelight, og som i løbet af to måneder har lejet sig ind 4 steder under forskellige navne. Skal hun så tælles med 4 gange? (hun har forresten også cvr nummer) Det er umuligt at lave sådan en statistik så bedst skud er "hvor mange åbne klinikker er der" et givet tidspunkt. CVR data er dog mangelfuld hvis man går mere end 15 år tilbage - tror ikke de giver adgang til data der er for gammel. Jeg kan lave et udtræk på klinikker der har eksisteret i mindst 1 år. Det fjerner en del klinikker. Kigger lige på det. Tak fordi du gider kikke på den data, der nu engang er til rådighed. Ellers bliver alting anekdotisk ud fra en meget lille perspektiv. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Donny 30 Skrevet 26. Juli, 2023 HrFlint skrev, for 5 timer siden: Tak fordi du gider kikke på den data, der nu engang er til rådighed. Ellers bliver alting anekdotisk ud fra en meget lille perspektiv. Velbekomme... har ikke orket at kigge mere på det, men tror at antallet klinikker er stabilt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg