Hop til indhold

Sjov med scam callers

Featured Replies

Skrevet

Noget der SLET ikke har med sidens tema at gøre. Men, er dette ikke hvad hyggesnak er til for? :)

Jeg er for tiden ret "plaget" af scam callers. Jeg bliver ringet op flere gange om dagen fra forskellige numre (fra forskellige lande). I starten gad jeg ikke tage den. Men nu er jeg begyndt. Og nogle gange leger jeg med, og prøver i det hele taget at tage så meget pis på dem som jeg kan, så længe jeg har tid til det.

De tror ALLE sammen at jeg hedder noget bestemt. Af hensyn til at navnet kan tilhøre en bestemt person, som i-og-for-sig måske er uskyldig, vil jeg ikke komme med det her - Men har også oplevet at få SMS'er med pakker der var klar til at blive afhentet i en bestemt pakkeshop - ikke så langt fra hvor jeg bor. REELLE pakker, når jeg tjekkede pakkenummeret på GLS's hjemmeside (klikker ikke på linket). Så jeg har nok med en person, som har kommet til at bruge mit tlf nummer nogle uheldige steder. - Og nej. Jeg har ikke kunnet finde nogle som helst oplysninger om navnet online.

Anyway...

Nu har jeg i dag oplevet at jeg blev ringet tilbage af en "superviser" til en som jeg åbenbart havde chikaneret. (nok ikke helt forkert) - Til info havde jeg spurgt ham den første hvad navnet var på det firma han ringede fra. Fik et firmanavn, som han ikke gad/kunne stave for mig. Supervisoren som ringede tilbage spurgte jeg også hvilket firma han ringede fra, og han gav mig et helt andet firma navn. Det ene ord tager det andet, og efter at have fortalt at det navn som de tror er mit, ikke er mig og svinet ham til for at afbryde mig, spørger han om jeg hedder Dick - Jeg er klar over hvor han vil hen, og smiler og griner af den manglende kreativitet, og efter lidt tid om mit efternavn er Head. Hehe. Efter at han smider på, ringer han tilbage nogle gange og spørger om han taler med Dick Head. Fra forskellige numre. Jeg har det bare endnu mere sjovt med ham, mens han prøver at gøre mig sur. ... Nu er jeg ikke blevet ringet i noget tid, og begynder at savne ham/dem...

Er der nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre/sige næste gang?

:)

M

Skrevet

Jeg har nogle forskellige versioner

Som regel tager jeg ikke telefonen når den viser at der ringes fra en by,land. 
Men sommetider farer der en djævel i mig. 

1. Jeg lader ham forstå jeg er meget interesseret, og når han begynder at tale om sit produkt, lægger jeg telefonen og går ud og arbejder videre mens han sludrer løs. 
2. Jeg snakker ham efter munden, indvilliger i at købe, og lige inden vi kommer til nummereret på mit kreditkort, spørger jeg om han har familie. Det har han naturligvis - så spørger jeg hvad det koster at kneppe hans mor, søster osv. Det bliver de sjovt nok helt tossede over og kalder mig pervers og meget andet. Så er der fred resten af dagen. 
3. De sjoveste er du unge mænd fra Modstrøm osv. Dem bilder jeg ind jeg køber 2. sorteringsstrøm billigt, og så kører jeg dem rundt i begreberne volt,ampere, effekt, frekvens, tid. De bliver totalt forlegne, for de aner intet om det. Til sidst siger jeg at de nok skal bede deres chef om at klæde dem ordentligt på, inden de ringer ud til voksne mennesker. 

Skrevet

Jeg plejer at bede om firmanavn og oplyser så at jeg tager 1800,- pr. påbegyndte time.

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

3. De sjoveste er du unge mænd fra Modstrøm osv. Dem bilder jeg ind jeg køber 2. sorteringsstrøm billigt, og så kører jeg dem rundt i begreberne volt,ampere, effekt, frekvens, tid. De bliver totalt forlegne, for de aner intet om det. Til sidst siger jeg at de nok skal bede deres chef om at klæde dem ordentligt på, inden de ringer ud til voksne mennesker. 

Love it !!

Skrevet
Maxxon skrev, 1 time siden:

Noget der SLET ikke har med sidens tema at gøre. Men, er dette ikke hvad hyggesnak er til for? :)

Jeg er for tiden ret "plaget" af scam callers. Jeg bliver ringet op flere gange om dagen fra forskellige numre (fra forskellige lande). I starten gad jeg ikke tage den. Men nu er jeg begyndt. Og nogle gange leger jeg med, og prøver i det hele taget at tage så meget pis på dem som jeg kan, så længe jeg har tid til det.

De tror ALLE sammen at jeg hedder noget bestemt. Af hensyn til at navnet kan tilhøre en bestemt person, som i-og-for-sig måske er uskyldig, vil jeg ikke komme med det her - Men har også oplevet at få SMS'er med pakker der var klar til at blive afhentet i en bestemt pakkeshop - ikke så langt fra hvor jeg bor. REELLE pakker, når jeg tjekkede pakkenummeret på GLS's hjemmeside (klikker ikke på linket). Så jeg har nok med en person, som har kommet til at bruge mit tlf nummer nogle uheldige steder. - Og nej. Jeg har ikke kunnet finde nogle som helst oplysninger om navnet online.

Anyway...

Nu har jeg i dag oplevet at jeg blev ringet tilbage af en "superviser" til en som jeg åbenbart havde chikaneret. (nok ikke helt forkert) - Til info havde jeg spurgt ham den første hvad navnet var på det firma han ringede fra. Fik et firmanavn, som han ikke gad/kunne stave for mig. Supervisoren som ringede tilbage spurgte jeg også hvilket firma han ringede fra, og han gav mig et helt andet firma navn. Det ene ord tager det andet, og efter at have fortalt at det navn som de tror er mit, ikke er mig og svinet ham til for at afbryde mig, spørger han om jeg hedder Dick - Jeg er klar over hvor han vil hen, og smiler og griner af den manglende kreativitet, og efter lidt tid om mit efternavn er Head. Hehe. Efter at han smider på, ringer han tilbage nogle gange og spørger om han taler med Dick Head. Fra forskellige numre. Jeg har det bare endnu mere sjovt med ham, mens han prøver at gøre mig sur. ... Nu er jeg ikke blevet ringet i noget tid, og begynder at savne ham/dem...

Er der nogle der har nogle gode forslag til hvad jeg kan gøre/sige næste gang?

:)

M

Kære Maxxon:)

Næste gang han ringer kan du jo beklage dig over at WU og Paypal begge er blevet for dyre og tunge at bruge, og spørge om han kender noget andet money transfer der er bedre og billigere - og hvis han gør så kan herefter du køre idioten rundt i manegen med alverdens tal - opdigtede konti m.m og efter din ridepist.

Spørge om han ville tjene 1000 eller måske 10.000Euro for du har behov for at få oversat Hitlers "Mein Kampf" til spansk. Hvis han vil, - så låner du bare bogen på biblioteket, scanner den og vedhæfter den i en mail -  altså den skal nok sendes ad flere omgange over flere dage - prøv fuldstændig at blokere h ns mail og bedst hvis hans PC blusser helt af pga udmattelse.

Mange hilsner  -  og god fornøjelse med idioten

Nye tider.

Mht mail - så pas for fanden på - hvis muligt opretter du en gmail til den slags galskab - og sletter mailkonto når du ikke skal lave mere sjov.

Redigeret af Nye tider

Skrevet
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Jeg har nogle forskellige versioner

Som regel tager jeg ikke telefonen når den viser at der ringes fra en by,land. 
Men sommetider farer der en djævel i mig. 

1. Jeg lader ham forstå jeg er meget interesseret, og når han begynder at tale om sit produkt, lægger jeg telefonen og går ud og arbejder videre mens han sludrer løs. 
2. Jeg snakker ham efter munden, indvilliger i at købe, og lige inden vi kommer til nummereret på mit kreditkort, spørger jeg om han har familie. Det har han naturligvis - så spørger jeg hvad det koster at kneppe hans mor, søster osv. Det bliver de sjovt nok helt tossede over og kalder mig pervers og meget andet. Så er der fred resten af dagen. 

Mht til nr 3 - så kan du jo spørge ham om hvad årsagen var til, at man nu aflæser EL-forbrug digitalt direkte hos f.eks Modstrøm og alle andre selskaber. Det ved lige præcis du!! - det var da man gik fra jævnstrøm til vekselstrøm  (jævnstrøm kunne kun trække den gamle analoge måler.)  -- Hvis idioten er tilstrækkelig "båtnakket" - så var det dig der opfandt den digitale måler.

Redigeret af Nye tider

Skrevet
Nye tider skrev, for 1 minut siden:

Hvis idioten er tilstrækkelig "båtnakket"

Det er de. De aner intet, narda, nothing, nul-og-nix om effekt osv. Hvis jeg spurgte dem om forskellen på det kommer ud af en stikkontakt og deres ladekabel ville de være blanke - totalt. Det er så trist. 

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Det er de. De aner intet, narda, nothing, nul-og-nix om effekt osv. Hvis jeg spurgte dem om forskellen på det kommer ud af en stikkontakt og deres ladekabel ville de være blanke - totalt. Det er så trist. 

- - men du kan da også forklare dem at en anden fordel ved at gå fra jævnstrøm til vekselstrøm er : får man et stød fra jævnstrøm så sparker det dobbelt så modbydeligt som vekselstrøm, og forklaringen er at vekselstrøm er 50hz = 50% - de 2 x50% deles ligeligt mellem K og M 

-- PRØV :)

Skrevet

Jeg tror jeg vil prøve næste gang jeg blir ringet op af en udenlandsk scammer, at lade som om de har ringet til en sex linje og se hvad der sker haha :D 

Skrevet
Sexy Flora skrev, for 13 timer siden:

Jeg tror jeg vil prøve næste gang jeg blir ringet op af en udenlandsk scammer, at lade som om de har ringet til en sex linje og se hvad der sker haha :D 

Skriv lige dit nummer til mig.. for så ringer jeg med det samme..:P

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 19 timer siden:

Genialt :D

Skrevet

Hvis man vil have yderligere inspiration, så kan dette website anbefales. 

https://www.419eater.com/

Hvis man har lidt tid er det ekstremt underholdende læsning :D

Skrevet
  • Author

De har slet ikke ringet i dag... Kan være de har blacklistet mit nummer, eftersom det er spild af tid at ringe til mig.

Nu havde jeg ellers tænkt mig at lade som om jeg er den person de tror jeg er. :(

Hehe :) 

Skrevet

Jeg har lidt forskellige strategier

Inder, der ringer fra "Microsoft" for at fortælle at jeg har en virus på min computer
Jeg spiller dum og lader dem tale så længe som muligt. Stiller en masse spørgsmål. Giver dem en masse ventetid mens jeg "forsøger" at gøre som de siger og ender med (efter 20-30 minutter) at fortælle, at min systemadministrator nu har tracket ham, så samtalen kan godt slutte.

Sælger fra Illustreret Videnskab
Jeg lytter til hele salgstalen og tilbuddet, der som regel går ud på at man kan få magasinet gratis plus en gratis gave - og man skal kun betale porto
Så går jeg ind i en diskussion om, hvorfor det ikke er gratis, hvis jeg skal betale for portoen. Som regel går de helhjertet ind i diskussionen, men det ender altid med at de vredt siger: "okay, hav en god dag" og lægger på. 

Sælgere fra elselskaber eller telefonselskaber
Jeg får det til at lyde som om, jeg er interesseret, men afbryder midt i deres salgstale med "Øjeblik, hæng lige på", og så lægger jeg telefonen fra mig og fortsætter med, hvad jeg var i gang med. Jeg kan bagefter se på opkaldsinfo, at nogle af dem bliver hængende i op til 8-10 minuttter før de giver op.

Skrevet
Bear skrev, for 6 timer siden:

Hvis man vil have yderligere inspiration, så kan dette website anbefales. 

https://www.419eater.com/

Hvis man har lidt tid er det ekstremt underholdende læsning :D

For mange, mange år siden, var der nogle fyre, der udviklede "vi bruger ikke"-konceptet til telefonsælgere. De nedfældede deres historier her:
https://vibrugerikke.dk/ 

Skrevet
yrghh skrev, for 7 minutter siden:

For mange, mange år siden, var der nogle fyre, der udviklede "vi bruger ikke"-konceptet til telefonsælgere. De nedfældede deres historier her:

Jeg går og brygger på noget lignende til Modstrøm og de andre bavianer. 
Det er noget med jeg ikke er på elnettet fordi jeg har solceller. Energien gemmer jeg ved at hejse mit hus nogle meter op når solen skinner og så sænke det og drive generatorer når solen ikke skinner. Den skal finpudses, men jeg glæder mig helt barnligt vildt til næste opringning :D

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 4 minutter siden:

Jeg går og brygger på noget lignende til Modstrøm og de andre bavianer. 
Det er noget med jeg ikke er på elnettet fordi jeg har solceller. Energien gemmer jeg ved at hejse mit hus nogle meter op når solen skinner og så sænke det og drive generatorer når solen ikke skinner. Den skal finpudses, men jeg glæder mig helt barnligt vildt til næste opringning :D

Konceptet er ikke urealistisk. Det minder lidt om Underground Energy Storage Technology :) 

Skrevet
yrghh skrev, for 51 minutter siden:

Konceptet er ikke urealistisk. Det minder lidt om Underground Energy Storage Technology :) 

Det hele er jo kinetisk energi. Udnyttet i over 100 år i Sverige og Norge bla med at pumpe vand op. 
Det sjove i det for mig er at fornemme den unge sælger være totalt tabt efter nogle minutter, og hans tapre kamp for at komme ind igen :mrgreen:

Skrevet
yrghh skrev, den 28.4.2023 at 18:29:

F... hvor er den sjov :D

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.