McQueen 5050 Skrevet 12. December, 2013 Læs her: http://www.spiegel.de/international/germany/human-trafficking-persists-despite-legality-of-prostitution-in-germany-a-902533.html /S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 826 Skrevet 14. December, 2013 Det er jo ikke en seriøs artikel den der. Det er jo bare et propagandaskriv fra forbudsfløjen. Artiklen har kun snakket med og refereret fra prostitutionsmodstandere og legaliseringsfløjen er ikke slet ikke blevet hørt. Hvis ikke det var fordi at det var en net-artikel, så var den mest egnet som toiletpapir. Og som sædvanlig blander forbudsfløjen trafficking og prostitution sammen i en pærevælling, som argument for at prostitution skal forbydes. Trafficking og tvungen prostitution ER forbudt allerede - også i Tyskland. Derudover kommer nogen tudehistorier og følelsesladede håndplukkede historier, men ingen statistik. Selvfølgelig er det synd for de piger der er nævnt, men når antallet af prostituerede i Tyskland er oppe i et 6-cifret tal er det jo en statistik umulighed, at der ikke findes nogen kedelige skæbner imellem. Hvordan har de øvrige 99,999% det ? Det er forøvrigt sigende at man skal læse sandheden i læsernes kommentarer under artiklen. Den første lyder således: 1. Misinformation and Disrespect to Sex Workers and Migrants Tilopa 05/30/2013 The article is a fabrication of misinformation and disrespect to sex worker's and migrant's diverse experiences working in prostitution in Germany. With cherry-picked sensationalist trafficking stories, inflated guestimates, and citations out of context, it is catering to religious and feminist prohibitionist ideology - but is far from representing the existing body of facts and evidence. The German version of the article has already been refuted and heavily criticised by sex workers, sex worker rights activists, lawyers, and researchers. If you speak German, you might be interested in how unfairly Carmen, who is an actual sex worker, has been treated by Spiegel in the recent issue. At the end of her blog post you can also find the URLs of the various rebuttals to the German language version of this article (as mentioned above): http://courtisane.de/blog/?p=659 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nylonlover 613 Skrevet 16. December, 2013 (edited) Den oprindelige forestilling i den tyske offentlighede om den selvstændige (tyske) kvinde, der har ret til at sælge sex under ordnede forhold er under pres. Denne model ses typisk i alm. bordelle "("Puffs", "Wohnungsbordelle") eller i Laufhäuser hvor pigerne lejer et "Værelse" til rimelig pris. Udviklingen med Flat Rate klubber med lave priser, en mængde rumænere og østeuropæere, bagmænd, piger der lokkes, trues og trusler mod pigerne osv. giver dårlig omtale. Personligt synes jeg det er gået over stregen i klubber som fx. Erlebninswohnung i Berlin hvor man for få penge kan kneppe i en hel dag og pigerne giver fransk uden kondom til den ene efter den anden. Desuden gadeprostitution med ydelser ned til 5-10 EUR, parkeringspladser til ludere osv. Alt dette skaber afstand hos dem (også kvinder) der tidligere har støttet tanken om fri prostiturion. Det kan meget vel betyde en ændring af loven på et tidspunkt. Forhåbentlig ikke så dramatisk som i Frankrig eller Sverige. Redigeret 16. December, 2013 af nylonlover 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 16. December, 2013 (edited) Nu har jeg læst artiklen ved hjælp af Google translate, og jeg er desværre ikke i tvivl om at der er sket en udvikling de senere år i Tyskland, som vi mænd der køber og sælger sex ikke bør ignorere. Som jeg ser det bør vi positivt medvirke til styrke den tyske lovs oprindelige intentioner, der var og stadig er rigtige. For menneskehandel i dette ords egentlige betydning er der fortsat kun sjælden tale om, uagtet at forbudsfløjen gerne omfatter ethvert kritisabelt eksempel med denne fortolkning. Det er ikke loven der har ført til en udvikling der er kørt af sporet, men de åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed, der bliver udnyttet til at udvikle discountmarkedet i kraft af et massivt overudbud af rumænske og bulgarske piger, der igen presser det oprindelige FKK marked med højere mere rimelige priser og bedre forhold for pigerne. Det er ikke en udvikling der er enestående indenfor prostitution, men noget vi ser udvikle sig bredt i erhverslivet:Grænseløs organiseret kriminalitet i EU af Informationen d. maj 13, 2013 Af Søren Søndergaardhttp://www.svendborgsnetavis.dk/den-graenselose-organiserede-kriminalitet-i-eu/"For at de organiserede kriminelle kan få fuld glæde af disse enorme summer, finder de deres vej ind i den mere almindelige økonomi gennem hvidvaskning. Dermed kommer organiserede kriminelle til at kontrollere banker, byggevirksomheder, forretninger m.m." Foreksempel er restaurations drift i Tyskland stærkt inficeret af den italienske og kinesiskse mafia, og der findes ingen garanti for at opvaskeren i baglokalet ikke er kommet til landet på nogle betingelser vi aldrig ville acceptere, hvis vi vidste det når vi går på restaurant i Tyskland. Jeg vil i grunden heller ikke udelukke at der kan være ordnede løn og arbejdsvilkår indenfor bordeldrift, restaurations eller byggevirksomhed ejet og drevet af kriminelle organisationer, men at det er den økonomiske kriminalitet indenfor samme, der som i Søren Søndergårds klumme udgør den kriminelle faktor, som det er ethvert samfunds opgave at søge at komme til livs. Det berettiger derimod ikke af den grund til at kriminalisere hverken sælger eller køber af nogen erhversmæssig ydelse, men det indbyder til at at man politisk identificerer en uønsket udvikling, og sætter ind med virkningsfulde tiltag mod samme. Foreksempel eventuelle påfaldende ekstreme profitter indenfor dele af bordel branchen: Nu er dette så en påstand af en hardcore tilhænger af at kriminalisere kunden, men det kunne ikke destomindre udgøre en af flere fokus for politisk handling.1000 % profit Redaktøren Alice Schwarzer fra bladet Emmahttp://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/orientering-474#!/ Ifølge indslaget omsættes der for 110 milliarder kroner årligt indenfor prostitution i Tyskland, og alligevel presses priserne for meget fordi der relativt betragtet er 4 x så mange prostituerede i Tyskland end i Danmark.Forslag til politisk handling 1. Opret et offentligt formidlingsbureau, der får monopol at formidle prostituerede til prostitution i Tyskland. A. Alle piger der ønsker legalt at virke som prostituerede i Tyskland, søger gennem bureauet. B. Alle etablisementer der ønsker flere nye sexarbejdere, søger disse gennem bureauet. C. Alle sexarbejdere registreres hos og har en kontaktperson hos bureauet, der har myndighed til at intervenere over for etablisementer, i samarbejde med øvrige offentlige myndigheder. D. Bureauet får ressourcer og faciliteter til at håndtere og beskytte sexarbejdere der er ofre for kriminalitet i branchen, og mulighed for at beskytte piger/mænd der samabejder med myndighederne om opklaring af kriminalitet i branchen. 2. Det offentlige opretter et rekrutterings bureau der har monopol på at formidle alt personale, der gør rent, står i baren og i receptionen, disse betales af etablisementet, men de udgør det offentliges øjne og ører i branchen og medvirker til oprydning i og tilpasning af branchen. 3. Alt håndtering af kundernes betaling i etablisementer overgår fra pigerne til receptionen, sådan at gæsterne køber poletter til de forskellige ydelser/tider, som de giver pigerne før hver sceance. Pigerne veksler poletterne hos receptionisten, fratrukket skat. Pigerne køber en polet som adgangsbillet, som ejeren får vekslet kontant fratrukket skat. Sådan kan systemet også være i baren for det der koster noget. 4. Der indføres mindste priser for købesex. A. FKK mindst 50 euro i entre og mindst 50 euro for 30 minutter med standardydelser. B. Flattrate all inclusive screnes for forreningsideen, der fastsættes minimum priser. Foreksempel et koncept som Erlebniswohnung minimum 150 euro, mens de flattrate klubber hvor du på FKK maner går på rummet med pigerne kan koste minimum 50 euro i entre og minimum 150 euro for fri sex. 5. Der nedsættes et sundhedsfagligt udvalg der vurderer på om fransk/uden med slug bør forbydes eller ikke, ikke ud fra en moralsk betragtning, men rent saglige risiko vurderinger. Foreksempel hvor virkningsfuldt er det allerede med løbende test af pigerne, hvor nemt er det at kurere de mest harmløse infektioner, modsat hvor relevant er HIV faktoren? Jeg har læst at det allerede er forbudt i Bayern med fransk uden, og at der foretages undercover test af om det overholdes - udbredt er det vistnok også med fransk uden i Bayern.Til Nylonlover Som jeg ser det er prisen kommerciel bæredygtig på grund af en genial forreningsmodel på Erlebniswohnung, det har jeg analyseret på i min anmeldelse:Ekstrem gangbang Berlin'?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>Halver branchen De foreslåede tiltag vil kunne medvirke til at afvikle og bringe udbud til ophør i bunden af branchen, til fordel for den gennemsnitlige til højere-niveau del af branchen. Der bør oprettes en brancheforening for ejere af bordeller, der sammen med de prostitueredes forening indgår i et samarbejde med offentlige myndigheder, hvor de sammen løbende evaluerer udviklingen, og jo mere den pæne del af branchen samarbejder med det offentlige om at komme den mindre pæne del til livs, desto tidligere kan de som en gulerod stilles i udsigt at man politisk igen lemper lidt på spændetrøjen. Man kan så sige, hvorfor ikke samme tiltag i øvrige aktuelle brancher, for min skyld gerne, men helt generelt mener jeg at man politisk bør skride til handling med branche relevante tiltag målrettet den udfordring man definerer og gerne vil til livs. Hørte for længe siden en fremragende informationschef hos Skandinavisk Tobak forsvare sit kontroversielle produkt med metaforer om smugling, heraf følgende kriminalitet og skatteunddragelse og hjemmerulning, alt sammen ikke i samfundets interesse. Uanset hvad vi mener om et produkt eller en serviceydelse, er det som jeg ser det så ofte som overhovedet muligt, bedst at opstille de politiske rammebetingelser for hele brancher, i stedet for at indføre forbud. Så scorer samfundet kassen og har hånd i hanke med branchen.Vores moral som forbrugere Men jeg anerkender at udviklingen er kørt af sporet i Tyskland og at der er behov for konkret politisk handling, bare ikke kriminalisering af hverken sælgere eller købere af sex. Problemet er EU som ide, ikke i udgangspunktet en rigtig lov, der blot behøver at bliver fulgt op på i anledning af de kedelige konsekvenser af det europæiske samarbejde. De af vores kritikere der ønsker at gøre os til kriminelle, men som måske er vilde med fodbold og har tænkt sig at tage til VM i fodbold i Qatar, bør se efter tornen i eget øje - mishandlingen og misbruget af emmigrantarbejdere er veldokumenteret allere nu i god tid før VM i 2022.Amnesty: VM i Qatar bygges under forfærdelige forholdEn ny rapport afdækker slaveforhold i Qatar. Amnesty håber, at det lægger pres på landet frem mod VM i 2022.http://politiken.dk/udland/ECE2134744/amnesty-vm-i-qatar-bygges-under-forfaerdelige-forhold/ Eller hvad med vores daglige tøjindkøb i supermarkedet - ejer vi mon ikke mange af os noget billigt tekstil der kan være syet af de mere end 1000 døde syersker i ruinerne af de sammmenstyrtede fabrikker i Bangladesh? Hvornår er vi alle skyldige og hvis vi er skyldige - hvad er vi så skyldige i? Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 16. December, 2013 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 16. December, 2013 (edited) Det er jo ikke en seriøs artikel den der. Nej, alene det forhold, at den er på engelsk om tyske forhold skaber jo en vis afstand. Redigeret 16. December, 2013 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 16. December, 2013 RN Du snakker meget om at effektivere købesex koncepter for at få priserne ned. Den løsning du kommer med, vil være enorm dyr administrations mæssig, hvem skal betale for det?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13844 Skrevet 16. December, 2013 RN Du snakker meget om at effektivere købesex koncepter for at få priserne ned. Den løsning du kommer med, vil være enorm dyr administrations mæssig, hvem skal betale for det?? Jeg tror såmænd ikke RNs forslag til effektivisering vil være dyrere, men det vil derimod nærmest blive staten der kommer til at stå som alfons - men helt klart vil skat på glædespigebesøg, nok ikke gøre det billigere, når først staten også finder ud af at få snabelen indenfor i den branche Der kan også være en del piger, som ikke bryder sig om at blive registreret som prostitueret, bare fordi de i perioder har et lille hyggeligt fritidsjob for at tjene lidt ekstra til studier, en rejse, tøj mm., som gør at de kan leve en friere tilværelse, uden at være afhængig af en mand. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 16. December, 2013 Nej, alene det forhold, at den er på engelsk om tyske forhold skaber jo en vis afstand. Nu må du lige spænde hjelmen, Mr. X.....det er Der Spiegel! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Frej af Asgaard 826 Skrevet 16. December, 2013 Nu var jeg meget hård overfor artiklen, men det fortjener den også. Dermed ikke sagt at den tyske prostitutionsbranche er uden problemer. I min optik er der helt klart problemer i de mere billige dele af branchen. Nu har jeg aldrig selv været på et flat-rate sted, men det er mit indtryk at nogen (ikke alle) af de flatrate steder, har de største problemer med kummerlige kår, elendige arbejdsforhold eller ligefrem tvang. Så er der jo altid gadeprostitutionen, som kan være endnu værre, men den er umulig at styre. Meget af problematikken stammer fra tilstrømningen af "billige østarbejdere" og den er sådan set ikke anderledes end hvad der kan ske af udnyttelse i rengørings- og bygge-branchen med flere, hvor man også ser at nogen Østeuropæere bliver lokket op under falske forudsætninger, derefter underbetalt osv.osv. Så der er jeg faktisk enig med Rejse. Nu foreslår Rejse så en lang række andre tiltag, som jeg måske ikke er enig i. Jeg er dog af den tanke at en eller anden form for offentlig kontrol eller regulering ville være på sin plads. Generelt er jeg ellers mest til fri konkurrence, men jeg anerkender at mange former for konkurrence er nødt til at foregå under en hvis form for uafhængig kontrol eller regulering, for ellers kan det i mange tilfælde bedst betale at snyde eller svindle, og det kan underminere et marked. Et eksempel er restauranter, hvor fødevarestyrelsen kontrollerer at hygiejnen er i orden, for det nytter ikke at vi som forbrugere skal være prøvekanin for om vi får farlige salmonella infektioner. Det er jo billigere at sløse med fødevarerne, og som forbrugere kan vi ikke gennemskue hvad der sker i baglokalet - derfor vil et fuldkommen frit marked med konkurrence på pris nemt ende med at kun dem der sløser med fødevarerne overlever, og det er vi ikke tjent med som forbrugere. Det samme kan siges om flyrejser - hvis man kunne spare penge på at sløse med sikkerheden ville der også være nogen som gik efter hurtig profit, for derefter at stikke af, når det gik galt. Det kræver licens at udskænke alkohol på et værtshus og den kan blive frataget en, hvis man har for meget uorden i sagerne. Der laves fødevarekontrol af restauranter. Så må det vel også være muligt at kontrollere legaliserede bordeller på en eller anden måde, så man kan få sorteret de brådne kar fra. Specielt flatrate stederne bør kontrolleres lidt ekstra ligesom fødevarestyrelsen nok kigger lidt ekstra efter billig-restauranter med "spis hvad du kan" tilbud. Flatrate er jo basalt set "Knep hvad du kan!". 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5050 Skrevet 16. December, 2013 Nu har jeg læst artiklen ved hjælp af Google translate, og jeg er desværre ikke i tvivl om at der er sket en udvikling de senere år i Tyskland, som vi mænd der køber og sælger sex ikke bør ignorere. Som jeg ser det bør vi positivt medvirke til styrke den tyske lovs oprindelige intentioner, der var og stadig er rigtige. For menneskehandel i dette ords egentlige betydning er der fortsat kun sjælden tale om, uagtet at forbudsfløjen gerne omfatter ethvert kritisabelt eksempel med denne fortolkning. Det er ikke loven der har ført til en udvikling der er kørt af sporet, men de åbne grænser og arbejdskraftens frie bevægelighed, der bliver udnyttet til at udvikle discountmarkedet i kraft af et massivt overudbud af rumænske og bulgarske piger, der igen presser det oprindelige FKK marked med højere mere rimelige priser og bedre forhold for pigerne. Det er ikke en udvikling der er enestående indenfor prostitution, men noget vi ser udvikle sig bredt i erhverslivet:Grænseløs organiseret kriminalitet i EU af Informationen d. maj 13, 2013 Af Søren Søndergaardhttp://www.svendborgsnetavis.dk/den-graenselose-organiserede-kriminalitet-i-eu/"For at de organiserede kriminelle kan få fuld glæde af disse enorme summer, finder de deres vej ind i den mere almindelige økonomi gennem hvidvaskning. Dermed kommer organiserede kriminelle til at kontrollere banker, byggevirksomheder, forretninger m.m." Foreksempel er restaurations drift i Tyskland stærkt inficeret af den italienske og kinesiskse mafia, og der findes ingen garanti for at opvaskeren i baglokalet ikke er kommet til landet på nogle betingelser vi aldrig ville acceptere, hvis vi vidste det når vi går på restaurant i Tyskland. Jeg vil i grunden heller ikke udelukke at der kan være ordnede løn og arbejdsvilkår indenfor bordeldrift, restaurations eller byggevirksomhed ejet og drevet af kriminelle organisationer, men at det er den økonomiske kriminalitet indenfor samme, der som i Søren Søndergårds klumme udgør den kriminelle faktor, som det er ethvert samfunds opgave at søge at komme til livs. Det berettiger derimod ikke af den grund til at kriminalisere hverken sælger eller køber af nogen erhversmæssig ydelse, men det indbyder til at at man politisk identificerer en uønsket udvikling, og sætter ind med virkningsfulde tiltag mod samme. Foreksempel eventuelle påfaldende ekstreme profitter indenfor dele af bordel branchen: Nu er dette så en påstand af en hardcore tilhænger af at kriminalisere kunden, men det kunne ikke destomindre udgøre en af flere fokus for politisk handling.1000 % profit Redaktøren Alice Schwarzer fra bladet Emmahttp://www.dr.dk/radio/ondemand/p1/orientering-474#!/ Ifølge indslaget omsættes der for 110 milliarder kroner årligt indenfor prostitution i Tyskland, og alligevel presses priserne for meget fordi der relativt betragtet er 4 x så mange prostituerede i Tyskland end i Danmark.Forslag til politisk handling 1. Opret et offentligt formidlingsbureau, der får monopol at formidle prostituerede til prostitution i Tyskland. A. Alle piger der ønsker legalt at virke som prostituerede i Tyskland, søger gennem bureauet. B. Alle etablisementer der ønsker flere nye sexarbejdere, søger disse gennem bureauet. C. Alle sexarbejdere registreres hos og har en kontaktperson hos bureauet, der har myndighed til at intervenere over for etablisementer, i samarbejde med øvrige offentlige myndigheder. D. Bureauet får ressourcer og faciliteter til at håndtere og beskytte sexarbejdere der er ofre for kriminalitet i branchen, og mulighed for at beskytte piger/mænd der samabejder med myndighederne om opklaring af kriminalitet i branchen. 2. Det offentlige opretter et rekrutterings bureau der har monopol på at formidle alt personale, der gør rent, står i baren og i receptionen, disse betales af etablisementet, men de udgør det offentliges øjne og ører i branchen og medvirker til oprydning i og tilpasning af branchen. 3. Alt håndtering af kundernes betaling i etablisementer overgår fra pigerne til receptionen, sådan at gæsterne køber poletter til de forskellige ydelser/tider, som de giver pigerne før hver sceance. Pigerne veksler poletterne hos receptionisten, fratrukket skat. Pigerne køber en polet som adgangsbillet, som ejeren får vekslet kontant fratrukket skat. Sådan kan systemet også være i baren for det der koster noget. 4. Der indføres mindste priser for købesex. A. FKK mindst 50 euro i entre og mindst 50 euro for 30 minutter med standardydelser. B. Flattrate all inclusive screnes for forreningsideen, der fastsættes minimum priser. Foreksempel et koncept som Erlebniswohnung minimum 150 euro, mens de flattrate klubber hvor du på FKK maner går på rummet med pigerne kan koste minimum 50 euro i entre og minimum 150 euro for fri sex. 5. Der nedsættes et sundhedsfagligt udvalg der vurderer på om fransk/uden med slug bør forbydes eller ikke, ikke ud fra en moralsk betragtning, men rent saglige risiko vurderinger. Foreksempel hvor virkningsfuldt er det allerede med løbende test af pigerne, hvor nemt er det at kurere de mest harmløse infektioner, modsat hvor relevant er HIV faktoren? Jeg har læst at det allerede er forbudt i Bayern med fransk uden, og at der foretages undercover test af om det overholdes - udbredt er det vistnok også med fransk uden i Bayern.Til Nylonlover Som jeg ser det er prisen kommerciel bæredygtig på grund af en genial forreningsmodel på Erlebniswohnung, det har jeg analyseret på i min anmeldelse:Ekstrem gangbang Berlin?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>Halver branchen De foreslåede tiltag vil kunne medvirke til at afvikle og bringe udbud til ophør i bunden af branchen, til fordel for den gennemsnitlige til højere-niveau del af branchen. Der bør oprettes en brancheforening for ejere af bordeller, der sammen med de prostitueredes forening indgår i et samarbejde med offentlige myndigheder, hvor de sammen løbende evaluerer udviklingen, og jo mere den pæne del af branchen samarbejder med det offentlige om at komme den mindre pæne del til livs, desto tidligere kan de som en gulerod stilles i udsigt at man politisk igen lemper lidt på spændetrøjen. Man kan så sige, hvorfor ikke samme tiltag i øvrige aktuelle brancher, for min skyld gerne, men helt generelt mener jeg at man politisk bør skride til handling med branche relevante tiltag målrettet den udfordring man definerer og gerne vil til livs. Hørte for længe siden en fremragende informationschef hos Skandinavisk Tobak forsvare sit kontroversielle produkt med metaforer om smugling, heraf følgende kriminalitet og skatteunddragelse og hjemmerulning, alt sammen ikke i samfundets interesse. Uanset hvad vi mener om et produkt eller en serviceydelse, er det som jeg ser det så ofte som overhovedet muligt, bedst at opstille de politiske rammebetingelser for hele brancher, i stedet for at indføre forbud. Så scorer samfundet kassen og har hånd i hanke med branchen.Vores moral som forbrugere Men jeg anerkender at udviklingen er kørt af sporet i Tyskland og at der er behov for konkret politisk handling, bare ikke kriminalisering af hverken sælgere eller købere af sex. Problemet er EU som ide, ikke i udgangspunktet en rigtig lov, der blot behøver at bliver fulgt op på i anledning af de kedelige konsekvenser af det europæiske samarbejde. De af vores kritikere der ønsker at gøre os til kriminelle, men som måske er vilde med fodbold og har tænkt sig at tage til VM i fodbold i Qatar, bør se efter tornen i eget øje - mishandlingen og misbruget af emmigrantarbejdere er veldokumenteret allere nu i god tid før VM i 2022.Amnesty: VM i Qatar bygges under forfærdelige forholdEn ny rapport afdækker slaveforhold i Qatar. Amnesty håber, at det lægger pres på landet frem mod VM i 2022.http://politiken.dk/udland/ECE2134744/amnesty-vm-i-qatar-bygges-under-forfaerdelige-forhold/ Eller hvad med vores daglige tøjindkøb i supermarkedet - ejer vi mon ikke mange af os noget billigt tekstil der kan være syet af de mere end 1000 døde syersker i ruinerne af de sammmenstyrtede fabrikker i Bangladesh? Hvornår er vi alle skyldige og hvis vi er skyldige - hvad er vi så skyldige i? Venlig hilsen Rejsenetværk Kære Rejse...du lever i en fantasiverden... Hvilken stigmatisering.... Inspiration: http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/kilder/fruentim.htm ?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 17. December, 2013 Citat Liderligfyr RN Du snakker meget om at effektivere købesex koncepter for at få priserne ned. Den løsning du kommer med, vil være enorm dyr administrations mæssig, hvem skal betale for det?? Allerede da jeg i sin tid begyndte at rejse til Tyskland og før udviklingen løb af sporet i dele af branchen, havde effektive stordrift koncepter ført til priser som jeg snildt kunne og stadig kan leve med som et middel til øvre leje. Hvis vi skal have branchen sporet ind på ret kurs på ny, må det nødvendigvis være branchen selv og kunderne med, måske suppleret med offentlige midler der må betale. Forhåbentlig ikke permanent i fuld skala, men så længe som nødvendigt jo! Hvis der omsættes for 110 milliardet kr om året, vi hver gang vi går på bordel betaler eksempelvis 20 euro i bidrag til systemet bliver der tale om et anseligt bidrag til finansieringen, der ikke på nogen måder gør det mindre attraktivt at besøge FKK Artemis i Berlin eller Goldentime i NRW. Skulle det og indførelse af mindste priser føre til lukning og afvikling af de billigste klubber i branchen, til fordel for et reduceret udbud af sexarbejdere på færre klubber, hvor færre piger kan deles om den samme omsætning, vil jeg personligt hilse det velkomment. Vi kan stadig besøge FKK i 8 - 12 timer inclusiv fast føde og drikke, entre og 2 - 3 sceancer af 30 minutter for 1200 - 2000 kr. Og bliver der først ryddet op kan man jo altid politisk diskutere at lette presset på branchen igen, eventuelt i form af priviligerede rammebetingelser for de klubber der har vist sig mest samarbejdsvillige? Ja og da gerne til hjemlig inspiration, så vi også i Danmark kan effektivisere købesex koncepter, der kan føre til at sex også her til lands kan købes for menneskepenge. Lige nu kigges der jævnfør den seneste kriminalisering af køb af sex i Frankrig i retning af Sverige, der massivt fisker i rørte vande i en skamløs unuanceret fremstilling af Tyskland som det store skræmmeeksempel. I stedet burde vi adoptere grundtanken i den tyske lovgivning, men sådan at vi samtidig tager vi lære af de fejl de har begået over godt 10 år. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 17. December, 2013 Frej jeg synes du skulle tage på Flatrate og snakke med pigerne, inden du dømmer disse klubber så hårdt Jeg vil ikke sige der ikke er kriminalitet indenfor Flatrate, for det er der sikkert. Men som udgangspunktet er der ikke. Myndighederne har meget opmærksomhed på disse klubber. Hvilket bla har ført til, du afregner sexen direkte med pigerne på Optasia. Så det er svært at have nogle handlede piger ansat, for hvorfor har hun ikke fået en bid af kagen?? (hvis en bagmand snupper pengene) Mange af pigerne på flatrate er tidligere FKK piger, men som bare ikke var toppen af kransekagen på FKK. På de velbesøgte Flatrate kan pigerne tjene ca 150 euro om dagen ( de får de 50 euro af de 100 i entre*) og der skal så hen over dagen være mindst 3 mænd per pige. Da hun skal betale entre på Fkk, skal hun minimum have 4 mænd om dagen gennemsnitligt for at overgå flatrate. Hvis du sætter dig ned og holder øje med pigerne en tilfældig tirsdag, er der altså nogle stykker der måske kun er i rummet 2-3 gange. Oralis og Jeg, så en "ansættelsessamtale" på totalclub Osnabruck, der er altså tale om piger der kommer af fri vilje. Ikke nogle der er "importeret" fra Rumænien. Jeg er ret sikker på, trading hovedsagelig befinder sig i gadeprostitution, hvor det er meget svært at kontrollere. Altså nemmere for bagmændene Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 17. December, 2013 RN 20 euro ekstra hvergang man er afsted, kan da godt virke overvældende for mange Tyskere Du skal regne med, de har ikke fået trumfet 65 kr igennem som mindsteløn i Tyskland. Så rigtig mange Tyskere får langt fra din løn. Nuvel dem der kommer i de fede biler, smider bare de 20 Euro ekstra, og tænker ikke over det. Men for den "fattige" Tysker, der lige kan få skrabet pengene sammen til en Flatrate, der kan det være mange penge ekstra, ja faktisk op til 4 timers arbejde for at betale administration. Skal han miste chancen for at komme i klubberne?? (typisk den "fattige" mand, der har mest brug for at komme i klubberne, da han ikke er så attraktiv ved kvinderne) Jeg går meget ind for regulering af branchen, da tingene "sejler" for meget. Synes umiddelbart Frejs ide, med man skal have en licitation er god. Det lyder ikke som en speciel dyr løsning. Staten kunne være heldig og få nogle flere skatteindtægter. En sidste ting, hvis antallet af steder falder jamen så stiger priserne. Bare se på det hjemlige marked. 2000 kr i timen er da ikke fordi det ikke kan gøres billigere, det er prisen fordi pigerne kan få det Samme i Tyskland, falder konkurrencen pga færre klubber, jamen så stiger prisen, det hersker der ingen tvivl om Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 17. December, 2013 #LF Når man snakker løn i Tyskland, så er der ikke tale om bruttoløn som i Danmark. men netto. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Montezi 3327 Skrevet 17. December, 2013 #LF Når man snakker løn i Tyskland, så er der ikke tale om bruttoløn som i Danmark. men netto. Det må du lige uddybe, Onslow. Jeg har ikke kendskab til det tyske arbejdsmarked, så jeg forstår ikke hvad du mener? De betaler vel skat ligesom os, altså er der både en brutto og en nettoløn... eller??? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 17. December, 2013 Ja, det gør man, men alle betaler ens skat uden fradrag, så derfor, når lønnen omtales, er der altid tale om det, du selv har i lommen efter skat. Ellers ville de jo ikke kunne have en højere levestandard end os, hvis der altså var tale om en bruttoløn efter danske forhold. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 17. December, 2013 Onslow det er på regeringsniveau man snakker om at sætte en mindsteløn på 65 kr i timen. Det vil undre mig sindsyg meget om det ikke er Bruttolønnen man snakker om! Mange Tyskere har heller ikke en højere levestandard end os, rigtig mange tyskere er nød til at dobbeltjobbe for at få tingene til at hænge sammen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15846 Skrevet 17. December, 2013 Det sidste har du ret i, men det har jo noget at gøre med, at man ikke følger det omfordelingsprincip, som her hjemme gør, at Fattig Carinaer og Dovne Robert'er har større disponibel netto indkomst end 90 % af dem, der arbejder i lavtlønsområdet. Når man snakker løn i Tyskland, så snakker man nettoløn, jeg har boet der i mange år. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9604 Skrevet 17. December, 2013 (edited) Liderligfyr, jeg tror ikke at det får priserne til at stige hvis der bliver færre klubber, men de billigste klubber og dermed de billigste priser forsvinder. Overudbuddet af sexarbejdere er i forvejen så stor i Tyskland, og var det også før discount bølgen tog fart at det blot vil betyde at det publikum herunder sexturismen der har råd til normale FKK priser, og eller måske 150 euro Pauschal kæden af flatrate klubber der har holdt skansen stadig kan købe sex til fair priser i Tyskland. I bedste fald fører det til at omsætningen spredes på færre piger der skal dele den, der så kan leve og bo i Tyskland for det de tjener - der er piger nok, og nok der har råd til dem fortsat. Men jo det kan føre til at de fattigste tyskere ikke længere kan købe sex, fordi de priser de fik og mange der godt kan betale mere, men ikke ville, var og er baseret på at det kunne drives med fattige emmigrant piger fra de blandt EU fattigste lande Rumænien og Bulgarien. Før den seneste udvikling i og ekspansion i bunden af markedet havde vi slet ikke denne diskussion i et Tyskland, der er meget sexuelt liberalt og et meget langt stykke pro prostitution. Det er først den massive immigration af discount prostitution der har ført til at modstanderne af den tyske prostitutionslovgivning vejrer morgenluft, og tager vi andre og branchen selv ikke denne diskussion op i en positiv ånd, vil jeg desværre ikke udelukke hvad jeg tidligere ville have forsvoret som den mulige ulykkelige udgang, at også Tyskland i værste fald ad åre under svensk, fransk og EU pres vil gøre det kriminelt at købe sex. Man skulle mene at branchen er så stor, økonomisk betydningsfuld og så velorganiseret i Tyskland at man politisk ikke agter at trække tæppet væk under den, men skal der kunne bevares politisk vilje til at bevare loven grundlæggende, fordrer det som jeg ser det at der vises vilje til at komme den politiske beslutnings proces i møde fra købere/sælgere af sex og ejere af bordeller. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 17. December, 2013 af Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 17. December, 2013 (edited) http://politiken.dk/debat/profiler/emilieturunen/ECE2145163/tysk-mindsteloen-er-godt-nyt-for-danmark/ Det er faktisk trumfet igennem i den nye regering, mindstelønnen bliver 64 kr. Hvor der idag har været betalt ned til 15 kr i timen, ja faktisk er der eksempler på endnu lavere løn. Så er spørgsmålet om det er brutto eller netto...... Jeg er sikker på det er BRUTTO Det står ikke beskrevet i artiklen og jeg har ikke kunnet finde noget bedre. Så prøvede at søge lidt i skatteforhold for Tyskland. Her betaler man faktisk samme skat i hele Tyskland. Der er ikke forskel på regionsskat, komunneskat, kirkeskat etc. Den ligger faktisk meget fast. Så det talte jo for, når man snakker løn i Tyskland, så er det nettoløn. Men så faldt jeg over en ting..... gifte betaler ikke samme skat som enlige. Hmmm hvis det er nettoløn, er det så for gifte eller enlige??? nej det må være den helt almindelige måde, man opgører det på.... nemlig BRUTTO. Giver også mere mere mening når man snakker om konkurrencekraft og arbejdspladser i forhold til udlandet. I det daglige tale, kunne jeg sagtens forestille mig, lønnen bliver omtalt som netto, som Onslow antyder. Giver god mening i forhold til de faste skatterammer der er i Tyskland. RN i Danmark har vi ikke mindsteløn, men a-kasse er 108 kr i timen. Så hvis vi sætter en fiktiv mindsteløn på 115 kr, så er lønnen faktisk 77 % højere i DK end i Tyskland. 60 euro på flere nordtyske FKK+ 77 % lønforskel = 800 kr i Danmark...... Her i området kan du sagtens købe en udenlandsk pige til 800 kr for 30 min (det er også en udenlandsk pige du formentlig besøger på FKK) så er priserne jo faktisk ikke for høje i DK Redigeret 17. December, 2013 af Liderligfyr Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg