Hop til indhold
Livsnyderen

Er vi mænd blot nogle ynkelige svin?

Recommended Posts

Jeg kom til at tænke på om jeg egentlig blot er et ynkeligt svin, eller omvendt en god person blot med en hang til ikke at være monogam? Jeg er i 40'erne, godt gift med børn. Jeg prøvede en glædelspige for første gang for ca 20 år siden og har lige siden i ny og næ frekventeret glædespiger, uanset de forhold jeg har været i. Det sjove er at jeg overhovedet ingen skam føler ved det - på trods af at jeg er gift. Hvordan føler i andre det? Og hvad tænker i glædespiger egentligt om utro mænd som mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan forestille mig at du muligvis ikke kan forvente et ærligt svar af en glædespige - det kan skade forretningen;)

Men jeg læste en gang en glædespige udtale at efter at hun i dette job havde opdaget at det er alle slags mænd der besøger hende, ikke selv længere vil turde stole på en mand.

Men det gjorde hun selvfølgelig også anonymt i avisen, og ikke til en kunde der lige havde lagt hundreder eller tusinder af kr hos hende, og som hun rent forretningsmæssigt gerne ville se igen.

Selv er jeg så heldig at jeg emne relateret kan være fuldstændig ligeglad med hvad andre synes - er hardcore single og eneboer på tredje:)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kom til at tænke på om jeg egentlig blot er et ynkeligt svin, eller omvendt en god person blot med en hang til ikke at være monogam? Jeg er i 40'erne, godt gift med børn. Jeg prøvede en glædelspige for første gang for ca 20 år siden og har lige siden i ny og næ frekventeret glædespiger, uanset de forhold jeg har været i. Det sjove er at jeg overhovedet ingen skam føler ved det - på trods af at jeg er gift. Hvordan føler i andre det? Og hvad tænker i glædespiger egentligt om utro mænd som mig?

Hej Livsnyder.

Du er bestemt ikke et ynkeligt svin.

Nu ved jeg jo ikke alt om evolutionen, men jeg kunne forestille mig, at det med mænds (i mange tilfælde højere end kvinders) lyst har noget at gøre med, hvordan arten har udviklet sig, og hvilke drifter naturen har lagt i os.

Selv føler jeg ingen skam ved at opsøge glædespiger.

Så nej, fulgte du ikke dine lyster, ville du ikke være livsnyder, men livssnyder.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvad andre tænker i relation til dit spørgsmål, er vel egentligt underordnet.  For sin egen skyld, er det derimod langt mere vigtigt, at man dels, tør være ærlig overfor sig selv omkring hvorfor man køber sex, og dels at man er afklaret og ikke altid render rundt tynget af skyldsfølelse.

Personligt køber jeg seksuelle oplevelser fordi disse beriger mit liv, på en måde som jeg ikke umiddelbart ser kan erstattes med noget andet. Der er således for mit vedkommende tale om et egoistisk tilvalg.  Det burde således også stå rimeligt klart, at jeg på ingen måde har dårlig samvittighed, har en konflikt med mine moralbegreber og livsværdier - Med andre ord "Det noget jeg helt frivilligt har tilvalg og årsagerne har intet med nogen andre at gøre, underforstået at hvis bare.......så ville jeg ikke købe disse oplevelser".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Ingen kan gøre sig til dommer over hvad du er Livsnyder.

Jeg taler ud fra mig selv. Jeg ville føle mig utro, hvis jeg var i et forhold og både mentalt og fysisk konstant tit hengav mig til en glædespige. Hengav jeg mig kun fysisk ville jeg ikke føle mig utro. Men det andet er jo næsten en substitut for sin partner så, og hvis jeg havde et sådan mentalt behov for kvindelig selskab som ikke blev opfyldt hos partneren, ville jeg ikke søge det opfyldt hos en massagepige, men gøre noget ved min situation i privatlivet, for der ville helt sikkert være noget meget galt så. Ellers ville jeg ikke have et sådan behov. Eller sagt med andre ord og på spidsen, det er ikke en hemmelig købe-kæreste for et par timer jeg søger hos massagepigen, men det er dejlig uforpligtende sex.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Aros

Behøver der virkelig at være noget galt i et kæresteforhold, hvis man er utro på den ene eller anden måde ?

Handler det i bund og grund ikke mere om troskab og moral end om at sex uden for ægteskab kun kan være "godt" såfremt man har problemer, det er i hvert fald således jeg læser dit indlæg, men jeg kan jo have misforstået noget.

At tesen omkring utroskab er direkte forbundet med "der er noget galt i et forhold" er vist så udbredt at min holdning "folk gør det fordi de har lyst og ikke fordi de har problemer" nok tilhører en minoritet. Jeg har mødt en del mennesker der har snuppet et lille eventyr til julefrokoster, sommerfester o.lign. Det er nu ikke mit indtryk, lysten var drevet af problemer på hjemmefronter, at det så ofte bruges som undskyldning, betyder jo ikke at det nødvendigvis er sandheden. :)  Når man læser diverse undersøgelser omkring emnet utroskab, og læser hvor udbredt det faktisk er, skulle man jo mene at stort set alle forhold har mega problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så du tænker at du burde føle skam, og undrer dig over at du ikke gør det?

Nu har dette samfund jo altid haft travlt med at pådutte den hvide, protestantiske mand at han skal føle skyld og skam over stort set alt. Men du behøver ikke at lade dig forvirre: Det er et sundhedstegn at du ikke føler dig skyldig. Skyldkomplekset hænger ikke over dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Bluejacket, hvis du læser mit indlæg ordentlig taler jeg alene ud fra hvordan jeg har det, men gør mig på ingen måder i en debat som denne til herre eller dommer over hvordan andre har det ! Jeg taler ikke generelt men personligt, mit udgangspunkt i en debat som denne, der på mange måder er så følsom, er nemlig, at jeg på ingen måder vil dømme andre, men tale ud fra hvad jeg selv mener. Derfor vil jeg heller ikke gøre mig til dommer over nogen andre eller snakke om alle mulige andre som du gør. Jeg tager udgangspunkt i min egen moralopfattelse og minen egne følelser og hvordan jeg har det med det, og skal jo i den forbindelse sådan heller ikke stå til regnskab for dig jo på nogen måde. Jeg taler netop ikke generelt men personligt, men du tror at jeg åbenbart taler generelt. Så har du slet ikke læst indlægget ordentlig. At jeg har det personligt som jeg har det, er mit valg, min moral, min etikopfattelse. Jeg skriver klart og tydeligt at jeg taler ud fra mig selv. Alligevel stiller du dit spørgsmål som om jeg taler generelt. Det gør jeg netop ikke !

Dine generelle konklusioner og holdninger i den forbindelse er jo netop underordnet hvis jeg har det som jeg har det. Hvis jeg var i et forhold, og jeg havde et meget stort behov for at søge meget mentalt samvær med en massagepige udover det fysiske samvær, så ville jeg selv mene at jeg ville have et problem i relation til min partner. Faktisk så taler jeg også lidt ud fra egen erfaring. Hvis jeg ville have det store behov for at være så mentalt sammen med en massagepige, så ville jeg selv mene, at jeg skulle gøre et og andet, måske var der noget i mit liv der skulle tages op til revision. Sådan vil jeg have det, jeg taler ud fra mig selv og min livserfaring. Det kan sagtens være at du og andre ville have det på en anden måde, men du eller jeg kan ikke gør os til dommer over hvordan folk har det på netop dette område.

Vi kan tale ud fra os selv !

Jeg mener bestemt ikke at problemer i forholdet er årsag til at folk søger sex hos massagepiger selvom man er i et forhold, og heller ikke hos mig selv. Jeg mener ikke at utroskab er lig med problemer i forholdet. Jeg mener heller ikke at sex udenfor ægteskab kun kan være godt hvis man har problemer. Det har jeg aldrig skrevet tilnærmelsesvis. Jeg fatter slet ikke den måde du tolker mit indlæg på.

Men jeg mener at jeg ville have noget jeg skulle have op til revision, hvis jeg var i et forhold til en pige og stadigvæk havde et stort behov for en købe-sjælepartner/en købe-kæreste-lignende-forhold, for så var der altså noget i mit forhold der ikke fungerede, synes jeg. Jeg har også haft mine forhold, og der hvor forholdene har fungeret rigtig godt, har jeg absolut ikke haft et sådan behov for en købe-kæreste-lignende-forhold, men der hvor kærligheden er forsvundet ud af forholdet har jeg kunnet mærke at behovet kom snigende lidt for dette, og så var det netop for mig tid til at tage noget op til revision i mine forhold, og det har jeg så gjort. Sådan agerer jeg altså som kunde i dette her game, uanset om du kan lide det eller forstå det, og sådan er mine behov og følelser. Kom selv på banen med dine holdninger personligt f.eks. også.

Skal jeg endelig sige noget generelt, tor jeg nærmere at det ligger en naturlig fysologisk årsag til at vi mænd er på jagtmarkederne efter sex hos mange forskellige piger, og det anser jeg nærmest som naturligt, når det er sex vi går efter som sagt.

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Interessante perspektiver Aros - jeg er langt henad vejen helt enig med dig. Når jeg køber sex, går i swingerklub, finder på nettet osv. er det udelukkende for at få nye sexoplevelser med mange forskellige kvinder. Jeg taber klart interessen hvis jeg fx har fundet en på scor.dk, og har været sammen med hende ret meget mere end 3 gange - så tænder det mig simpelthen ikke længere.

Mht til det du siger Sweet om det er fordi at jeg selv mener at jeg burde føle skam, så er svaret absolut NEJ - jeg har det strålende med det, og er helt på linie med X og Bluejacket - jeg ønsker ikke at dø, og ikke vide at jeg har smagt 100% af livets frugt - og prøvet stort set alt sexuelt (af lovlige ting kun naturligvis) - Min største bekymring er sådan set kun om jeg bliver opdaget i mit "dobbeltliv".

Grunden til at jeg startede tråden var egentlig mest en nysgerrighed vedr. dels hvad glædespigerne egentlig tænker om os (og der har du nok ret Rejse, at der kommer sikkert ingen svar) - samt om bevæggrundene for at i andre mænd også er på dette markede. Jeg selv har fundet ud af, at jeg faktisk måske i virkeligheden tænder næsten ligeså meget på selve udvælgelsen af steder/piger som selve akten. Selve den følelse man har i et par dage op til at man har besluttet sig til at gå til en ny glædespige

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når jeg køber sex, går i swingerklub, finder på nettet osv. er det udelukkende for at få nye sexoplevelser med mange forskellige kvinder. Jeg taber klart interessen hvis jeg fx har fundet en på scor.dk, og har været sammen med hende ret meget mere end 3 gange - så tænder det mig simpelthen ikke længere.

Jeg selv har fundet ud af, at jeg faktisk måske i virkeligheden tænder næsten ligeså meget på selve udvælgelsen af steder/piger som selve akten. Selve den følelse man har i et par dage op til at man har besluttet sig til at gå til en ny glædespige

Hej livsnyder, jeg har det vist på samme måde.

Tænder også meget på selve udvælgelsen, måske fordi forventningens glæde ofte er den største. Kan bruge timer på nettet inden.

Taber også interessen hvis det er ved at trække op til "fast" forhold. Måske fordi jeg tænder på den fysiske hengivelse og ikke ønsker noget "forhold" der kan komplicere mit faste forhold.

Af samme grund ønsker jeg ikke aftaler mange dage frem i tiden, det skal helst være nu og her når lysten kommer over mig.

Det burde vores koner/kærester jo egentlig være glade for, jeg mener  hvis min kæreste skulle på grisebassen ville jeg da hellere have det var et engangsknald end en fast elsker med følelser involveret. men sådan er der jo så meget kvinder ikke forstår. Nok ikke lige noget jeg ville nævne omkring bordet i kantinen.

Jeg ved ikke hvad glædespigerne siger, men der er da nok nogen, der starter i branchen i den tro, at de skal være sammen med en masse søde "stakkels" singler, der ikke har nogen sexpartner lige for tiden og derfor er nødsaget til at betale sig fra det.. Og sandheden er i stedet at der kommer en masse gifte mænd. Singlerne kan jo selv gå i byen og finde en pige, eller også er de så døde i sværen at de ikke er til prostituerede.

Vi, der er i forhold, kan jo ikke jagte rundt på diskoteket fredag aften.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Aros

Tak for et interessant indlæg. Jo, jeg var skam udmærket klar over, at dit første indlæg var personligt og ikke generelt. Jeg læste det heller ikke som værende fordømmende overfor anderledes tænkende.

Mine spørgsmål skulle mere tolkes som en invitation til en mere generel debat og meningsudveksling omkring emnet - Det er vel egentligt ikke så usædvanligt, at når en har givet noget hjerteblod ved at fortælle noget personligt, som du har gjort, at man så spørger lidt ind til om personen ser lidt anderledes på det, når emnet behandles ud fra en generel synsvinkel.

Det var nu heller ikke for at ligge dig ord i munden, at jeg supplerede mine spørgsmål med nogle af mine erfaringer, nok mere for at give emnet lidt mere substans. Så endnu engang tak for et interessant bidrag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad med at være ærlig over for konen, hvis man er i et godt forhold, vil konen kunne mærke hvis manden har gang i noget utroskab.

Jeg hørte engang om et ægtepar, der fulgtes ad på bordel, konen drak kaffe sammen med bordelmutter, medens manden fik taget trykket hos en af glædespigerne, og så fulgtes de pænt sammen hjem igen.

Hvis mand og kone har aftale om, at de hver tager et sidespring i ny og næ, kan det da være ret så skønt, men mon ikke de fleste mænd nødig deler konen med andre..

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg hørte engang om et ægtepar, der fulgtes ad på bordel, konen drak kaffe sammen med bordelmutter, medens manden fik taget trykket hos en af glædespigerne, og så fulgtes de pænt sammen hjem igen.

Hvis mand og kone har aftale om, at de hver tager et sidespring i ny og næ, kan det da være ret så skønt, men mon ikke de fleste mænd nødig deler konen med andre..

Jeg har hørt om noget lignende. Konen gik dog ikke med ind. Men årsagen var, at konen havde en sygdom, så hun ikke rigtigt kunne sexe, men hun undte da manden at få afløb for naturens kalden.

Det andet, du skriver, er vist det man i vore dage kalder et "åbent ægteskab". Nogle steder fortæller man efter aftale hinanden alt, og andre steder holder man det mere for sig selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

nylonlover skrev

Singlerne kan jo selv gå i byen og finde en pige, eller også er de så døde i sværen at de ikke er til prostituerede.

Vi, der er i forhold, kan jo ikke jagte rundt på diskoteket fredag aften.

Nu er jeg selv single, men jeg er absolut ikke så død i sværen at jeg ikke er til prostituerede, jeg kan bare ikke score på diskoteker eller på anden måde overhovedet, kunne heller ikke da jeg havde alderen til det.

8 % af de mænd der går til prostituerede gør det fordi de ikke kan få sex på anden måde, så det er ikke helt sandt at singler bare kan gå i byen for at opnå sex.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var på min hustrus opfordring jeg begyndte at købe sex, nogle af mine sexuelle præferencer tænder  ikke hende - snarere skræmmer hende - og det gav en del konflikter i ægteskabet, som efterflg. er blevet bedre og mere afslappet, og vi holder os til den almindelige blide missionærsex under dynen herhjemme.

Hvis min hustru ved at jeg skal på sjov får jeg et "god fornøjelse" med på vejen og hvis det er hos min sædvanlige købesexleverandør, også en hilsen med.

Min hustru og jeg  har tit talt om at det kunne være sjovt hvis hun også prøvede at sexe udenfor ægteskabet, men det er ikke blevet til andet end tanken endnu.

Jeg er af den overbevisning at par i lagt højere grad skulle tage en snak om deres respektive sexualitet og i erkendelse af at den kan være meget forskellig, respektere at købesex kan være en udmærket løsning og at netop købesex ikke er en trussel for ægteskabet - forudsat man er enige om tingene.

Venligst

Spunsen/bundstokken :geek:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bundstok, du er en utrolig heldig mand med en sådan kone. For mit eget vedkommende ville min kone med 110% sikkerhed aldrig gå med til det.

Bevæggrunden ville ellers være den samme, jeg har mere avancerede lyster end hende. Hun er enormt traditionel i sin sexuelle tankegang, dvs dansk og fransk - hun har i andre sammenhænge fx ytret at hun synes at analsex er ulækkert, for mit vedkommende elsker jeg alle former for anallege. Man kan jo så spørge hvorfor jeg ikke forlader hende, eller hvorfor jeg overhovedet giftede mig med hende i sin tid? Svaret er, at jeg faktisk ikke har lyst til andet end "normal" sex med hende - netop fordi at jeg ved at hun kun tænder på det - desuden har vi det jo rigtigt godt i dagligdagen - men jeg ville ønske at jeg kunne få en ordning som dig, hvor jeg med hendes accept kunne udforske mine sexuelle præferencer, og behov for kontinuerligt at udforske nye kvindekroppe - men det kommer helt sikkert aldrig til at ske (med denne kone)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...