Hop til indhold

Din søn vil købe sex

Hvordan ville du reagere hvis din søn kom hjem og sagde han ville begynde med at gå til gp? 85 medlemmer har stemt

1. 1. Hvordan vil du forholde dig til din søns erklæring om at han vil begynde at gå til gp

• Synes det var fedt så havde vi noget tilfælles
      22%
      19
    • Synes det var ok, det er sikkert bare en fase
      50%
      43
    • Det vil gøre mig urolig, men jeg vil holde det for mig selv
      11%
      10
    • Det vil gøre mig urolig, og jeg vil forsøge at tale ham fra det
      14%
      12
    • Det kan jeg på ingen måder acceptere
      1%
      1

Du skal være logget ind eller oprette en bruger, for at stemme i denne afstemning.

Featured Replies

Skrevet

Afledt af en anden tråd / afstemning sim omhandler hvad man som forældre vil gøre / reagere hvis ens datter erklærer at hun vil sælge sex, kunne jeg godt tænke mig at få besvaret samme spørgsmål med den forskel hvis det var ens søn der fortalte at han nu ville til at købe sex

Redigeret af Den lille frøken
Stavefejl

Skrevet

Det kom helt an på hvor gammel min søn er.

15 år ? så ville jeg snakke lidt seriøst med ham.

30 år ? så ville jeg blande mig uden om og fortælle ham at den slags vil hans gamle forældre ikke vide.

Kram fra Tom

Skrevet

Hvis han bor hjemme ville jeg nok sætte ham ned i lommepenge.

Redigeret af 8000

Skrevet

Hvis han pjækker fra skole for at besøge en GP vil jeg påtale det.
Er han over 18 så kan jeg ikke rigtig blande mig.

Skrevet

Altså jeg ville gerne svare ja til den første. Men det tillæg om at så har vi noget til fælles kan jeg på ingen måder sige ja til. Det vil da aldrig være noget jeg har lyst til at "bonde" over... tvivler kraftigt på at ret mange mænd har en fantasi eller et ønske om at bonde med deres sønners sexliv. Men det er jo blot en mening og ikke en viden jeg lufter her ;) 
Det vil være uden betydning om det er en fase, og indikerer at jeg håber det er noget han holder op med, så jeg kan heller ikke stemme på nr. 2
Jeg ville heller ikke være urolig som i nr. 3 
Jeg ville heller ikke være urolig som i nr. 4
Jeg ville heller ikke kunne svare ja i nr. 5

Nogle af mine sønner har købt sex. En enkelt af dem gør det periodevist jævnligt men kun når han er single (siger han) og han undgår dem jeg kender kollegialt hvilket jeg sætter pris på, men er hans egen idé. Andre af mine sønner har (så vidt jeg ved) ikke købt sex. 
En enkelt af mine sønner har sågar solgt sex - klædt som kvinde ifm. hans seksuelle udvikling. Det fortalte han mig så først efter han atter havde anlagt fuldskæg ;) 
Ingen af dem er medlemmer på Eroguide, så de stemmer ikke, og var de havde de nok ringet mig op allerede :D 

Jeg synes generelt at der skydes rigtigt mange ting i skoene ifm. svarmulighederne. 
Så jeg har undladt at stemme. 

Godt initiativ @Den lille frøken <3

Redigeret af Eva Nadine

Skrevet

Har svaret den øverste, men tror nu ikke jeg ligefrem ville lave glædesdans og have lange snakke om det. Det kommer også an på alderen. Overordnet set ville jeg lade min (fiktive) søn om det.

Skrevet

Ingen sønner. Men tænker ikke det er noget de deler med forældrene, ikke ligesom evt at indrømme hvad job man har. 
Tror sjældent man får noget ud at fordømme/forbyde. Men ja enig med andre skulle en fiktiv søn nævne det for mig vil reaktion da afhænge af alder, og livssituation mm. Hvorfor skulle vores børn ikke måtte det vi selv render og laver. Tænker en afstemning generelt i samfundet vil have et helt anderledes udfald. 

Skrevet

Ja, det er okay. Bare hun selv henter ham i SFO'en :lol:

Skrevet

Jeg tror og håber mine sønner gør som de vil. Og jeg tror og håber de ikke involverer deres far i deres sexliv. Uanset hvad de gør, så længe det er moralsk forsvarligt, fra deres eget synspunkt, har de min støtte.

Skrevet
Eva Nadine skrev, for 2 timer siden:

Altså jeg ville gerne svare ja til den første. Men det tillæg om at så har vi noget til fælles kan jeg på ingen måder sige ja til. Det vil da aldrig være noget jeg har lyst til at "bonde" over... tvivler kraftigt på at ret mange mænd har en fantasi eller et ønske om at bonde med deres sønners sexliv. Men det er jo blot en mening og ikke en viden jeg lufter her ;) 
Det vil være uden betydning om det er en fase, og indikerer at jeg håber det er noget han holder op med, så jeg kan heller ikke stemme på nr. 2
Jeg ville heller ikke være urolig som i nr. 3 
Jeg ville heller ikke være urolig som i nr. 4
Jeg ville heller ikke kunne svare ja i nr. 5

Nogle af mine sønner har købt sex. En enkelt af dem gør det periodevist jævnligt men kun når han er single (siger han) og han undgår dem jeg kender kollegialt hvilket jeg sætter pris på, men er hans egen idé. Andre af mine sønner har (så vidt jeg ved) ikke købt sex. 
En enkelt af mine sønner har sågar solgt sex - klædt som kvinde ifm. hans seksuelle udvikling. Det fortalte han mig så først efter han atter havde anlagt fuldskæg ;) 
Ingen af dem er medlemmer på Eroguide, så de stemmer ikke, og var de havde de nok ringet mig op allerede :D 

Jeg synes generelt at der skydes rigtigt mange ting i skoene ifm. svarmulighederne. 
Så jeg har undladt at stemme. 

Godt initiativ @Den lille frøken <3

Hej. 

Du har ret i din " kritik" af svarmulighederne. Så point taken :)

Der skulle have været en svarmulighed a la : " det ville være ok og jeg vil ikke blande mig"

Men tror ikke jeg kan ændre det nu 

Skrevet

Hvis han er gammel nok og tjener signe egne penge, så er det 100% hans egen sag.

Intet jeg kan eller har lyst til at gøre dér.

Skrevet

Antaget at han konkret og direkte spørger mig til råds for min faderlige visdom, så har jeg selvfølgelig mine fordomme. 

Jeg er positivt indstillet på at benytte købesex som en fantastisk mulighed for at afmystificere kvinder.
Der er et vist fatamorgana slør unge og/eller uerfarne/socialle akavede mænd danner sig omkring det modsatte køn i deres tørstige ørkenvandring. Deres perspektiv er blevet komplet fordrejet af den moderne "score" kultur, der skaber en spefik form for angst hvor man skal agere på en helt bestemt måde og bare ét forkert skridt er nok til at ødelægge hele seancen.
Jeg tror det er sundt for disse mænd at købe noget sex, have sig en god, flydende og autentisk samtale med en sympatisk GP, gramse på nogle bryster, smage en velplejet fisse og i det hele taget have en hyggelig hyrdestund uden nogen former for præsentationsangst eller scorekarl suge-maven-ind imponering. Det gør meget for psyken, velvidende om at uanset hvor eccentrisk og anderledes man end er, så kan man købe sig til noget godt sex med en latterlig smuk kvinde uden at gå på kompromis med sin integritet. 

Der hvor jeg er meget negativt indstillet, som en faderlig visdoms figur, så er det at købesex meget nemt kan berøve min søns mulighed for at forbedre ham selv som karakter. Det jeg vil kalde for "frustrations-motivation" eller "hvorfor usikre mænd går til fitness". Føler du dig ikke god nok? Så gør noget ved det. Bliv bedre. Langt de fleste kvinder tænder på selvtillid, afklarethed om hvad man vil i livet aka "Big Dick Energy", et glimt i øjet, hvile i sig selv, humor... Det er positive karaktertræk der bløder ud i alle livets aspekter. Kvinder tiltrækkes af de bedste elementer ved at være mand. Det er i min optik naturens måde ved holde os i ørenene. Og det ville være synd hvis min søn, istedet for at anerkende sine mangler og hvordan relationen til det modsatte køn ofte afspejler disse, bare tog den nemme løsning ved at betale sig til sex

Skrevet
Heste Er De Bedste skrev, for 1 time siden:

Jeg er positivt indstillet på at benytte købesex som en fantastisk mulighed for at afmystificere kvinder.
Der er et vist fatamorgana slør unge og/eller uerfarne/socialle akavede mænd danner sig omkring det modsatte køn i deres tørstige ørkenvandring. Deres perspektiv er blevet komplet fordrejet af den moderne "score" kultur, der skaber en spefik form for angst hvor man skal agere på en helt bestemt måde og bare ét forkert skridt er nok til at ødelægge hele seancen.

Det er rigtig godt sagt ... 
Jeg er enig i, at især socialt akavede unge mænd nemt kommer til at tildele kvinder en overjordisk, næsten guddommelig status ... 
Husker det selv fra min ungdom, for mange år siden ...
Nu var min situation også lidt speciel, af flere grunde - men jeg husker det med at stille helt overdimensionerede forventninger til kvinder, sex og kærlighed - hvor fantastisk det ville være ..
Dengang var det en kombination af scorekultur, som var i sin vorden, og fra de tidligere generationer var kvinder et mysterium fordi mænd og kvinder stort set levede i adskilte verdener, undtagen i ungdommen, og i det enkelte ægteskab. 
En særlig ulempe i ungdommen er også tendensen til meget præcise regler for, hvornår man er 'inde' og 'ude' - både i 'score-situationer' og i vennekredse ... de der meget velmente råd om, "hvis du ikke gør sådan-og-sådan-og-sådan eller hvis du gør sådan-og-sådan .. " så opdager pigen med det samme at du ... og så har du ikke en chance hos nogen piger" ... 
Unge kan være meget kategoriske, men når et stykke op i voksenlivet før man finder ud af at hverken mennesker eller livet er helt så firkantet.

For mit eget vedkommende, så har mine besøg hos GP'ere bestemt været med til - om end i en sen alder - at afdramatisere især sex ... 

Jeg véd så ikke rigtig hvad løsningen er for de unge mænd, der f. eks. er socialt kejtede ... 
Tror een af de store udfordringer er, at du stort set kun kan 'gøre erfaringer' af lidt mere uforpligtende art i festmiljøer.
Og det er netop det de unge mænd ikke kan .. sådan havde jeg det i hvert fald selv dengang ... 

Heste Er De Bedste skrev, for 1 time siden:

Føler du dig ikke god nok? Så gør noget ved det. Bliv bedre. Langt de fleste kvinder tænder på selvtillid, afklarethed om hvad man vil i livet aka "Big Dick Energy", et glimt i øjet, hvile i sig selv, humor... Det er positive karaktertræk der bløder ud i alle livets aspekter. Kvinder tiltrækkes af de bedste elementer ved at være mand.

Njah ....
Jeg må sige, den tror jeg ikke rigtig på ...
Det er den med, "man kan gøre et langsomt æsel til et hurtigt æsel, men man kan ikke gøre den til en væddeløbshest"
At prøve at gøre en masse for at forbedre sin selvtillid og sin humor, kan måske nok bringe een et stykke ad vejen ... men forventer man, at man får meget lettere ved at score, så tror jeg, mange løber ind i store skuffelser ... 
Jeg véd helt enkelt ikke hvad pokker man gør ved det ... 
Måske få de pågældende unge mænd til at erkende, at det med kvinder nok aldrig bliver nemt for dem ... og hjælpe dem med at finde en måde at leve med det på ...
Og her kan GP'ere .. eller forstående og indfølende kvinder 'ude i virkeligheden' (uden at jeg helt véd hvad jeg mener med det) måske være en del af løsningen.
Og selvfølgelig skal de aldrig miste håbet - selv med små chancer, kan der jo ske noget ... 

Men godt indlæg, og tak for det ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet

Det ville afhænge af hans alder og hvorvidt, han var single eller i forhold. Er han i forhold ville jeg bede ham overveje, hvordan han ville have det med at hans partner købte sex.

Han ville dog næppe søge mit råd i situationen, og jeg ville næppe blande mig uden.

Skrevet

-Jeg ville spørge ham hvorfor...og efterfølgende tænke grundigt over svaret...

Skrevet

-Altså...jeg køber ikke sex, jeg køber samvær....men bortset fra det, -Jo længere tid jeg har bevæget mig rundt blandt gp'er, jo mere oplever jeg at vi har mange ting tilfælles, og jeg ville nok bede min søn om en anbefaling...:wub:

Skrevet

Han tjener en del mere end jeg selv , så det skal han da bare gøre, men det kan da godt være min Svigerdatter bliver lidt stram i masken ;)

Hvor dobbelt moralsk ville det ikke lige være hvis jeg tænkte knægten var idiot når jeg selv indimellem benytter mig af jer GP´er :)

Skrevet

Nu har jag inga söner så mitt svar får bli hypotetiskt.

Jag är nu inne på mitt 34:e år som sexköpare, men jag debuterade ganska sent med att köpa sex första gången (var 36 år gammal) och min debut skedde faktiskt i Köpenhamn. Det hade då gått mer än tio år sedan jag hos danska vänner till min familj hade stött på annonser i Ekstrabladet som inte gick att missförstå. Redan innan hade jag väl varit nyfiken på fenomenet, men annonserna väckte definitivt min nyfikenhet och jag bestämde mig för att pröva att köpa sex av en prostituerad. Jag var flera gånger på arbete i Danmark, men av flera olika anledningar blev det inte av för man ska ju komma ihåg att köpa sex ju på sätt och vis är en gränsöverskridande handling som av många anses vara omoralisk. Jag var lite rädd (bange) och tordes helt enkelt inte ta steget.

När jag väl äntligen tog mod till mig så smög jag fram till kliniken och tittade mig noga om så att ingen skulle se mig. Pigen märkte att ag var nervös, men det blev en mycket skön stund. Även ett par av de kommande träffarna smög jag fram till klinikerna. Men jag slutade mycket snabbt med att smyga och med att vara nervös. Nu har jag som sagt köpt sex i 34 år och sexköpandet har gett mig mycket glädje och mycket skön sex. Några av mina absolut skönaste samlag har varit med prostituerade. Jag har rest mycket världen runt i mitt arbete, jag tycker inte om ytligt barliv med alkoholdrickande i hotellbarer och det är rätt tråkigt (kedeligt) med en ensam kväll på ett hotellrum (værelse). Då är det så mycket trevligare och skönare att tillbringa kvällen på en bordell eller med en eskort på hotellet. Förutom sexet så är det också rätt spännande att lära känna piger (som personligheter) världen runt. 

Det som jag ångrar vad gäller att köpa sex är att jag inte vågade börja tidigare! Det är många sköna stunder som jag har missat! Hade någon introducerat mig eller hjälpt mig på traven så hade jag säkert börjat mycket tidigare.

Så om jag rent hypotetiskt hade en son så hade jag med största sannolikhet (beror ytterst på omständigheter och hans personlighet) faktiskt introducerat honom till all den glädje och njutning han kan få genom sexköp. Jag skulle inte vilja att han ska upprepa mitt misstag och jag skulle inte vilja att han skulle tro på prostitutionsmotståndarnas alla lögner. Därigenom förebygger jag också att han skulle få dåligt samvete, känna skam eller få en neurotisk inställning till sex och sexköp. Jag skulle inte vilja att han onykter tillsammans med vänner debuterar som sexköpare i något främmande land i en riskfylld miljö. Då är det bättre att jag introducerar honom till bra miljöer och hur man hittar sådana och hur man hittar bra GP. Vidare så skulle jag lära honom att behandla GP:er väl!

(Om jag får barnbarn och det är en pojke (dreng) samt lever tillräckligt länge kan det hända att det inte blir ett hypotetiskt spörsmål. Men frågan då är om jag har sådan god hälsa och virilitet så att jag fortfarande har aktuella erfarenheter :D)

Skrevet

Ja, kommer meget an på hans alder, men jeg ville måske prøve at tale med ham om det, om hvorfor og at det er vigtigt at respektere pigen og hendes grænser, samt at passe på hinanden, og ellers måske fortælle det kan være en god oplevelse, som kan bringe en lidt videre med lyst og selvtillid.. omvendt synes jeg ikke man skal forfalde til det som den eneste løsning..  jeg ville nok være lidt bekymret, men holde det for mig selv..  

Skrevet
Heste Er De Bedste skrev, den 7.3.2023 at 21:13:

Antaget at han konkret og direkte spørger mig til råds for min faderlige visdom, så har jeg selvfølgelig mine fordomme. 

Jeg tror det er sundt for disse mænd at købe noget sex, have sig en god, flydende og autentisk samtale med en sympatisk GP, gramse på nogle bryster, smage en velplejet fisse og i det hele taget have en hyggelig hyrdestund uden nogen former for præsentationsangst eller scorekarl suge-maven-ind imponering. Det gør meget for psyken, velvidende om at uanset hvor eccentrisk og anderledes man end er, så kan man købe sig til noget godt sex med en latterlig smuk kvinde uden at gå på kompromis med sin integritet. 

Der hvor jeg er meget negativt indstillet, som en faderlig visdoms figur, så er det at købesex meget nemt kan berøve min søns mulighed for at forbedre ham selv som karakter. Det jeg vil kalde for "frustrations-motivation" eller "hvorfor usikre mænd går til fitness". Føler du dig ikke god nok? Så gør noget ved det. Bliv bedre. Langt de fleste kvinder tænder på selvtillid, afklarethed om hvad man vil i livet aka "Big Dick Energy", et glimt i øjet, hvile i sig selv, humor... Det er positive karaktertræk der bløder ud i alle livets aspekter. Kvinder tiltrækkes af de bedste elementer ved at være mand. Det er i min optik naturens måde ved holde os i ørenene. Og det ville være synd hvis min søn, istedet for at anerkende sine mangler og hvordan relationen til det modsatte køn ofte afspejler disse, bare tog den nemme løsning ved at betale sig til sex

Jeg er egentlig meget enig i dine betragtninger.. og ja det gælder vel egentlig også for en selv :-) 

Skrevet

Jeg har haft en samtale med mit ældste søn omkring en slags beslægtet emne.

på daværende tidspunkt var omkring 25 år gammel, og stadig jomfru.  Det iriterrede ham, at alle hans venner kunne sidde og berette om deres "erobringer".

Jeg fortalte ham,  at den første gang mand går i seng med en kvinde, vil man huske hele livet, så det er nok bedre at vente på en hvor begge parter har en naturlig lyst, snarere end at jagte og for enhver pris, at få taget sin mødom.   Vi kom også ind på købesex, hvor jeg fortalte, at det på et tidspunkt i ens liv kan være en fin løsning på manglende sex eller til at indfri nogle fatasier o.lign, meeeeen igen, når man er jomfru, så vil man nok helst kunne sige

"jeg mistede min mødom, til en rigtig sød pige, og jeg har nogle dejlige minder fra dengang"   Jeg fortalte ham også, at han ikke skulle føle sig presset, at sine venners pralerier.  

Afslutnings i forhold til spørgeskemaet har det altid været min intention, at jeg gerne vil tale om alle mulige emner med mine sønner, og samtidig på en måde hvor de ved, at de selv skal træffe deres valg her i livet, men derfor kan man jo godt tale om forskellige vinkler på et issue

Skrevet

Der mangler en mulighed: "Det styrer han selv, men han skal sgu selv tjene pengene til det!" :D

Skrevet

Mit svar vil afhænge af min søns familiesituation:

Hvis han er single, gider jeg ikke høre om det.

Hvis han er i parforhold uden børn, gider jeg heller ikke høre om det.

Hvis han er i parforhold med børn i folkeskolealderen eller under, får han farfars lange foredrag om ansvar, og om farmors og farfars frygt for at miste kontakt til deres børnebørn, hvis han sætter sit forhold til hans børns mor over styr,

Hvis han er i parforhold med børn over folkeskolealderen, gider jeg ikke høre om. 

Skrevet

Der er ingen af svarmulighederne, der passer.
Min søn har passeret teenagealderen. Hvis han vil besøge en GP, så skal han have lov til det (og der er endda et par piger jeg vil anbefale).
Det vigtigste er at han respekterer, at det er et menneske, har besøger, så hvis han bruger ord som "Jeg skal ud og kneppe en luder" så vil jeg absolut ikke støtte det, men hvis han taler pænt og opfører sig pænt, så ser jeg ingen problemer i det. (og det ved jeg, han gør, for han er et godt menneske med en god opdragelse)

Skrevet

Jeg ville ønske, at det var helt naturligt i Danmark, at en søn kunne spørge sin far til råds om sex og bl.a. få det råd, at han kan overveje at gå til en glædespige. Vi er mange, som var usikre over for andet køn som unge og havde svært ved at komme i gang med sexlivet. Jeg ville ønske, at jeg havde kontaktet en lokal glædespige som teenager og var blevet taget under kærlig behandling. Faktisk studerede jeg annoncer i Ekstra Bladet og fandt frem til vist nok Tina i et af de to store højhuse i midten af Bagsværd, men jeg turde ikke ringe.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.