Hop til indhold

Trælse mennesker

Featured Replies

Skrevet

Ja så er jeg her igen. Med min egen tråd, for ikke at afspore andre tråde for meget. 
Tråden “udnyttet af gp” åh de situationer i kan berette om. 
Jeg kan selv et par stykker med omvendt fortegn, som netop er årsagen til jeg ikke længere bryder grænsen fra kunde til privat relation. 
Den ene episode mistede jeg kun 2500kr, og endnu et brudstykke af min tillid til andre mennesker. 
Lånte penge til en kunde/ven. Og mere var vores venskab gennem over 1 år åbenbart ikke værd, da gælden skulle betales tilbage. 
En anden episode blev jeg faktisk kærester med kunden, vi flyttede sammen og da jeg droppede gp jobbet. Var jeg ikke interesant længere. Der var pengene tiltræknings kraften med modsat for tegn. 
Jo jeg er venlig overfor mine kunder. Med mange kan jeg snakke om alt. Svarer hvis jeg bliver spurgt og lytter gerne. Men inviterer aldrig mere nogen i privaten lader dem møde mine børn, spiser middag osv. 

Nogen kan håndtere min venlighed uden at misforstå, andre begynder at tro vores venskab / gode relation giver kundefordele, ekstra ydelser, rabat osv. Og nej, det gør det ikke, for det bliver netop hurtigt en glidebane og giver man den forkerte en lillefinger tager de hele hånden  

Så min pointe er egentlig blot, den eneste måde man ikke bliver udnyttet / snydt er at sætte sine grænser og stå fast på dem. 

Og ærligt så tror jeg de mennesker som snyder og udnytter folk på den ene eller anden måde, ville gøre det uanset i hvilken sammenhæng vi møder dem. 

Havde jeg mødt gutten jeg lånte penge, et andet sted og blevet venner med ham havde situationen udspillet sig på præcis samme måde. 

Hvor vil jeg hen med det her indlæg. Jo jeg synes det er ærgerligt hvis branchen får endnu et sort stempel. For det vi oplever med hinanden sker også andre steder. 
Både kvinder og mænd som gifter sig rige. Af og til med ældre personer blot for at arve. 
Alle de som sidder i andre lande og flirter, fortæller deres sørgelige historier og får til sendt penge til rejsen op til dk. Folk venter på deres langdistance kærlighed kommer, men han/hun tog pengene og blev hvor de var. 

Jer der mistede mange penge til en gp. Har i tænk på at forholdet måske var ægte men blot endte som forhold til alle andre nu engang bare af og til ender. Og i kun føler jer udnyttet fordi det var en gp. 
Men jeg tænker også, havde i sat ord på jeres forhold. Eller troede i bare der var noget. For hvis I havde haft kæreste snakken skal der vel ikke længere betales med penge eller gaver. Og i så fald er I ikke længere blevet udnyttet af en gp, men måske udnyttet af en kæreste, eller blot været en “big spender” hvor forholdet desværre ikke holdt. 

Hvis forholdssnakken ikke har været der, forstår jeg ikke I kan være så naive at tro at hun elsker jer eller kommer til det blot fordi I giver hende alt hun peger på. 

Uanset situationen er det aldrig kun den anden skyld. Jeg overså selv en hel masse advarsels lamper de gange jeg blev “udnyttet”. Er jeg stadig sur over de valgte at behandle mig som de gjorde ja. For det var dårlig adfærd, men sagde jeg selv ja lige indtil jeg sagde nej.

Ja, og alle de ja’er var min egen fejl. Og nogen gange laver vi fejl. Nogen gange stoler vi på de forkerte og dårlige mennesker, trælse mennesker, mennesker der kun vil os ondt findes alle steder. 

Skrevet

Min tråd du henviser til, og jeg vil bare sige at jeg var ligeglad om det var en normal pige, luder eller Gold digger. Jeg havde skrevet tråden alligevel, men brugt ordet Gold digger istedet for GP.

Skrevet
cockycockysuckysucky2 skrev, Lige nu:

Min tråd du henviser til, og jeg vil bare sige at jeg var ligeglad om det var en normal pige, luder eller Gold digger. Jeg havde skrevet tråden alligevel, men brugt ordet Gold digger istedet for GP.

Helt super, men så havde din tråd jo så ikke været relevant på dette forum. Nu kunne du tilfældigvis få luft for dine frustrationer herinde, fordi det var en gp. (Eller der andet ord du elsker at bruge). 

Skrevet

@SweetMilf6630 - hvor er det dog ærgerligt at du ikke længere lader Richard Gere slå benene væk under dig. Som du selv siger, så kan forhold opstå alle stedet. Og netop i det intime hjørne er chancerne måske aller størst for at der kan opstå noget mere. Udover Tinder er arbejdspladsen det sted, hvor der opstår flest forhold - så vær dog åben uden at være naiv.

Og ja, det med at låne penge ud, kan være enden for alt godt. Særligt hvis det skyldes spilleproblemer, stoffer, alkoholisme mv. De ting er stærkere end noget venskab.

Skrevet

Min umiddelbare tanke er, at du langt hen af vejen har ret. 

Det er helt op til os selv, på begge sider af skranken altså både os som gæster og jer som værtinder, at trække en grænse, sige fra og tage ansvar for egne handlinger og valg. 

Jeg er nok aldrig som sådan blevet udnyttet af en gp, har måske haft en "venskab lignende" relation til et par stykker hvor jeg er kommet med lidt gaver og har givet noget af mig selv altså ladet dem komme ind bag facaden. 

Men jeg mener selv, at jeg altid har kendt grænsen både min egen og pigens. Fair nok, jeg endte med at bruge min samlede opsparing på den ene 25k + det løse, set i bakspejlet nogle trælse penge at knalde op, men ærligt jeg ville sgu nok gøre det samme igen hvis hun pludselig kom tilbage :D

Men så er der den lille situation som vi aldrig selv er herre over - følelser / forelskelse / alt muligt andet i den dur. Ærligt ja jeg har været brændt varm på alt i alt 2 stk gp'er heldigvis desværre ikke gengældt for det havde næppe været en succes for nogen af os ( man kan selvfølgelig aldrig vide) desuden var det aldrig noget jeg sagde højt, men mon ikke de med den der berømte kvindelige intuition havde gennemskuet mig :)

Men altså hvis følelserne er der for den ene part, så det nok svært ikke at falde lidt i "fælden" nogen gp'er/gæster misbruger så den situation og andre finder hinanden og lever lykkeligt lige til de bliver en del af skilsmissestatestilken. 

Venligst Claesen 

Skrevet
… And Justice for All skrev, for 5 minutter siden:

@SweetMilf6630 - hvor er det dog ærgerligt at du ikke længere lader Richard Gere slå benene væk under dig. Som du selv siger, så kan forhold opstå alle stedet. Og netop i det intime hjørne er chancerne måske aller størst for at der kan opstå noget mere. Udover Tinder er arbejdspladsen det sted, hvor der opstår flest forhold - så vær dog åben uden at være naiv.

Og ja, det med at låne penge ud, kan være enden for alt godt. Særligt hvis det skyldes spilleproblemer, stoffer, alkoholisme mv. De ting er stærkere end noget venskab.

Jeg synes ikke det er ærgerligt. Jeg har det fint som jeg har det. Jeg har bare indset, at hvad forhold angår er jeg en magnet for de forkerte typer. Også inden jeg startede som gp. Det er en helt fast beslutning jeg har taget, ikke at lede efter en kæreste. De første par måneder er begge parter altid på sin bedste opførsel og derefter kommer det sande jeg. Jeg gider ikke ind og ud af flere forhold og stoler ikke på min egen dømmekraft. Så hverken på job eller i private sammenhænge får nogen chancen. Får også henvendelser på FB og andre steder og svaret er altid det samme. Nej tak. 
Han havde mistet sit job, og ville have lånt endnu mere, som jeg heldigvis sagde nej til. 

Skrevet
SweetMilf6630 skrev, for 3 timer siden:

stoler ikke på min egen dømmekraft

Godt formuleret. Det er en god vending i denne sammenhæng. Ros til dig for selvindsigt. Nogen vil sikkert mene, at det er trist at afskrive kærligheden og tosomheden på den måde, men at være i fast forhold er ikke lykken for alle.

Skrevet

@SweetMilf6630 og andre i medlæsere med lign. erfaringer og tanker.

Mit tip til det her med penge "den anden vej end det plejer" er HELT at undlade at låne penge ud.
Når jeg en yderst sjælden gang imellem ønsker at hjælpe til økonomisk, udover velgørenheds projekter eller lign., så har jeg det princip at jeg ikke LÅNER ud men at jeg FORÆRER væk. Som grundregel tilbyder jeg at give halvdelen af det beløb jeg bliver spurgt om lån af.
Så spreder gælden sig til flere, og jeg afslører aldrig før EFTER jeg har doneret at det er en donation og ikke et lån.
På den måde undgår jeg både at folk spørger igen (og hvis de gør siger jeg nej medmindre det er liv eller død-nødvendigt) og jeg opnår også det at gælden ikke belaster vores relation.
I ganske få tilfælde har jeg gjort undtagelser og ydet et lån. Det er gået galt eller har i et eller andet omfang haft en uønsket effekt på relationen.
Jeg bryder mig ikke om at noget der er tænkt som en glad og givende tanke (om lån) bliver vendt til noget negativt eller destruktivt.
Jeg bryder mig heller ikke om at dynamikken i relationen ændrer sig til at jeg er "overlady" og de er "undersåtter" - det er desværre ofte det der sker uanset hvor hårdt man maler stregerne op på forhånd.

Jeg har i de seneste 12 måneder betalt for to der begge ved at jeg har råd og er sexarbejder.
En halv operation til en bekendts kat var den første. 
Manden har aldrig spurgt om lån før og jeg er ikke sådan særligt vild med katte i det hele taget, men det behøver jeg jo heller ikke at være for at forstå at det er liv og død for ham - og for katten naturligvis. 
Jeg har også betalt for at en tidligere betalende elsker kunne hente sin datter der var syg og strandet 200km væk, og kassen var tom. Han fik tilbudet på forskud (som et ikke-defineret beløbsmæssigt lån) UDEN at han spurgte selv, fordi jeg faktisk gerne ville ha' han havde ro i maven som FAR og kunne slappe og sende sin datter afsted til en lejrtur i vinterferien, selvom hun havde haft lidt ondt i maven. Min skumle bagtanke var i dette tilfælde at jeg havde enormt meget lyst til at se ham med overnatning når nu chancen var der. Så da han skulle afsted i huj og hast dagen efter vi havde horet det meste af natten, spurgte han om jeg havde ment det seriøst. Han ved endnu ikke at det er en foræring. Det fortæller jeg først når han selv siger noget om hvordan og hvornår den (for mig ubetydelige) tusse skal tilbagebetales.

Jeg har i samme periode også sagt nej til to kvinder jeg kender som kolleger i branchen til at låne dem penge til udgifter. Den ene har lånt af mig før. Den anden har ikke. 
Det har jeg fordi jeg ikke har gode erfaringer med at låne penge til sexarbejdere i det hele taget. 
Jeg har heller ikke gode erfaringer med at betalende elskere kan "skylde til næste gang" medmindre det er sådan helt skøre situationer. Een af mine faste var taget til København fra udlandet kun for at besøge mig. Hotellet var betalt men han mistede ALT andet. Han blev hustlet af nogen i lufthavnen og mistede alt andet end sin mobiltelefon. 
Så han fik lov at skylde et ret stort beløb for en weekend med to overnatninger og jeg tog ikke imod en eneste krone af de kontanter han fik akut fra sin rejseforsikring. Jeg kørte ham rundt som chauffør i min lille bitte bil, og vi købte lidt undertøj, tandbørste osv. i Føtex. 
De andre gange jeg har set ham har det været Michelin restauranter lejet monster-truck (SUV), shopping med hans kort i Wolford og Magasin og oppe på den helt store klinge. 
Han fik sig en budget weekend i København og ELSKEDE det. 
Da han efter-betalte satte han næsten det dobbelte af hvad vi havde aftalt ind på min konto samme dag som han var hjemme på sit eget kontinent igen. 
Det er den ENESTE gode erfaring jeg har med at give på kredit. Resten har alle som een stukket halen imellem benene og hovedet i busken. Også selvom de har lagt pant i form af ure, smykker eller mobiltelefoner. 

Det er en skidegod idé at holde HELT fast i de regler man sætter op for sig selv. Og så kan man (jeg) måske nemmere mærke intuitivt når det er undtagelsen der bekræfter reglen. 
Det er i hvert fald min egen personlige erfaring. 
Men jeg stoler også på min egen dømmekraft. De gange det er "smuttet" har jeg haft en fornemmelse på forhånd, men ikke været så investeret i relationen at det har været noget tab jeg ikke kunne overskue. 

Kærligst, Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.